madelenee -I do it my way

Alla inlägg under december 2010

Av madelene - 31 december 2010 04:29

Hej mitt i natten, igen. Sökte lite jobb och sådär, men tröttnade. Det finns inga jobb    jag är utbildad dessutom, till undersköterska -det lättaste yrket att få jobb inom sägs det. Alla skriker efter undersköterskor, ingen skriker efter mig. Jo, när det krisar och ingen annan kan jobba   Men jag behöver mer än så. jag behöver något fast för att må bra, ett fast schema. Mådde jättebra i sommras när jag hade det.


jaja, nu till tidsfödriv. jag börjar bli trött....

Inget tidsfördriv då skiten cp. Att det ska vara så svårt att kopiera en text hit från wordpad. Cp!

Så, lite då och nu bilder.


5-6år sedan. Ingen strörre skillnad på då och nu, eller hur. Forever young :D

 

      

Jag, bara några veckor/månader sedan.

 

     

Av madelene - 31 december 2010 01:05

Förresten, jag blev skit nöjd med håret. Så mycket frächare och snyggare. Nu vill jag klippa mig om 3-4 månader igen, så det håller sig såhär snyggt och frächt. Love it.

Därimot så hittade jag ingenting på julrean. Hässleholm stad (??) suger! skit irriterande, finns ingenting någonstans. Hm,veromoda,MQ,jansens,JC,lindex,kaphal - aa det är typ vad som finns i hålan, och inget jätte utbud. Så ingenting på julrean. internet shoppar istället   


Lite return till 2010 :)

                     

Pojkvännen fyllde 21 och vi hade kul, typ.


         

Jag kom hem från Thailand och hade saknat min baby jättejättemycket.


 

Julklappen från baby detta året :)



 

Coola lillebror och jag   


   

Gick väldigt mycket i kyrkan ett tag. United kyrkan, världens bästa.


     

Min karl är bra med händerna, väldigt bra ;) 

Passade min kompis hund några dagar, aw det var så mysigt. Hunden var föröverigt rätt kär i mig, så vi delade kudde och täcke under dom dagarna vi passade honom    Aldrig varit med om en hund som legat en hel natt fram till 13-14 på dagen och SOVIT tillsammans med sin husse eller matte.


   

Chillade mest hela dagarna hos några vänner, gjorde inget vi borde.

Så jag fick åka till lillebror i Jönköping några dagar, rehab typ.



Min pojkvän ritade massor till mig

   

Köpte mycket kläder i Thailand, coola kläder.


 

Var ute med A och älsk i skogen och såg 2 rådjur springa förbi oss i full fart ca 3 meter ifrån oss. coool


         

Skrattade och hade kul i somras när det passade att följa med till favorit platsen Mellbystrand. Alltid sån trygghet och lugn, trots allt kaos ;P


 

Åkte till Eslöv och festade med min älskade Slyna   


 

Exprementerade hejvilt med älsk och A ;)


    

När allt blir mörkt ute så blir allt mörkt innuti mig, tur jag har min älskling  



Av madelene - 31 december 2010 00:27

Jag vill skriva, men jag vet inte om vad. jag vill ju inte att det bara ska bli massa ord.


Sitter på jobbet, jag vet att man inte får sitta på datorn under arbetstid och man får absolut inte skriva blogg! Men här sitter jag i 10 timmar, har iofs jättemånga kanaler jag kan titta på på tv, MEN välkommen till 2010 där vi använder datorer mer än böcker eller tv.

Jag förstår inte skillnaden på om jag sitter och kollar på tv eller om jag sitter framför en dator ? En tv är lättare att somna till, en dator håller huvudet igång!

Äsch, jag gillar inte världens regler så jag lever efter mina egna och hoppas på att det ska gå jättebra :D jag har ju tillräckligt med sunt förnuft.


Imorgon, eller idag blir det visst, är det sista dagen på året 2010. fyfan vilket år! Vad har jag gjort och... ja varför är allt förvirrande ? Någon sa att det är kvinnohormoner som alla känner av då och då. jaha ? Och hur hanterar kvinnorna detta förvvirnade stadie ? Jag orkar inte! Jag är född man i en kvinnas kropp!

Men jag ser fram emot 2011, jag har en känsla av att något kommer förändras som fan och jag kommer bli normal. Min kropp riktigt längtar efter att bli normal.


Det bästa jag gjort under 2010 var att rensa bland mina "vänner". Vissa förtjänade verkligen inte mig och andra hade jag inget behov av. Som vän eller partner så måste man tillföra något i en relation, tycker jag iaf. Vad ska man annars med personerna till ? Något måste klicka och därav tycker man om att ge och få :)

Och sen har jag väl även insett saker och börjat vilja förändra det, som sagt jag längtar efter att bli normal. För idag känner jag inte igen mig själv.


2011 så fyller jag vuxen oxå    24år. fyfan, jag är inte redo att fylla 20 ens! Vad håller tiden på med ? Varför går det så fort ?


I mars 2011 har jag och min pojkvän varit tillsammans 1år   

Så struligt vi hade det i början. Eller allt började jättelätt, men sen vart det massa stul hit och dit och under en tid var jag nog bara tillsammans med honom för att ha någon där (älskar närhet och ömhet)

Men trots att allt det där stulet som var så jävla onödigt och skadade mer än vad det kommer göra nytta och trots känslorna som inte fanns där, så ser jag väl en liten ljusning i det som hände. Jag vet med all säkerhet var jag har honom nu, och han har dessutom blivit en bättre människa i sig själv (har han själv märkt och sagt)

Vad gör det om man gör misstag några gånger i livet, sålänge man lär sig av dom och faktiskt förändrar läget eller sig själv.

Han är så fin och underbar så jag hoppas 2011 kommer ge oss fler tecken på att detta är helt rätt trots puckelpistarna. Första gången jag ordentligt jobbar på ett förhållande. Ingenting kommer serverat på ett silverfat och mycket är långt ifrån perfekt här i livet.


Så 2011 önskar jag blir förändringarnas år, jag känner nästan på mig att det kommer bli så. Jag känner mig lite lite starkare.


Lite pics nu då från 2010.


Av madelene - 27 december 2010 18:21

Jag älskar att shoppa. Det finns inget mer avkopplande och glädjekicken ska vi inte ens snacka om   Skitglad!


Imorgon bär det av till friören först, det behövs verkligen! Har inte klippt mig på 5 år så det är verkligen dax! jag ser förskräklig ut! Jag får må hur dåligt som helst, sitter till och med där med feber! Är sjuk så därför jag befarar att det ska bli värre, enbart för att jag ser fram emot den här tiden. ( Någon/något har något emot mig och lyckas alltid göra mig olycklig när jag ser fram emot något)

Efter jag har klippt mig så ska jag shoppa på mellandags rean :D Underbart, love it! Ska köpa mig en ny parfym då alla är slut. D&B light blue hade jag tänkt mig :)

Kommer vara jättelycklig imorgon, trots förkylning och trycknade huvudverk :(


Nu ska jag kolla rean på Hm.se

Vaddå ? Nästa månad har jag liksom tjänat massvis med pengar, så jag kan ta en faktura där oxå :) denna månaden med   


  

Av madelene - 25 december 2010 01:45

  

Från mig till er

Av madelene - 25 december 2010 00:57

Tänkte, lägger upp lite bilder från 2010, mitt 2010.

Enjoi!

Sommar. min lillebror, helt pantad!


    

Sommar. Kärlek  

 

Tidig sommar. Satt med filtar nere vid stranden och chillade som kuuungar.


 

Min älskade pojkvän  

 

Fin vår från balkongen.

 

Vinter. Flummiga tider

 

December. 12 timmar på ett flygg till underbara Thailand  

 

December. Hello Fatman.

 

Januari. Lillebror aka snilleblixt

 

Januari. Why so seriuse?

   

Januari. Mamma&Pappa  


 

Januari. Lillebror&jag i väntan

 

Januari.Väldigt väldigt sliten jag på flygplatsen. Asså shiiit.

 

Januari. Hela gänget på flygplatsen  

 

Nyår 2009-2010. Suddigt

  

Nyår. Suddigt


Skit jobbigt att ladda upp alla en för en. Så vi tar fler en annan dag. Börjar bli trött.

Hoppas ni alla har haft en underbar julafton. Jag ger en tanke extra till min "lillasyster"    Det är tråkigt att det är som det är, men det är så jäva nödvändigt men ändå så önödigt. Saker hade kunnat vara annorlunda. Älskar henne med hela mitt hjärta, som min egen lillasyter, min egen familj.

Av madelene - 23 december 2010 00:21


  

Av madelene - 21 december 2010 12:33

Tysklandsresan var niiice   

Badade som små barn. Riktigt vilda ruschbanor    Galet.

Solade aldrig. Kanske för det kostade 50 spänn för en kvart!  

 Men åt gott och hade det jättemysigt med min baby    


okej, för många smiles på för kort tid, I stop!

Mina föräldrar är guld värda som bjöd på nästan allting. Betlade en badbiljett och fick sova på hotell 2 dagar, resan dit, en badbiljett till, mat och dricka i 3 dagar + 500kr. Mina föräldrar är snälla   

Det var skönt att få komma ifrån lite.


Nu är jag laddad för två dagars jobb, sen blir det massa julfirande och lite jobb och sen blir det lugn nyår för att sedan jobba hela första dagen på året 2011   

10 timmar. Pengar är bra, jag behöver det   

Väntar dock fortfarande på dom där 50 000 ?? Fan vad skönt det hade varit. Tack Gud!


hear me another day. blir väl att lägga upp lite bilder snart oxå.

Peace

 

  

 

  

 

  



Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards