madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Blås allt i vind

Av madelene - 19 januari 2012 17:15

Nu känns det lite bättre än innan.


Jag har bestämt mig om vart jag vill sommar-jobba i sommar. Det jobbiga är att ge beslutet till dom andra som jag valt bort... Känns som jag sviker dom lite :/

Men det är liksom bättre att ha sommarjobb där jag bor. Då slipper jag tänkte på bussar som ska passa och grejer. Man bor ju i landet ingenstans så här går bussarana bara när dom känner för det. Helt konstiga tider, går en gång i timmen och ibland var 30 minut. Men tiderna passar inte till någonting.. dom suger!

Så fast jag trivs så otroligt bra på det andra boendet så väljer jag nog att vara på det nya stället. Alltid bra att förnya sig lite oxå + dom är super trevliga och snälla på det nya stället oxå.. Men det största är ju då att jag slipper tänka på hur jag ska ta mig till jobbet varje dag. Nu blir det bara 3 minuter ifrån :)


Känns skönt att ha sommaren klar. Man får ju leva lite på det när man inte har jobb. Det finns ju inga jobb heller,knappt och det man söker är ju nästan alltid tillsatt med någon vikarie på stället ändå - det blir ju så.

Dock hoppas jag innerligt att jag blir inlasad efter sommaren, att jag har kommit upp i tillräckligt många dagar - för andra gången! Så denna gången hoppas jag på att komma in, så att bara väntan på att ett jobb ska dyka upp sen. Är jag inlasad så blir nästa lediga tjäns min! :D

Längtar så efter fast inkomst, veta vad man får varje månad. Kunna planera mera,lägga undan mer.


Att leva för dagen är skönt på sitt lilla vis, men jag föredrar nog att leva månad för månad - så jag slipper bli besviken sådär tätt om det skulle råka vara många dåliga dagar. Det är lättare att hantera och planera om, om jag redan i början av månaden vet hur det ser ut månaden därpå...

Vuxenpoäng till mig! highfive, 24år! XD


Glömt att äta idag, så får la göra det.

Jobb i helgen. Sköönt.Saknar mitt ställe ^^

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards