madelenee -I do it my way

Alla inlägg under maj 2012

Av madelene - 29 maj 2012 19:15

jag vet att man inte ska rikta in sig på dom negativa grejerna,men jag blir så irriterad.

Jag har alltid varit mullig, alltid mullig och gullig - thats me.


nu när jag börjar gå ner i vikt, så börjar folk dra massa teorier om vad jag har gjort- och det värsta av allt! Ingen tror att jag har gått ner av mig själv.

Nej, en sa till min mamma att jag kanske var sjuk....Bara what ? 2 sekunder innan säger samma person till mig att halva jag har försvunnit, jag förklarar då för henne vad som antagligen ligger bakom viktnedgången -jag RÖR på mig mer än innan,från inget till iaf göra NÅGOT som får upp pulsen varje dag.

Ändå så drog hon slutsatsen att jag var sjuk. -hur mår hon ?!


Sen idag fick jag frågan om jag hade gjort mag-operation, för det hade hon hört.... Eh NEJ! det har jag inte, för SÅ tjock har jag aldrig varit så jag hade behövt göra någon operation.





jag stör mig så mycket. Varför måste folk härifrån heeeeeeela tiden hitta på saker om andra människor. Det tar aldrig slut.

När jag hade den "snyggaste" bästisen i skolan så hittade folk på att vi hade barn och grejer tillsammans. Hade aldrig ens kysst varandra på den tiden.... bara var får människor grejer ifrån ?

Helt menningslöst påhitt eftersom INGEN hade sett oss med barnvagn eller what ever. Var gömde vi dessa barn som det ryktades om att vi hade ?


Helt sjukt. Jag borde vara van, eftersom folk alltid har hittat på massa grejer om mig. Dont know why. Avundsjuka ? verkligen ?

Men jag vänjer mig aldrig vid skitsnack, jag gör inte det. Jag fattar inte hur man bara kan ta grejer och hitta på om någon annan,eller om sig själv. I dont get it,really.




     

Av madelene - 28 maj 2012 22:30

idag på jobbet så fick jag höra en grej av tjejen som gick bredvid.

Hon hade tydligen varit på mitt gamla jobb och sommarjobbat förra sommaren. När dom satt och åt frukost en dag så berättar dom för henne om mig (nämner inte mitt namn dock,snääälla idioter).


Jag blev "svartlistad" från mitt gamla jobb som hade jag hade för 4 år sedan (notera 4 ÅR)

Anledningen till att jag blev svartlistad var för att jag la upp bilder på mig och mina 2 arbetskamrater när vi jobbade en natt, tog alltså bilder på oss-inget annat.

jag la upp dessa bilder på internet, eftersom dom verkligen var hilarious! Skrev även en kul kommentar på det hela, då min kollega blev anklagad för att ha sex med hela stället.


Jag blev kallad till möte med högstachefen, en från facket och min chef.

Jag bad om ursäkt för att jag lagt ut bilderna och att jag förstod att man såklart inte får göra så. Det var ett ärligt misstag och jag tog gärna bort bilderna.
Det hjälpte inte och den gamla omvårdnadschefen var en riktigt satmara! Hon plågade verkligen oss med helt störda frågor. Typ: hur mår ni nu då? Och med ett hånflin från helevtet på läpparna.

Så gör man inte mot mig så jag blev såklart lack så skattade lite åt henne och frågade henne vad hon trodde.

Det tog hon som att jag var uppkäftig och ville väl då antagligen göra mitt liv till ett helvete.

Så jag blev svartlisad för att jag skrivit som jag gjort och för att jag lagt upp bilder på oss som vi tagit under arbetstid - har fått reda på att ett sånt ord som svartlisad finns inte och man får inte göra så mot en timvikarie.

Jag kunde inte få ett jobb på 1 år och mådde riktigt dåligt under den tiden.


Jag menar, nyutbildad undersköterska och får ett sånt straff för ett misstag som jag stå på knä och ber om ursäkt för.

Alla avvisade mig, jag ringde runt till massa ställen i kommunen, men när mitt namn dök upp sa dom tyvärr och la på.

Det tar hårt, när ingen vill ha dig. Man känner sig värdelös och ger upp lite. jag gav upp och sket i allt, verkligen allt.



Det är vad som hände, den riktiga sanningen.

Men under där där frukosten dom hade med den här sommarvikarien, som nu är på mitt nuvarande jobb och ska vara sommarvikarie så lät det helt annorlunda.

Och detta har jag hört av fler människor, detta är alltså något som min gamla arbetsplats har spidit ut om mig.

enligt personalen på stället så blev jag svartlisad för att jag hade tagit nakenfoto och för att jag haft sex med min kollega i ett blöjföråd (han var ju redan anklagad för att ha sex med alla, så varför inte med mig oxå)...

Detta sitter dom och säger till en tillfällig vikarie ?!

Och vilka i personalen sitter och lyssnar på detta spirdande av skitsnack, jag menar det är många som hälsar vackert varje gång dom ser mig..


Det säger en hel del om vad dom är för människor när dom fortfarande sitter och hittar på lögner och snackar skit om mig.

Det var 4ÅR SEDAN jag jobbade där!

jag visste att jag var duktig på mitt jobb, jag vet fortfarande att jag är JÄVLIGT duktig på mitt jobb och jag har referenser som backar upp mig. Ändå kunde dom göra såhär mot mig, avvisa mig helt och få mig att känna mig jättedum. Smuttsat ner hela mig.


Jag tackar verkligen GUD för det jobb jag har nu och med mina underbara arbetskamrater.

Det räcker jag kommer till samma verksamhet i bjärnum och jag blir direkt utstirrad och dömd. Det är så hemskt tråkigt.

som tur är så har jag börjat bli så stark så jag skiter i vad dom tycker. Som sagt, deras dömande säger faktistk mer om dom och hur DÅLIGA människor dom är.. to bad.


  

 

   

 

Av madelene - 28 maj 2012 13:27

Vaddå det ska bli värre väder ?

Då behöver jag ju vara ledig IDAG ! För idag är det fint väder.

Åhh jag vill vara brun, jag vill ha tid att bara ligga i solen.

Synd det inte funkar så, jättesynd.


Om någon timme ska jag cykla iväg, spendera några timmar på jobbet. Det är ju kul så, men fan. jag har annat att göra :P


haha.

Hoppas alla har en bra dag iaf.

Tror jag åker till en kompis imorgon, spenderar lite kvalitetstid med honom :) Var ju ÅR sen vi träffades. Och "lilla" voooffsan. (haha kul hur man kallar en amstaf för voffsan)


Äsch, ut och sola en stund innan jag fixar mig.

Ser verkligen fram emot mina 2 lediga dagar efter detta kvälls passet. som sagt, jag har fortfarande huvudet full av tankar som jag måste få rätt på.

Kanske kan min vän prata lite vett i mig imorgon :)


Vi seeeess!


Helt störd haha.
Var som sagt jäääättetrött där ett tag när jag jobbade natt - så underhöll mig på mitt eget lilla sätt, samtidigt som jag pratade med mig själv ^^

ibland undrar även jag..... 

Av madelene - 28 maj 2012 10:30

jag vill ha dom så mycket....





 

Av madelene - 27 maj 2012 23:16





Sååååå sexiigt ;)

Av madelene - 27 maj 2012 21:54

Kände inte alls för att cykla hem imorse efter jobbet, även om det inte är så farligt när man väl börjat - men det är det där, att börja.


massa onödigt drama på morgonen när jag kom hem,skitjobbigt. Så somnade inte förrän vid halv tolv. Helt slut i koppen och i huvudet. Kändes som huvudet var lätt som en fjäder innuti, men vägde ändå TON!


Sov 4 timmar, sen drog jag till min mamma. köpte med mig en söt liten blomma och lite fika.

min mamma är den bästa! Verkligen, även om vi bråkar och verkligen skriker och skäller på varandra så är hon den starkaste och modigaste kvinnan jag vet.

Hon stöttar alltid mig, försöker med all sin kraft att förstå sig på mina tokigheter och starka åsikter fast hon inte alltid håller med.

Alla tokigheter HON har för sig som får både hon och mig att krampa av skratt.

Jag älskar min mamma!





     


Var hos henne ett tag och sen drog jag och baby och käkade, sen klistrade vi oss vid tven.

Har haft en skön dag ändå, trots hur den började, eller slutade-beror på hur man ser det.


Imorgon ska jag sola fram tills det är dax för att cykla till jobbet.

Längtar till helgen! :) haha fast denna inte ens är slut. men jag hoooppas på en grej, så därför längtar jag ^^

I may have the tickets ;)


 

Av madelene - 26 maj 2012 23:58

Pms från helvetet. Man märker direkt på mig när det är dax, jag blir ett monster, med en mage som är större än hög-gravidas.

jag är inte gjord för att vara tjej.


Sitter och kollar song contest. Svergie borde ju vinna, lätt bästa låten. Vi leder ju just nu, så det ser bra ut :)


Har varit helt själv hela dagen, tagit det lugnt och städat.. så skönt när allt är fint hemma, man blir på så mycket bättre humör :)


Tänkte sitta och kolla lägenheter och lite jobb nu inatt. Är så trött så jag längtar bara tills det är dax att sluta!


Har så ont i min lilla mage nu så jag orkar inte skriva mer. och det börjar bli spännande på tven här :)


 

Av madelene - 26 maj 2012 13:19

Min lillebror på 15 bast visar mig denna låten och säger att han tänker på mig när han hör den,eller ser videon...

hahah bara what ?! haha

:jaa, du skulle kunna få för dig en mening och säga det sådär hela tiden och hålla på sådär. deurruurru de vet du


Hahah jag fattar ingenting. Jag förstår inte vad han menar med att han tänker på mig...


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards