madelenee -I do it my way

Alla inlägg under augusti 2012

Av madelene - 12 augusti 2012 22:58

Åter igen har jag försökt att uppdatera från mobilen, men det har inte funkat. Så irriterande!

Är det min lur det är fel på ? Kan vara det- den är rätt fucked....


Aa iaf, har haft några bekanta på besök, eller gamla vänner.

Skvallret bara flöda :P haha.

jag är inte tjejen som gillar skvaller. Jag förstår inte vad jag ska med någon ANNANS handlingar till ?

Kanske är det för att jag jobbar inom vården och har hand om andras handlingar hela tiden, måste bry mig. Så pallar inte med oväsentliga människors liv. Eller nej just det, dom inom vården är ju värst-  det är där allt svaller förvrängs och blir stora stora lögner :P


Iaf, så nu vet man allt om alla,utan att ha bett om det, igen.

Vet som sagt inte vad jag ska med det till - Jag känner inte ens människorna det snackades om. Vet typ vilka dom är och så + dom har sökt uppmärksamhet hos oss "be our friend, please!" - skitjobbiga.


Aja, vissa har för tråkigt helt enkelt. Finns ju så mycket annat att prata om än skvaller och skitsnack om andra. Väääder tex ;)


Hahaha, nu låter jag säkert helt såå "waaow,look at me" igen :P

Men jag är faktiskt helt seriös. Det är skittråkig fakta dom kommer med. Dont caaaareee..


Kommer ihåg när jag träffade en gammal kompis en gång, en gammal tjejkompis den gången. Inte EN gång snackade hon om sig själv och vad hon varit med hon  - nej hon frågade direkt

"jaha, vad har du för skvaller då ?" med heelt uppstirrade ögon, som om jag satt på en fet skatt eller nåt.

"hehe, asså jag och mina kompisar skvallrar alltid när vi ses. alla kommer alltid med något liksom. Värsta grejerna!"

jag bara -vad är det för fel på henne ?

Blev så uttråkad efter ett tag så jag bara ville slå henne i ansiktet - PRATA OM DIG SJÄLV KVINNA! vad som helst, inte om vad du hört att någon annan hört någon höra.....

Så jobbig.


Samma jag satt på bussen för ett tag sedan och någon jävel börjar prata med mig om mitt X, som var my first one and only big love.

Ååhh så jobbigt! Jag bryr mig inte om han blivit dumpad av sin psykiskt störda brud och själv mår psykiskt dåligt och nu bor hos sin pappa!!!

Det var FEM ÅR SEDAN jag var med killen!! jag känner inte honom,vet inte vem han är nu längre.

Ändå kommer denna informationen till mig. Han bor inte ens i denna kommunen, och har inte gjort sen han och jag bröt med varandra. VARFÖR kom denna infortmationen till mig -och vad ville människan som berättade det ha för reaktion från mig ?

Nej, jag fattar mig inte på skvaller helt enkelt...



   

Av madelene - 12 augusti 2012 10:09

Älskar att vakna sådär vid 9-10. Det känns bra att vakna då, DÅ är det morgon. Inte en sekund innan eller en sekund efter.

Ska man upp riktigt tidigt så är 8 en bra tid, då vaknar man på BRA humör - för det känns okej helt normal tid ^^


Iaf, gick och la mig tidigt igår. Var så trött! Så vaknade 9 idag. Bra tid! ;)

Dessutom var det sol utanför mitt fönster :) Har morgon solen i sovrummsfönstret, och hela dagen + kvälls solen vid balkongen :)


Verkligheten gör mig lite halv dyster sen da. jag gör inget av min morgon.

Jag sätter mig i soffan med datorn. Sätter på kaffe, sätter på "din gata" på radion.

Sen sitter jag här till lite efter middag. då hungern antagligen drar i mig.

Så jävla tråkig!


Ska jobba sen, så jag försöker tänka att jag kan lugna ner mig och ta det lugnt denna morgon -det behöver inte hända något.

Ska cykla idag igen, pallar inte men fan - jag är löjlig om jag INTE gör det -det är inte jättejobbigt liksom. jag överdriver i min fantasi för att ha en anledning för mig själv att skita i det.

Men nooo! Jag stoppar dom tankarna där! Där är inget annat val än att cykla -det är 7 FUCKING KM! lägg av att waina tjockis!


kanske tar och går en runda.

Man får ju passa på när vädret passar...


                              

Regnbåge utanför mig för någon dag sedan :) 

Av madelene - 11 augusti 2012 21:03

Cyklade till jobbet imorse,så jävla duktig jag är!
Sov nog första biten för jag minns inte den delen.

Jag slog även mitt personliga rekord ;) 20minuter från jobbet och hem. Good Girl ^^

Är riktigt trött,så ska snart gå och lägga mig.

Hörs mer imorgon tror jag.
Peace!

Av madelene - 10 augusti 2012 12:07

Skönt att vara ledig idag :) Att inte behöva göra något,göra som man vill. Det finns inget bättre.

Det kittlar skönt i hela kroppen, av ingen anledning alls - bara för man är fri liksom. Love it.

Hemmafru hade varit jobbet för mig - göra som jag vill hela dagarna ;P


Baby är dessutom och jobbar,så jag är helt själv. Det kan vara väldigt skönt oxå, att bara vara för sig själv, göra som man vill, hur man vill.. haha ja, jag älskar friheten :P


Igår va jag med blatten ju. Supermysigt ^^ var ju längesen vi hade trevligt på riktigt. Brukar mest vara massa flippande och en snabb runda.


Igår körde vi iväg till en sjö, riktigt nice. Bara satt och pratade i solen - planerade planer som aldrig lär hända antagligen, men det var kul ändå haha.

Vi har så jävla roliga minnen, så sjuka i huvudet vi varit- och som vi litat på varandra! ;P

10 mil åt fel håll bara för att jag säger det :P HAHAHA.

körde fast totalt på bilstranden för att jag sa man kunde köra där.

Rådjuren -boonk, en liten knuff hahah ;)

Vilse i Amsterdam :P

Alla sena nätter med alla olika människor... ^^

Halland! hahahah!!!

Det EXTREMT dyra godiset, sån otur haha :P

Så höll vi på, massa minnen.


Aa, sen lite jobbig. Men jag har kontroll över det. så låt han skämma ut sig för mig :P hahah


Som sagt ska bara ta det lugnt idag.

Imorgon är det jobb..

skönt att schemat snart är slut!


J hörde av sig och bjöd in mig till kräftskiva hos honom ikväll... Så jävla tråkigt!

Jag börjar 7 imorgon - och att ta mig till Mellbystrand nu ikväll, för att sen ta mig hem senare ikväll/inatt är inget jag är sugen på - inte med den kollektiva trafiken vi lider av idag. och speciellt inte med tanke på hur deras grupptryck påverkar mig :P haha. Sist kom jag hem med ett blått öga för att jag skallade ett bord, skulle visa något och vips tappade jag kontrollen över huvudet.....för mycket alkohol!


Så jag missar det ikävll! Så typiskt!


Men han lovade att tänka på mig genom hela kvällen, så det är ju........skönt (???)


Nej - maaaaaat!


     

Av madelene - 9 augusti 2012 15:34

Sovit 4 timmar, rätt lagom så att jag är trött sen ikväll.

Har precis suttit och spelat Yatzi med pojkvännen - jag vann! :D


-Hur FAN kunde du vinna ?!?!
-jag är bättre än dig helt enkelt ^^


Han fuskade och sånt, och ändå förlorade -loooooooser!


Ska snart fixa mig lite, så jag luktar gott iaf :P  Ta en dusch och ta på mig andra "finare" mjukiskläder.

Ska ju träffa blatten idag igen. Orkar inte fixa mig helt.

När jag jobbat natt så är jag alltid såhär seg dagen efter - som om jag var bakis eller nåt.

skönt att bara träffa honom en stund - längre tid hade jag nog inte pallat :P haha. LOVE!



Senare ikväll ska jag käka pizza med min lillebror. Både han och jag dissar festivalen, våra partners ska dit. Men vii pallar shii. Mysigt med bara han och jag ^^


Skönt att vara ledig :) Kunna göra som man vill, när man vill ^^



   

Looove bubbles

Av madelene - 9 augusti 2012 08:39

Jobbat klart, stressat ner och tagit det lugnt, så nu är jag redo för att gå och lägga mig.

Det ska verkligen bli skönt att vara ledig 2 dagar nu :)


Jag behöver sätta tankarna på plats, för just nu snurrar bara allt omkring.

jag har en känsla, som jag antagligen borde gå efter. Varför tar jag inte kontrollen över mig ?

Allt hade blivit så bra då....

Samma tjat som allt, jag måste bli stark, stark för mig själv!


jag kan ibland uppfattas som väldigt "omogen", eller jag tror det iaf - det känns så.

Men jag är inte omogen, mina tankar snurrar bara runt för fort för att jag ska få ut något vettigt ur dom.

jag känner mig ständigt missförstådd. Som om att jag hela tiden måste bevisa att jag är bra och rätt. -det kan antagligen bli väldigt offensivt. Bitch talking


Jag har bra inställning till mycket, jag har bra tankar om grejer, jag står med båda benen på jorden och har hjärtat på rätt ställe. Felet är väl att man kan rubba mig, eller jag tillåter folk rubba mig -trots att hela jag skriker emot.

-man sa ju att man skulle vara så jävla trevlig hela tiden.

man får bara skit då!

Så jag behöver verkligen bara tänka på mig själv -att det ska vara så svårt...! jag vill vara glad för mig själv, få vara glad fullt ut. utan förutfattade meningar i någons huvud (mitt inräknat)

 


 



Äsch. Godnatt!

Av madelene - 8 augusti 2012 17:30

Min lillebror börjar verkligen komma någosntans :)

Så roligt för honom!

Folk har hela tiden sagt till honom att han är tönt som håller på med det han gör, och jag har heeela tiden stöttat honom till att gå sin egen väg. Skita fullständigt i vad folk tycker om honom -han ska göra det han tycker är roligt och brinner för. Man får ingenting för att ändra på sig.


Har skrattat så många gånger åt honom och hans självständiga Jag. Vår skola här åker alltid iväg till ett sånt kollo i 7an.  Bara för det kommit nya från en annan skola och alla ska lära känna varandra.

Medans alla gick iväg och smyg rökte och smyg drack så letade min lillebror upp ett SUPERBRA klätterträd :P haha.

I klätterträdet kunde han se så pass långt så han såg dom andra ungarna som smög med både rökning och alkohol i skogen, så han gick och skvallrade på dom och sen skrattade åt dom för han satt dit dom :P

Hahah. Min bror det - går helt sin egen väg och skiter fullständigt i om någon försöker trycka ner honom. Fööörsöök mobba och stöta ut. Han skrattar bara åt dig och har kul på sitt vis. Behöver inte någon!

Jag tycker han är så jävla cool -sån bra blanding av mig och min andra lillebror ;) :P


 


Iaf, nu vill jag ber er om att gå in och rösta på honom och hans klipp så det kanske kommer med i Tv :)

Gå in på facebook (lugn,röstningen är anonym) och gillar Breaking news med filip & fredrik.

Sen klickar man sig vidare från deras sida till "sommar nyheter" och så trycker man tummen upp på "svens jackass" och/eller "brände hål på bröstvårtan"


Får han flest likes så visas hans klipp på tv vid 21-22 ikväll på kanal 5 :D

Så snälla, för hans skull eller min skull, GÅ IN OCH RÖSTA :)



Profilbild

Breaking News med Filip & Fredrik


  


   


  

Love you sooo <3

    

Bloppis-annons
Av madelene - 8 augusti 2012 17:20

Hoppas någon är intresserad.
Kläderna behöver kanske en tvätt och stryckas - eftersom dom har legat nerpackade ett tag.

Men annars är där inget fel alls på kläderna. Det mesta är som nyskick.


klicka på bilderna fö ratt få dom större.
och alla bilder är tagna med mobil.


Frakt tillkommer i priset om jag behöver skicka kläder.

 

 


     

Stretch-jeans strl 38-40 - 80kr


Jeans kjol aldrig använd strl 38-40 - 50kr






Svart vanlig kjol med dragkedja därbak. strl 40-42  - 20kr







Klänningar


 


Svart klänning, "naturligt noppig" (?? den ska alltså vara så)  strl 40 -30kr




Turkos klänning. fodral. srl 36. knappt använd. -50kr





 Puder rosa Sommarklänning. strl 38 Tunn-genomskinlig. Aldrig använd. - 20kr


Svart klänning. strl 38 .Dolce Gabana tryck framtill.aldrig använd -20kr



Lila klänning. strl 40. aldrig använd. 50kr


Svart "skol-klänning". strl 40. Krage upptill. fickor. -30kr


Brun-rosa rutig klänning med knappar hela vägen. Strl 38. 40kr

Mörkblå tub-klänning. strl 38. band och rosett fram till. -50kr



Jackor

 

Härlig röd vår jacka. str 42. stora knappar Aldrig använd. -100kr



jeans jacka. strl 36-38. figur sydd. aldrig använd. -100kr


Krit-streckad kavaj med insydd hood i. strl 40. Aldrig använd. 100kr




Koftor

Svart tunn bomull kofta. strl 40. aldrig använd. 50kr      

l


Vanlig beige skön tröja med fickor. dragkedja fram till. strl 40. 10kr



Rosa-lila söt kofta. strl 38-40. -20kr


Limegrön kång kofta. strl 40. Aldrig använd. 30kr




Tunnikor



    

Grön skön mjukis tröja utan armar. strl 40. -30kr



    

Svart tröja. strl 36. 3 knappar upptill. Aldrig använd. -40kr


orange tröja (samma som ovanför). aldrig använd - 40kr






 


Grå ballong liknande tunika. strl 40. -50kr


 


Grå mönstrad tunika. strl 40. Band baktill. -40kr




Vit tunika. strl 40. -20kr



Randig tunnika. strl 38. 20kr.



Linnen


Vitt linne. strl 36. ressor nertill. aldrig använd. -20kr



Rött linne. strl 40. bling bling detaljer på banden. knappt använd.- 30kr



Vitt linne. strl 40. aldrig använd. 30kr



Vit tub linne. strl 44. aldrig använd. -40kr


Mönstrat linne med guld detaljer framtill. strl 40. -20kr


Krit-streckad halsterneck väst. strl 38. aldrig använd. 40kr.



Tröjor

        

"silkes" skjorta. strl 38-40 Aldrig använd. -30kr

 


Brun tröja med lila detaljer. strl 40. -20kr


Röd tröja, med lite volang. str 38. aldrig använd. -20kr


  


Svart tunn tröja. strl 38. delad framtill (så man kan ha linne under) - 20kr

Hallon rosa tunn tröja. strl 40. -20kr



Under-kläder

    

Svarta fin shorts. strl 42. fickor baktill och fram till. aldrig använda. -80kr

                               

Vit-krämig lager-på-lager kjol. stril 40. Aldig använd. -40kr




Skoor

   

Strl 37. kanske 5cm klack knappt använda. -50kr

 

strl 37. använda en gång. 2-3 cm klack. - 30kr

strl 37- 38. aldrig använda. 5cm klack. - 40kr.



   

Strl 37-38. 3cm klack. -30kr

strl 38. - 30kr

    

Strl 37. aldrig använda. -40kr 

      

strl 38. Aldrig använda. - 50kr

Kläder & Skor, Säljes - Hässleholm (Skåne län)
Pris:    10 100:-
 

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards