madelenee -I do it my way

Alla inlägg under maj 2011

Av madelene - 31 maj 2011 22:37

Den här huvudvärken alltså, kill me. Tror jag har feber, är sjuk, på riktigt - inte bara tycker synd om mig själv.

Det gör så ont i lilla huvudet :(


Har möte imorgon att gå på, måste dit. Tjäna pengar på att sitta och fika är aldrig fel ;)

menmed feber passar jag nog det. SÅ mycket älskar jag inte fika, jag är inte alexandra ;) haha love you hun  


Tänkte bestsälla en ny lur nu snart, i juni. Är skitglad över det då jag haft en jävla skittelefon typ i 8-9 månader.

Lär mig något av den där olyckan, då jag förlorade min kära telfon för gott. - jag kastar nu inte grejer längre. Jag blir inte ens så arg längre. jag har liksom kontroll på det hela, på dom flesta av mian könslor :)

Aa iaf, vet inte vilken mobil jag ska välja. Vet inte om jag vill ha touch eller inte. Kommer jag tröttna på touch väldigt väldigt fort ? Har liksom inte tillräckligt med tålamod till en touch mobil.

Men samitigt är det coolt med touch :P

Jag har grov beslutsångest.


Aja.

Peace out

Av madelene - 30 maj 2011 04:23

Vill så gärna inreda om i min lägenhet, men samtidigt känner jag att jag inte pallar i den här skitlägenhten, ska jag inreda om så vill jag göra det i en ny lägenget.
Jag vill försöka övertyga min pappa till att investera i en lägenhet till mig. Inte här, utan i en stad. Jag tänkte kolla runt lite och sen se vad han säger :)
Det hade varit så skönt att komma härifrån. Jag längtar efter det, och längtan blir bara starkare och starkare.
Jag passar inte för den här hålan helt enkelt, den är för liten för mig! Iam to big!



Det känns skönt när man känner att man släppt något som man kanske inners inne inte vill släppa taget om, för en eller flera orsaker.
 Jag har släppt något som jag inte vill bry mig om, fast kanske ibland huvudet säger något annat.
jag är stolt över mig själv som bara släpper det och vänder ryggen till, jag bryr mig verkligen inte! Inte om dig, eller någon vän till dig eller någon annan som snackar skit.
Jag vet vem jag är! Vad jag går för! Bryr mig inte om vad andra tycker. Jag har dom människorna jag bevhöver i mitt liv, satisfied and happy :)


Har haft en väldigt trevlig helg :) Festat och tagit det lugnt,haft tid för mig själv vilket nästan aldrig händer.
Har råkat vändra på dygnet lite, så får nog rätta till det idag.
Har jobb,möte och lite annaat inplanerat i veckan, och sen drar jag nog till bästa vännen i helgen, om jag kan fixa skjuts det vill säga ;P


Har nya bilder jag ska lägga ut oxå :)



Av madelene - 24 maj 2011 22:16

Beställde ju hårprodukter. Skitbilligt, måste jag ändå säga :)

Trots att min pojkvän fick lite små spel på att jag köpt hårprodukter för 500kr. Skitbilligt om vi kollar på vad jag fick!

 Fick iaf grejerna idag :) är så lycklig för dom, thanx mammi and daddi :)

Snabb levarans gillas som fan. Så imorgon ska jag njuta av en riktigt skön dusch, med "ordentligt" schampoo och balsam. Och sen blir det perfekt med värmeskydds spray och silikondroppar. Mitt hår blir verkligen till liv!

älskar mitt hår när jag får använda "ordentliga" hårprodukter. Jag älskar hårprodukter! Allt som luktar gott- lotioner,inpackningar,parfymer,sköljmedel :P

Iaf, håret blir jättelent och lätt,stort plus det luktar väldigt frächt och gott. Håret blir lätthanterligt och inte så tovigt.


     

    



Ska tvinga min pojkväns kompis att ta lite hårprodukter i hans fina lååånga hår :)

Han ska SE skillnaden! hahaha. preperd for fight!


Beställer nog hem inredning för resten av födelsedagspengaran. Kläder har jag som fan. skor har jag så jag klarar mig,för tillfället.

Längtar tills jag får pengar :)

     

Av madelene - 23 maj 2011 23:07

eeekoo. Fan, gillar jag ens att blogga ? gillar mer att läsa. Bloggnörd.yes kan allt om kisse,paow,dessie och massa andra. jag vet vilka som är top notch liksom. Hahaha.


Aja. Beställde hårprudukter för födelsedags pengarna, och ja, + ett par skor. Svarta välbehövliga pumps. Skitsnygga! 99 spänn, helt i min prisklass.

Har dock typ 500kr kvar :) Vet inte rikigt vad jag ska köpa ? Det är så mycket jag vill ha.men jag tror det blir heminredning. vill göra om lite, är så trött på denna pisslägenhet.


     

nice ^^


Är riktigt besviken inombors, det gör så jävla ont. Men jag har gett för mycket, redan en gång och blivit spottad i huvudet.

Det var svårt för mig, att rensa huvudet på alla onda tankar jag hade om dig. Att glömma och förlåta hur du högg mig i ryggen, smutsade ner mig totalt.

men jag gjorde det, för din skull. Ja inbillade mig att du var bättre.

Men du blev aldrig det.

Du vet precis hur allt ska vara, du vet allt som är rätt, och därför kan du vara rätt, när du vill.'

Sen släpper du det och blir dig själv, sviker dom som trodde bättre om dig.

Det gör ont, så jävla ont.

jag vet inte om du bara är dum, eller om du får hybris av friskluften och borde föralltid sitta inlåst!?


 

Av madelene - 20 maj 2011 21:53

Det gör ont i mig, på ett konstigt sätt. Jag känner obehag och jag vet inte varför. jag förstår inte det. Varför kommer denna känslan ?

pga min dåliga självkänsla ? antagligen, men det vågar jag inte erkänna, det är fult och patetiskt!


Jag blir trött på mig själv när jag stör mig på grejer som jag inte har med att göra. Jag kan reta ihjäl mig, på något helt oväsentligt. Det stör mig! 'Att jag faktiskt (helt teoretiskt) bryr mig - fast jag egentligen inte gör det.

Det jag stör mig på är att något som är så korkat och patetiskt finns i världen. Jag tror jag vill att allt,precis allt, ska vara ärlig,bra, snällt och omtänksamt - jag vill att världen ska funka så och att alla som finns i världen ska fungera på det sättet.

Ah, det är snurrigt. Jag borde kunna släppa det! sluta störa mig på andra människor eller andra människors åsikter eller beteenden. eller borde man verkligen det ?

Som sagt, skitsnurrigt.

Jag är för god för att vara här- jag borde var Gud!


Jorden går under imorgon, inte konstigt kan jag tycka om det nu skulle hända.

Jag tror faktiskt ingenting, vad ska man tro liksom. Vad ska man säga ?

Om en Gud nu finns, så tror jag inte han planerade ut ett datum ett speciellt årtal som människan skulle kunna räkna ut.

Det är väl hela grejen med Gud ? Att man inte ska känna något begär,utan leva här och nu.

10. Du skall inte ha begär till din nästas hus. Du skall inte ha begär till din nästas hustru, inte heller till hans tjänare eller tjänarinna, hans oxe eller hans åsna eller något annat som tillhör din nästa.

Vet vi nu när domedagen kommer,så får vi ju begär om vad vi ska hinna innan dagen D.

Nej, det går inte ihop. Kan man stämma gubben som påstår att domedagen kommer imorgon, om det visar sig att han har fel ? Vissa kan ju ha blivit skiträdda, jag är lätt en av dom då ;)


Lite skitsnack såhär på en fredagkväll. jag ska jobba imorgon och på söndag, så jag kände bara för att vara hemma ikväll. Helt själv just nu oxå,aldrig fel fan :)


I vilket fall som helst så kommer jag till himlen om dagen D är imorgon. jag har en liten jesus i mig ^^



Av madelene - 19 maj 2011 12:55

 


Fyllde den härliga åldern 24 igår. Kan man tycka vad man vill om, men dagen var helt underbar iaf :)

Spelar nog ingen roll hur gammal jag blir, för jag älskar min dag! jag blir som ett litet barn i kroppen och sinnet. Springer runt och är helt glad. Jag trodde inte det faktiskt, inte denna gången. För jag har verkligen fasat över den här dagen, då jag fyller 24! oh det är bara 6 år tills jag blir 30 :( jag vill inte växa upp, jag vill vara pippi långstrump eller nåt. Jag älskar min barndom och min tonår.

Jag hatar liksom när människor förväntar sig saker från mig. Typ nu är jag 24, då får jag inte betee mig på ett viss sätt. jag har liskom ramar att leva inom, och jag hatar att vara tyglad! jag vill göra precis som jag vill alltid. Men det går inte, tyvärr.


Aja, nog om omogenheter :P

Hade en väldigt bra dag igår som sakt. Fick blommor,pengar,pressentkort på nät-shopping (som jag blev super glad över, älskar att webbshoppa),dvd filmer och foto på mina fina kusiner :)

Bjöd på hemmagjord äpplekaka :) Jag är riktig hemmafru som borde BO i ett kök. Jag hade älskat det. Mannnen jobbar ihop pengar och jag bara är hemma och är fin och gör hemmet fint ;)

oj vad jag snöar in på annat :P äpplekakan blev jättegod iaf.

Jag är jättenöjd med min dag, jättenöjd :)


Ska nätshoppa idag :D och kanske åka in till Hässleholm och handla lite smink och krämer då jag fick ett 20% rabbat på hm.

Eller så är jag bara hemma och städar idag. Hoppas på att det blir fint väder så jag kan sola på balkongen. Min snygga bränna håller på att försvinna.

Man kanske ska sola solarium inne i stan ?! JA :D

 missbrukade ju dom där solariumen innan. Nu var det ett jävla tag sedan.


    





Hait, min baby sitter och väntar ut mig nu.

Pyce people


        To die for!!!

Av madelene - 18 maj 2011 00:46

Nu är jag snart 24, eller jag är 24. För exakt 24 år sedan föddes en liten docka i krisitanstad (01.50) den dockan är jag :D

Det var det första barnmorskan sa om mig, att jag var vacker som en liten docka ^^


Yeah i know ^^ Har alltid fått höra det av min mamma, att jag är söt,snäll leenende docka.

 Tills jag blev 14 med egen vilja :P Då fick jag frågan om hur jag kunde bli så jävlig från att ha varit så snäll och underbar.

Som sagt, jag blev 14 och hade stark vilja. Bra unge egentligen, stod upp för mina åsikter och normer! ;)

Kan säkert vissa hålla med om efter närmare eftertanke ?


Somnade igen vid 11 tiden idag.Sov 2 timmar och fick sen informerat för mig att min älskling inte alls väckt mig klockan 4 utan att jag själv vaknat och varit helt orolig och skällt på honom. undra vilken värld jag befann mig i ? :S

Dagen har varit förjävlig, en dålig dag helt enkelt. Inget jämfört med den ångest och depression jag brukar ha, men tillräcklig jävlig ändå. Men man får ha såna dagar, det är okej, alla har det. Det är inget att gräva ner sig för.  Det går över, om man bara låter mig andas lite. Kontakt tar jag när jag behöver det, när jag inte klarar det själv, eller vill vara själv. Oroa er inte (mamma&pappa)


nu ska jag snart sova. hoppas på en bra dag imorgon. Låt solen skina kanske ? ^^


  Bild på miiiig, typ 06 eller nåt. back in the days -nemas problemas

Av madelene - 17 maj 2011 07:00

Fyfan vilket jävla morgon humör jag kan ha. Det kryper i hela kroppen, som om jag var ute efter något, som om något inte är som det ska och jag vill ha något mer utav något.

Man ska deffinitivt inte prata med mig på morgonen. På morgonen vill jag ha det tyst och lugnt runt mig. Helst i 3-4 timmar efter jag vaknat ska det vara lugn.

Pallar inte med människor på morgonen, stör mig på alla. Förstår inte vad man har att prata om när man precis vaknat, ingenting har ju hänt mer än att man SOVIT.


Min mamma fick en dos av mitt dåliga morgon humör idag, men hon förtjänade det - för hon tänker inte.

Hon ringer mig och frågar om man är vaken, hur länge man har varit vaken och sen bedömmer hon och säga åt mig ifall det är dåligt eller inte. ??? 

Hon suckar och säger "usch då, jobbigt." och har den där dömande tonen om att någon har gjort något fel eftersom jag inte har fått tillräckligt med sömn (enligt henne).

Jag behöver inte det. jag är tillräckligt gammal för att känna och bestämma själv! Jag behöver inte en åsikt om mitt liv, vad jag gör,eller säger, eller tycker. Det är ju mitt liv! i see clearly...

jag förstår inte varför man ringer ett samtal överhuvudtaget när man egentligen inte vill någonting.


Det är här jag ska ta människor för hur dom är. Men varför ? när folk inte tar mig för den jag är ? Självkänslan måste jobbas in där, annars är vertygen i huvudet helt menningslösa.

Jag kan inte bara svälja och vara trevlig för att en annan människa ska må bra - när jag själv skriker inombords.

Man ser och märker direkt på mig om jag blir förbannad eller irriterad. Jag kan inte hålla sånt inom mig bara för att vara trevlig. Omoget kan vissa tycka medans jag anser att det är en bra egenskap. Ingen trampar på mig liksom, och det vet alla.


Aja, hoppas dagen blir bättre.

Dinny väkte mig klockan 4 inatt, då han behagade att å och lägga sig.

När jag gick och la mig bad jag honom att INTE väcka mig när han kom in, för då kan jag inte somna om, vilket idioten vet och han vet även om att risken till panikångest är väldigt väldigt stor när jag vaknar sådär.

Men vad gör han, jo tänker på sig själv och VÄCKER MIG.

Hämnen är ljuv som fan, så jag tänkte att jag ska väcka honom klockan 9!

Då ska han upp och ringa massa samtal som han inte lyckades ringa igår - inkompetent ? aa man börjar undra.

Lär bli bråk idag, feeling it.


Sitter nu och shoppar lite på hm.

Blir så irriterad på det där oxå, jag begränsar mig till någon annans begränsingingar, eller begränsiningar andra sätter upp för mig eftersom dom planerat mitt liv efter sina egna.

Jag kan handla, det är inga problem egentligen. Och jag älskar ju att shoppa, varför kan jag inte få göra det då ? Om jag prioriterar min shopping framför mycket annat så är det väl upp till mig ? Det kan väl få vara mitt val ?


Är så trött på att jag inte får vara jag, medans jag ändå ska acceptera alla andra jävla idioter. I like me, so let me be me !



 


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards