madelenee -I do it my way

Alla inlägg under april 2011

Av madelene - 20 april 2011 13:59

AH! det är svårt när man inte får skriva eller säga vad man vill, vara vem man vill. utan det finns en oskriven regel, ett kontrakt alla jävla nollor ska gå med i. Ah fuck, jag kan inte skriva något. det blir bara fel och det får jag absolut inte vara.


Hatar allt, förstår inte meningen. är trött på alla, snälla ta mig härifrån!


"det är dom närmaste vännerna som får en känna ångest"

Av madelene - 19 april 2011 17:33

Shooullulluuo :)


Fint väder idag oxå, nice :D Har legat på balkongen heeeeela dagen och jag känner den snygga brännan jag fått :D Eller iaf grunden till den snygga brännan :D

var på mötet som blev uppskjutet tills idag. FUUUUUUUUU så ont det gjorde. Min smärtgräns är hög, eller jag vil inbilla mig det iaf, men fan vad ont det gjorde.

duktiga var dom iallafall :) väldigt trevliga,snälla och söta :) Kände mig trygg, trots smärtan.

skakade i hela kroppen när jag gick därifrån, usch! Hoppas allt blev bra iaf och att jag inte får några problem inom dom närmaste 5 åren, då jag ska plåga mig igenom det igen.


Ska dra ut en stund och sen in och fixa maten tills baby kommer hem :)  ska göra det lite mysigt tänkte jag med god mat :)


Drar till ikea imorgon med mamma och är rådgivare. Tar 100kr betalt i timmen,så lär ju hitta lite till mig själv oxå ;) SKOJA! bortskämd är jag, men inte bortskämd och rälig!


Tråkig. ska skriva något ordentligt någon dag.

Har även bestämt mig att ta fler foton, så ni får njuta av att se underbara mig och min uuuunderbara omgivning   


 

2år sedan. Tiden går för fort.......

Av madelene - 18 april 2011 21:23

undra var min pojkvän är ?

Äh, han dyker väl upp när han behagar. Rätt chill att vara själv ibland :P


Har mycket på hjärtat, men det är bäst att vara tyst. Ställa sig i ledet och vara tyst.


 

Av madelene - 18 april 2011 17:30

Hittade världens snyggaste klänning på hm! ohgud vad kär man kan bli i matriella grejer. Den hade kostat 499 tror jag men kostade nu bara 299! waow,nästan i min prisklass, lite "dyr" men det är den värd. Oh vad fin ^^


 


Hittade även ett par skor,som jag har kollat på överlänge och älskat och drömt om, som passar PERFEKT till klänningen. Blir helt uppspelt, oj vad det kan göra mig glad.

Samma med ett par skor jag köpte i thailand, oh vad kär jag är i dom och vad lycklig dom gjorde mig den stunden jag köpte dom. jag var on top of the world. älskar dom.


 

Detta är ett par helt randomskor. har inte dom och inte dom jag menar i inlägget. Men visst är dom snygga ? Vettikatten när jag skulle användt dom, men fina och titta på är dom :)

Av madelene - 18 april 2011 16:59

Oh vilket härligt väder vi har haft idag. Sommar ju :D alla har väl varit på bra humör idag ?

Jag har iaf mått jättebra. Har legat på balkongen och solat och lyssnat på gammal musik som väcker härliga minnen. Fan vad jag bestämmer mig för att ha en bra sommar detta året! Ska bli toppen.


Har inte så mycket mer att skriva, än att jag haft en bra dag. Trots att det jag bokat in blev inställt. Ska dit imorgon istället, hoppas inte det är för sent. För det börjar ta slut i byxan här.... Aao,hoppas det går bra imorgon iaf.

Ska nog ligga och sola hela dagen imorgon oxå,efter mitt inbokade möte.

Var blek som fan förra sommaren och var inte nere på stranden en enda gång. Skitkast! sommar 09 var jag neger ;) skitsnygg! Denna sommaren satsar jag på samma. + jag ska tvinga mitt lik tillpojkvän att få lite sol på sig oxå. Tycker inte det är snyggt att va blek, tror bara det är några få här i sverige som gillar att vara lik bleka året runt. Not me.


    


Aja, onödigt snack.

känner på mig att denna veckan blir bra :) Skönt att ha en sån känsla ibland. Ska försöka göra något av den oxå bara.


Har bränt kinderna lite, svider när jag kliar. YES!


Bye fuckers!


Förreseten, allvarligt nu. Det ringde om sommarjobb, på ett drömställe! jag blev så chockad så jag visste inte vad jag skulle säg. Har ju jobb över sommaren, men dom utnyttjar nog bara mig och jag lär aldrig få något ordentligt där-dock trivs jag skitbra!

Eftersom jag lovat på det första stället så är det lite oschyst att hoppa av nu. Eller egentligen hade jag kunnat göra det,eftersom arbetsgivaren har behandlat mig som smuts och sopat runder med mig litegrann när det behövs. och som sagt, dom som ringde erbjöd mig ett av mina drömjobb!

Men samtidigt måste jag tänka på mig själv, och just nu mår jag nog bättre av att gå på mitt bestämda sommarvik, eftersom dom är så underbara och snälla där.

På drömjobbet så måste jag vara stark som berget och det orkar jag inte just nu, även om jag vill kunna det, så hade det bara knäckt mig i slut ändan.

Men dom har mitt namn, dom intresserades av mig! Så ringer man dit om kanske 6 månader så minns dom mig,mig som dom fastnade för :)

ait vi får se.


Av madelene - 17 april 2011 18:14

kom på att jag inte ätit idag,eller har egentligen känt några timmar nu att jag glömt äta då magen kurrat värre än något annat kroppsljud (haha,skrattar åt mig själv)

Tänkte mig något lätt mellanmåls aktigt, så tog a fil och musli. Nyttig som fan tyckte jag tills jag insåg vi hade sylt och slängde på typ 1dl sylt över den nyttiga måltiden. Bra där. Ladda för stranden 2011 ? Noway! Tänker ligga där som en klubbad säl och sola fläsket! Vafan. Visst hade det varit kul att vara smal, lika kul som att ha ett körkort -men orka! 


 

Så hade jag ju älskat att se ut. skitnice


  

Av madelene - 17 april 2011 17:34


Jag är inte kall och elek, jag är ledsen och bitter. Jag vet inte riktig helt vad som ligger bakom, mer än svek.




Jag byggde upp andra istället för mig själv, satte människor framför mig själv, gjorde dom till mina allt och litade blindt och naivt på att dom aldrig skulle vända mig ryggen.


Jag insåg att det jag fått lära mig sedan jag var liten, att alla ska vara snälla och ärliga mot varandra inte stämde alls. Vissa människor är inte trogna,ärliga,givmilda,lojala.


Det har gjort hemskt ont och förstört mycket av min självkänsla att jag blivit sviken. Inte förstört så jag absolut inte litar på någon igen,för det kan jag mycket väl göra,jag är fortfarande lite för naiv.


Utan jag drar mer alla under samma kant- alla är dumma i huvudet tills dom bevisat motsatsen. Jag dömer folk utan att knappt veta vilka dom är, och det förlorar jag mycket på.


Och innan kunde jag känna mig unik, nu känner jag mig bara konstig och missförstådd, lite misslyckad också. (antagligen därför jag dömer andra,för att dölja mitt eget dåliga mående för mig själv)


Jag kan inte förstå meningen med att inte vara snäll och ärlig. Alla människor är olika, det köper jag. Men alla vet väl om hur man är snäll, snäll måste ha samma betydelse för alla, innebära samma sak ? Varför vill inte vissa vara snälla och ärliga ?



Är det någon/några som har drabbats av min depression (förutom mig själv och min familj) så är det mina vänner. Dom riktiga vännerna, som är ärliga,givmilda,lojala,omtänksamma och snälla.


Det är inte er det är fel på, det är mig. Jag ignorerar inte er med vilje. Ni är helt underbara ni som är äkta. Jag beundrar er ofta i mina tankar och älskar er innerligt. Förlåt för jag inte berättar det, förlåt för jag inte visar minsta tecken.


Jag saknar er varje dag men känner mig för misslyckad för att kontakta er eller svara när ni tar kontakt med mig. jag känner mig konstig. jag vill inte ni ska se mig som ett svek, för jag sviker er aldrig! Men nu är allt konstigt, jag orkar inte med mig själv och därför orkar jag inte med andra.


Jag är för bitter, jag har för många negativa tankar för att orka prioritera dom som är viktiga. Det är snurrigt men väldigt svårt att förklara.


Jag vill ha tröst men samtidigt inte, för jag hatar när folk tycker synd om mig (jag är nog rädd för att lova något jag inte kan hålla). Jag känner mig själv som den som tar allt med en klackspark och menar på att det löser sig, inget att hänga läpp över. jag har varit sån, jag är sån men nu bara åt mina vänner, eller människor runt omkring mig överhuvudtaget.


För det är viktigt för mig att folk runt mig mår bra, för då kan jag må bra för en stund, på någon annans bekostnad (om man kan säga så?)


Jag tar inte hand om mig, det är mycket jag inte ser en mening med, jag förstår inte vad vi ska få ut av livet. Vad ska jag ta?



För någon vecka sedan kollade jag lite gamla foton sen jag var liten. Jag var en mycket glad flicka, och jag minns varför.


jag hade så många otroligt snälla och fina människor runt mig, min familj min släkt. Även om min släkt är lite konsitg och ibland rent ut sagt helt dumma i huvudet så älskade/älskar jag dom och värdesatte deras närhet och kärlek till mig oerhört mycket. Sån fin trygghet med lillebror,mormor/morfar,moster,nästkusiner,farbrödrar,farfar,farmor
,gammelmormor och mormors systrar.


Dom gjorde mig till den jag blev. Snäll,omtänksam,givmild,ärlig,rolig men även den som ryter till om något är fel eller något är orättvist. man trampar inte över någon i min släkt, för då jävlar förvandlas vi till rena motsattsen från vad vi egentligen är och blir the bitch no1!


Man märker direkt på min familj/släkt om vi inte tycker om någon, vi visar det tydligt och det tycker jag är ärligt. Har väldigt svårt att acceptera en idiot, och det tror jag många har i min släkt. Det är en dålig egenskap enligt mig, man måste kunna acceptera alla. Det lär jag kanske mig när jag älskar mig själv på riktigt.



Jag vet inte vad jag begär,eller vad jag vill ha överhuvudtaget. jag vet bara att jag måste ta hand om mig själv.


Älskade vänner,familj och släkt. Tro inte att jag glömt er, svikit er eller vänt er ryggen. Jag gör inte det med vilje, det gör ont om jag sårar er.


jag måste bara bli lite starkare själv innan jag tar mig tid till er. Det låter hemskt, men sanningen är hård.


    

Av madelene - 17 april 2011 13:40

Min pojkvän sover fortfarande, och jag håller på att bli skit deprimerad.

Stör mig på så mycket, på så många. Varför har jag hamnat med dom falskaste på jorden ? är det något jävla syndrom som alla lider av i den här kommunen eller ? Eller ljuger folk verkligen så mycket och snackar så mycket skit om varandra ?


Har tex en tjejkompis. hon snackar nog skit om alla tror jag, till och med mig. Men ändå anser hon att hon är den bästa kompisen, att ingen är som hon för hon är en BRA väldigt bra kompis. Nä, det är hon inte. Hon är jättefalsk. Lite mellanastadie nivå, eller högstadiet kanske. Jag får höra skitsnack om dom hon umgås med iaf 2 gånger i veckan. Och det värsta är att dom hon umgås med, dom verkar inte tycka om henne jättemycket heller eftersom dom också pratar om henne bakom hennes rygg.

Jag förstår inte hur man kan vilja ha en sån vänskap. Där man egentligen ogillar hur ens kompis är, hur personen beter sig etc etc men ändå umgås nästintill varje dag med människan.


Stör mig på falskheten hos alla, hur falska alla är. Eller kanske är det jag som vill leva i en fantasi värld värre än eva och adams paradis, där allt var osyldigt,ärligt och härligt.


Fröken "hypnos" var inte frisk idag heller. Så det blir möte på torsdag istället.

Idag, skulle jag städa och fixa och dona. Har kli i fingrarna att shoppa ihjäl mig, heminredning, ny soffa,lampor,hyllor etc etc. Hatar att det inte går!!

men det blir nog depp på soffan hela dagen, lite panik senare kanske. livet är meningslöst.


    

inte så bra, men bättre än va allt är idag.


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards