madelenee -I do it my way

Alla inlägg under april 2016

Av madelene - 30 april 2016 00:20

Dagarna har gått så himla fort den senaste tiden.
Jag flyttade till min lägenhet,min första etta! Alltid bott i tvåor sen jag flyttade hemifrån vid 19års ålder. Jag flyttade hit för ca 3veckor sedan,och nu i helgen flyttar jag ut till större igen-mycket större :)
Så det här var min lilla erfarenhet av litet boende. Och jag kan säga att jag aldrig mer sätter mig i en etta igen! Så sjukt trångt! Mina grejer får inte plats,jag får inte plats,min hund får inte plats.

Det ska verkligen bli skönt att börja om på nytt fast med bättre utrymme och förutsättningar.
Det går fort i svängarna minsann. Målat och fixat i det nya i veckan, imorgon ska jag in och fixa det sista i lägenheten i stan och på söndag går flyttlasset från dom två gamla lägenheterna till det nya :)
Nästa vecka säljs lägenheten i stan. Skönt att få det överstökat.

Tänk att hela livet börjar nu! ^^ resten av mitt liv,eller iaf lång tid av mitt liv :)
Det kommer bli så himla bra, jag har bestämt mig för det! Detta är min chans, min sista chans.. Jag ska klara det! Only a win win situation ;)

Ut med haidi hund sen sova!

Av madelene - 26 april 2016 03:41

Det är typ varannan vecka det här ned sovandet. Fucking bergochdalbanan!
Ena dagen somnar jag bra ich vaknar i tid och sådär. Nästa dag kan jag inte sova alls och får minimalt med sömn,somnar på morgonen och sover fram till förmiddagen. Sen tar det stopp!
I två nätter nu har jag legat sömnlös. Det är så jävla irriterande! Blir inte människa på detta alltså..

Väderflickan måste tala oxå -det har snöat/blanat regn från och till hela dagen och nu i natt bara vräkte det ner snö!
Inte så att det lägger sig men tillräckligt så man blir chockad! Det är i slutet av april!
Dock sägs det bli fin sommar med sånt här vår väder ^^

Hela måndagen kändes som en lördag! Fett lyxigt ;)

Av madelene - 17 april 2016 14:09

Blev några timmars sömn under förmiddagen. Orolig själ -lite sömn. Kommer vara totalt slut i kropp och själ om några dagar pga detta lilla sammanbrottet.
För det måste jag inse, det är bara tillfällig känsla. Jag kommer må bättre, jag kommer ha bättre dagar och känna mig starkare. Fast just idag känns det långt bort..

Hatar att känna mig så ensam! Jag har en handfull med vänner jag kan lita mig på. Men jag är för stolt eller nåt.
Vad ska dom kunna göra liksom? (-så jävla korkad tanke!! Som en vän till mig själv hade jag blivit arg där)
Snacka om att underskatta sina vänner och sätta sig på en pedistal med offerkoftan på!
-hur kan jag ha två tankar om samma sak?? Säga till mig själv men ändå bete mig åt helvete....
Jag blir tokig på mitt huvud,jag förstår inte hur den tänker. För ingenting går ihopa.
Det blir bara fett flummigt....

Den som förstår mig mest den personen får jag inte luta mig mot-det kan gå illa för mig i slut änden eftersom jag lätt glömmer mig själv då.
Han fattar att jag är trasig, och hur man kommer under det där stenhårda skalet.
Näe nu blev tankarna bara fler och jag snurrigare. Så vi lämnar det såhär.

Ska försöka se till att humöret inte stoppar mig från vad jag planerat idag. Aldrig det lättaste..

Av madelene - 17 april 2016 05:19

När folk skriver sådär kvart i två på nätterna att dom inte kan sova kan jag bli lite irriterad. Att inte ha somnat när det börjar bli morgon DET är att ha sömnproblem -fett jobbiga dessutom.

Ligger och tänker hel dumma grejer. Inbillar mig själv ha starkare känslor för en person än vad jag nog egentligen har. Jag känner mig nog bara väldigt ensam imelllan åt, eller jag vet att det är så. För med närmare eftertanke så är den här personen inget jag ens vill synas med. Personligheten är helt fel, inte alls dom egenskaperna jag gillar-mer tvärt om. Jag hatar verkligen sånt beteende han har.
Sen blir jag sån, ingen är ju perfekt,och kanske behövs det bara några år innan personen i sig själv ändrar sig och utvecklas. För det handlar nog mycket om omogenhet och osäkerhet.
Oavsett vad så ger jag egentligen mig själv råd på mina egna funderingar. Han är ingenting för mig nu-det har han verkligen bevisat.

Har spenderat lite tid i nya lägenheten. Mest för att vänja haidi vid lägenheten men jag har oxå småbörjat med uppackningen :) kommer nog bli toppen ??
Från att alltid bott stort börjar jag nu om från noll i en liten etta. Denna gången får jag inte misslyckas! Jag måste upprätta min väg och framtid snarast!

Eftersom det verkar omöjligt att sova inat så funderar jag på att dra till den gamla lägenheten. Har ändå planer inne i stan under dagen.

Hoppas allt i huvudet blir lugnare snart och allt kommer till rätta.
Jag är världs bäst på att lura mig själv. Som gammal missbrukare blir man lätt det. Det måste ta ett slut och jag måste ta reda på vad som är på riktigt eller bara en dålig känsla.

Av madelene - 13 april 2016 01:56

Nu blev det sådär sent igen, jag som planerade att ändå lägga mig i hysas tid!
Det bästa är väl att jag antagligen deckar svinhårt när jag tuchar kudden ^^

Har haft två fina dagar med en av mina närmaste vänner :)
Kan prata med honom om allt utan att han dömmer mig eller nåt. Genomsnäll och omtänksam :)
Satt och njöt av vår-solen i en park här där jag bor. Fett nice hade vi :)
Skönt att bara få slappna av mes honom. Var längesen vi sågs och längre sen vid hängde med varandra. Så är verkligen tacksam för dom här två dagarna :) jag behövde den tryggheten ?

Imorgon är det jobb igen. Sen får vi se vad resten av veckan bjuder på. Jobb fredag också någon timme bara. Lite fest blir det kanske ^^
Jag kan vända på en millisekund så you Never know. Blir oftast att jag sitter hemma och syr eller nåt ;P
Partypingla hahah ;)

Hoppas vädret blir fint imorgon!

En snubbe vi träffade på när vi satt ich chillade i parken. Fett coolt. Vi fick klappa den och sånt. Jättesöt ^^

Av madelene - 13 april 2016 00:44

Natt utan sömn- demoner i huvudet

Av madelene - 5 april 2016 16:26

Mina ord i en sång. Och hon är ju så grym Petra Marklund ?? bra texter.

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards