madelenee -I do it my way

Alla inlägg under januari 2012

Av madelene - 7 januari 2012 23:05

Hahaha en kompis skrev inlägget under, för att jag själv aldrig användt prudukten - för att vara helt ärlig :P

haha men, "brukar använda den på armarna när jag går ut" Haaaah. Sötnos ;p

Man blir nog len som en bebis iaf ^^ ska känna på hennes armar nästa gång bara för det hahaha.


Av madelene - 7 januari 2012 15:45

 

Skithärlig massage olja som doftar underbart med 24 karats guldflingor i, så det känns riktigt lyxigt ^^

Är rea på den nu så man kan gå in och köpa den för 199kr. Den räcker skitlänge!

Lite lyx i vardagen sådär. Brukar ta lite på mina armar när jag ska ut. Luktar man skitfrächt ^^

Gå in på lustjakten, har länken här till höger :)

Av madelene - 7 januari 2012 01:12

Då sitter jag här mitt i natten. kollar lägenheter, stör mig på att det ska vara så svårt.

Men jag letar vidare.

Kollar även lite jobb,men det är nästan omöjligt. irriterar mig på alla dom glada jävlarna som hela tiden är så lyckliga för att dom fått jobb. Jaahaaa!! jag kämpar. har jobbat sen 05, vård-jobben suger!! utnyttjar bara en. Man ska helst ha jobbat i 20 år innan man får en anställning.

Bitter? ja somfan!


Förstsår inte när det ska bli min tur...


Aa skitsamma ;P

Bakade lite innan ikväll. Trodde det skulle bli skitbra,det såg så jävla bra ut och det kändes så rätt. Men nope. Det blev pannkaka när det kom ut ur ugnen.

Fattar mig inte på bakning. Jag tycker att jag gör allt som man ska, men ändå blir det fel.

Matlagning därimot är jag övergrm på ;) Tycker det är jättekul att laga mat :)



Aa tidsfördriv bara.

Ska skriva ett Cv, eller ett personlig brev som jag tror är bättre! Aa sen ska jag nog gå och lägga mig.

Lugn fredag kväll, rätt mysigt.


Imorgon ska jag nog fixa mig en box vin!

Av madelene - 6 januari 2012 20:41



Det förra inlägget lät så jävla patetiskt, men vafan. Man är ju bara människa, men käänslor.

Det gräver mig ibland men det tar inte upp min tid. det får vara personens val helt enkelt, dens förlust - helt ärligt.


Pratade lite med min gamla vän. Skitkul! Verkligen. Ska åka och träffa honom när mer pengar rullar in. Får ju feeete lönen i januari :D

Kommer bli skitkul. Saknat den tiden då man bara åkte hem till honom och drack kaffe. Gick ut lite med hunden och bara chillade. Fast i en stad,som han bor i nu, kommer vi ha mycket roligare. Finns mer att göra än att bara sitta inne på samma ställe. Faast det var ju rätt trevligt det oxå ^^

Så en tripp till honom inom kort!


Har mycket på listan nu.

  • Slynan min älskling ska jag åka och hälsa på. Hon är ju gravid oxå!
  • Dokumentera elefant Blomman,som hon själv uttrykte sig :P ingår vin ?
  • Åka och träffa min gamla vän som kontaktade mig idag :)
  • Träffa några av dom gamla klasskompisarna. 
  • Ut och festa i Hbg!!! Ha mina nya klackar and shit! ;)

Aa och sen har vi dom långsiktiga målen som jag har bestämt mig för. Men dom tar vi inte upp här. Jag har min egna lista :)


Thailand längtar jag tillbaka riktigt mycket till.....  

Av madelene - 6 januari 2012 19:35

Jag tror jag måste släppa ut det, inte bara låta det vara. Jag sväljer nu stoltheten och pratar ut. Inte för henne (hon är förhoppningsvis inte här och läser om mitt liv), inte för någon annan utan för mig själv.

Grejen är att jag inte vill prata med människan, även om jag vet att personen är en människa som lyssnar,ibland på både gott och ont för dens eget bästa - därför denna situation nu.. En situation jag inte vill vara i! Jag håller inte på med sånt här, jag har inte den tiden eller energin i mitt liv.


Jag vet egentligen inte vad som ligger bakom det, vad som huvudsakligen ligger bakom det. Men det måste vara något väldigt vädligt dåligt eftersom personen bara vände tvärt. I vanliga fall hade personen konfronterat mig och velat reda ut vad som nu inte stämmer... Men detta har tydligen varit värre än någonting annat... och det plågar mig, fast jag inte vill det - att inte veta vad man har gjort för fel. Att bara ha ilskan över att veta att något inte är som det ska, att vara så arg så man blir ledsen för man finner inga svar. Det är som att ens kärlek bara har lämnat en, utan en enda förklaring - känslorna bara försvann...Hur gör dom det ? Alla dessa 1000 frågor...


Den vanliga teorin är alltid att personen har blivit lurad. När man har blivit lämnad helt utan anledning så är det den enklaste teorin att ta till, för jag vill inte det ska vara något fel på mig. Så personen måste ha blivit lurad. Jag har gått igenom mig själv miljontals gånger nu. Jag har inte gjort något som jag kan stå rakryggad för, och som personen antagligen redan vetat om från början,med bara lite eftertanke.......

Nej,personen måste ha blivit lurad på något, något har sagts,kanske till och med gjorts ....


Som sagt, jag vill inte träffa personen- eller prata med personen. Jag hade bara velat veta vad det är som fick personen att vända så tvärt. Som om jag var ivägen... jag har aldrig varit ivägen, jag är den stora anledningen till personens bästa vänner just nu. Jag hade kunnat sno åt mig den tiden dom lärde känna varandra ordentligt SÅ LÄTT,eftersom ögonen egentligen var riktade mot mig. Men eftersom personen var allt mer än en vän,så kändes det inte rättvist att ta upp tiden för några jämngamla som gillar att göra samma saker - själv har jag redan varit där, då allt det där festandet och killar hit och killar dit, var roligt -äventyret liksom.

Så jag backade där ett tag, var med men inte på samma sätt - så att dom kunde make a band.

Jag trodde hela tiden att det skulle vara samma mellan oss, att vi alltid skulle ha den där klicken mellan oss - där vi visste att vi kan prata om allt utan att det kommer ut till andra och att vi oavsett vad säger sanningen till varandra. Jag trodde att vad som än hände så kan man alltid vända sig till den där personen, trots att personen inte alls borde se intresse till "såna som mig", så såg h*n den riktiga jag och vi kunde verkligen prata om allt.


Personen har svikit mig så otroligt hårt genom att bara vända mig ryggen,utan att prata med mig om det. Jag vill inte längre att den personen ska vara den som vet hur jag egentligen känner,eller vad jag har varit med om, eller gjort. Inte någonting, tilliten är helt borta.

Personen har fått mig att känna mig som riktigt smuts, som att jag var en dålig människa. Jag vet att jag inte är en dålig människa. Pga att jag kan vara ärlig,mer till vissa än till andra -men så är det ju bara. h*n var en av dom jag kände att jag kunde säga precis vad som helst till.


Jag behöver bara skriva av mig. Jag kommer gå vidare från det här, eller jag har gått vidare. Jag har inte släppt det helt än bara. För någon dag sedan var jag så arg pga att jag inte visst vad hela orsaken var, så jag pratade inte på en hel kväll. Jag var så jävla trött på att vara ogillad/hatad utan att jag vet varför,utan att ha gjort något,eller ens varit närvarande...

Jag vet att man inte ska bry sig, men en vän som man trodde stod en nära,eller som stod en nära. Det gör ont....


The only thing really that there is left to do is forgive and forget.

I want to forgive you.And I want to forget you



Av madelene - 6 januari 2012 18:01

Hade så mycket upp planerat i mitt huvud idag, men typ allt gick åt helevte.

Försöker hitta ett annat boende, men jag hittar inget. Jag vet man ska gå in varje dag och kolla, inte bara när man får sina små ryck. Men jag kollar alltid... Det är skitsvårt tycker jag.

Sen hade jag tänkt att kolla jobb, men det finns heller inte.

Att ta tag i det på riktigt innebär för mig att man ringer till kommunen där jag vill bo och frågar om jobb och lägenhet.... ? Så kan man väl göra ? Kanske borde jag då lyssna på mig själv och göra som mina egna tankar säger åt mig att göra,RINGA och kolla upp allt det där. Inte förlita mig helt på det här jävla internet.

Nästa veckas mål!


  


Mja, så ingenting blev som jag hade tänkt mig. Jag tänkte iaf att jag skulle hitta något och söka på något, men nope. Ingenting och jag började mer och mer tänka negativa tankar om att jag kommer vara fast här föralltid :( Fyfan...

Blev riktigt sur av tanken att vara fast här, bland alla människor jag inte passar ihop med... ingenting är på riktigt.

Så jag gick ner mig lite, satt och kokade inombords samtidigt som jag själv tyckte allt var väldigt tragiskt, så jag grät samtidigt. Hatar detta stället!



Kom sen på att jag faktiskt hade gjort ett viktigt samtal tidigare idag och att jag kanske ska ge mig cred för det istället för att bli skitsur över att det inte blir som jag vill....

Så jag lyckades vända tanken :) Rätt stolt över det, det är lätt om man bara vill. (eller jag ska inte säga för mycket)

Allt det andra får lösa sig - jag kanske ska kräva av mig själv att ta tag i det ordentligt istället för att bara gnälla på allt -det funkar inte för mig.

Jag måste bara kopla bort allt som jag egentligen inte bryr mig om, och bara koncentrera mig på mig själv och mitt liv - ha blicken stenhårt framåt och inte låta något störa mig. I´m doing this for me!


Sitter nu själv hemma med massa tända ljus i hela vardagsrummet,mysigt men framför allt skönt! Jag älskar att vara själv, inte behöva underhålla någon eller nåt. Bara få vara heelt själv :)


Paaaah! hahaha en gammal vän hörde precis av sig! aah sååå fett!!

Tiderna med honom, wooohw! hahah neej, men det var så jävla chill. Klickade med honom direkt, kunde sitta och snacka i flera timmar. Skitschyst.

Så sjukt, tänkte på honom igår - och idag dyker han upp. Från ingenstans, varit borta i månader haha.

Aja,KUL iaf! :D


 


Av madelene - 6 januari 2012 01:14

Mina tre bästa egenskaper: omtänksam,rolig,förlåtande
Mina tre sämsta egenskaper: bitchig,kontroll behov, envis
Såna här människor gillar jag: ärliga,omtänksmapa,empatiska,givmilda, hederliga
Såna här människor gillar jag inte: egoistiska,barnsliga, snobbar, efterhängsna,orelaistiska
Detta parti röstar jag på: maa,inget!
Därför röstar jag på det partiet: tror inte på människor med makt
Dessa politiska frågor prioriterar jag: Tycker allt är rätt korkat
Därför prioriterar jag dessa frågor: X
Denna levande person skulle jag vilja ta en fika med: Mr.P :D
Denna döda person skulle jag vilja ta en seans med: Palme :P haah
Det här drömmer jag om: flytta utomlands och en huuund ^^
Det här får mig att bli alldeles vansinnig: orättvisor och oärliga människor
Det här får mig att bli helt lyrisk: shopping :D shopping av vad som helst egentligen, men skor mest :D
Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på (motivera gärna): Någon allvarlig,tråkig, viktig person som inte hade kunnat hantera skämtet hahah. Bara sett minen hahaha!
Den här personen skulle jag vilja ge en kram (motivera gärna): Celina för det var så läängesen jag såg henne <3
Detta skulle jag vilja prova på: Någon kändis liv för en dag XD
Det här vill jag bli när jag blir stor: Vettikatten längre. Behandlingsaccistent humm, eller något eget.
Mina tre favoritbloggar:http://szerafia.blogg.se, kissies.se, paow.se


 

Av madelene - 5 januari 2012 22:53

Ibland får jag sån otrolig längtan efter en hund. Ibland tänker jag inte alls på det men sen ibland så har jag sån extrem vill-ha känsla..

Idag har varit en sån dag då jag har pratat om hund hela dagen. Hur jag hade tagit hand om den, fantiserat om hur den ser ut och hur den kommer vara efter ett tag med mig.

Jag längtar så mycket så jag till och med ser fram emot alla obekväma kisse tider en hund har i början... Såå mysigt ^^


jag vill ha en hund för det känns som det är något som fattas i mitt liv. Förutom att jag borde flytta härifrån så är det något annat som fattas. Jag vill liksom ha något som tyr sig till mig no matter what, något att fästa mig vid ordentlig.t

En människa kan man aldrig lita på, aldrig! Man väljer bara ut dom som är värda att offras för...Jag har lärt mig att alla sviker dig någon gång, hur bra vännen än har varit så kan allt helt plötsligt förändras och folk vänder en ryggen. Även om du alltid har ställt upp för personen så kan allt frysas till is och rinna ut till ingenting på bara två sekunder.

En hund sviker inte dig, inte om du tar hand om den ordentligt. En hunds tillit har man alltid..


Jag älskar även att ta hand om grejer, oftast blir det människor. Men jag har lärt mig att det oftast inte ger en själv något att ta hand om någon annan människa, man får bara det i ryggen förr eller senare - något blir alltid fel när du lägger dig andras liv och försöker ta hand om annat än dig själv.

Så en hund kan jag då ta hand om :) det ger mer något till mig själv, jag utvecklas med mer ansvar.


Hade velat ha en amstaff bulldog. Jag tycker dom är så fina, och härliga + dom behöver inte bli allt för stora i höjd.



Lite bilder på min kompis hund. Skiitsöt!

 


   



Fast jag skulle vilja ha en sån här :) Vit...

   

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards