madelenee -I do it my way

Alla inlägg under december 2011

Av madelene - 30 december 2011 13:23

Sitter här och snorar. Vaknade 6.30 imorse med frossande feber, somnade även med feber. Det var längesen jag var såhär sjuk.

Men det är skitsamma, imorgon måste jag jobba. Det får vara hur det vill. Jag MÅSTE jobba. Tjänar dubbelt så mycket, plus det är 24 timmars arbete. Så atteee ja ni hör, det finns inget alternativ. Jag måste vara pigg 9.00 imorgon!


Kände inte av julen,och känner inte heller av nyår. its all the same....

Men har iaf bestämt mig för att nästa år ska bli heeelt annorlunda. fuck detta nu liksom!


Försöker ladda upp en bild, men mitt internet suger kuk så det tar typ 100 år.

Måste verkligen fixa det oxå, samma som med Hsb. Det går liksom inte ha det såhär.

Att en sida ska ta typ 20minuter att ladda upp ?! Det är pinsamt för tele2,riktigt pinsamt!


  

Av madelene - 29 december 2011 21:01

Jag blev sjuk...Kul! Jobbade inatt, kunde inte sova på hela natten pga hostan. Så fick gå hem klockan 7 då dagpersonalen kom. Drack lite Tee och gick sen och la mig. Sov stenhårt till klockan 15. Vaknade av feber,skitjobbigt!

Har varit ute lite, för att få frisk luft och handla lite. Är rädd för att jag fått lunginflamation....Var en på jobbet som hade det, och när jag hjälpte honom på med jackan så hostade han. Jag kände riktigt hur jag andades in hela hans hostning. Skitläskigt! :S Hoppas inte det är något sånt iaf..Får se om det går över. Måste jobba på lördag iaf! Är det värre imorgon så får jag gå till vårdcentralen.


Sitter och frysr nu. Dom jävlarna höjde hyran med 2 % någonting, bla annat för att värmen skulle höjas. Jättebra för det var fan inte varmt innan, inte för att det är så varmt nu heller. men elementen är varma iaf. Dock måste dom kanske TÄTA fönster och golven OXÅ,så att varmen stannar INOMHUS! Nu går den rätt igenom hela lägenheten, som en vind -kylig vind!

Hatar kyla! Jag bor i fel land! Och i fel läenhet, jag vill ha värme!

Ska ringa Hsb! Tänker inte betala mer om jag inte får det varmare i lägenheten.


kurerar mig i sängen.

Ha de!

Av madelene - 28 december 2011 15:38

Tack för alla som har erbjudit sig :) Hör av mig till någon av er snart.


Har bara tagit det lugit idag. Börjar bli sjuk, vilket inte får hända. Har mycket jobb framför mig.

Har ont i halsen och känner mig allmänt hängig.

Ska iväg och jobba inatt,sovande natt -så det är ju rätt chill. Sen jobbar jag halva dagen imorgon.SEn fredag och hela helgen jobbar jag oxå. Sen kan jag bli sjuk!


Sitter och dricker tee och citron vatten. Hoppas på att jag kan stoppa skiten.


Har haft en bra jul :) fick roliga grejer,nödvändiga grejer.

Fick ett jättefin halsband av baby, älskar det! Riktigt snyggt och vackert :) Fick bild på det, en annan dag.

Stör mig på att jag inte hittar blogg appen... Skulle inte den dyka upp ?


Ska fixa lite käk nu...

Hörs!


 


Av madelene - 26 december 2011 14:30

Är helt klart pressentkortet jag fick av mamma&pappa i julklapp! Ett presentkort som jag kan internetshoppa för. Skitnice. Kan använda "kortet" i massor av affärer. Så sitter och klickar hem lite grejer från Nelly.com just nu :) skitkul!



Ska skriva lite mer senare tänkte jag... Pallar inte just nu. Är helt inne i shoppandet :D

Av madelene - 23 december 2011 22:15

Det var rätt längesen jag kände att jag verkligen behövde skriva av mig, men idag har jag den känslan. Så om ni inte vill bli uttråkade utav detaljer,så stop right here....


Hade svårt för att sova inatt, för jag visste att jag hade mycket att göra nu under dagen. Så somnade kanske vid 2 eller nåt. Upp tidigt för att åka till Hässleholm med mamma och mina två brödrar och handla dom sista julklapparna - caschen rullade ju in idag :)

Drog iaf ut på tiden, så var i stan 12.30 Hade typ en timme på oss att handla alltihop,lyckades väl rätt bra ändå. Har bara 1 julklapp kvar och den fixar jag att någon anna köper imorgon :)


Efter Hässleholm kördes jag till jobbet, 20 minuter "godkänt" försenad.

Hade värsta dagen på jobbet ever, jag hoppas verkligen inte att jag missade något. Allt blev försenat, men tror jag fick med allt. Samlade mig där ett tag.

Efter jobbet känns det ändå som om jag missat något. Inte på jobbet kanske,men det känns som jag glömt något.


Imorgon ska jag upp tidigt för att än en gång samla mig inför en hektisk dag på jobbet, och antagligen känns allt bättre när jag står på jobbet, med allt som jag ska ha med mig i handen.

Förhoppningsvis så fixar sig allt, jag stressar nog bara upp mig i onödan.

Efter jobbet har jag lovat bort min lillebror som Tomte hos en arbetskamrats barnbarn, och sen även till en gammal klasskompis ungar. Såklart måste ju jag följa med + jag hoppas vi har allt så det blir en lyckad julklappsutdelning :) Det måste ju se äkta ut liksom! Hur kul är det annars om ungarna fattar att det är någon som klätt ut sig ? Nej, jag siktar på perfekt! ^^


Efter alla mina plikter imorgon,så kan jag slappna av. Då har jag klarat det, jag har fixat det och förhoppningsvis riktigt bra :D Jag vill det ska bli bra! Jag kan detta! (självpeppning)


Jag önskar alla en riktigt Godjul!

En extra tanke åt alla ensamma och alla som inte har råd att fira jul   


 


Av madelene - 21 december 2011 14:51



Av madelene - 21 december 2011 10:23

Jag vill skriva intressanta blogg inlägg,men jag kaaan inte. Vad fan skriver jag om ? jag gillade ju det här, nu är allt bara menningslöst och korkat, tilloch med för miig!!! Jag tycker ju det är kuul att blogga, att skriva massa smarta (och korkade) grejer bara rätt ut sådär. En sida där bara jag finns, bara mitt tänkande. Välkommen in i min värld liksom....

Men jag tänker för mycket, tänker på vad andra ska säga om mig och mitt tänknade - fast jag eegetnligen skiter i! Har alltid skitit i! This is me and iam the best in my world!


men jag har inget intressant att dela med mig,tycker allt är korkat bara :P


Aja, vaknade tidigt idag, och det stör jag mig på eftersom jag är ledig i två dagar! Jag vill sova till minst 12!

Aa, iaf, vaknade och började känna ångesten direkt - eller jag tror jag oroar mig för att ångesten ska komma så jag är som ett nervvrak hela tiden,trots att ångesten oftast inte kommer. och vad i helvete har jag ångest för ?! det stör mig....

När jag ska sova är jag uppstressad över att ångesten ska komma och förstöra hela min natt, när jag vaknar är jag rädd att ångesten ska komma och förstöra hela min dag,så att jag åter igen förstör ännu en natt. Jag känner mig uppstressad över ingenting. jag koncenterar mig så mycket på mina tankar så jag blir dum i huvudet. jag stöter bort något som inte ens har kommit till mig än. Men jag är rädd, riktigt rädd,obehaglig räddsla....

Så för att inte tankarna ska komma till mig så stressar jag hela tiden med att göra något, fast det inte finns något att göra. Det blir ett lustigt tvång,som oxå är obehaglig fast ångesten inte ens är i närheten....


aa det är lustigt det där med huvudet....dom säger man bara ska bestämma sig och sen är det bra. jag har bestämt mig tusen gånger, verkligen bestämt mig! Men det händer inget, känns som jag ständigt går in i en vägg -dunk,dunk,dunk.


Skitsamma. När jag vaknade idag så messade jag mamma som kom och hämtade mig. Snackade lite och sen drog jag till M och blev bjuden på kaffe :) Saknat det, att bara sitta med honom och chilla på hans jobb. Dricka kaffe och skratta åt minnen och korkade människor, hah :P


Annars idag då..... ingeting. Hatar hålan jag bor i och är extremt uttråkad! eller tvätta,ja.



 

Gammal bild,dräggig och sliten...

Av madelene - 19 december 2011 16:36

varit borta ett tag, gjort maaassor :P eller nej, jobbat mest bara. Börjat på ett nytt tim-jobb, går skitbra :) Ska jobba där imorgon igen :)


Snart jul då,kan knappt fatta det. Tiden går för fort! Har köpt julklappar till mig själv, och till min moster -tror jag,om jag inte ger den till någon annan :P

Det är jättemysigt med jul, men allt detta handlande till andra... jag har noll fantasi, och sen vill jag ge något som personen verkligen tycker om. Kul att köpa skit liksom...

Så jag har bestämt mig för att släppa ångesten HELT över att jag inte köper julklappar... jag kan skriva en fin liten lapp där det står hur mycket jag tycker om mina nära och kära istället ^^ 

+ jag har inte pengar att slänga ut på andra, speciellt inte när det bara ska slängas ut oxå. som sagt en fin och betydelsefull gåvam har jag inga problem med att ge, utan problemet är att dom flesta har det mesta -iaf mina nära och kära :)


vill shoppa!! som vanligt. önskar jag var jätterik, bara så.




        Titta vad fina :)

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards