madelenee -I do it my way

Alla inlägg under januari 2013

Av madelene - 30 januari 2013 18:29

Solen Kom fram till slut ändå idag :) har dock inte legat och solat, mitt huvud har varit för stressad för det. Så har gått på stranden. Helt sjukt hur fint det är på vissa platser, sen helt plötsligt bara kommer värsta soptippen typ. Allt luktar äckligt och dom har slängt allt möjligt både i vattnet och på stranden. Irriterande att dom gör så när vi på andra sidan jorden gör allt för att hålla rent...

imorgon är det sista dagen här. Samtidigt som det ska bli skönt så är jag lite sådär,vill sola mer och bada i havet :)
i Bangkok blir det takpool,pool på taket alltså :P haha ^^
Det har ju sin charm det oxå,men haavet och stranden,åh det är så mysigt och skönt.

ska snart gå och lägga mig. Men först lite träning med lilla lillebror :) varje kväll tävlar vi. Jag gör fem armhävningar,han 65 :P
Sen ökar vi varje kväll,jag med en och han med fem. Jag gjorde knappt tre från början,så lite stark har jag blivit ;) :P
sen massa mag och rygg övningar, fetaste ställena på mig. Så I need to work it off.
Det är så sjukt att jag var mer nöjd med mig själv innan,10kg tyngre. Allt sitter i huvudet bara...

hatar att jag mår psykiskt dåligt varje gång jag ätit..så töntigt! Jag väljer ju själv vad jag stoppar i mig och vilken tid. Och det är ju inte som att jag går upp 8kg varje gång jag äter något onyttigt,fast det känns så. Tur jag inte är rent snurrig i hjärnkontoret, fan vad fel det kunde gått då. Jag vet ju att jag ser bra ut,trots alla fel jag hela tiden ser på mig själv. Helheter är ju heeelt okej :)
önskar alla kunde säga till sig själva så. Krossa anorexi och alla andra såna sjuka och hemska sjukdomar!

Vi ser en varje dag här på stranden,hon är kanske 50-60 någonting och powerwalkar flera gånger om dagen med vattenmeloner i varsin hand. Alla ben i kroppen syns på henne,knäna är värst :( så läskigt. Vill bara gå fram till henne och tala om hur fin hon är i hopp om att hon ska sluta hetsa..
brun blir hon iaf :P nästan det för mycket oxå,dock inte så konstigt så som hon ränner på stranden :P
nä men inget att skoja om,hemskt faktiskt.

Hände en sjuk grej igår förresten.. jag och mamma står och väntar på stranden på att pappa ska komma med varsin moped . Helt plötsligt kommer några kinesiska kvinnor fram till oss och höll på med sin kamera. Jag trodde först att dom ville jag skulle ta kort på dom. Men fin ville ta kort tillsammans med oss :P dom skrattade och pratade med oss utan att vi förstod någonting. Dom klappade på mig som om dom aldrig hade sett en vit människa som kunde bli brun eller nåt. Eller som om jag var någon gudinna eller nåt. Jättekonstigt var det :p funderade sen på om dom kanske trodde jag var känd :P men då borde dom väl frågat om atugraf oxå haha.
Kul var det iaf.
Idag var det min bror och pappas tur. Ett kinesiskt par kom fram och ville fotas med dom,haha. Vad är det med kineser att ta bilder med okända ? :P
Pappa självsäker som vanligt och bara:för vi ser jävligt bra ut ;)
Haha aa kanske det,men enligt mig var där minst 5 brudar i närheten som såg bättre ut än mig. Dock är ju smaken som baken :P


Regnet idag,as sur var jag.
den andra bilden är från my Lovely frukost,helt mobbad :P

Av madelene - 30 januari 2013 16:10

Just smile ^^

Av madelene - 30 januari 2013 08:02

Vi kom ner till stranden och 10minuter senare börjar det ösregna! Var man inte deprimerad så blir man det.. vi har haft EN sol dag på den här jävla ön!
men jag försöker tänka att det faktiskt kunde varit värre. En stor våg hade kunnat dra över hela ön och familjen hade varit splittrad... så inte fan ska jag klaga :) här ju haft sol hela månaden. Men lite tråkigt är det att sista veckan är såhär..
Förhoppningsvis försvinner regnet snart igen :)
I vilket fall som helst så är jag ju ändå brunast ;)

Av madelene - 29 januari 2013 17:48

Aa ni ser ju själva vem som är brunast ;)

Av madelene - 29 januari 2013 17:42

Idag har det äntligen varit sol! :) vi har åkt runt på moped till olika stränder.
Vi var ju ute för någon dag sedan oxå med mopederna. Vägarna är verkligen inte bra här :P att köra har känts som ett 4timmars träningspass... backe upp och backe ner,stenigt,lerigt och tusen gupp! Studsat rundor som en boll på dom där mopederna. Dock är jag grym ;)
som S alltid sa:duu e ju grym på att köra tjeejen.
Yea ;) ge mig vilket fordon som helst med vilken trafik som helst ;)
jag borde FÅ ett körkort,provet är helt meningslöst i min mening :P

Vi har varit på riktigt fina stränder,helt öde vissa och så mysigt :)
men imorgon är det grillas som gäller! jag är redan brunare än dom andra,lr ja,om vi inte räknar med mamma&pappa då. Dom blir ju negrar av att bara höra ordet sol.

två dagar kvar här. Och samtidigt som det gått väldigt långsamt så känns det som denna månaden gick otroligt fort. Hade inte min bebis väntat på mig där hemma hade jag lätt velat vara här en vecka till.
sen blir det shopping i Bangkok dom sista dagarna :)

Av madelene - 28 januari 2013 18:35

Helt sjukt hur mycket man kan sakna sitt djur... skönt att det bara är en vecka kvar. Tror till och med jag kommer gråta när jag får se min fina bebis igen ^^

har alltid tyckt det varit så töntigt med människor som har för starka känslor för sina djur,men jag har verkligen fattat det nu.
Jag skulle aldrig vilja förlora henne nu <3

Hon är det mest trogna jag har just nu

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Skapa flashcards