madelenee -I do it my way

Alla inlägg under januari 2012

Av madelene - 21 januari 2012 22:13

Jobbade ju inatt, sov till 15.30 Skönt när man kan göra det :)

När jag vaknade så hade det kommit maaassor av snö. Jag gillar snö, speciellt när det kommer sådär mycket. Men nu är det liksom försent, jag tror vi flesta längtar efter sommaren och värmen. Det har liksom varit tråkigt väder för länge nu.

Men snön är fin iaf :) ser så mysigt ut. Så jag låtsas det är december månad och att vi inte kommit förbi det stadiet än. Förhoppningsvis regnar december bort,som vanligt ;)  Jag vill ha vår nu!!


Är tillbaka på jobbet och har lite lugnt här nu. Hoppas att jag får jobba mycket i veckna, jag behöver verkligen denna veckan oxå för att få en cool lön. Nu har jag bara tjänat ihop till en bra lön, men inget saftigt lixom. Så jag behöver liiite till.

 Timvikarie på 3 ställen, så NÅGON borde ju ringa till mig i veckan tycker man ^^


Har inget kul att skriva. Kanske dyker upp något under natten.

PeaCe


Av madelene - 21 januari 2012 20:30

Sitter och kollar igenom massa gamla låtar. Fy vad roligt det är! Så skön känsla man får :) jag har ju alltid varit super lycklig med dom bästa runt omkring mig. Vad wainar jag om ?!?! jävla depression, utan anledning!

Musiken får mig att känna mig stark och helt,HELT oövervinnlig!


Ett skitbra tips är att man lyssnar på musik innan man ska sova..Jag har sån "sov-lista" som jag somnar till. Det är skitskönt och man blir så glad innan man somnar + då vaknar man ju oxå mycket gladare. Musiken lyfter en liksom - på rikigt, inget överdrivet skit.

Mja,om man gillar musik som jag då ^^


Sitter och längtar tills jag ska åka till min vän :D Åååååh så möööysigt XD

Önskar jag kunde sova hos honom och stanna där förevigt ^^ men det går ju inte...


Dessa låtarna tex - Hbg, hem till ett freak som hade skitnice lägenhet men som var en riktigt tönt. Hade kul inne på toan där efter några timmar, festade som ett as och sen gick jag hem till C, som jag umgicks med 24/7 innan. Han var Dj och kunde inte mixa låtar. Det lät förjävligt och helt galet, som om min farfar hade gett sig på att mixa lite beats..

Hahah som vi skrattade åt den här killen. Han gjorde allt för att få vad han var ute efter...

"eehm ja, jag ringde precis sån spåtant. och tydligen ska du och jag passa jäääättebra tillsammans. Hon såg i sina kort att vi kommer bli lyckligare än vad vi först trott detta skulle leda till, braa va?" - Fuck off nolla, ge mig k*k!

Iaf denna låten lyssnade vi på när jag festade där i lägenheten med killens kompisar.. Enda bra låten som jag fick sköna vibbar av.

Vet inte varför, men den fastnade. Bliiir glaaaad :D



Av madelene - 21 januari 2012 02:54

ååhh, nostalgi på hög niiivåå!

Ta mig dit igen!!

jag vill till Hbg NU och festa!!! Whooopp whooop!!





Mycket bättre än den vanliga versionen



Av madelene - 21 januari 2012 01:46

Jag hade behövt hjälp att hitta en låt. Hörde den för några år sen och äääälskade den, sån fjortis låt :P

Brukar inte gilla såna låtar,typ finns några stycken bara. som QBN flow- dagboken...

Denna låten gillar jag för man blir så glad av den, kan inte sluta le. Känner igen mig själv lite kanske,eller kände igen mig själv.

Har minnen från när jag mådde sådär bra, fast det var dåligt. Men skön känsla ändå


Låten heter: Shoorty Ft Thezz - ironi eller inte.

Ja har letat överallt men jag hittar inte den. Förstår inte hur den bara har kunnat försvinna.

Hade den på min gamla dator, men den pajade. Störigt!


Man hittar bara texten. Varför lägga ut texten och inte låten ?!


[ Shorty Vers1]
Jag är som svart och vitt och det blir svenska hits,
Och jag är inte kändis bara nästan visst,
Nej men Ops det var en hemlis juh,
undra om jag får plats i nästa dansbands grupp,
men dansar bara dansband eller spelar dom bara kefft?
Det är bäst jag håller käft för jag är bara keff,
Jag kan inte rappa jag är riktigt sämst,
Det är jag och mina dvärgs som kickar sparkcykel,
Trampar du på mig så blir det pang i nyllet,
jag är ganska bra på hits efter söt som socker,
-kolla efter Thezz jag säljer henne på blocket,
för ett sexpack öl eller ett PSP!!
jag är den bruden som bara älskar tv spel,
men när jag spelar det så blir jag ganska sné,
slänger ur mig saker som får mig verka cp

(flytta på dig din jävla struts pung, okej jag skjuter han i röven. Yes!! nej fan han putta ut mig )

[ Shorty Vers2]
Men Tycker du dom inte borde ha pallar på statiol,
När man betalar med kort för jag når aldrig upp så,
Jag ska döda han som kom på de så är det gjort,
Eller fixa diskar för pygmeér för jag är för kort,
jag är en glidare med fingret i näsan när killar kommer fram,
dom tycker jag är äcklig och försvinner fort som fan,
men vissa står kvar och jag får cp rycket,
Du är för ful för mig grabben gå och köp en cykel,
nej jag är inte dryg jag är helt underbar,
när ironi är som bäst så är jag klockren så klart,
men det som slår allt och det som är bäst
när jag ska köpa cigg måste alltid visa leg,
Vi små folk ser allt från ett annat perspektiv.
men jag är inte bitter och inte naiv,
för när det kommer till de att jag blir 40 år,
så kommer det se ut som jag är 17 år,
nej sa jag 17 år jag menade 70 år!!!


[ Thezz Vers3]
jag äter knäckebröd o jag e jätte skön,
men när du träffar på mig lär du be en bön,
för Alla säger att jag ser ut som Grinchen,
Men shorty jag har väl inte hår på ryggen?
Jo kom få jag kamma och ge dig manikyr,
lägg ut mig på blocket jag hoppas jag blir dyr,
men säljer du mig där får du skylla dig själv,
för jag e som Jackass och deras lilla dvärg,
men du… jag älskar nästan dig,
det jag vill säga e du borde klippa dig ,
jag är som mini tayson biter dig i hälen,
jag får dina öron ramla av från högra näven,
Se på mig! när jag pokar dig,
men titta inte snett för jag bankar dig,
Jag är ganska häftig shoo leen bree,
jag vill också vara gangster kan jag inte vara med!!!




haha blir lycklig bara av att läsa texten. Så klockren i mellan åt!

Av madelene - 21 januari 2012 00:59


Kan känna känslan jag hade då.. när allt inte var så dåligt ändå. Saknar alla under den tiden

Av madelene - 20 januari 2012 14:41

Satt uppe till 4 inatt. Lika bra, ska ju ändå jobba inatt :P aaalltid bortförklaring,säger dom ;)

Satt och kollade igenom bilder på en sida. haha riktigt nördigt, bara blädrade och blädrade och snodde några stycken - men det tror jag man får :P  Skitsamma, va skulle det göra att bli anmäld för en bild ? Man ska ju härma i så mycket annat, fashon and shit.


Aja, väntar besök. Jag ska hinna med att lämna ett paket och hämta ett paket innan dess. Telefonen ska lämnas, hittat alla rätta papper nu så nu ska den bara skickas iväg och sen hoppas jag på det bästa :)

Och ett paket från hm ska jag hämta :)  Kom för flera dagar sedan, men glömde det första gången jag var där och sen har jag inte orkat röra mig.. Laaat.

Sorterade alla papper igår oxå som jag bara slängt in i ett skåp, allt var i hullerombuller. Så det var skönt att få rätt på allt. Ska bara sätta in det i pärmarna oxå. La det liksom bara i pärmarna sålänge ;P


Redigerade massa bilder oxå inatt, och gjorde egena bilder - kul som fan :) Nya hobbyn, skönt att ha en sån för en gång skull. Försöker hålla stenhårt på mina hobbys, för det är det enda jag har. Därför uppdaterar jag lite oftare nu, för detta är faktiskt något jag gillar att göra :)

Stör mig på dom människorna som ser ner på dom som öppnar upp sig på internet. Typ skriver man ett deprimerande i sin status på facebook så finns det folk som ska ha någon korkad åsikt om det. Ingen respekt för andra människor, ingen medkänsla alls.  Det finns kanske dom som bara behöver få skriva ut vad dom känner, sen är allt bra igen..

Och dom som anser att man tycker synd om sig själv bara för man har en dålig dag, men FUCK YOU!

Jag väljer inte att sitta och böla och må dåligt! Det är något som bara händer i mitt liv, precis som positiva grejer händer utan kontroll. Jag delar med mig av det positiva så varför inte av det negativa i mitt liv ? Mitt liv är inte ett glatt rosa moln som jag svävar runt på! Mår jag dåligt så säger jag det! Det syns inte på mig, eftersom jag HATAR när folk tycker synd om mig,jag tycker inte om att känna mig svag...Så nu vet ni det

Så snälla för i helvete, låt mig skriva om hur jag känner! Utan att döma mig! Jag är inte sämre bara för att jag VÅGAR dela med mig av ALLT i mitt liv, inte bara the happy moment. iam keepin it real! inte någon jävla fake värld där alla ser lika dana ut och bryr sig om alla dom där rätta grejerna. Iam standing out!


Aja. Får väl fixa mig då så jag kan gå ut bland folk :P






 




















Av madelene - 20 januari 2012 01:04

 

Av madelene - 19 januari 2012 17:15

Nu känns det lite bättre än innan.


Jag har bestämt mig om vart jag vill sommar-jobba i sommar. Det jobbiga är att ge beslutet till dom andra som jag valt bort... Känns som jag sviker dom lite :/

Men det är liksom bättre att ha sommarjobb där jag bor. Då slipper jag tänkte på bussar som ska passa och grejer. Man bor ju i landet ingenstans så här går bussarana bara när dom känner för det. Helt konstiga tider, går en gång i timmen och ibland var 30 minut. Men tiderna passar inte till någonting.. dom suger!

Så fast jag trivs så otroligt bra på det andra boendet så väljer jag nog att vara på det nya stället. Alltid bra att förnya sig lite oxå + dom är super trevliga och snälla på det nya stället oxå.. Men det största är ju då att jag slipper tänka på hur jag ska ta mig till jobbet varje dag. Nu blir det bara 3 minuter ifrån :)


Känns skönt att ha sommaren klar. Man får ju leva lite på det när man inte har jobb. Det finns ju inga jobb heller,knappt och det man söker är ju nästan alltid tillsatt med någon vikarie på stället ändå - det blir ju så.

Dock hoppas jag innerligt att jag blir inlasad efter sommaren, att jag har kommit upp i tillräckligt många dagar - för andra gången! Så denna gången hoppas jag på att komma in, så att bara väntan på att ett jobb ska dyka upp sen. Är jag inlasad så blir nästa lediga tjäns min! :D

Längtar så efter fast inkomst, veta vad man får varje månad. Kunna planera mera,lägga undan mer.


Att leva för dagen är skönt på sitt lilla vis, men jag föredrar nog att leva månad för månad - så jag slipper bli besviken sådär tätt om det skulle råka vara många dåliga dagar. Det är lättare att hantera och planera om, om jag redan i början av månaden vet hur det ser ut månaden därpå...

Vuxenpoäng till mig! highfive, 24år! XD


Glömt att äta idag, så får la göra det.

Jobb i helgen. Sköönt.Saknar mitt ställe ^^

 

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards