madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Doktor Madelene

Av madelene - 20 november 2012 10:58

Tredje dagen jag har ont i min mage nu. den låter heeemskt mycket och det känns som om jag har taggtråd i magen som cirkulerar runt.
jag blir lite orolig faktskt, eftersom jag inte har någon matlust alls typ. Jag äter några tuggor sen bara wääh. Känner mig som en liten unge, men det går verkligen inte tvinga i sig mat om man inte känner för det - jag har alltid trott det innan, det är bara att äta liksom. Men det tar helt stopp och allt växer till en gummiboll i munnen och smakar....gummi.


Men jag vet inte om jag oroar mig för att folk håller på med mig. Att jag stressar upp mig för att andra försöker påverka mig. jag är ju inte så stabil direkt :P
iaf, jag har gått ner typ 10-15 kg på 3 år -3ÅR!! det är helt normalt, jag har alltså inte hetsat mig. aldrig brytt mig så om jag ska vara ärlig...jag gillade mig själv bättre innan, självkänsla och sådär alltså. Så allt sitter i huvudet, kroppen har inget med ditt utseende att göra egentligen -allt är i huvudet!


Iaf, nu när jag har gått ner så börjar folk hålla på om att jag är sjuk. Precis som om jag inte kan ha gått ner i vikt av mig själv utan jag måste ha gjort det på ett dåligt sätt.... ?

Varför är folk så ? Varför ska dom döma ? förstår inte folk att när man dömer så kan man skada folk ?

Vuxna människor som frågar mina föräldrar om jag verkligen mår bra och sådär. Varför skulle jag inte må bra ? För att jag inte väger 70kg till mina 157 cm ?!? skämtar dom med mig ?! varför kan dom inte vara glada för mig. Varför ska dom vara så jävla negativa ?


Blir så irriterad på det, och jag känner hur det påverkar mig fast jag inte vill det. Mitt huvud kan tänka konstiga tankar och sådär- Tänk om jag är sjuk men inte ser det själv ?! Tänk om jag ser mig större än vad jag är ? Jag kan stå och kolla framför speglen jättelänge för att verkligen vara säker på att fettet på magen finns där, att det inte bara är något jag ser.

Men det är tur att jag inte lyssnar på mina tankar utan tänker sunt istället. Ska bara försöka att inte bry mig om vad alla andra tycker heller. Dom får tro att jag är sjuk då om dom känner sig bättre och finare då!

För det måste ju vara avundsjuka av något slag, att söta lilla madde är till och med påväg att få en perfekt kropp - ingen får vara pefekt så hon MÅSTE vara sjuk.

hahah naaaj jag vet inte :P

Självförtroende har jag gott om ;)


Går det inte över tills imorgon så måste jag nog gå till doktorn, så det inte är något fel på mig.

Äta böör man annars dööör man!


Kaffe på dettta nuura :D :P


Palla! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards