madelenee -I do it my way

Alla inlägg under november 2012

Av madelene - 22 november 2012 01:58

Hur många modeller som helst! jag beställde tillslut ett par till :) Dom är ju så sköna, och när man får dom för 800 istället för 1500 så aaaabsolut! jag älskar dom! tog ett par svarta nu :)
superfint!


Bli inbjuden och ta del av erbjudandet du oxå :) är bara i 2 dagar till.

Sen om man är rikare än kungen så har dom 74% på Louis Vuitton väskor oxå i fyra dagar.

Men OOOJ! att folk har såna ens ?!

enligt mig inte ens så fina.....


Jeffrey Campbell - Jeffrey Campbell LITA Platåstövletter Svart hos Mylovebasket




 

Av madelene - 22 november 2012 00:05

Det gör ont, jätteont.

Jag ville aldrig såra någon, jag sätter ofta andra framför mig själv och ser inte hur jag bryts ner.

Nu har det gått till en gräns, en gräns som gör att jag nästan faller över och inte orkar alls mer.

jag måste sluta såra mig själv och lyssna på vad jag vill. Allting gick för snabbt och det gör ont att behöva såra någon.

jag vet själv hur det är, hur jävla ont det gör och jag har aldrig velat ge den smärta till någon.

Men ibland har man inget val.
Karma finns, och jag sitter i den just nu.


   


Av madelene - 21 november 2012 13:45

Träffade på min barndomskompis när jag var ute med heidi för ett tag sedan.

Han var min första kompis och pojkvän haha :P Han var min granne och lekte varje dag. riktig busunge var han  :P Fick mig alltid att göra farliga eller dumma grejer haha. Såå spännande :P
och jag hade mitt rum fullt med kärleksbrev  ^^
började väl umgås när vi var 5år eller nåt :) 

Det är kul att vi fortfarande kan prata med varandra som ingenting, som om vi umgåts alla dessa 20 år. Fast vi har levt helt olika liv, eller rätt lika ändå kanske men helt annorlunda ändå...Vi har inte alls varit i närheten av varandra iaf, riktigt långt borta imellan åt.


iaf, jag hade varit ute och gått några timmar och träffar då på min barndomskompis och hans mamma. Heidi ska ju hälsa direkt så vi står och pratar lite, om att jag måste vara lite mer bestämd med henne :P haha.


På kvällen sen så får jag ett meddelande på fakebook om att han tyckte jag var jättesöt och att jag förändrats jättemycket (han menade jag blivit smalare :P just say it! Keepin it real! ;P)


Jag blev så glad :) för det var så ärligt -det är inte ofta jag känner folk är ärliga tyvärr,fuckedup.

Han var så snäll liksom, med respekt och inte för att slicka my butt eller nåt.

och man blir speciellt glad när folk säger man ser bra ut när man är heelt ofixad,klätt på sig för att vara varm och har varit ute och lekt med en hund i 2 timmar :P
Men tydligen så såg jag jättesöt och bra ut :)


Detta låter fucked i vissa öron kanske, men jag vet att jag är söt ^^
Men så får man inte säg :P man får absolut inte tycka att man själv ser bra ut, för då är risken att du ser FÖR bra ut, eller nåt ? självkänsla är ju det som gör grejen, man är ingenting med bara ett utseende -va hur perfekt du vill. tror du inte på dig själv så blir du ful när du öppnar munnen.


Nu menar jag inte självkänsla som någon fucking brat eller alla dom brudar som ser lika dana ut, för det är bara fake! men jag tror ni förstår, man ska tro på sig själv men oxå på att alla andra är eller kan vara minst lika bra :)



     

   

Av madelene - 20 november 2012 12:32

Måste berätta en jääääätte rolig grej som hände när jag var i Halland. haha eller jag tycker det är asroligt! avlider lite när jag tänker på det :P


Vi passade ju barn hela lördagen,typ 8 timmar-9 till och med kanske.

Johanna var på ett humör som jag tror bara hon kan vara på. Hon är överallt och ingenstans, precis så.

Man kan inte låta bli att skratta åt henne för hon är såå förvirrad. haha jag kan inte förklara henne, hon är speciell bara, helt på sitt eget sätt.


Vi packar in ungarna i bilen, sen ska vi köra till nästa kvarter typ och hämta upp en vän.

Först så står vi och diskuterar vid ett rödljus vart hon ska köra härnäst. och helt plötsligt börjar hon köra efter vad jag säger, och det är rött fortfarande. jag bah: VA GÖR DU ?! hahah.

Hlet förvirrad så får hon kärringstopp mitt i allting och sen backar tillbaka för att vänta på att det ska skifta till grönt. haha bara kör!

Hon är kul att åka med, livsfarlig men kul :P

Vi hämtar upp Paulina, pratar lite om barnen och bla bla bla.

Johanna kör samma väg tillbaka och kör in på sin väg igen då hon tittar i baksätet och utbrister helt chockad!! - VA?! Har vi inte lämnat barnen ????!

Vi var ute och körde i maax 5 minuter, och hon glömmer vad vi är ute och kör för. paulina var bara en extra grej som vi skulle ta på vägen. hahaha.

 haha Asså guuud.

Jag skrattar åt att hon är dum, så korkad! hahaha :P Detta är så typiskt johanna, att vara så uppe i antingen sig själv eller i något annat att hon tappar allt annat. när hon och jag är tillsammans så är jag oftast den lugna av oss,som håller koll och kan grejer. (utan johanna är jag den som är handikappad och trög haha)

Man kan sitta och prata med henne och helt plötsligt kan hon börja prata om något på tven,med tven. man bara, VAAD GÖR DU?!

Men hon är helt förvirrad, så man kan inte bli arg på henne.

Hon kollar på en och skrattar lite sött och bara förlåt förlåt förlåt, jag skulle bara, jag hörde allt vad du sa.



Hahah här är en video hur hennes humör kan vara i en bil, och hon är på riktigt sur. man hör hennes irritation, så hon menar fullt allvar hahha.

inte jag som åker med henne dock,tyvärr :P hahah!


Av madelene - 20 november 2012 12:06

hahhaa den blir aldrig tråkigt, aaaldrig hahah!


"You neeeed weeeeed"


Av madelene - 20 november 2012 10:58

Tredje dagen jag har ont i min mage nu. den låter heeemskt mycket och det känns som om jag har taggtråd i magen som cirkulerar runt.
jag blir lite orolig faktskt, eftersom jag inte har någon matlust alls typ. Jag äter några tuggor sen bara wääh. Känner mig som en liten unge, men det går verkligen inte tvinga i sig mat om man inte känner för det - jag har alltid trott det innan, det är bara att äta liksom. Men det tar helt stopp och allt växer till en gummiboll i munnen och smakar....gummi.


Men jag vet inte om jag oroar mig för att folk håller på med mig. Att jag stressar upp mig för att andra försöker påverka mig. jag är ju inte så stabil direkt :P
iaf, jag har gått ner typ 10-15 kg på 3 år -3ÅR!! det är helt normalt, jag har alltså inte hetsat mig. aldrig brytt mig så om jag ska vara ärlig...jag gillade mig själv bättre innan, självkänsla och sådär alltså. Så allt sitter i huvudet, kroppen har inget med ditt utseende att göra egentligen -allt är i huvudet!


Iaf, nu när jag har gått ner så börjar folk hålla på om att jag är sjuk. Precis som om jag inte kan ha gått ner i vikt av mig själv utan jag måste ha gjort det på ett dåligt sätt.... ?

Varför är folk så ? Varför ska dom döma ? förstår inte folk att när man dömer så kan man skada folk ?

Vuxna människor som frågar mina föräldrar om jag verkligen mår bra och sådär. Varför skulle jag inte må bra ? För att jag inte väger 70kg till mina 157 cm ?!? skämtar dom med mig ?! varför kan dom inte vara glada för mig. Varför ska dom vara så jävla negativa ?


Blir så irriterad på det, och jag känner hur det påverkar mig fast jag inte vill det. Mitt huvud kan tänka konstiga tankar och sådär- Tänk om jag är sjuk men inte ser det själv ?! Tänk om jag ser mig större än vad jag är ? Jag kan stå och kolla framför speglen jättelänge för att verkligen vara säker på att fettet på magen finns där, att det inte bara är något jag ser.

Men det är tur att jag inte lyssnar på mina tankar utan tänker sunt istället. Ska bara försöka att inte bry mig om vad alla andra tycker heller. Dom får tro att jag är sjuk då om dom känner sig bättre och finare då!

För det måste ju vara avundsjuka av något slag, att söta lilla madde är till och med påväg att få en perfekt kropp - ingen får vara pefekt så hon MÅSTE vara sjuk.

hahah naaaj jag vet inte :P

Självförtroende har jag gott om ;)


Går det inte över tills imorgon så måste jag nog gå till doktorn, så det inte är något fel på mig.

Äta böör man annars dööör man!


Kaffe på dettta nuura :D :P


Palla! 

Av madelene - 19 november 2012 23:52

jag hade det jättebra i Halland, bättre än någonsin faktiskt. Det värsta är att jag alltid väljer (för det är ju det jag gör) att åka hem så tidigt. precis när jag kommer underfund med mig själv så åker jag hem.

jag är rädd att jag sabbar det jag bygger upp på några dagar, för jag är alltid as stark när jag kommer hem, så jävla bestämd och sådär. Sen bara fallerar det igen.
Blir en tickande bomb.


Det är verkligen skönt med Johanna, för hon förstår mig så bra så att jag nästan blir rädd ibland. -denna helgen så insåg hon nog en del oxå och kan stötta mig mer än någonsin. Det är inte lätt, det är verkligen inte det.

jag behöver mig själv mer än någonsin.


Igår så låg vi båda helt förstörda av lördagen. Drog ut och köpte pizza vid 8 på kvällen,helt förstörda, köpte chips och cola, helt förstörda. Sen satt vi och pratade om allt och ingenting i flera timmar, helt förstörda.

i fredags satt vi oxå i flera timmar och pratade om ingenting, dock i bättre skick :P


Lördags så chillade vi oxå mest hela dagen. Passade Johannass systerbarn.
Verkligen jättekul trots att dom hade energi som bokstavligt talat studsade runt i den lilla ettan. Johanna fick panik några gånger, men jag är ju lugnet själv i såna situationer ;) så allt gick hur bra som helst! Dom ääälskade mig när dom drog hem ^^

Hann träffa dom innan jag åkte hem oxå, så mysigt. dom är verkligen söta små monster ^^

Flyttar jag till Halland så får dom vara hos mig aaaalltid om dom vill! Deras mamma hade älskat det, kanske så pass mycket så att HON köper en lägenhet till mig :D bäst att ge henne förslaget iaf, allt man kan få är ju ett nej ;P


Så lördagen var bäst,med utgång och allt :D

Nu måste jag ta tag i mitt liv. jag är mer förståndig än såhär. jag fööörfaller! jag känner inte igen mig själv och jag glömmer bort hur jag är bland folk för att jag aldrig är där. Alltså jag är där men tankarna är heelt borta.

mitt liv på en träpinne alltså.....

Men som sagt, helgen boostade mig. Jag, mitt ritkiga jag boostade mig själv.

Fan! vad trött jag blir.


 

I'm going to give myself everything I wished for

 and everything will be crystal clear to all


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards