madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 28 maj 2012

Skrattretande - irritation som kittlar dig innefrån

Av madelene - 28 maj 2012 22:30

idag på jobbet så fick jag höra en grej av tjejen som gick bredvid.

Hon hade tydligen varit på mitt gamla jobb och sommarjobbat förra sommaren. När dom satt och åt frukost en dag så berättar dom för henne om mig (nämner inte mitt namn dock,snääälla idioter).


Jag blev "svartlistad" från mitt gamla jobb som hade jag hade för 4 år sedan (notera 4 ÅR)

Anledningen till att jag blev svartlistad var för att jag la upp bilder på mig och mina 2 arbetskamrater när vi jobbade en natt, tog alltså bilder på oss-inget annat.

jag la upp dessa bilder på internet, eftersom dom verkligen var hilarious! Skrev även en kul kommentar på det hela, då min kollega blev anklagad för att ha sex med hela stället.


Jag blev kallad till möte med högstachefen, en från facket och min chef.

Jag bad om ursäkt för att jag lagt ut bilderna och att jag förstod att man såklart inte får göra så. Det var ett ärligt misstag och jag tog gärna bort bilderna.
Det hjälpte inte och den gamla omvårdnadschefen var en riktigt satmara! Hon plågade verkligen oss med helt störda frågor. Typ: hur mår ni nu då? Och med ett hånflin från helevtet på läpparna.

Så gör man inte mot mig så jag blev såklart lack så skattade lite åt henne och frågade henne vad hon trodde.

Det tog hon som att jag var uppkäftig och ville väl då antagligen göra mitt liv till ett helvete.

Så jag blev svartlisad för att jag skrivit som jag gjort och för att jag lagt upp bilder på oss som vi tagit under arbetstid - har fått reda på att ett sånt ord som svartlisad finns inte och man får inte göra så mot en timvikarie.

Jag kunde inte få ett jobb på 1 år och mådde riktigt dåligt under den tiden.


Jag menar, nyutbildad undersköterska och får ett sånt straff för ett misstag som jag stå på knä och ber om ursäkt för.

Alla avvisade mig, jag ringde runt till massa ställen i kommunen, men när mitt namn dök upp sa dom tyvärr och la på.

Det tar hårt, när ingen vill ha dig. Man känner sig värdelös och ger upp lite. jag gav upp och sket i allt, verkligen allt.



Det är vad som hände, den riktiga sanningen.

Men under där där frukosten dom hade med den här sommarvikarien, som nu är på mitt nuvarande jobb och ska vara sommarvikarie så lät det helt annorlunda.

Och detta har jag hört av fler människor, detta är alltså något som min gamla arbetsplats har spidit ut om mig.

enligt personalen på stället så blev jag svartlisad för att jag hade tagit nakenfoto och för att jag haft sex med min kollega i ett blöjföråd (han var ju redan anklagad för att ha sex med alla, så varför inte med mig oxå)...

Detta sitter dom och säger till en tillfällig vikarie ?!

Och vilka i personalen sitter och lyssnar på detta spirdande av skitsnack, jag menar det är många som hälsar vackert varje gång dom ser mig..


Det säger en hel del om vad dom är för människor när dom fortfarande sitter och hittar på lögner och snackar skit om mig.

Det var 4ÅR SEDAN jag jobbade där!

jag visste att jag var duktig på mitt jobb, jag vet fortfarande att jag är JÄVLIGT duktig på mitt jobb och jag har referenser som backar upp mig. Ändå kunde dom göra såhär mot mig, avvisa mig helt och få mig att känna mig jättedum. Smuttsat ner hela mig.


Jag tackar verkligen GUD för det jobb jag har nu och med mina underbara arbetskamrater.

Det räcker jag kommer till samma verksamhet i bjärnum och jag blir direkt utstirrad och dömd. Det är så hemskt tråkigt.

som tur är så har jag börjat bli så stark så jag skiter i vad dom tycker. Som sagt, deras dömande säger faktistk mer om dom och hur DÅLIGA människor dom är.. to bad.


  

 

   

 

 
 
Peter

Peter

29 maj 2012 06:06

Men snälla nån, vad är det för fel på folk? Har de så tråkiga och ointressanta liv att de måste prata skit om andra och krydda storyn lite extra för att minsann visa att de är bättre människor eller?!

Jag blir så trött... och hoppas att du inser hur jävla mycket bättre du är än de där förlorarna :P

kram

http://pekkapukk.bloggplatsen.se

madelene

29 maj 2012 14:06

absolut vet jag det, misslyckade kallar jag dom alla på det där stället.
Jag vet att jag är bättre och att det är människorna som bor här som det är fel på.
Alldeles för lite liv!

 
Lola

Lola

29 maj 2012 14:52

jag hade stämt dom för förtal, polisanmält ..rubbet ! Gu´va arg jag blir !!

http://annorlundafamiljen.bloggplatsen.se

 
3blondiner

3blondiner

29 maj 2012 18:03

Hej, jättefin blogg du har! Kolla gärna in vår, tackohej! :D

http://3blondiner.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards