madelenee -I do it my way

Alla inlägg under maj 2012

Av madelene - 13 maj 2012 17:12

Nu är jag på bättre humör :)

Pratat lite med min moster och lite med min mamma.


Det stora hela så var Stockholm kul! Vi hade det mysigt, gjorde inget speciellt så. gick i affärer och sådär, hade det mysigt i vår lilla hytt :P

Första dagen var lite förvirrande sådär, man visste inte var någonting var och sådär. kändes som man mest gick och letade.


Framåt kvällen drog vi tillbaka till hytten (vi sov på en båt,billigt och väldit mysigt faktiskt) och drack vin och fixade oss.

Tog sen tunnelbannan till stureplan och åter till letandet :P haha så förvirrande stad. Det är ju som om dom bara slängt in massa grejer för att namnet är "bra". och alla dessa tiggare. Värre än i Thailand va fan!

haha träffade dock på en tiggare som var lite halv rolig. Först kommer hon fram och tigger 2 kr av mig "please,please,please". Gav inte henne några pengar,eftersom jag tror dom luras. dom har pengar,dom vill bara ha mer! det vill jag med, men jag tigger inte!(ska tillägga att hon var väldigt bitch och nonchalerande för att vara en tiggare, hon verkade göra det mest för att se hur dumma folk var som gav henne. hon och hennes kompis satt och skrek åt folk på sitt språk och skrattade)

Hon satte sig ner på marken bredvid mig, och fortsatte skrika "2kroner please,please,plaese" till människrona som gick förbi.

Efter en stund kollar hon på mig och säger "you are verry beatuiful"..

haha jag bara "thanx" haha.

Först be om pengar och sen ge mig komplimanger,trots att jag inte gav henne pengar - ingen dålig tiggare det där.

Hon var kanske ärligare än vad jag trodde ??


glad blev jag iaf ^^  Blir alltid glad av komplimanger, spelar ingen roll var dom kommer ifrån. i suck it in! ;)


Dock så kom vi aldrig in på något ställe. Vi pallade inte stå i kö.

Stod i en, i en halv timme -40 minuter.

Sen sket vi i.. Gick runder lite och kollade och drog sen hem och sov i 3 timmar för att sen ut och shoppa igen.


Andra dagen var roligare tyckte jag. Då visste man lite hur staden såg ut, trots att vi inte visste var någonting låg :P

Men jag shoppade lite iaf, väldigt nöjd :)


Fick spel inne i en affär på en stockholms "dam"! Trodde jag skulle slå ut tänderna på den nonchalerade f*ttan!

Det var kö-nr system och kärringen försöker tränga sig före och påstå hon stått och väntat jättelänge. -TA EN KÖLAPP NOLLA! Så kommer du fram när du ska,eller skit i att handla om du nu inte orkar vänta!! TRäng dig inte, och deffinitivt inte framför mig!

Skakade i hela kroppen så arg jag blev. Frågade henne hur gammal hon var egenltigen och hur hon mådde... Viftade framför hennes huvud och kallade på henne när hon nochalerade mig. Pallar inte såna alltså! och bita ihop är inte min grej. Gör mig inte arg!


Blomman såg kändisar, men inte jag. Eller jo, Magnus uggla bakifrån och Näääääk ;) Ingen som vet vem Näääk är, om dom itne lyssnar på sån musik.


Bara såg 3-4 coola snubbar gå förbi mig på central stationen. Bar akänner igen den ena sååå mycket men kan inte palcera honom. När han väl gått förbi kommer jag på det och vänder mig om för att kolla igen. Och yäää, tror jag :P  Det var Näääääk ;)

haha!


Var skönt att komma hem igår, var så extrem trött.

Mådde nästan illa så trött jag var. Vill tillbaka till storstaden, eller kanske inte den storstaden men till STADEN!

Så skönt, så lugn -trots stressen runt mig.


Tack Blomman som "gav resan till mig.

Resan tur och retur gick på under 100kr. Det ni! ;)

Boendet gick på 200 typ.

Så det var billigt som tusan, och allt tack vare min vän  

Det var jättemysigt, även om det inte rikigt blev som vi kanske hade tänkt oss.

Men bra blev det iaf! :)


     



Tyyyvär kompisar så går det inte att ladda upp fler bilder! FETA spel!

Men aa, försöker senare. SUG K*K Bloggplatsen!


Nu ska jag hem till min mamma.

Peace!

Av madelene - 13 maj 2012 14:23

Det räckte man kom hem till piss-människorna och hålan igen så var allt igång. Ja koookar sönder!

Kom hem igår kväll från stockholm, allt var bra och lugnt.

Sen vaknar man idag, massa idioter ringer och terrar en - utan att vilja ett skit! VEM GÖR SÅ SÖNDAG MORGON ?!

Stick!



Så jag kommer tillbaka med samma humör som jag lämnade er med :P Funny me...........not

Men det blir lätt så här, där folk är idioter och oftast på heltid :)


Trivdes i Stockholm, eller asså jag trivdes i stan. Att gå på stan! Jag älskar det :)

Utelivet i Stockholm är jag dock inte så stort fan av - väääääldigt speciella människor, jag fixar inte status nissar - för mig är vi alla människor, ingen har högre värde.

Så jag fick spel. Störde mig på alla "hemlösa hundar" som slickade vem som helst var som helst för att stå rätt till och komma in på ställen.

och att stå i kö inte gällde för alla människor, och att dom som inte behövde stå i kö trodde dom var jesus by himself.

Avundsjuka handlar det inte om, som folk älskar att skylla på -nej,det är sättet dom gör det på som stör mig. Människorna blir fula och äckliga i mina ögon, hur fina eller vackra dom än var innan, när dom håller på sådär. Att tro man är något är aldrig vackert!

Nej, konstigt folk med konstiga tankar ooch synpunkter. och så ska dom få allt att se så bra ut, när det inte är det.

Stureplans svampen var ju mini mini mini liten! Och den som skulle vara så stor och representera hela stureplan - kaos då eller vad ? Allt låg ju hullerombuller..

Samma med plattan, som oxå skulle vara så stor i stockholm stad - piss liten och skit äcklig. riktigt smutsigt ju.


Så ja, lite blandade känslor över vår huvudstad - Nu förstår jag varför Malmö vill ta över titeln! Malmö är så mycket bättre och finare -trots att dom är konstiga och lustiga på sitt lilla sätt. Gillar ju inte malmö direkt så (gillar inte gå på stan i malmö,för människrona är konstiga), men ser hellre de som huvudstad än Stockholm, för det är bara fejk.

Typ såhär fejk

  Ingenting är som det ska -allt är för andras skull,för andras tycke.

Aldrig för en själv,aldrig sig själv.



Men som sagt, jag gillar storstäder- känns som en frihet jag inte kan förklara, jag kan andras ordentligt och känner ingen oro överhuvudtaget. Jag är bara glad :) och nöjd :)  och jättepossitiv :)


Kollar man på bilderna så har jag ett FETT leende heela tiden hahah.

Uppdaterar mer senare. Lägger upp bilder och sådär.


Som ni märker är jag inte på så bra humör just nu. Så gnäller mest..

Men kommer in senare och delar med mig av mer :)


 

Av madelene - 10 maj 2012 12:24

Vaknade upp på väääärsta möjliga sättet! Fucking ute-maskiner! Guuuuuuud vad jag hatar dom! Gräsklippare,trimmer,allt sånt skit! bara stick!!

och vad händer sen ? Jo någon dum jävel ringer - asså folk som KÄNNER MIG, BORDE veta att man helst inte ska störa mig innan klockan 12, helst efter 13!

Jag har inte dygns rytm som alla andra, vill inte ha den dygns rytmen alla har! - eftersom jag ääääälskar nätterna, jag blir mer motiverad till att göra grejer på kvällen/natten -stora anledningen till varför jag ska bo i en storstad oxå, där dör inte allt klockan 20.00 som det oftast gör i såna här pisshålor!


Aa som ni kanske märker så är det inte den bästa humöret jag är på! fucking fuck!

Somande runt 5 imorse, fastande vid jersey shore :P haha men gud så kul det är! haha.

Fattade ju inte innan vad alla tjatade om Jersey shore,men okej fine - det är bra dårra, eller dåligt bra. Såå pinsamt,urflippat och dååååligt så det blir otroligt bra. Negativa grejer som turn into good stuff ;)

haha vet inte :P


Men iaf, kände redan då tidigt imorse att mitt humör inte skulle bli det bästa idag. och just det, jag har ju mina attarax, knarkar sönder mig med dom -good luck chuck på "sockertabletter".

Nej, det är självdisciplinen som ska fram - turn the bad thoughts too good things. Svårt här,skitsvårt.


Fick precis spel på en vän nu oxå. inte meningen, men stör fan inte mig. Håll för FAN INTE på med MIG!!!

Tro inte du kan vandra över mig, leka med mig eller nåt - I fucking bring you down!

Dock överreagerande jag kanske, kunde varit mycket trevligare -men pallar helt enkelt inte. Varför ska alltid jag vara den som tänker mig för, nej fuck det. Gör inte mig sur,arg eller what ever. För JAG kan inte kontrollera det, mindre kan du och allt blir bara urflippat. Tippa på dina fucking tår!!


Ah!

Jobb om någon timme. Ska jobba övertid ikväll oxå, ser jag inte fram emot men men. Sen tidigti imorgon så bär det av till Stockholm, biljetter och hotell är bokat! :D

Lite positivt i detta svarta hål...

Ska ha så roooligt! Leka att jag är stads männsikan iam born to be ;P Haaaahhahaha


Skönt att komma ifrån allt här, riktigt skönt :)


       

Av madelene - 9 maj 2012 12:43

Igår spenderade jag heeeeeeela dagen på sjöstugan. Trodde bara det skulle vara en stund, men ack neej -klockan 21 kunde jag gå hem.

Men det gick jättebra och jag tycker verkligen det är jättemysigt att gå där uppe och fixa. + jag tycker om att jobba inom sånt servering.

Lite stressigt imellan åt eftersom jag bara varit där EN gång sedan min moster öppnade.

Så jag hade ingen aning om var grejer var, eller vad priserna var + jag fick följa en lapp för att fixa kassan och ja massa annat.

Men som sagt vi fixade det och allt blev jättebra. Moster var jättenöjd när hon kom för att låsa. och kunderna då såklart, verkade oxå nöjda. Var väl en som tyckte hemskt synd om mig som blivit lämnad ensam när jag inte kunde - men som sagt dom fick sin fika och betala fick dom göra, serverade blev dom - och ungarna åt massvis med glass, så jag tror dom vart nöjda dom oxå :)


Har ont i hela kroppen idag av att inte ha suttit ner någonting på hela dagen igår.

men ska snart gå och jobba på mitt vanliga jobb. usch,pallar inte! Men det är bara till att se glad ut och gå dit, det går ju så snabbt sen ändå.

Sen är det jobb imorgon oxå den drraaarr vi till Big town stockholm!!! :D

Ser verkligen ifram emot det! Sååå kul!

Behöver jag efter allt jobbade och allt negativt i mitt lilla huvud - jag och en TJEJ-kompis, thats all i need!  


Ska bara chilla fram tills det är dax att gå och jobba...

Trösta min baby som inte mår så bra idag :( och det är faktistk synd om honom :(



Hörs kanske senare ikväll när jag kommer hem, annars  haaaaa deeä!


Har några bilder jag ska lägga upp oxå. haha :P


 

Av madelene - 8 maj 2012 09:47

Vaknade tidigt, trots att jag somnade sent. Fucked up sömn...

Har redan hunnit bråka och tjurat -det är ju helvete att man ska ha med en unge att göra, trots att man aldrig tryckt ut någon! (nej jag är ingen styv-mamma eller nåt sånt, jag har bara med vuxna barn att göra på min fritid)


aa skitsamma.

Ska snart fixa mig och dra och jobba hos moster. Helt själv, första gången jag är där,eller mja andra -men det ska nog gå bra :) Så nu får alla komma och fika hos mig idag! Sjöstugan i vittsjö is the place! ;)


Förhoppningsvis så får jag hjälp av pojkvännen, men det vet man aldrig. Jag försöker leva livet medans han bromsar upp det -inte på samma nivå helt enkelt. been there!

Så irriterande...


Hoppas dagen blir bättre idag..



Av madelene - 7 maj 2012 22:37

 


► Play the moment
▌▌ Pause the memories
■ Stop the pain
◄◄ Rewind the happiness

Av madelene - 7 maj 2012 20:32

Hej! Får jag presentera dig en vän som heter Avundsjuk. Du träffar honom, när allting går bra i ditt liv.

Hans bror, Skenhelig, är trevlig mot dig när ni träffas men snackar skit om dig bakom din rygg.

Deras syster, Patetisk, behöver delar av ditt liv för att kunna leva själv. …

Varför? För att du representerar allt, dom inte är.

Då kan du kalla på mig, och vem är jag? Jag är Leende och jag ska förstöra deras dag!


       

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards