madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2012

Av madelene - 29 februari 2012 18:12

Sov till 14 idag. Vaknade av mig själv så jag hade väl sovit färdigt. Har alltså sovit 4 timmar typ, jättebra eftersom jag måste vara trött ikväll så jag kan sova för att upp och jobba hela dagen imorgon.

Tjänar fett med cäääsh ;)


Har gjort soppa till middag idag. Varit sugen på det i evigheter! Blir äppelpaj senare, Maddes speciell ;) Svingod! belive me..


Så chill kväll bara. Kanske ett fotbad och pedikyr senare.

Hade verkligen varit skönt efter den här perioden av jobb. Jag har verkligen visat framfötterna!


gick förresten sådär med samtalet imorse.. Ska ringa och kolla vad chefen säger imorgon. Jag har inget förtroende för någon tyvärr.

Jag vill verkligen ha det,förtroende för människor, eftersom det är sån jag är (mig kan man lita på,jag säger som det är), men jag har lärt mig att det inte finns många att lita på.

dom som kan, hugger dig i ryggen, utan egentligen större anledning.

Det är hemskt med människor som gör grejer bara för att dom kan. Jag tycker man aldrig ska göra något bara för man kan göra det. Put a feeling to everything you do! or dont do it...


    


Nu ska jag njuta av min kväll. så jag är utvilad imorgon :)

Av madelene - 29 februari 2012 08:06

Slutat för inatt. Sitter och väntar på att ringa och få rätt på mina las-dagar.

2år har jag arbetat nu och tydligen ska jag bara ha kommit upp 191 dagar. dom som följt mig länge VET också att det är fel!!

2ÅR snart 3,regelbundet med jobb, 191 DAGAR ? Det rimmar jättedåligt.

jag ska alltså inte ha jobbat ihop ens ett år ????


Nej så vi får väl se vad som sägs. Skönt att jag verkar ha chefen bakom mig, ny chef -verkar stenhård. Men hässleholms kommun ha puttat på starka människor innan och lyckats med deras "terror".

Men nu är vi 2st, jag är också stark! Rätt ska vara rätt, och det verkar min chef hålla med om. (annars är det inte så viktigt i hässleholms kommun) Kommunen hade fått läggas ner om någon granskade den!


Invandrarna får pengar av soc,hjälp av arbetsförmedlingen, medans dom som behöver hjälp får gå på gatan och utan en krona (bokstavligt talat!) Dom ljuger och hittar på sina egna regler, ingenting är bra tillslut och dom låtsas som du inte finns och dom anklagar samtidigt DIG för att inte vara som du ska, deras dömande och prat som om man var helt hjärndöd.

Är dom snälla får man en check,en mat check som man får handla mat på. Tråkigt om du har dålig vana som nikotin begär.

Och vad ska man med mat till när du ändå inte kan tillaga något,eftersom man får bo på gatan..


Sen har vi missbrukarna,spelar ingen roll vilken ålder. Små pundarna håller dom stenhård koll på, terrar sönder -men dom riktiga barnen som hamnat snett tidigt -dom hjälper dom knappt, tar knappt på allvar.

missar rättegångar som har med LVU att göra, som personen i fråga ville ha.

Hennes social-brud dök inte upp, och den lilla tjejen var nära på att bli utslängd på gatan igen - pga att en på socialen inte gör sitt jobb!

Socialen säger 5 månader senare att pengarna är slut och det lilla barnet, som råkade fylla myndig, blir utkastad från behandlingshemmet - ej färdigbehandlad,enligt personal på behandlingshemmet.


För att jävlas (har svårt att tro dom gör det av annan anledning) skrev dom ut tjejen då det var festival i staden.

Visst, dom var snälla att ge henne en lägenhet, men det sket sig rätt fort -såklart.

Den mest inkopetenta människan på denna jorden hade förstått att man inte behandlar en grov missbrukare sådär, den dummaste hade kunnat räkna ut vad som skulle hända - men tydligen inte socialtjänsten i Hässleholm......


Idag har dom stängt ut 19åringen helt, hon får inte mer hjälp av socialen. hon har bränt sina chanser,enligt dom. En tjej som varit trasig i flera år, som dom aldrig tagit på allvar och nu tycker att HON bränt sina chanser. Det är helt sjukt!


Det finns ju inte någonstans här i skåne där det finns mer mutor, alla mutar alla. och den som mutar bäst ligger högst upp.. Gillar du inte att slicka röv,och påpekar fel så blir du snabbt nedtryckt.


Man ska inte komma och tro man är något i Hässleholms kommun, för då ska du se att där är någon som trycker ner dig,ordentligt!



Jag har sett hur så många människor blir helt fel behandlade, dom med makten får en att känna en som man inte vore värd ett piss.

Jag själv blev svartlistad från jobb i ett helt år. Sökte men fick inte ett enda på ett helt år. Det tar psyksikt på dig. Specicellt när dom gjorde en fjäder till en höna.

Jag menar, chefen på det där stället vet tex om att det försigår alkohol och tablett missbruk på det stället. men henne gör dom ingenting åt.

Var väl roligare att skrämma en 20årig nykomling. idag hade dom aldrig kunnat svartlista mig, aldrig!

Jag gjorde fel, men inget större än att det gick att förlåta,ta bort och glömma bort...Jag är bra på mitt jobb, och mitt misstag hade inget med mitt jobb att göra, vi råkade bara befinna oss där!



Så nu har jag kräkt ut lite. Skönt!

Ringa samtalet om lasdagarna, hoppas det löser sig för en gång skull :)

Hade varit så roligt om någon hade varit på min sida någon gång, förtroendet är tyvärr borta för dom flesta.

Jag har lärt mig att förvänta mig det minsta, till och med av dom som jag trodde stort om

Av madelene - 29 februari 2012 04:00













Synd att jag inte får shoppa, för mig själv. Hade lätt klickat hem det här då. 

Hoodien är ju to die for!




 




 


Så jävla coolt att silver har kommit tillbaka igen.

Kommer ihåg när man fastande för det första gången, Robyn som började ju. Med sin silvriga dunjacka och silvriga mini ryggsäck :P

hahaha, sjukt fult egentligen - men jag gillar det! Det är fult snyggt, det kan lätt bli way too much hahah.


Men som sagt, jag gillar det. Ska rota fram min lilla väska ;P

Nej men,nagel lack i silver -skitsnyggt!


 

typ 0.56 får man se jackan ;)

häääärlig känsla :D bara av en jacka :P i looooove kläder,skor,jackor,väskor,underkläder,smyckan allt,allt,allt!


Av madelene - 29 februari 2012 00:49

 

PÅ HM.COM JUST NU!

FRI FRAKT + 10% OFF

Rabattkod 9756




 

2012 · 2013
Av madelene - 28 februari 2012 14:12

Det är så sjukt bra, han är så sjukt bra! Aaahaahahaha






Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards