madelenee -I do it my way

Alla inlägg under augusti 2012

Av madelene - 8 augusti 2012 13:26

Jobbet ringde och jag får byta tur - med glägje ställde jag upp. istället för 5 timmar så blir det 10 ;) plus fyllnad på det ;)

Så det blir natt jobb istället :)


Bara att ställa om. Så tänkte jag skulle tvätta nu på dagen istället, och ligga och sola på min balkong med min bok :)

underbart.


Ska träffa blatten imorgon igen, eeeftersom vi hade så trevligt sist ;P

Och sen en telefondejt med bästisen imorgon har jag oxå lovat. inte pratat på en månad typ. Det blir så, jag har varit van vid det och har tydligen väldigt svårt att bryta det. Inget känns som vanligt -beror nog på att jag måste hitta mig själv och bestämma mig för vad som är viktigt.


Hässleholms festivalen börjar idag, slutar på söndag, eller lördag. Ingenting lockar mig dit, men samtidigt känns det som att man måste passa på när det ändå händer något.

Så vi får se hur jag gör. Jobbar ju hela helgen ändå...


Sitter här med mitt tee som har blivit kallt nu- men det gör inget, för det luktar gott i hela rummet ^^

Älskar tee, eller jag älskade nog det mer när jag var mindre. Men doften tar mig tillbaka till då problem inte fanns, lugnt och tryggt.

Har fått ont i magen av allt kaffe jag hällt i mig den senaste tiden. Love kaffe, men det kan verkligen bli för mycket.

jag kan lätt gå och dricka kaffe i 8 timmar på jobbet. Inte bra för mage eller blåsan, kan kissa 1 gång ihalv- timmen när jag väl kommer hem sen.

Så tee fick det bli idag när jag vaknade ^^


jag är så jävla intressant.....................

tur jag har många bilder ;)


 


     


       

Av madelene - 7 augusti 2012 22:52

Det är lite för mycket just nu...

Av madelene - 7 augusti 2012 18:30

Umgåts med blatten idag ändå. Ringt ihjäl sig till mig, till och med ringt min pojkvän och sagt till honom att be mig svara....

Hahah han är så stööörd! Man skrattar heela tiden åt honom, han är såååån blatte! hahaha.

Bara snackat och så, om livet ^^ :P


-Ey tjejen, skriver du fortfarande på den, vaaaa hetteerre....bloggen. skriver du i den?

- haha ja,klart! mitt huvud är full av ideér ;)

-HAHAHA!!!!..... TÖNT! hahaha! (han skratt får kanske vem som helst att skratta. HAHA)

- Men lägg av haha

-Som jag hade velat gå in och kolla på den.. Skriver du om mig ? hahah helt ärligt tjejen..... haha FAN vilken TÖNT du är!

- Jag skriver inte om dig ^^

-Ljug inte! du är sån tönt hahaha

 


Fast han är nyfiken så tycker han jag är ooooootroligt omogen och töntig som skriver blogg.

Yeah, skit ovanligt killen, jäääätteovanlig "hobby" för en brud.

Haha men han får mig att skratta alltså. Han har sån stil, typisk blatte -men ändå inte :P hahah.

Love him.


Och jag tänker fortsätta ha min blogg tills jag inte längre behöver den - det vill säga när jag skaffat mig ett riktigt liv! :P HAHAHHH...

Lite rätt men änå såå feel älskade blatte jävel ^^



Av madelene - 6 augusti 2012 16:41

Har jobbat klart för idag. Allt har känts jättekonstigt idag, vet inte varför.

Gjorde iaf lite vinbärs gelé :) Så duuuktig jag är! :D Saft förra veckan och nu gelé. Jag kan det där med hemmakok minsan ;)

Bara bakning jag är heeelt värdelös på. Muffins blir aldrig muffins,bullar blir aldrig bullar, kladdkaka blir ALDRIG kladdkaka.

Bara en jävla sörja av allt, eller så smakar det skitäckligt.

Vet inte vad jag gör för fel, går efter receptet ju.

Men jag får väl vara nöjd med att vara grym på matlagning och hemmakok! :P haha

Sikken grej! (oj så längsen jag sa så. Tungt ordförråd 18 år gammal)

 

 

 

 

 


"Min" blatte håller på att ringa,han har väl antagligen kommit hem från semstern hemmifrån. Men jag pallar inte, pallar v.e.r.kligen inte med honom nu. Spenderat hela dagen med förståndshandikappade, så det räcker ;P

Elak    Men asså han ska inte tro han kan ha mig hur som helst. Han kan vara riktigt jobbig alltså...


Sist jag träffade honom så säger han till mig -jag kan inte vara din vän så nära för då får jag känslor för dig.

Men bara stop it right there!!!

Jag hatar sånt, verkligen hatar sånt. Typ det är tredje killen som jag varit riktigt bra kompis med som heeelt plötsligt inte kan vara med mig för då är han KÄR i mig.

Lägg av! Okej att killar som faller för "typiska" bruden är korkade! Men fall inte för mig! JAG är korkad, asså så man kan bli sur på mig. Så fall inte för mig!  Men ändå faller dom...

Jag vet inte vad det är jag gör, helt ärligt -jag försöker inte låta som "åh heej alla vill ta på, va med mig" (jag är faktiskt 25! tröttnat på den sortens attention)


Men jag vill inte ha det så...Att mina kill-kompisar inte kan vara med mig för det gör för ont och är för jobbigt för dom.

En annan kompis sa oxå till mig för ett par år sedan. Han bara - du kan inte komma hit längre. Det gör för ont i kroppen på mig att titta på dig.

Och till honom gick jag utan smink, helt trachig och skabbig...! Hur kunde han vilja vara med mig på ett annat sätt än vän ??


Är det mina ögon ?! Vad är det vissa ser som inte jag ser ?


Dom har sett mig när jag varit som värst, både utseendemässigt och psykiskt. Hur kan dom bli kära i mig ? Dom borde se mig som deras lilla barn eller nåt. Lite halv handikappad (hahah,skrattar åt mig själv lite)



Aja. jag dissar blatten idag iaf. Kanske imorgon, får se....

Ska kolla på film tänkte jag. Eller kanske ta en promenad. Vädret har ju äntligen blivit bra idag :)



 



   


Av madelene - 5 augusti 2012 18:41

Kan inte sluta läsa boken jag läser. Den tar verkligen tag om hjärtat på en.

Det är en som vart med i tsunamin i thailand 2004, han förlorade hela sin familj.

Han berättar så intensivt och detaljerat, varje tanke verkar vara med.


Har gråtit flera gånger i boken. Det är så ofattbart och hemskt så man finner inga ord. Han har gjort ett så bra jobb - både på plats och med boken. Vilken människa!


Han skriver även om hur dåligt sverige var när katastrofen hände. Där fanns ingen som hjälpte till. Svenskar är det mest korkade och falskaste folket -han får det att framgå mycket tydligt. Myndigheterna är skit, hjälper inte sitt folk alls när det väl gäller. Sverige har noll koll! - i knew it

 


Så idag har jag läst väldigt mycket.

Även fotat kläder som jag ska sälja. Tog även tillbaka några grejer in i garderoben igen ^^ Fiiiiina grejer jag har ;P

Sen har jag städat oxå, väldigt duktig :)


imorgon är det jobb igen. Ska bli skönt. jag vill bara dit nu, så är det....


Ska kolla lite serier,sen blir det tidigt i säng. Varit uppe sen sex imorse ju...


 

Av madelene - 5 augusti 2012 10:55

Yeay :D

Jag har fått min usb till att funka. Grym jag är! :)

Stör mig på sånt, man gör allt rätt men det fortästter ändå att strula. Det har jag typ gjort i en vecka nu. Installerat om drivrutiner och grejer, avinstallerat och installerat om - NU fick jag det att funka,äntligen!


Luktar så äkcligt i hela lägenheten, någon står och röker på balkongen under eller bredvid... Det luktar verkligen skit äckligt!

jag röker själv, har till och med rökt inne ett tag - men det har varit mitt val och därför har det inte stört.

Men när man inte själv väljer att ha rök i lägenheten så luktar det riiiktigt illa!

jag förstår verkligen alla dom ikke rökarna, som har krävt att man inte ska bli störd av rökare-rök fria zoner.

Det luktar förfärligt. alla rökare borde visa lite extra respekt faktiskt.

Jag är jäätenoga med sånt. INGEN mer än jag ska drabbas av min rökning. Jag vill inte vara ivägen med min stink bomb! ^^


Ska snart börja tvätta :)

Hoppas alla har en lugn och skön söndag.


       

Av madelene - 5 augusti 2012 08:04

Tydligen ska det regna idag. Så kul då....

Hoppas det är fel ^^ Man kan inte lita på metrologer. (stava.com)

Vad har vi för väder ?  -KOLLA ut vännen! Uppdaterad all the time ;)


Dom ringde från jobbet, det var någon som hade sjukat sig och dom undra om jag kunde hoppa in - Tyvärr, ledig dag.

Tar jag inte vara på mina lediga dagar så har vi mig fast klistrad i en vägg snart. Så jag sa nej, trots att jag vet att dom inte får in någon annan. liiide ångest över det, men under dessa åren som jag har jobbat så har jag lärt mig att det inte är värt att slita ut sig själv fullständigt för ett jobb - man själv är såååå mycket viktigare!

Man vet aldrig när man blir ner stabad liksom, lika bra att tänka på sig själv hela tiden när det gäller jobb -bara bry sig om sig själv och sköta sitt jobb :)


Har tagit kort på massa kläder. Skönt att ha börjat iaf.

jag har ju vääldigt fina kläder, synd dom inte passar längre...

Hoppas jag får det sålt, har ingen lust att GE bort mina kläder. Som sagt, det är fina kläder :)

(bra kvalitet,fina till utseendet,inte till priset)

Tycker jaaag ^^


Kanske ska ta den där promenaden ändå - om det nu ska regna senare.

Så slipper jag deppa för att det regnar sen :)

Aa så får det nog bli... Om jag pallar klä på mig :P haha.


   Wilfred        

Andra säsongen är ute, eller snart kanske.

KOLLA!

 

 

Av madelene - 5 augusti 2012 06:37

Blev väckt klockan sex..... inte alls kul när man är ledig.
jag är trött men kan absolut inte somna om nu. Så typiskt!

får väl gå upp,underhålla mig med något.
solen lyser fint utanför,så kanske ska jag ut och gå en runda :)

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards