madelenee -I do it my way

Alla inlägg under september 2012

Av madelene - 22 september 2012 19:54

Sitter och chillar med vår gäst :)

Han hade ny skiva med sig, Brother Ali. Hörde en låt av honom i veckan, så det var roligt att han kom med albumet :) För jag fastnade verkligen för låten. lyssna på texten hörrni.




Av madelene - 22 september 2012 12:48

Gick in på bubbleroom  för att kolla lite jackor. Det är ju svinigt kallt ute nu! Varje år kommer det som en chock, sommaren är för kort helt enkelt.


Men lite kul är det med höst och vinter ändå.

Alla snygga jackor och skor man får använda. i looove it ^^


Åh vad jag vill ha Denna . Har velat ha den jättelänge, fast jag hade tagit bort bandet i midjan.

Så mysig och skön. man ser ju lätt uppklädd ut med bara ett par svarta legins och en skjorta.

jag älskar lager på lager oxå, så jävla snyggt.


B.young - Berbel Waistcoat hos Mylovebasket




Denna är oxå så jävla snygg, men för dyr för mig.1900 spänn mindre och jag hade funderat på att köpa den, nu är den helt utesluten, tyvärr :(

Jofama By Kenza - Kenza 10 hos Mylovebasket






Den här är oxå för dyr för mig,men den är verkligen skitsnygg!

Både i röd och i blå, så snygg!

Dolomite - Karakorum Jacket hos Mylovebasket Dolomite - Karakorum Jacket hos Mylovebasket




Ge mig, ge mig, ge mig..... pengar ?? ^^

2012 · 2013
Av madelene - 22 september 2012 11:43

har städat undan och lite så. Blir nog till att städa hela lägenheten idag, sovrummet golvet är TÄCKT av kläder!


Sitter och läser kissies och Dessies blogg. Dom är så "stolt" över att dom kommit utanför stan och inser att livet utanför faktiskt oxå är värt någonting.

hela tiden skriver dom "ursäkter" om varför dom inte är fixade från topp till tå,riktigt puttsade och varför dom inte har dom "rätta" kläderna på sig.

Jag vet inte om det är så i stockholm men i resten av landet så fixar man inte sig så mycket om det inte är något speciellt man ska på. Eller ? Vanliga kläder,make up-no make up beror på humör och sådär.

Oftast vaknar man upp och lägger max 10 minuter på att fixa sig, sen är man redo. eller ?

Dom verkar ju vara barbies som har går genom fabrik för att bli perfekt. Skittöntigt.

Jag menar ser man alltid superfixad ut så ser man ju aldrig uppklädd ut.

Men välkommen till verkligheten flickor ^^ Mina dagar ser precis ut sådär. Man "vilar huden" ibland för man inte pallar och för att man inte BRYR sig.

Men i stockholm verkar man bli mobbad eller nåt om man missat foundation en dag :P Vilken stress och press...


Eller så ligger skillnaden i åldern ;P jag är ju faktiskt 25 :P

Men kan inte minnas jag var sån i deras ålder. Handlar nog om självkänslan helt enkelt.


Aja. Så har min morgon sett ut :P

haha.

Ska göra något riktigt nu :)


Av madelene - 21 september 2012 16:33

Älskar när mitt hår är nytvättat och sen har fått torka av sig själv. Det blir så livligt och fint ^^

jag tvättar typ håret 2 gånger i veckan, eftersom min frisör för längesen sa att det inte är bra att tvätta håret för mycket så slutade jag med det. Tvättade håret typ varje dag innan när jag gick i skolan.


kommer ihåg att jag tyckte det var skitjobbigt att vänja mitt hår vid att inte bli tvättat så mycket.

Bara efter en dag blev håret jätteflottigt och äckligt, och det är/var typ det värsta jag vet-flottigt hår! det är skitsamma om håret är rent och luktar gott - är håret flottigt och fettigt så mår jag illa! uugh...


Men när håret väl vant sig så blev det inte så flottigt och fettigt så snabbt sen.
Nu kan jag lätt vänta med att tvätta håret i 4-5 dagar.
Duscha gör jag ju ändå,så ni inte missförstår -tvätta håret snackar vi om nu ;P


Det är bra för håret att bli fettigt och flottigt, det ger håret näring. Så man ska helst inte tvätta håret förrän det har blivit sådär äckligt, för då tar man bort alla näring till håret och man lär märka senare i livet att håret inte mått så bra.

Inget märks ju direkt på håret, utan man märker det nog mer senare med åren att håret håller i sig liksom.



Eftersom jag då hatar att ha flottigt hår så använder jag torrschampo.

Det är riktigt bra grejer det! :)

Det tar bort det flottiga så man kan gå i 1-2 dagar till utan att behöva tvätta håret och ändå se fräch ut ;)


finns skitmånga att välja på. Köpte en som inte alls var bra,håret kändes barbie hår (fake)
och den hette faktiskt något sånt oxå, big fake eller nåt :P


Men  tigi dry shampoo är riktigt bra! :) Luktar skitgott och gör håret luftigt och frächt istället för flottigt och klistrat längst huvudet.

Alla borde ha en sån. Den är inte alls dyr och räcker ändå ett tag.


 

 

http://www.bellbox.se/tigi-rockaholic-dirty-secret-dry-shampoo-300ml.html

2012 · 2013
Av madelene - 21 september 2012 08:26

Har jag förresten berättat att jag fått gå på ett sjuk-vik ?! jag vikarierar alltså för någon annan, har dens schema.
Skitbra, fast det bara är en månad - då är liksom den månaden räddad.

Lite tråkigt att det är natt, men så får det vara.

Hoppas på att chefen har ännu ett vik till mig efter detta, och då är det på 5 månader. Det hade verkligen varit skitbra, det hade passat mina planer perfekt!

Men jag ska inte säga för mycket -actions are more important.

 


Träffade en gammal arbetskamrat när jag skulle med bussen nu imorse,efter jag jobbat 10 timmar.

Hon trodde jag var på väg till jobb för jag såg så pigg ut. - Yes missy, iam freeech ;) :P

Haha känner mig som ett lik men det spelar ju ingen roll då ju om jag nu ser pigg och fräch ut. haha!

Jag tycker det är kul för jag gick från bäst till sämst på det stället på 2 röda sekunder, dom sprider massa dålig energi och sånt. Pratar om saker dom inte förstår sig på eller vet något om.

jag hör nästan härifrån hur snacket går, om en SÅN sak!

"hon såg faktistk fräch ut. hon är nog bra igen" Blääh, fuck you!

 


Någon jävel har satt igång sin jääävla motorsåg - det regnar ute!!!!!!! jävla pucko idiot. Personen måste ääääääälska sin motorsåg, för han/hon tar fram den lite då och då och "gasar" lite med den -typ i en halv timme,som om han/hon faktiskt hade något att såga.

Men personen har inte det! Den är bara dum i huvudet och gillar ljudet sådär klockan 8 på morgonen. Ihop med morgon ståndet eller vaddå ??? jävla nolla. Mongos härifrån....

Har varit sur många gånger över jävla arbetsmaskiner dom fittar sig med utanför på helt sjuka tider, låter som maskinerna kommer från samma ställe liksom ! motor-kåt. FAN vad äckliga såna killar är! (kom jag bara och tänka på sådär i irritationens stund)

 

In med öronproppar och decka HÅRT!

längtar tills jag vaknar för då ska jag gå hem till mamma och bada! Såååå skönt! Hela min kropp kommer dö där i ^^ mmmmmmmh

 

 

    

 



Av madelene - 21 september 2012 01:14


Så kan det se ut när jag hämtar ut paket. haha så gullig :P 

Av madelene - 20 september 2012 23:38

Har sovit bra idag, och nu är jag tillbaka på jobbet.

Sitter och kollar lägenheter och lite annat. Har så många planer i huvudet nu så det nästan blir snurrigt :P

det ska hända så mycket nytt, eller jag strävar efter det iaf. Sköta mig själv,bli vuxen på riktigt ;P


Tänk att jag har bott själv sen jag var 19. Önskar egentligen att jag hade gjort annat istället för att skaffa mig ett boende. Kunde gjort annat för pengarna än att betala räkningar.

Men men, nu blev det så.


Sambon ska kolla lägenhet imorgon. yuupp yuupp. Skönt, både för honom och mig.

Hoppas allt blir lättare.


Imorgon har jag EN sak planerad, och det är att gå hem till mamma och lägga mig i jacuzzi och bubbla sönder mig. Det ska bli såååå skönt!


  Älskar verkligen min zipperall,skitskön är den och det är de enda jag har på mig när jag är hemma.

Så ful,men såååå skön och bra. Mamma är bäst som köpte 2 st till mig :)

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards