madelenee -I do it my way

Alla inlägg under augusti 2012

Av madelene - 31 augusti 2012 16:59

Vaknade på så dåligt humör idag. Förstår inte hur svårt det ska vara att väcka en männsika utan att reta ihjäl den!

Åh!

Men men, i got over it :P


Är själv hemma, har inga större planer. Är sugen på att se någon serie.

jag har påbörjat så många, så kanske skulle ta och kolla klart på någon ? Weeds typ..

jag tröttnar ganska fort. Är helt inne i det i början, sen bara tröttnar jag på att följa någon annans liv , haha :P

tredje säsongen, fjärde,femte, flera hundra!

Därför var wilfred bra :) Lagom lång och kul och ball.

Men aa, eftersom jag har alla weeds säsongerna nerladdade så kanske jag ska fortsätta där jag slutade för typ......1 år sedan.


Skönt att vara ledig i helgen! Verkligen skönt.

Det är så tråkigt att det har kommit energi tjuvar till jobbet. Ritkigt jobbigt, för dom tar väldigt onödig energi ifrån en.

Det är störigt att störa sig på människor man egentligen skiter i!


Myyys ^^ 

Av madelene - 31 augusti 2012 01:02


Första gången när jag såg dessa convers liknande skorna så tyckte jag dom var skitfula, ritkigt fula.

MEN, sen härom dagen hade min lillebrors tjej köpt ett par såna, och ooooh så fina dom är!

Dom är riktigt coola, sååå mycket snggare in real life.

Nu vill jag bara ha ett par, jag MÅSTE ha ett par!


Fortfarande när jag ser dom på bild så tycker jag inte dom är snygga,

dom ser helt mongo ut.

Men dom ÄR fina, dom är verkligen ^^

Av madelene - 30 augusti 2012 22:59

Efter jag hade slutat jobba imorse så stack jag hem till mamma och drack lite kaffe med henne.

Efter 2 timmar gick jag hem och dog i sängen. Det regnade och åskade lite ute så det var mysigt att bara lägga sig och somna sött.


Satt och prata med mamma och stora grejer, och hon förstår sig verkligen på mig. Hon har lärt sig det, äntligen! :P
Så vi pratade massor om hur jag ska göra, och hennes "Du-måste" var inte lika jobbigt som jag själv ställt mig inför det.

jag måste bara vara mig själv och göra grejer på mitt sätt, för hur jag är. Jag behöver inte vara elak - jag är inte elak.

Det var som mamma sa -Du kan aldrig vara dum vid någon, så du får hjälpa personen ur ditt liv. Nästan lyfta ut, men samtidigt mår du som bäst när du får hjälpa folk -så se det inte som dåligt, för att det inte är som det ska. Det är precis så som du är gjord för.

och det är ju sant, hon har så rätt. Jag har bara gjort det jobbiare än vad det är...



Har denna natten kvar, sen är jag ledig i helgen. Det ska bli skönt. Har lite planer, men frågan är om jag gör något av de. Är så trött i huvudet.


Fick mina grejer som jag beställt idag. Supernöjd :)

Nu har jag sånt begär att jag vill shoppa hur mycket som helst. Vill inte det ska ta slut.
Tur jag har mitt sunda förnuft ;)



 
  

Av madelene - 29 augusti 2012 18:51

Har varit i hässleholm idag. Solade (aa jag vet,skitonödigt då vi haft underbart väder), gick i lite affärer och sen satt och chillade i skejt parken.

Träffade en gammal vän, väldigt trevligt. Fast man inte snackat med henne på evigheter så kändes det som om det var igår. Var kul att träffa henne, hon är så fin :)


haha och när jag skulle sola så "stötte" en väärsta steorid killen på mig.

Tix i hela ansiktet, men rätt söt ändå :P HAHA.

Han ville bjuda mig på lite kokosolja, fast sen kom han nog på sig hur korkat det var-för han blev helt nervös :P Hur skulle vi göra då liksom ? Jag smörjer in mig först och sen kommer han in till mig och hämtar burken eller ? ^^


Sen gav han mig massa solnings tips. Han sa tex att det inte alls bar bra att sola stå solarium och att jag borde ligga ner istället för det håller längre och massa sånt.

Jag tackade för tipsen,log lite och gick in i mitt stå solarium :P

Men faktiskt så tror jag nog det stämmer, att man är brunare längre om man tar vanliga solarium.

Aja, skitsamma :P


Har köpt ny soffa idag oxå :D Så glad!

Behövdes verkligen!

Längtar tills den kommer på plats, lägenheten kommer kännas helt annorlunda :) eller vardagsrummet kommer kännas annorlunda ;P



Ska vila en stund. Sen blir det jobb...... Känner inte alls för det inatt....


Av madelene - 27 augusti 2012 15:30

        


Av madelene - 27 augusti 2012 02:15

Ibland måste man sortera bland sina vänner. Jag har gjort det massor av gånger. skitit i folk med vilje. jag har svårt att "låtsas-gilla" någon bara för att vara trevlig. Vissa kallar det omoget jag kallar det ärligt.

okej att man ska acceptera alla människor, men vissa visar verkligen ingen respekt så varför ska jag då göra det ?

Vissa ÄTER energi från en, och såna har jag väldigt svårt att visa någon respekt för.


Innan hade jag väldigt många "vänner" som bara var ute efter att snoka i mitt liv. Deras anledning vet jag inte, men deras utstrålning var avundsjuka och bitterhet. Vissa låtsades vara där för mig bara för att få reda på vad som hänt. Skvaller eller vad dom nu skulle med mina problem och händelser till ? Kanske för att kunna jämföra sig och må bra ?


Skvaller har jag aldrig förstått mig på.. Prata om någon annans liv och val ??!

Bajs-prat  som mamma hade sagt.


Vissa har bara varit med mig för att jag hade allt det där dom inte hade, så dom levde genom mig. Sånt tar ritkigt mycket på en. Skulle det hända något så hängde det på mig.

Det är jobbigt att behöva stå i centrum, speciellt när man inte är så centrum-kåt. Jag chillar hellre i bakgrunden och att alla vet att jag är där ;P Vill inte synas hela tiden, eller den som hörs hela tiden..



Sen har vissa bara varit riktiga idioter.

Tagit mig för idiot men jag är helt övertygad att dom förr eller senare förstår att jag varit den som dragit det längsta strået.

Jag är snäll och omtänksam, givmild som fan -vem som helst förtjänar inte min vänskap. Det finns för många ormar liksom.


Som man ser tydligt, personerna jag har sorterat bort har inte passat in i mitt liv. Jag är helt tvärt emot alla dom.

Det är skönt när man kan se det och vara ärlig mot sig själv och inte ha ångest för att man kastar bort folk.


jag är inte personen som känner mig bra bara för att jag har 1000 människor runt mig, jag känner inte mig som en bättre person bara för att jag har många att umgås med,eller säga att jag känner folk... jag skiter helt i sånt "status" trams.


Jag kan störa mig som fan på det på facebook. För där är verkligen folk vänner med andra bara för att se vad som händer i den andras liv -så man kan störa sig på det och känna sig bättre eller nåt. Det är så sjukt!

Jag förstår inte det heller, hur man kan MÅ BÄTTRE av att störa sig på någon annan. Varför kastar man inte personen man stör sig på ? jag fattar inte det... att det inte äter upp dom, alla negativa tankar dom måste tänka varje dag -det borde äta upp dom..


Jag har så många gånger tänkt ta bort min facebook pga andra människor-för att jag inte pallar med dom.

Men sen kommer jag ju på att det är MIN facebook, jag väljer vilka som kan stalka mig :P


Det är skönt när man kommer till den insikten och vet vad man vill ha hos någon som ska kalla sig vän.

Folk som stör sig på mig,skvallrar om mig,pratar om mig istället för till mig,utnyttjar mig, lever på mig, jämför sig med mig, dom behöver inte jag i mitt liv :)


   


Av madelene - 27 augusti 2012 00:02

Sitter och kollar på reprisen av Pluras kök - så underbart program, så äkta liksom ^^

Vill oxå vara där i köket och hjälpa till :P

Filip är på besök där denna gången -jag gillar honom oxå, fast han är lite stirrig :P

Älskar hur dom trubedurar under tiden dom lagar mat. Så underbart och skön känsla.


Jag är uppväxt med trubadur -alla trubedurade så fort det blev fest och kalas. Det ger mig otrolig trygghet. Skratt och glädje och en skön trubadur, livet kan inte ha många bättre stunder alltså :P

Dock var det längesen nu, väldigt längesen jag satt och nynnade ihop med en trubadur...lite synd.


Sista natten! Verkligen jätteskönt, för jag har inte mycket kraft kvar alltså. Sover så dåligt på dagarna. Sov bara 5 timmar idag oxå. Fast jag var trött så kunde jag inte somna om när jag väl vaknat. Så irriterande.

Men det är bara till att försöka vänja sig, har 2 veckor med natt jobb-så jag lär ju få vänja mig.

Måste sova bättre iaf, annars lär jag skallas med en vägg...


sitter med världens största powerking, och hoppas den ska hjälpa mig igenom natten.

Antagligen inte- då jag inte påverkas av sånt skit. Kan dricka en hel kanna kaffe utan att något händer, mer än att jag behöver kissa typ var 5 minut.

o ja, dricker jag kaffe och energi dricka, alltså direkt efter varandra så får jag hjärtklappning. Men annars tror jag inte ett skit på att man skulle bli piggare.

Det är bara som dom säger och så inbillar folk sig det :P  

Av madelene - 26 augusti 2012 23:51

Haha det är verkligen heeelt sjukt. Jag har svårt att förstå det, hur man kan bli såå av någon som är känd, eller i detta fallet utger sig för att vara det.

skämmigt hur människor är :P


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards