madelenee -I do it my way

Alla inlägg under januari 2011

Av madelene - 28 januari 2011 01:15

Mina skor hämtade jag ut idag, efter massa kladd... Jävla f*tt*! Det enda hon behövde var mitt person nr och hon gör värsta dealen av det som om vi bodde i största staden och hon inte hade en aning om vem jag var och paketet verkligen var till mig. jag Hade ett utgånget pass,vettni.

Som tur så hittade min kära pojkvän mitt gilltliga pass så allt löste sig efter någon timme. Väntandet var olidligt!


men nu har jag dom, och det var värt besväret - jag kunde varit utan det men nu när skorna äntligen står i min skosamling så är jag överlycklig och har helt glömt känslan jag hade tidigare idag   


Dom är så mycket finare i verkligheten, jag är nästan mer kär i skorna än i min egen pojkvän. (tjejer alltså  )


Bortbjudna på middag imorgon, sen jobba natt. Och försöka klämma in lilla söta S i helgen oxå.


Nu ska jag sova

Av madelene - 26 januari 2011 22:20

väntar alltid för länge! Jag hatar att vänta. Ska lära mig det någon dag, att vänta, ha tålamod- den dagen är jag redo för barn :)


Har besatt längtan nu efter mina skor som ligger på posten och väntar på mig. Oh, love them, realy do!

Åå så fina dom är, jag är kär. Imorgon hämtar jag ut dom och går in dom hela dagen. Perfect fit ;)

Oh vad jag längtar!


  


  

 

    

Av madelene - 26 januari 2011 13:07

är det något man inte ska göra så är det mig sur. Jag flippar ur fullständigt. Kokande lava pulserar igenom mig, jag vet inte var jag ska ta vägen,vad jag ska säga eller hur jag ska lägga fram det. Det blir mest en massa kränkande fula ord, en del egna ord som jag satter ihop, tex "luderhora" "kukluder" "fittkuksluder"  aa och massa andra helt skadade ord. Labil som fan, eller vad tycker ni   

Trots alla dessa omogna ord så har jag faktistk en del poänger mellan raderna. Men pga dom sjuka orden så tar många inte mig på allvar. mitt utbrott blir ett stort skämt typ. Och jag vet det, men kan inte ändra det.

Något tar emot i hela kroppen, det gör ont och jag får en stor klump i halsen. Stress flyger igenom huvudet. jag vet inte vad jag ska behöva göra, hur ska jag göra det ? Sanningen, som jag nóg skäms lite för är att jag vet inte hur man tar kontrollen. Jag är snart 24    det kan säga en hel del om mig   

Men jag är väldigt dålig på att beskriva grejer, så ta inte det så bokstavligt. jag är en god människa liksom. Trevlig tjej som dom flesta tycker om egentligen (även om jag ofta försöker få mig själv att tro annat).

jag är världsbäst på att trycka ner folk långt långt ner i skorna. för jag skäms inte för att säga sanningen till någon. Tycker jag något så yttrar jag ofta mig utan att egentligen tänka igenom det först. Jag kan även mena väl men det kommer ut väldigt kränkande, och menar på att sanningen är hård. Det är lite fjortisvarning där    Men folk låter mig vara, blir rädda och backar.


jag vet inte om det är en bra sak eller inte (fjortisvarning igen ?) klart folk ska ha respekt för en och har dom inte det så får man dom att dra låååångt åt helevte. Man ska ha respekt för alla, det är viktigt för mig.

 Men man kan ju kanske välja sina ord....


           





Av madelene - 25 januari 2011 12:33

Jag har ljugit för mig själv, jag har låtsats att allt är bra,
Jag har stulit saker som inte ens är värda att ta
Jag har skrivit text på text, jag har skrotat dem direkt
Jag har insett att ingen är perfekt och jag har mest rätt
Men vafan,
Jag har krockat med bilen, jag har rökt hasch
Jag har redan bestämt mitt öde, jag har sagt att Most Def e kass
Jag har fattat att sanningen är vass, ganska misslyckad som son
Varit intim med konstiga tjejer och utan att använt kondom
Jag har stormat in på scenen, tagit över hela skiten
Varit nästan två meter ganska länge, men ändå känt mig liten
Jag har köpt en CD i veckan, elva år i rad 
Varit jävligt kaxig, men sällan lidit verbalt underlag
Jag har snott pengar från min syrras spargris, men det har mest varit mynt
Jag har sagt att klotter e bull men jag har sagt att graffitti e grymt 
Jag har förklarat skillnaden, men jag har fattat att ingen vill höra
Jag har ändrat åsikt för att provocera fram en debatt, så jag har nånting att göra
Jag har fått stryk som fan, har lovat att hämnas
Jag har lagt handen på en varm platta, bara för att det ska brännas
Har ljugit för min mamma, min pappa, mina polare och min släkt
Men jag har tidigare i texten sagt att ingen är perfekt 
Jag har så klart fattat att ärlighet inte är värt ett piss
Men jag ångrar inget jag har gjort för allting löser sig till sist

Refräng:
Vi är barn av våran tid, en produkt av era fel
Formad egocentriskt, och känslomässigt stel
Men de känns som jag skriker, men ingen som kan höra det 
Om vi inte älskar oss själva, vem fan ska då göra det?

Jag är trött på alla kompisar som inte fattar hur man mår,
På alla som säger att dom stannar men till slut bara går
Trött på dagar som får en att bli matt och sne
Och på alla som går till Stensons, Jägers, Privé, Watt och P

Trött på dumma tjejer som bara är ute efter en snygg kropp
Och på blodet som fyller min mage, som aldrig når ett stopp
Vanliga ord kan knappt beskriva hur trött jag e på feminister
Trött på anarkister, kommunister, trött på alla mina egna brister
Trött på att aldrig få äkta props och att aldrig få sann respekt
Trött på att andra når längre fast de är sämre än Live 'n' Direct
Trött på att vara trött på saker som inte går att fixa 
Trött på att spela in i en studio där teknikern inte kan mixa
Trött på att göra slut med dom jag gillar utan att det känns ens
Trött på att inte våga stänga ögonen och ta steget över gränsen
Trött på att hata, trött på att inte kunna älska 
Trött på hjärntvättade, religiösa nollor som tror att dom blitt frälsta
Trött på bensinpriset, trött som fan på all fred
Trött på att det alltid gick för mig när min ex-flickvän red
Trött på hösten och på att inte komma med en ny grej
Trött på att ha tilltäckligt bra självförtroende för att tro att folk ska bry sig

Jag är trött på att vara ensam, trött på frälsningsarmén
Trött på MCs som tror att kontrakt löser alla problem
Trött på att sitta och skita när benen bara domnar
Jag är så jävla trött på allting, man, tro fan att jag somnar 


Jag kommer att lämna alla mina polare bakom mig
Jag kommer aldrig gilla dig, det kvittar vad du sa om mig
Jag kommer att överleva era svek, era sparkar och slag
Men jag kommer aldrig palla med mitt eget deskruktiva jag 
Jag kommer att lyckas med musiken, ingen kan bryta en sån pakt
Men jag kommer aldrig att hävda att lyckas är lika med kontrakt
Jag kommer att komma i, på, och över tjejer
Kommer aldrig svika när nån som står mig nära behöver grejer
Jag kommer att dö förr eller förr, det låter sjukt
Men jag kommer aldrig ligga som ett kolli och vänta på att det ska ta slut

Av madelene - 20 januari 2011 18:43

Jag har en hatkärlek till facebook. Fakebook kan förstöra hela min dag, jag kan bli så jävla förbannad. Men det är rätt bra ändå, för man får reda på all skit som går bakom ens rygg. Människan har tendens att öppna upp sig helt bakom datorn, som sig själva eller någon annan. Men allt lägs ut, dom flesta tankar. Bakom skärmen tror man  sig vara osynlig eller något.


Hatar dom jävlarna som skriver allt dom gör på sin status på sin facebook. "Godmorgon" "god frukost,klätt på mig, borstat tänder" "vad händer nu?" "deprimerad" "Tråååkiga alla är" "drar ut" "tråkig dag men kom ut iaf. hälsade på tina nilsson (läääänk), trevligt. Inte ätit något, så lagar något smaskigt,sen tv,kanske en film. sen sängen.trevlig kväll/godnatt"

Man bara shiiiiiiiiiiiiiiit! Hur mår personen, vilket liv lever människan i, händer det något annat i huvudet statusen på fakebooken ?

Och dom som skriver varje helg "fest med tjejerna   " "FEEEEEEEST med Alexander andersson (lääänk!)" "PARTY!" "tack alla för asball kväll igår. Älskar alla!"

Vafan, yeah. Varje helg, we got it   


men som sagt, det är roligt för folk glömmer bort verkligheten och glömmer därmed bort orden som existerar i verkligheten.  Det dom sagts ändras helt plötsligt i en text. skitsnack kan bli ljuva ord och rövslickeri i någon annans logg. Sanningen förvrängs hos olika personer. Alla vet var alla är och hur alla mår. Det är så jävla öppet. Provocera på hög nivå, reality!

Sjukt.


Av madelene - 20 januari 2011 18:17


make me strong!

Av madelene - 20 januari 2011 17:53

I got ice in my veins, blood in my eyes
Hate in my heart, love in my mind
I seen nights full of pain, days of the same
You keep the sunshine, save me the rain
I search but never find, hurt but never cry
I work and forever try, but I'm cursed so never mind
And it's worse but better times seem further and beyond
The top gets higher, the more that I climb
The spot gets smaller and I get bigger
Tryna get into where I fit in
, no room for a nigga
But soon for a nigga it be on mother fucker
Cause all this bullshit, it made me strong mother fucker

So I pick the world up and I'm a drop it on your fuckin' head, yeahh!
Bitch, I'm a pick the world up and I'm a drop it on your fuckin' head
And I could die now rebirth mother fucker
Hop up in my spaceship and leave Earth
Mother fucker I'm gone
Mother fucker I'm gone

Uhhhh!
I know what they don't wanna tell you
Just hope you're heaven sent, and you're hell proof
I walk up in the world and cut the lights off
And confidence is the stain they can't wipe off
Uhhh, my word is my pride
But wisdom is bleak and that's a word from the wise
Serve to survive, murdered and bribed
And when it got too heavy I put my burdens aside

So I could pick the world up and I'm a drop it on your fuckin' head, ha ha yeahh!
Bitch, I'm a pick the world up and I'm a drop it on your fuckin' head
And I could die now rebirth mother fucker
Hop up in my spaceship and leave Earth
Mother fucker I'm gone
Mother fucker I'm gone
I'm gone

It hurts but I never show, this pain you'll never know
If only you could see just how lonely and how cold
And frostbit I've become, my backs against the wall
When push come to shove I just stand up and scream 'Fuck them all'
Man it feels like these walls are closin' in
This roof is cavin' in, but it's
time to raise it then
Your days are numbered like pagers
And my book of rhymes got them crookin' boy
This crooked mind of mine got them all shook
And scared to look in my eyes
I stole that fuckin' clock, I took the time
And I came up from behind and pretty much snuck up
And butt fucked this game up
Better be careful when you bring my name up
Fuck this fame, that ain't what I came to claim
But the game ain't gonna be the same on the day that I leave it
But I swear one way or another I'm a make these
fuckin' haters believe it
I swear to God, won't spare the rod
I'm a girl of my word, so your fuckin' heads better nod
Or I'm a fuck around in this bitch and roast everybody
Sleep on me that pillow is where your head'll lie
Permanently bitch, it's beddy bye
This world is my Easter egg, yeah prepare to die
My head is swole, my confidence is up
This stage is my pedestal, I'm unstoppable
Incredible hulk you're trapped in my medicine ball
I could run circles around you so fast your fuckin head'll spin, dawg
I split your cabbage and your lettuce and olives
I'll fuckin'

Pick the world up and I'm a drop it on your fuckin' head, yeahh!
Bitch, I'm a pick the world up and I'm a drop it on your fuckin' head
And I could die now rebirth mother fucker
Hop up in my spaceship and leave Earth
Mother fucker I'm gone
Mother fucker I'm gone
I'm gone

  

Av madelene - 4 januari 2011 06:09

jag borde skriva om hur min dag började igår. Men jag pallar inte just nu, kanske gör det senare idag.

Fick total sinne! Kunde inte kontrollera mig och min pojkvän blev rädd för mig för första gången. Han hade aldrig sett mig sån sa han.

20 skeunder psykbryt och en skadad hand + ett stort bit märke i min pojkväns arm (!!!!!!)

Sjukt beteende, riktigt sjukt!

jag borde skriva av mig om det, pga att jag nog egentligen inte fattade vad som hände. Efter psykbrytet och allt lagt sig så hade jag ingen ånger alls, det var helt bortblåst hela händelsen. Precis som att jag lurar mig själv till att händelsen aldrig inträffat.

Jag måste ta in det, och se till att det aldrig aldrig händer igen. Nästa gång så vet jag inte vad som händer. Allting accelererar varje gång. Det började med en söndrig spegel för snart ett år sedan. Fick sinne då oxå och puttade min älskade sambo rakt in i spglen så den välte och gick sönder.


Min mobil är oxå helt sönder nu. den pallade inte att bli kastad i väggen fler gånger, speciellt inte med den kraften jag fick från....... ja var nu all den styrka och kraft kom ifrån igår. Jag var hulken!


men jag skriver om det, senare idag :)


Älskling Dinny    Tack för att du står ut med mig och älskar mig ovärderligt varje dag, tack för allt du gör för mig, tack för att du är så förbannat jävla underbar.

Min mamma ska oxå ha ett stort tack, jag tror minsann att hon iaf är i topp 10 bland dom bästa och finaste mammorna i världen. Hon är värd allt guld  



     

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards