madelenee -I do it my way

Alla inlägg under januari 2012

Av madelene - 31 januari 2012 19:45

Det är ett måste just nu. För vi ska boka resa till Thailand! :D

Nästa år vid denna tiden så sitter jag i Thailand, brunare än någonsin :D

Och det känns faktiskt bra, jag känner inte alls för att shoppa. jag vill ju verkligen till Thailand.

HM lockar inte mer. Tänker inte handla där mer. Får ändå inte plats med mer i gardroben....

Ska lägga undan pengar varje månad, och bara blicka framåt. Ett år går fort ;) Får se till att göra mycket så det går undan...


Kanske till och med sälja lite grejer som jag behöver göra mig av med. Typ kläder! Även om jag inte tycker om att sälja eller kasta kläder.

Grejer kanske inte är snyggt nu, men blir kanske senare. Så jag kastar aldrig kläder, om det inte är sönder,urtvättat eller något liknande. Aa och det händer jag ger bort grejer, har sålt lite -men ångrat. Så som sagt, det är dumt att göra sig av med gamla kläder man en gång användt...

Jag har tex mina gamla buffalo kvar. Och massa gamla klänningar och jeans, Även massa T-shirts :) Kul att ha :)

Troser och Bhar slänger jag inte heller, om dom inte är sönder då. Varför kasta FINA troser för att dom inte passar längre ? Näe,tycker det är kul att spara på.

Lik min mamma där, spara på skit. Helt meningslöst egentligen :P


Åter till Thailand ^^

Älskar det..Så underbar känsla. Lugnt och fint, trots kaosen jag kände när jag väl var där.


2010

                     



Av madelene - 29 januari 2012 00:06

Min bror har gjort en ny video. haha passa på när mamma och pappa är i malmö och sover på hotell hela helgen ;P Smart kille. Skönt han vet sitt eget bästa ;)

Sista videon är det jag som filmar. Helt galen unge. Det var iskallt i vattnet,och började snöa dagen därpå



Av madelene - 28 januari 2012 16:37

jag har både blivit mobbad och mobbat själv. Jag blev mobbad för att jag var "tjock" (vilket jag inser idag att jag verkligen inte var i årskurs 3) och för att jag hade för små skor, och sen även för att jag började sminka mig i 5an. Dock var inte det så allvarligt, det var nog inte så lätt att mobba mig,för jag brydde inte mig så mycket utan gick då bara iväg till dom som tyckte om mig ^^

Och jag fick alltid höra hemma hur bra och fin jag var och hur jag ska skita i vad andra tycker om mig,var nog därför jag inte tog åt mig så mycket och aldrig har tagit åt mig av vad andra tycker. 


Jag vet inte varför man mobbar som barn. Man vet väl inte bättre antagligen.

För när jag mobbade så tänkte jag aldrig på det där självklara som alla säger att mobbare lider av - att dom själva mår dåligt egetnligen.

Jag mådde inte dåligt, jag mådde jättebra. Egentlien så pass bra så jag egetnligen inte behövde hacka på den tjejen jag mobbade.

Jag ansåg att jag var en ärlig människa, sa vad jag tyckte. Problemet var kanske att jag hade lite väl mycket attityd för att kunna se mig själv som ärlig. Jag förstod inte skillnaden på en åsikt och sanning.

Jag mobbade tjejen för att jag inte tyckte hon duschade tillräckligt(löjligt eftersom det OFTA hos dom FLESTA är ett problem i den åldern,med dålig lukt). Hon hade väl det inte så bra,jättedålig självkänsla och lite halv jobbig barndom.

Jag sa till henne vad jag tyckte, att hon var äcklig massa annat.

Hon försökte bli cool genom att börja röka och hänga med lite coolare människor. Men jag var där direkt och tryckte till henne, fick henne och hennes gäng till ett mobbat gäng.

Hon försökte ta livet av sig många gånger, även i skolan. Eftersom jag var en sån glad tjej,som egetnligen inte hade ett problem i världen, så förstod jag mig inte på det där med att må dåligt, att verkligen må dåligt. idag förstår jag det, att man inte söker uppmärksamhet "på det där sättet" när man mår sådär dåligt. Man vill bara bli sedd, hörd och accepterad av någon,vem som helst.

Jag skrattade ofta åt henne och skällde ut henne för att hon ena sekunden stod och slog huvudet mot en stenvägg och sen kom in på en lektion helt förstörd. Jag ansåg inte det var rätt.

Men vem fan var jag egentligen ? Vem var jag att döma henne ? Varför försökte jag inte få henne på bättre tankar om jag nu störde mig på hennes svaga beteende?

Man skäms för att man varit så dum och korkad,trots att man bara var 14-15 och inte förstod bättre,så är inte det en tillräcklig bra ursäkt - det finns ingen ursäkt!


Idag pratar jag och denna tjejen som om ingenting har hänt,allt är helt okej mellan oss. Jag har bett om ursäkt till henne och berättat att jag inte förstod bättre, och att det inte var meningen att göra hennes "bästa" tid till den värsta. Hade jag fått leva om så hade jag ändrat bla det! Hon förtjänade inte att bli nedtryckt sådär, ingen förtjänar det. Djur stöter ut varandra sådär, inte människor!


Idag är jag den tjejen som hade blivit mobbad om jag gått i skolan. Jag är så pass osäker idag så jag hade varit ett lätt offer för mobbarna. Mitt utseende hade kanske räddat mig, men det är bara tragiskt. snygg brud som är så osäker så hon går sönder om du blåser på henne, men hon leker ändå omtyckt och cool -när hon själv inte ens står ut med sig själv... Nej det är tragiskt att det är såna som mobbar idag. dom som kanske själva mår dåligt. Jag har aldrig förstått det.."du säger så för du  är avundsjuk" humm?? naej inte rikigt... :S Varför påpeka någon annans fel så att ens egna blir tydligare ? det är dumt!

Jag tror lite att jag har fått tillbaka för gammal ost. Eftersom jag var så oklok som yngre,när det gällde just mobbning. Jag mobbade bara för jag hade makten att kunna göra det. jag hade inte behovet av att mobba. Jag hade det bra, hyfsat bra hemma,massa av nära och kära, massa vänner, en hel del frihet, killars intresse och ändå väljer jag att ta upp min tid med mobbning. Jag har alltid varit sån som tönkt på mig själv-varför var jag då tvungen att förstöra en annan persons högstadie period ? Jag kan bli så arg på mig själv. Att ingen sa till mig, tog ner mig på jorden och berättade för mig att jag  inte var ett dugg bättre som mobbade, att jag borde blivit mobbad för att jag mobbade.


Tjejen i skolan slutade 1 månad innan oss andra i 9an, hon var inte med på klassresan och missade allt det där roliga. För att jag och några andra bestämde oss för att göra hennes liv väldigt jobbigt. Trackade henne när vi borde haft bättre grejer för oss att göra...


jag är glad för tjejens skull idag. Hon är starkare och mer framåt än många andra. Hon tar verkligen för sig och verkar inte låta en liten sekund gå till spillo. Det är skönt att hon lyckades bli stark, det säger en hel del om henne!

Skönt att se henne så glad oxå, hon verkar vara lyckligare än någonsin med sig själv :)


Inser att jag säger emot mig själv, om hur jag egentligen är idag.Den där inställningen hade jag när jag var yngre. idag påpekar jag gärna andras fel. Men det är oxå just för att jag själv mår dåligt. så ja,lite sanning ligger det väl i det där med avundsjuka. Även om det inte är avundsjuka "på det sättet"  . Jag säger inte att någon är ful för att jag själv är avundsjuk på personens utseende eller liv eller whatever. Det är en åsikt jag har bara. Det jag har lärt mig med åren är att min åsikt behöver jag inte uttala, för min åsikt behöver inte vara rätt eller ens behöva ha en betydelse överhuvudtaget. man säger helt enkelt inte till någon att den är ful (vilket jag lätt kunde göra innan och anse jag var ärlig)...  tur man växer upp :)


 

Av madelene - 28 januari 2012 14:20

I love när jag får vara själv hemma. Så jävla skönt..helt tyst och lugnt,bara mina egna tankar -som är rätt behagliga när jag är själv. inte alls uppstressad...


Har skickat in pojkvännen för att köpa såna där man tar bort svarta porer med (haah, det är inte så farligt som det låter, han skulle ändå iväg)... Hatar svarta såna porer, så jävla äckligt! Brukar få på näsan och lite på hakan,uuugh :S Nasty!

Så ska ha lite myysigt med mig själv ikväll ;)

Nej men,fotbad,hemma gjord ansikts behandling och fixa mina naglar.


Tro det eller ej,pojkar och flickor som läser detta. Men en kvinna mår mycket bättre efter att ha tagit hand om sig själv. Man känner sig som en lyxfru när man sen går och lägger sig,i renbäddad säng. man kan leva i värsta rucklet med skulder hööögt upp över öronen. Men en timme med sig själv sådär och man mår som en prinsessa - i typ 30minuter eller nåt :P haha. alltid något ;P

aja, jag ska drömma mig bort långt iaf. Sova som en liten bäbis inatt :)

Vakna imorgon och vara heelt utvilad för en heel dag och kväll på jobbet :D



Av madelene - 27 januari 2012 22:02

I rummet intill lyssnar dom på "Öris-din mamma" och spelar Xbox, det roliga är att en av dom tänker på den andras mamma när han hör låten som spelas :P hahah det är skitkul för vi har suttit och drivit om det som fan hahaha.


Fredag kväll och jag sitter hemma som vanligt. Min pojkväns kompis är på besök och vi har haft djupa diskussioner...

Vi är nu överens om att allt har sin gräns. I told you so- vill man slänga i huvudet på en sån människa - men nej, alla får lära av sina egna misstag. Ingen blir en bättre människa av att någon annan går och synkar ens misstag.

Skönt, iaf för min pojkvän att få sin riktiga vän tillbaka... Eller vi ska inte ropa så högt än, allt kan förändras i den världen,bara på någon sekund kan fel människa vara på fel plats vid helt fel tillfälle. Därför man ska hålla sig HELT borta från sånt, bara sköta sig själv ^^


Är jättenöjd över grejerna jag köpte i Kristianstad igår :) Handlade inte för så mycket och inte massa skit, jag behövde allt jag köpte. Jätteskönt att inte ha ångest för att man shoppat för mycket.

Tycker jag varit riktigt duktig dom senaste 2 veckorna på att hålla mig från shopping. Är ju som sagt torr shampoo och en bok som jag ska handla. Går typ på 300kr kanske, kan jag gått lägga tycker jag....

haah,sitter och diskuterar med mig själv :P


aja. Längtar till söndag, då ska jag jobba på mitt favorit ställe ^^

Haha kul liv!


 


Av madelene - 26 januari 2012 11:52

Idag ska jag till Kristianstad och shoppa :) Eller shoppa och shoppa,ska handla lite grann iaf. Kuuuuuul:D

Har inte varit i kristianstad på jag vet inte hur länge. Jävla piss stad :P haha. Såna "fancy" hoes som tror dom är Halmstad eller nåt. fast jag gillar ju inte något ställe här i närheten, konstiga folk :P


aja,shoppa idag! :) Sen ikväll blir det nog film och så...

Uppdaterear mer ikväll. Har att skriva men paaaallar shiii mannen (för att leka gangster) SKÄMTA



Musiken var WAY bättre förr!! All my love <3



Av madelene - 25 januari 2012 01:34

Sitter ocg lyssnar på musik men ska snart gå och lägga mig.. Luren dog imorse någon gång så att jag vaknade aldrig av min ställda klocka vilket resulterade i att jag sov till klockan 14,igen.

Liide ångest, men kom iaf iväg till en vän innan ikväll. Kollade film och snackade lite,skönt att komma hemmifrån. Sitter bara hemma annars ju..

imogron måste jag ta tag i lite grejer, kan inte ligga på latsidan längre.

Har börjat lite redan nu ikväll men tar tag i massa annat imorgon..


Vi seess


 

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards