madelenee -I do it my way

Alla inlägg under november 2012

Av madelene - 29 november 2012 03:15

Hahah såå länge som jag letat efter denna låten. typ 3 år eller nåt.

Min nästkusin kom till mig en dag och spelar denna för mig -det är duuuu,lyssna madde! det är duu!


haha askul var det då. Nu när jag hittade den så blev jag faktiskt chockad över hur dålig den är :P

Men texten är kul, det är det som har varit grejen hela tiden.

hahah eller så var min värld bara väldigt snurrig just då :P

jag kan känna känslan bara av att höra på låten, ibland är man dum och längtar tillbaks.




Men Tycker du dom inte borde ha pallar på statiol,
När man betalar med kort för jag når aldrig upp så,
Jag ska döda han som kom på de så är det gjort,
Eller fixa diskar för pygmeér för jag är för kort


Nej jag är inte dryg jag är helt underbar,
när ironi är som bäst så är jag klockren så klart,
men det som slår allt och det som är bäst
när jag ska köpa cigg måste alltid visa leg,
Vi små folk ser allt från ett annat perspektiv.
men jag är inte bitter och inte naiv,
för när det kommer till de att jag blir 40 år,
så kommer det se ut som jag är 17 år,
nej sa jag 17 år jag menade 70 år!!!




    


Av madelene - 29 november 2012 01:04

Jag använder alltid serium olja i mitt hår-varje dag,flera gånger om dagen. Just för att mitt hår ser så jävla slitet ut alltid bara för att jag har vågit och självlevande hår. (mitt hår lever sitt eget liv,som en fucking häst-maaan)

När jag tar serum olja så för det första så luktar det riiiktigt gott och frächt, och sen för att det ska se lite mer vårdat ut.

Oljan tar bort en del av frissigheten och gör det mer glansigt och ger håret bättre fall, tycker jag-i mitt hår.


Har haft en som jag gillat jättemycket, lanzo eller nåt. Den funkar och är inte så dyr. luktar svingott oxå!

Men nu är jag ute efter marocansk olja istället. Den ska vara riktigt bra för håret och tydligen reparera håret så du själv ser skillnaden.

Jag måste testa på mitt hår. Den är dyr, men håller i evigheter och luktar oxå jättegott får jag för mig.



Hittade oljan lite billigare på en sida och ska nog klicka hem den,eftersom mitt hår verklien behöver det här för att kunna synas bland människor.

På sidan fanns även billiga parfymer och jag var sååå nära på att klicka hem även en parfym -därför jag inte genomfört köpet än.


Skönt det är när jag inser saker och avstår från grejer för att jag förstår bättre :D Det gör mig stolt :P
Var jätte nära på att köpa en parfym bara för att den var typ 300kr billigare, men kommer på mig själv vara dum i huvudet eftersom 1.jag har en parfym och 2. för att jag ska utomlands om 1 månad!

Alltså borde jag inte slösa pengar nu utan kan istället vänta och köpa den på flyget :)


jag skiftar mellan 2 ibland 3 olika. Dolce & gabbna och gucci och ibland lacoste. Jag gillar inte när man skiftar för mycket, så jag har den ena kanske ena året och den andra andra året. Variera sig lite fast man har "sin egna" doft. Lacoste var säkert 2 år sedan sist.


det är horor som byter parfym som troser :P haha.

Nej men seriöst, i frankrike där parfym kommer ifrån från början där var det viktigt att man bara använde en doft. man skulle inte blanda för då ansågs man inte som en fin dam. man hade en doft så mannen kunde känna igen sin kvinna eller nåt. hahah det sista hittade jag på :P Men jag vet att jag hört detta om att man inte ansågs vara fin om man blandade parfymer från dag till dag. Tror till och med det kunde bli väldiga gräl om just den saken.
 

För att komma tillbaka till håret, så måste jag säga oxå att torrshampo tjejer, är ett måste!

Man får inte tvätta håret för ofta och då är det perfekt med torr schampoo som gör att håret ser och känns frächt i 1-2 dagar till. Luktar riktigt gott oxå, asbra för mig som HATAR att tvätta håret. så jävla jobbigt!



      


bellbox.se

Billigt och bra :)

Av madelene - 29 november 2012 00:42

Dom har samlat massor av jul och nyårs klänningar på mylovebasket :)

jag har suttit och klickat på maassor! Så roligt ^^


På mylovebasket har dom ju samlat alla e-shoppar så man lätt hittar det man letar efter. Asbra är det!

+ man kan samla kläder utan att behöva köpa dom, me love! i feeling rich ;)


Glitter klänningar har jag fastnat för. Så lätt, bara på med svarta eller andra enkla pumps till och du är ready to go.

Glitter måste alla tjejer gilla,fast dom säger att dom inte gör det.

jag var lite sådär till det i början, eller ska jag vara ärlig så ville jag inte ha det för att folk hade trott jag ville se ut som en docka eller strippa eller nåt. Men nu när det är mooooode så är det ju fritt fram utan att bli dömd... Jag älskade när rosa blev mode oxå, äntligen liksom, utan förutfattade meningar :P


Det är helt sjukt egentligen, att jag orkar bli påverkad. Jag försöker verkligen köra på det jag tycker om och gillar och skita i vad dom säger är "rätt".

Men lite mesig är jag, hade jag varit tuff så hade jag haft på mig mina buffalo skor. för fan vad jag älskar dom, sååå fina ^^

Men jag vill inte bli dömd till fjortis :/ :( :P hahaha. tragiskt att man kan få en sån stämpel för ett par skor eller kläder.



party

Av madelene - 28 november 2012 12:22

hahaha det är så kul när man hittar grejer som man veeerkligen känner igen sig i.
Det finns tusen! Leta upp era egna och s.k.r.a.t.t.a :D


 

                     

Av madelene - 28 november 2012 11:50

Vakna tidigt idag och hade sån mysig morgon ni vet ^^ Allt var lugnt och skönt.

Fick meddelande från the best one att jag var det första hon tänkte på när hon vakna oxå ^^ så söt! Sånt litet som man blir glad över.


inatt är det jobb igen,sen ledig, sen jobb. Inte konstigt man blir störd i huvudet, jag hoppar verkligen upp och ner med min sömn, ingen rytm alls.

Men jag har blivit sån att jag bryr mig inte om dygnets tider, för det stressar mig och jag blir som sagt störd. klockan kan vara vad den vill, jag sover eller gör what ever när jag har tid-mitt liv min tid. -omoget kan folk tycka, och då kan man få tycka det :) jag har sundare förnuft än sådär ^^ Dont need time! :P haha


Ska ut med Heidi långt sen.

Jag vill bara mina skor och kläder ska komma! eller inte kläder så direkt. väska,underkläder och annat nödvändigt :) jag vill ha väskan, jag vill använda den nu. Helt vanlig svart,men jag behöver den!


Har sån shopping begär igen. as störigt eftersom jag vill ha för mycket. Har typ hittat grejer för 4000. Kläder,grejer till hemmet, hårprodukter och annat nödvändigt. Det är billigt egentligen men för mycket pengar på en och samma gång.

Har försökt sortera ut vilket jag absolut vill och måste ha, men jag anser nog jag behöver allt! Och det är lite halv omöjligt, speciellt om jag vill ha pengar i Thailand om en månad.

Det är så irriterande, men tur ändå att jag inser och inte bara handlar.....haha låter jätteduktig medans sanningen är att jag håller på att klia sönder min kropp för att jag inte kan handla :P haha


Men jag tycker jag är duktig iaf :)

Bikbok gör det inte lätt alltså......


 

Av madelene - 27 november 2012 10:15

Spenderade min kväll på psyket i kristianstad för någon dag sedan, inget fel på mig utan jag var mer som ett stöd kan man säg.


Jag blev så irriterad på dom som jobbar på såna ställen. För dom förstår inte, det är helt vanliga svensson som inte varit med om ett skit utan läst hela sitt jävla liv och tror nu dom kan ta hand om människor.

"Det var iaf bra att ni kom hit" -sitter skötaren och säger. Jaaaaa, men ge hjälp! sitt inte med empati ögon och inte gör något -inte på ett sånt ställe! stäng ner verksamheten fan!


I 3 timmar satt vi och väntade på ingenting. Till slut kom min damp och jag tror jag hade gått loss och blivit inlåst om jag inte fått gå därifrån...

Så vi fick ingen hjälp, vi bara satt där och pratade med någon som läst och inte verkar ha fattat ett skit i skolan, lärt sig att kan man inte svara på frågor så säger man "det var iaf bra ni kom hit".

Han var jättesnäll och treevligt, så han som person är ingentign att klaga på. Men han kanske skulle bli vaktmästare eller nåt istället......

Det är verksamheten jag hatar på!


Var så jävla irriterad och jag har sååååååååå svårt att dölja när jag väl blir irriterad eller förbannad, min bitch-ton kommer fram som ett kinderägg,sur-fucking-prise!

jag förklarar gärna för människor som beter sig dumt eller korkat HUR man ska tänka eftersom dom inte verkat komma underfund med den lätta lösningen själva. går på direkt!som en vild hund! :P (en dålig sida jag har kan man säg....)


Står och pratar med skötaren och frågar när en doktor möjligtvis kan ta emot oss.

Det är ju för fan psykiskt sjuka människor dom har med att göra-som har 3 val -psyk,droger/missbruk eller självmord. Mår man riktigt dåligt så finns bara dessa tankarna i huvudet - och det vet man om man mått dåligt på riktigt.


Han kunde inte svara alls på den frågan utan ser lite snällt på mig och ställer istället en motfråga till mig. "jobbar du inom vården?"

JAAA det gör jag! och vi behöver en tablett till männsikan jag har med mig, ni kan ändå inte göra annat med någon som inte vill leva längre. Ni kan inte lägga in h*n bland galningarna som har slagit sönder varandra 10 gånger sen vi kom hit! Som sagt där finns 3 val, 2 av dom hjälper direkt. SÅ JALLLA HIT EN DOKTOR!!!

"det vet du inte" -amen läägg aaav! vafan vet dudå?


Asså var man inte sjuk när man går in där, så blir man lätt det!! garanterat alltså.

Det är grått,trist, ser ut som en anstalt för kriminella och inte alls en bra plats för en som har psykisk ohälsa -och det är vad det är,akuten för psykiskt sjuka. och + då du får verkligen vänta utan svar eller nåt. Som om du satt i en bur för att bli utstirrad eller nåt. som om du hade gjort något dumt...

Fan vad jag hatar det stället!


Och nu ska ni inte tro att hela väntrummet var fullt med folk och jag skulle fram till vilket pris som helst. Nej, dom misskötte sitt jobb,eller inte ens det -för där verkar inte vara några riktlinjer att följa från början.

Dom startar en verksamhet och utgår ifrån vad dom tror händer med en människa som mår dåligt...

typ, "man ska ta det lugnt med psykiskt sjuka människor." -ta det för lugnt och du får dig en smäll för det. så dom har ingen aning! Dom har inget att komma med mer än tabletter som är lättare att få tag i på gatan. Bättre tabletter får man på gatan!


Dom säger att Sverige har den bästa vården i världen! Boouuuuullshiit :P

Skaffa fler doktorer, mer pengar (dom trycks på papper,hör av er till usa,dom fixar det lätt). och ett nytt sätt att hjälpa psykiskt sjuka..och missbrukare.

För visste ni som inte är i närehten av såna dumheter som droger och missbruk att du måste sitta med sprutor i armarna,helst vara så nära att dö av en överdos det bara går innan du får hjälp. Är du över 18 och hamnat fel så är det ditt val ,verkar dom anse, och du ska inte tro du ska få hjälp för du har VALT att gå ner dig så i missbruket.

Dumma i hela huvudet,fattar inget och går efter vad dom läst -Lita INTE på en missbrukare, dom säger dom vill sluta för att dom tycker synd om sig själva eller för att dom försöker själa ifrån dig........vården är så sjuk!

Det är tragistk när människor som är utbildade för att ta hand om människor inte ser när någon behöver bli buren en bit för att orka leva sedan.



Många avd står heeelt still i brist på doktorer, för att en doktor är upptagen med att tex vänta på ett provsvar, ett provsvar sitter dom ner och väntar på. men för att det absolut absolut inte ska bli fel så kan dom inte ta en patienten i mellan utan man ska fullt koncentrera sig på en person bara. och visst, det kan jag väl inte säga något emot. men som sagt, fler doktorer annars kan vi ju inte erbjuda vård. Är det inte så enkelt ?

Vi ska ju definitivt inte ta på oss bästa vården....! :S

Bättre än många andra länder kanske, men bara för det är vi inte bäst :S vi har ju inga doktorer eller pengar ?? hur sköter vården sig då ?


jag har svårt att förstår hur man kan säga att vården är bra när där inte är tillräckligt med doktorer på sjukhusen.

2 doktorer på ett heeeeeelt sjukhus ?? :S

I hässleholm har dom 4 st tror jag. En som jobbar ena halvan av dagen och den andra tar handa havlan. 12 timmar med ca 50-100 patienter....

Det hör ju alla att det inte funkar.


Och en sista grej, som borde vara så enkelt och så självklart. FÄRG! Sätt fucking färg på vägarana och inte grått,stelt och väggar som ser ut att röra sig mot dig.

Som sagt det är psykiskt sjuka och inte dementa människor dom har med att göra!


När vi gick därifrån så sa både jag och min mamma,som oxå var med, att vi borde starta upp en sån verksamhet -för den där funkar inte. Och det är hemskt!!!

Det är som om där inte vore hjälp för cancer patienter..... Som om hjälpen hade varit att Försöka lugna ner dom för att sen slänga in dom i en gaskammare och ge dom hopp om att man ska överleva, exakt så är det.

Jättehemskt är det, för man väljer inte att må dåligt!


Jag önskar att fler förstod och inte var så upptagna med sig själva.. Även på en plats där hjälpen ska finnas så känns det som att människorna är alldeles för upptagna med sig själva och sin lärdom..



  

     


     




  



       






Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards