madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2013

Av madelene - 28 februari 2013 09:17

Jag är ingen som bryr mig direkt om politik. Kan mest irritera mig på att det finns faktiskt. Sätta människor emot människor på det där sättet. Det är konstigt att något som påstås vilja göra det bra för folk är dom som offrar människor.... :P det är konstigt.

 

Men Palme den "gamla" mannen gillar jag. han verkade klok och bra. Han verkade kunna det där med människor och mänsklighet.

 

Idag är det 27 år sedan Olof Palme dog (28 februari 1986). Tragiskt att makthavarna skjöt honom. Bara för han var bra och rak på sak..

Fler olof Palme åt folket fan.

Trots dagens situation av samhället så hoppas jag olof vilar i frid.

 

 

 

 

Jag älskar vädret dom senaste dagarna. Uuunderbart!  Har varit ute på långa rundor med Heidi baidi.

jag älskar att höra hur snön smälter bort. låt det gå fort nu.

 

Av madelene - 26 februari 2013 17:00

-Så många gånger så den börjar bli gammal, maaanneN



Av madelene - 26 februari 2013 16:46

Började dagen med en riktig jävla panikångest. Längesen jag grät så hysteriskt, senaste tiden har jag ju bara blivit väldigt väldigt arg...

Men jag lugnade mig, tänkte om och tillslut så kände jag mig hyfsat lugn igen. Lite stolt över att jag numera klarar av att lugna mig och inte fastna helt. Denna gången funkade det iaf.

Solen kom dessutom fram för min skull ;P Och jag kan inte annat än känna lycka när solen lyser varmt på en, jag fullkomligt älskar det! jag borde BO i ett varmare land, för att må bra. Kylan förstööör mig :P


Tog tag i alla måsten, och gick sen ut med Heidi så hon kunde få spinga av sig.

Sitter nu i soffan och känner hur paniken börjar närma sig, men jag försöker att inte hänga upp mig. nu är det såhär och jag kan bara blicka framåt. Se det som såhär att såhär kommer det ju inte vara för alltid...


Skönt med långpromenad, lägga tankarna på annat en stund. hoppas vädret blir lika dant imorgon


 

   



Av madelene - 26 februari 2013 00:30

    
  



Flyger högt men jag landar så dåligt
Däckar i glädje, svävar på moln
Har bestämt mig för gott, måste bort härifrån
För jag vaknar med ångest, vaknar med smärta
Blandade känslor, tyngd i mitt hjärta
Nått måste gått fel, fick spel
Ringde lite folk sa vi syns aldrig mer - varför då?! Varför sa jag det så?
Minnen kommer tillbaks men fragmenten är små
Jag känner mig blå, kryper ner under täcket
Fan vad jag snackade, fan vad jag läckte alla känslor jag gått och burit på
Har sagt vad jag tyckt, men det är fult ändå
För nu kommer det fram med en flaska i hand
Fucka upp, det är mitt andra namn

Hey, jag har fuckat upp igen, jag har ingen kontroll
Men hey, det är okej att spåra ur och rensa huvet på moln

  

Okej, det är alltid likadant, samma gamla visa när jag går ut
Försöker spela tuff, men är långt ifrån tålig
Skiter i vad, och jag skiter i krav
Nu är det du och jag, och du gör min dag

För ikväll är vi kungar som jag som Ison sa
Spelar ingen roll för jag är nice idag
Bara bondar med folk i min närhet, blicken är ärlig - jag bjuder på kärlek!
Från en till en, jag snubblar runt igen
Och jag struntar i allt, för det är en ny dag sen
Klockan är fem och jag vägrar gå hem nu, vet du vad? Låt oss fucka upp igen nu!

Borde veta bättre, borde lugna ner mig, borde ta en taxi hem
Borde dricka vatten, borde gå o lägga mig, men kanske inte riktigt än

 

Spårar ur så hela haket blir ett dårhus
Går lös på min twitter så någon blir bitter
Fuckar upp – det är så svårt att vara nykter

Hey, jag har fuckat upp igen, jag har ingen kontroll
Men hey, det är okej att spåra ur och rensa huvet på moln



 

Av madelene - 25 februari 2013 15:38

Mår inte så bra idag heller.. Men ha lyckats städa undan här hemma och varit ute med doggyn och sprungit av henne.


Ska döda någon timme med en film nu. Får se om livet blir bättre efter det..

imorgon försöker vi ta tag i livet igen.


Av madelene - 24 februari 2013 23:24

Så skönt det var med en låång dusch! Luktar vääldigt vääldigt mumsigt efter ansiktsmasken,inpackningen i håret och lotionen på kroppen. Luktar som en helt fruktsallad :D

Och jag blev på lite bättre humör faktiskt.

Försöker tänka positivt och koncentrera mig på mina mål. Tänka framåt istället för att stå och stampa inne i huvudet med 3000 tankar runt omkring.



Ska snart ut på sista rundan med Heidi.Sen blir det sängen för min del, är helt slut!



Av madelene - 24 februari 2013 19:46

Har varit en jobbig dag. Har känns det varit på G länge, helt orolig i kroppen och sådär. Jättejobbigt när man inte kan stoppa det.

Men ska hoppa in i duchen och skrubba mig, göra ansiktsmask, inpackning i håret. Bara försöka slappna av.


Att försöka få bort all denna negativa känsla är jättejobbigt, för det förvandlas till ilska. jag blir jätte sur och arg. Och det är jobbigt för jag kan inte sätta fingret på var ilskan kommer ifrån,och det är jobbigt att vara arg utan att ha någinting att vara arg på.


Varför jag inte bara slutar bry mig när jag säger till mig själv att mina negativa känslor inte är någonting att bry sig om.

jag hatar det.


jag vet så väl, jag känner igen alla tecken och ändå kan jag inte göra någonting åt det.

Allt är bara jobbigt...


Duschen kallar nu. wish me good luck! :P




"Vi är barn av våran tid, en produkt av era fel
Formad egocentriskt, och känslomässigt stel
Men de känns som jag skriker, men ingen som kan höra det
Om vi inte älskar oss själva, vem fan ska då göra det?"

 

 

 


"Låt mig lätta på mitt hjärta, innan mitt liv rasar sönder"



Av madelene - 24 februari 2013 02:00

Back in the days


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards