madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 21 september 2012

Dry-schampoo!

Av madelene - 21 september 2012 16:33

Älskar när mitt hår är nytvättat och sen har fått torka av sig själv. Det blir så livligt och fint ^^

jag tvättar typ håret 2 gånger i veckan, eftersom min frisör för längesen sa att det inte är bra att tvätta håret för mycket så slutade jag med det. Tvättade håret typ varje dag innan när jag gick i skolan.


kommer ihåg att jag tyckte det var skitjobbigt att vänja mitt hår vid att inte bli tvättat så mycket.

Bara efter en dag blev håret jätteflottigt och äckligt, och det är/var typ det värsta jag vet-flottigt hår! det är skitsamma om håret är rent och luktar gott - är håret flottigt och fettigt så mår jag illa! uugh...


Men när håret väl vant sig så blev det inte så flottigt och fettigt så snabbt sen.
Nu kan jag lätt vänta med att tvätta håret i 4-5 dagar.
Duscha gör jag ju ändå,så ni inte missförstår -tvätta håret snackar vi om nu ;P


Det är bra för håret att bli fettigt och flottigt, det ger håret näring. Så man ska helst inte tvätta håret förrän det har blivit sådär äckligt, för då tar man bort alla näring till håret och man lär märka senare i livet att håret inte mått så bra.

Inget märks ju direkt på håret, utan man märker det nog mer senare med åren att håret håller i sig liksom.



Eftersom jag då hatar att ha flottigt hår så använder jag torrschampo.

Det är riktigt bra grejer det! :)

Det tar bort det flottiga så man kan gå i 1-2 dagar till utan att behöva tvätta håret och ändå se fräch ut ;)


finns skitmånga att välja på. Köpte en som inte alls var bra,håret kändes barbie hår (fake)
och den hette faktiskt något sånt oxå, big fake eller nåt :P


Men  tigi dry shampoo är riktigt bra! :) Luktar skitgott och gör håret luftigt och frächt istället för flottigt och klistrat längst huvudet.

Alla borde ha en sån. Den är inte alls dyr och räcker ändå ett tag.


 

 

http://www.bellbox.se/tigi-rockaholic-dirty-secret-dry-shampoo-300ml.html

2012 · 2013
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards