madelenee -I do it my way

Alla inlägg under maj 2012

Av madelene - 24 maj 2012 00:28

jag brukar vara den som går och lägger mig först, men idag var det baby. Då han ska jobba imogon, nice för honom att han fått jobb! Snd bara det måste ske så som det gör.

Han har bett om arbetsskor i 2år. idag fick han ett par direkt när han kom dit... Tänka sig vad ett namn kan göra.

(och med mitt frispråkliga jag så har han väl inget jobb kvar nästa vecka :P)


Jag är som sagt jätteglad, men....



Cyklade till jobbet på sjöstugan idag, riktigt skönt faktiskt. Inga problem, tur jag ser det så eftersom jag nästan måste cykla varje dag hela sommaren. vi får se hur det går på lördag, då jag ska jobba morgon på mitt "riktiga" jobb. Fyfan, jag som redan har ett jääävla morgon humör! :P


 


Iaf, det var riktigt stressigt! Ville bara gråta där ett tag. Men det löste sig, allt kom ut och dom flesta var nöjda -dom som inte var det bjöd jag på kaffe.

Det är verkligen jättesvårt när man inte är van. 10 personer är för mycket när man är helt själv. man ska både sköta kassan och fixa beställningar. Det tar sååån tid!

Men som sagt det löste sig :) Tyligen har jag en förmåga att se väldigt lugn ut trots att jag är väldigt stressig. Bra ju, för jag håller verkligen på att dö inombords!


Motion får jag iaf, som fan! Det är trappor som man springer upp och ner för ett antal gånger per arbetspass. Så har jag gått ner innan så lär jag ju försvinna nu, som folk tydligen redan tycker.

Herregud, det är sommar - jag är ute mer, rör mig mer, vill göra mer.

När det är kallt vill man bara sitta inne och vara tjock, så man slipper frysa! :P hahah


Imorgon ska jag sooola ända fram tills det är dax att cykla till jobbet.

När jag kommer hem hoppas jag på att det står en ny dammsugare i skrubben... Fick födelsedagspengar och min dammsugare har gått sönder. Så helt perfekta pengar att lägga på en ny dammsugare :D

Tråkigt, men nödvändigt. vi hade typ behövt en igår! Det börjar bli riktigt dammigt.

Det känns inte rent förrän man dammsugat.


Aja. Ska snart gå och lägga mig. Så jag kommer upp imorgon till en underbar dag med maaasssor av sool!  ^^


    


 

Av madelene - 23 maj 2012 10:26

Har vaknat tidigt två dagar nu. Vaknade först 7, men vägrade gå upp! Sov 2 timmar till sen orkade jag inte mer. Blir så stressad när jag vet att jag har något att göra under dagen. Är rädd för att jag inte ska hinna med mig själv.


Baby är och jobbar. Dom ringde och KOM och HÄMTADE honom.

Det fula med allt det här är att baby har jobbat där från och tills en 2008, men har alltid blviti ersatt av någon som har bättre kontakter än honom. Typ chefens unge,någon på företagets dotters pojkvän, någon på företagets son, aa massa av såna nollor.


Igår fick jag nog! Har varit riktigt sur många gånger på hur dom behandlar människor men igår nådde dom gränsen!

Det skrevs ut på facebook av en anställd där att dom behövde folk OMGÅENDE!!! det var akut!!

Så Dinny ringer upp chefen och frågar om dom behöver folk och chefen bekräftar detta. När chefen sen förstår att det är Dinny så ber han dinny återkomma på fredag, PÅ FREDAG!!! Om en vecka KANSKE.... Bara what?! På FACEBOOK skriver anställda ut att det är fullständig kaos!?!


Så jag blev sur, ringde upp min far som har ett "status"-efternamn. Som i sin tur ringde upp en "halv-chef" på stället, vars dotter tagit dinnyd plats 09.

Han leker heeelt dum "åh herregud, honom har jag inte tänkt på faktiskt. Han är ju jätteduktig, inga klagomål alls. jag har bara glömt honom" FUCK YOU!

Sur jag blir på såna nollor, falska nollor -burn in hell! behandla inte männiksor annorlunda!!! (det gör mig ritkigt upprörd alltså. gjord för att slåss mot såna!)


Iaf, idag ringder den här "halv-chefen" och ber dinny jobba. Tar honom helt förgivet som om hela dinnys liv tillhörde dom helt pltösligt.

Nu dög han, nu ska han få visa vem han är - för nu har han ett "bra" efternamn efter sig.

Det får mig att koka innombords, samtidigt som jag är väldigt glad! :D


Det är övernice med extra inkomst, blir lite halv rika ett tag ;)


Men sättet det funkar på, fan vad arg det gör mig!! Vem är dom att döma ut folk och sätta andra människor högre och viktigare ? Dom är ingenting när det väl kommer till kritan, så vad fan leker dom för ? Utan deras jobb är dom samma som min pojkvän! Utan status är dom INGET! 

kom till oss utan status!! kommer spotta på er! HUUOH!


jag ska oxå jobba idag, senare ikväll -hos min moster på sjöstugan. Riktigt tråkigt, för det är fint väder och där finns ingenn chans till att chilla i solen. Hard work. :P

Sitter jag i solen så ser jag inte när kunder kommer, och då missar jag ju hela grejen med arbetet :P haha.


Så ska snart ut i solen, sola lite. Sen tänkte jag cykla till Fittsjö (vittsjö). Älskar min nya cykel ju ^^




 

Av madelene - 22 maj 2012 21:41

Har varit ute typ hela dagen idag. Så skönt! cyklat runt på min fina cykel :D

Trots att vädret inte har varit toppen så har vi iaf sluppit både regn och åska :) Jag hatar när det åskar, så läskigt...


Tror jag har fått lite färg ändå, trots att solen inte varit framme så mycket. Det har ändå varit riktigt varmt, klibbig värme.

Satt på balkongen någon timme och spelade kort, spelade skiten ur min pojkvän :P haha.


Det har varit en bra ledig dag :)

Imorgon är det jobb några timmar. sen börjar helvetet, och det värsta är ju att det ska vara superduper bra väder.

men men, det är bara att bita ihop! Har grejer att se fram emot nästa vecka :)


 bla en tjejkompis och jag kanske ska ut till Mellbystrand och sova i mian föräldrars husvagn :) Ta igen tid vi missat.

Och sen ska jag och pojkvännen till en gammal kompis till oss, eller mest mig ;P haha. skitkul kommer det bli!


 

Av madelene - 22 maj 2012 21:29


Look like hell, men asså så är det ibland.  uuhh 

Av madelene - 22 maj 2012 21:20

You still not get it heeeh ;P




Av madelene - 22 maj 2012 21:09



Some die young, but you better hold on
So many things I need to say to you
Please don’t, don’t let me go
And we said we would die together
Some die young

Av madelene - 22 maj 2012 12:46

Ska lägga upp en bild sen på hur mitt öga ser ut.... Inte fint! Typ gult,blått,svart :S

TUR jag tog is på när det väl hände, annars hade jag sett ut som om jag varit riktig gaansta biiatch och nockat någon!


Hahah det som hände var att det blev för mycket vin och jag vet inte riktigt vad jag höll på med men jag nockade iaf bordet! Dom andra sa att det var en riktig smäll! BAM!

och jag bara skrattade och fattade ingenting. folk sa till mig att ta is, så det gjorde jag men då kände jag verkligen smärtan i heeeeela fucking bulan vid ögat :P Så sket i det till slut.

Riktigt odrägligt full måste jag ha varit, kommer knappt ihåg något. Hade lovat massa tider om grillning och sånt, kommer inte alls ihåg! Och hemfärden har jag inget minne av typ. Men hem kom jag i mina 13cm klackar, taaddaaaa ^^

Dock är min skärm på telefonen heeelt sönderkrossad - men så kan det gå. Den funkar fortfarande så jag mår inte så dåligt ^^


Jättekul hade jag iaf, väldigt roligt :)

Och det var tackvare mina älsklingar! I love them sooo much!!!



Såhär såg ögat ut i söndags, med bakis smink. Det ser typ ut som jag haft mörk ögonskugga.

Nu är det bara naasty!






Såhär såg jag ut på hemvägen. Väldigt lycklig ändå som ni ser :)

'



Av madelene - 22 maj 2012 12:00

Fick mina Humanity amrmband igår :) Köpte ju ett till mig och ett till min mamma.

Nu vill jag bara ha fler! Vitt,rosa,silvrigt,svart. Dom är jättefina!


Mamma blev glad över sitt :) Tyckte hennes var snyggast, men hon fick välja själv vilket hon ville ha.


Köpte ju dom på Members. fikc halva priset på dom. Lätt värt 300kr, för båda då!

    

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards