madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 6 januari 2012

Skitsamma

Av madelene - 6 januari 2012 19:35

Jag tror jag måste släppa ut det, inte bara låta det vara. Jag sväljer nu stoltheten och pratar ut. Inte för henne (hon är förhoppningsvis inte här och läser om mitt liv), inte för någon annan utan för mig själv.

Grejen är att jag inte vill prata med människan, även om jag vet att personen är en människa som lyssnar,ibland på både gott och ont för dens eget bästa - därför denna situation nu.. En situation jag inte vill vara i! Jag håller inte på med sånt här, jag har inte den tiden eller energin i mitt liv.


Jag vet egentligen inte vad som ligger bakom det, vad som huvudsakligen ligger bakom det. Men det måste vara något väldigt vädligt dåligt eftersom personen bara vände tvärt. I vanliga fall hade personen konfronterat mig och velat reda ut vad som nu inte stämmer... Men detta har tydligen varit värre än någonting annat... och det plågar mig, fast jag inte vill det - att inte veta vad man har gjort för fel. Att bara ha ilskan över att veta att något inte är som det ska, att vara så arg så man blir ledsen för man finner inga svar. Det är som att ens kärlek bara har lämnat en, utan en enda förklaring - känslorna bara försvann...Hur gör dom det ? Alla dessa 1000 frågor...


Den vanliga teorin är alltid att personen har blivit lurad. När man har blivit lämnad helt utan anledning så är det den enklaste teorin att ta till, för jag vill inte det ska vara något fel på mig. Så personen måste ha blivit lurad. Jag har gått igenom mig själv miljontals gånger nu. Jag har inte gjort något som jag kan stå rakryggad för, och som personen antagligen redan vetat om från början,med bara lite eftertanke.......

Nej,personen måste ha blivit lurad på något, något har sagts,kanske till och med gjorts ....


Som sagt, jag vill inte träffa personen- eller prata med personen. Jag hade bara velat veta vad det är som fick personen att vända så tvärt. Som om jag var ivägen... jag har aldrig varit ivägen, jag är den stora anledningen till personens bästa vänner just nu. Jag hade kunnat sno åt mig den tiden dom lärde känna varandra ordentligt SÅ LÄTT,eftersom ögonen egentligen var riktade mot mig. Men eftersom personen var allt mer än en vän,så kändes det inte rättvist att ta upp tiden för några jämngamla som gillar att göra samma saker - själv har jag redan varit där, då allt det där festandet och killar hit och killar dit, var roligt -äventyret liksom.

Så jag backade där ett tag, var med men inte på samma sätt - så att dom kunde make a band.

Jag trodde hela tiden att det skulle vara samma mellan oss, att vi alltid skulle ha den där klicken mellan oss - där vi visste att vi kan prata om allt utan att det kommer ut till andra och att vi oavsett vad säger sanningen till varandra. Jag trodde att vad som än hände så kan man alltid vända sig till den där personen, trots att personen inte alls borde se intresse till "såna som mig", så såg h*n den riktiga jag och vi kunde verkligen prata om allt.


Personen har svikit mig så otroligt hårt genom att bara vända mig ryggen,utan att prata med mig om det. Jag vill inte längre att den personen ska vara den som vet hur jag egentligen känner,eller vad jag har varit med om, eller gjort. Inte någonting, tilliten är helt borta.

Personen har fått mig att känna mig som riktigt smuts, som att jag var en dålig människa. Jag vet att jag inte är en dålig människa. Pga att jag kan vara ärlig,mer till vissa än till andra -men så är det ju bara. h*n var en av dom jag kände att jag kunde säga precis vad som helst till.


Jag behöver bara skriva av mig. Jag kommer gå vidare från det här, eller jag har gått vidare. Jag har inte släppt det helt än bara. För någon dag sedan var jag så arg pga att jag inte visst vad hela orsaken var, så jag pratade inte på en hel kväll. Jag var så jävla trött på att vara ogillad/hatad utan att jag vet varför,utan att ha gjort något,eller ens varit närvarande...

Jag vet att man inte ska bry sig, men en vän som man trodde stod en nära,eller som stod en nära. Det gör ont....


The only thing really that there is left to do is forgive and forget.

I want to forgive you.And I want to forget you



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards