madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 13 maj 2012

Trippin on Stockholm!

Av madelene - 13 maj 2012 17:12

Nu är jag på bättre humör :)

Pratat lite med min moster och lite med min mamma.


Det stora hela så var Stockholm kul! Vi hade det mysigt, gjorde inget speciellt så. gick i affärer och sådär, hade det mysigt i vår lilla hytt :P

Första dagen var lite förvirrande sådär, man visste inte var någonting var och sådär. kändes som man mest gick och letade.


Framåt kvällen drog vi tillbaka till hytten (vi sov på en båt,billigt och väldit mysigt faktiskt) och drack vin och fixade oss.

Tog sen tunnelbannan till stureplan och åter till letandet :P haha så förvirrande stad. Det är ju som om dom bara slängt in massa grejer för att namnet är "bra". och alla dessa tiggare. Värre än i Thailand va fan!

haha träffade dock på en tiggare som var lite halv rolig. Först kommer hon fram och tigger 2 kr av mig "please,please,please". Gav inte henne några pengar,eftersom jag tror dom luras. dom har pengar,dom vill bara ha mer! det vill jag med, men jag tigger inte!(ska tillägga att hon var väldigt bitch och nonchalerande för att vara en tiggare, hon verkade göra det mest för att se hur dumma folk var som gav henne. hon och hennes kompis satt och skrek åt folk på sitt språk och skrattade)

Hon satte sig ner på marken bredvid mig, och fortsatte skrika "2kroner please,please,plaese" till människrona som gick förbi.

Efter en stund kollar hon på mig och säger "you are verry beatuiful"..

haha jag bara "thanx" haha.

Först be om pengar och sen ge mig komplimanger,trots att jag inte gav henne pengar - ingen dålig tiggare det där.

Hon var kanske ärligare än vad jag trodde ??


glad blev jag iaf ^^  Blir alltid glad av komplimanger, spelar ingen roll var dom kommer ifrån. i suck it in! ;)


Dock så kom vi aldrig in på något ställe. Vi pallade inte stå i kö.

Stod i en, i en halv timme -40 minuter.

Sen sket vi i.. Gick runder lite och kollade och drog sen hem och sov i 3 timmar för att sen ut och shoppa igen.


Andra dagen var roligare tyckte jag. Då visste man lite hur staden såg ut, trots att vi inte visste var någonting låg :P

Men jag shoppade lite iaf, väldigt nöjd :)


Fick spel inne i en affär på en stockholms "dam"! Trodde jag skulle slå ut tänderna på den nonchalerade f*ttan!

Det var kö-nr system och kärringen försöker tränga sig före och påstå hon stått och väntat jättelänge. -TA EN KÖLAPP NOLLA! Så kommer du fram när du ska,eller skit i att handla om du nu inte orkar vänta!! TRäng dig inte, och deffinitivt inte framför mig!

Skakade i hela kroppen så arg jag blev. Frågade henne hur gammal hon var egenltigen och hur hon mådde... Viftade framför hennes huvud och kallade på henne när hon nochalerade mig. Pallar inte såna alltså! och bita ihop är inte min grej. Gör mig inte arg!


Blomman såg kändisar, men inte jag. Eller jo, Magnus uggla bakifrån och Näääääk ;) Ingen som vet vem Näääk är, om dom itne lyssnar på sån musik.


Bara såg 3-4 coola snubbar gå förbi mig på central stationen. Bar akänner igen den ena sååå mycket men kan inte palcera honom. När han väl gått förbi kommer jag på det och vänder mig om för att kolla igen. Och yäää, tror jag :P  Det var Näääääk ;)

haha!


Var skönt att komma hem igår, var så extrem trött.

Mådde nästan illa så trött jag var. Vill tillbaka till storstaden, eller kanske inte den storstaden men till STADEN!

Så skönt, så lugn -trots stressen runt mig.


Tack Blomman som "gav resan till mig.

Resan tur och retur gick på under 100kr. Det ni! ;)

Boendet gick på 200 typ.

Så det var billigt som tusan, och allt tack vare min vän  

Det var jättemysigt, även om det inte rikigt blev som vi kanske hade tänkt oss.

Men bra blev det iaf! :)


     



Tyyyvär kompisar så går det inte att ladda upp fler bilder! FETA spel!

Men aa, försöker senare. SUG K*K Bloggplatsen!


Nu ska jag hem till min mamma.

Peace!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards