madelenee -I do it my way

Alla inlägg under september 2012

Av madelene - 25 september 2012 22:09

Dom som följt min blogg ett tag vet om att jag tappat min mobil i havet 2 gånger + kastat sönder den några gånger. jag är klumpig och har svårt att kontrollera mina känslor,speciellt ilskan :P

Ni ska se hur min lur ser ut nu, helt sprucken och funkar knappt,allt kul funkar men inte att kommunicera med den, tråkigt men men :P Sms går bra :D


Iaf, nu har min mamma tagit sönder sin iphone, hon var klumpig och inte riktigt uppmärksam.

Hon har varit heelt förtvivlad över detta och kommit till insikt att hon är gravt beroende av iphone - hon har fallit i fällan heelt omedvetet!

Men hon har varit helt galen nu utan sin mobil!

Så idag har pappa varit och köpt en ny till henne på Telenor....... Villen jääävel alltså!!! :P

Han köpte en till min bror oxå, eller det var en samsung 3S eller vad den heter - den som är bättre än iphone.

Så jävla avundsjuk :P haha jag vill oxå ha en ny lur.


Dock har jag aldrig förstått iphone, jag fattar inte hysteriken med iphone, vad det är som är sååå speciellt ??


Kanske skulle klicka hem något från denna sidan ?? verkar rätt schysta och sådär, bra priser..? Någon som handlat därifrån ? man kan få köpa telefonen helt olåst oxå, fast det kan man kanske överallt ? :P

haha kul var det iaf att sitta och kolla. Dock tror jag att jag hade valt en Lg igen. jag är faktiskt jättenöjd med den modellen. Fungerar trots hav och höga höjder, eller ja det roliga fungerar som sagt :P

 Skitfina skal och sånt hade dom iaf :) skitbilligt! AS MÅNGA!
Min mamma hade ju gått loss riiktigt ordentligt :P



           



2011 · 2012 · 2013
Av madelene - 25 september 2012 15:37

jobbade inatt, och ska jobba inatt igen. jag har inte fått tillräckligt med sömn....kommer vara död imorgon!

ligger fortfarande i sängen och har gjort i två timmar nu tror jag.
dock börjar det gör ont i magen eftersom jag slarvade med maten igår,så får gå upp nu fast kroppen inte vill.


    
  

 


  och jävla skitväder vi har. det har regnat och blåst preeecis heela natten.

Hela sommaren regnade bort,så när fan ska det sluta ? snö ersätts med regn oxå ??


och jag vet jag ser ut som ett mongo i regnkappan,men jag hoppas ni förstår att det är meningen ^^ -just sayin

Av madelene - 24 september 2012 15:31

Polisen plingade på och jag kände mig direkt nervös. Förstår inte varför man gör det -osäkerhet,såklart. Det kändes som om jag var skyldig till ett mord eller nåt.

Iaf, tydligen hade det hänt något igår i trapphuset som han ville ställa lite frågor om. Men vi var ute i skogen igår, JUST vid den tiden oxå. Så vi har varken sett eller hört något.

Men ooj så nyfiken, man blir förveden (skånskt ord för nyfiken) här :P

Vi har inget annat att bry oss om liksom, så det blir skitsnack om varandra,spekulationer om alla :P

jag hade typ fler frågor än vad han hade :P jag är ju väldigt öppen och rak,som sagt! så undrar jag något så frågar jag, sen att det var en polis som arbetade med en undersökning intresserar inte mig :P

Men han svarade såklart inte. han bara log och plingade vidare på alla dörrar i trappan.


Igår när vi kom från vår promenad i skogen, så cirkulerade det massor av poliser runt lägenheterna. Skitnyfiken redan då. Sen fick man läsa på the big news fakebook att någon hade blivit tagen och dom beslagtagit hans bil och gått igenom hans lägenhet - han bor i samma trappa som mig.


Det sjuka är att han hade inbrott för ett tag sedan, undra om det har något med det att göra ? -det är mest därför jag är nyfiken,eftersom jag upptäckte att han hade haft inbrott och har haft kontakt med honom sen dess.
För det var oxå konstigt,allt var konstigt med inbrottet.



Vad fan håller jag på med?!

jag hade absolut inte uppskattat om folk pratade såhär om mig om något hänt!

oh my... jag måste bort!

Av madelene - 24 september 2012 13:45

Ställde klockan på 9 idag. Det är så typsikt att när man ställer en klocka så pallar man aaaaldrig gå upp. Jag brukar gå upp vid 8-9, men idag så stängde jag bara av larmet och somnade om. Vakande kvart i tio och då hade jag missat bussen med 20 minuter redan.

Skulle ju till tandläkaren idag.

Så fort in i duschen medan baby ringde efter skjuts. Som tur fixade sig och jag kom i tid till tandläkaren.


Jag fick en riiiktigt trevlig tandläkare, jätteduktig var han och han förkalrade allting han gjorde fast jag sa att jag inte var nervös över detta, bara mer nervös över hur mina tänder såg ut.

Men allt var tipp topp :D Förutom ett hål,ett litet.

Men det är fan inte dåligt med tanke på hur jag har levt dessa åren då jag skippat tandläkaren.

Så jag var jätteglad när jag gick därifrån, Fast dom ruinerade mig.. Helt sjukt hur dyrt det är. dubbelt så mycket som att gå till en riktigt doktor (eller riktigt och riktigt, tandläkare är ju oxå riktiga!)


Det var skönt att ha fått det gjort. Nu ska jag bara laga hålet om en månad, och sen regelbunden undersökning sen behöver jag inte oroa mig mer över mina tänder :)


Ska jobba nu två nätter, det får gå, ser inte så mycket mer på det än så.

Tänk att det baaara är 4 månader till jag åker till thailand. Det ska bli såååå skönt! En månad ska jag vara där, 2 veckor är för lite och tar man 3 kan man lika väl ta 4 veckor ^^

jag längtar så mycket!!


Nej.Kaffe på balkongen sen drar jag ut!


   

Av madelene - 24 september 2012 13:32


Såå roligt text. Kommer ihåg när jag hörde den första gången, eller när jag riktigt lyssnade på vad dom sjöng.
haha satt själv vi bussen och små skrattade. Folk kollade på mig och log för att jag satt där för mig själv och fnissade..


älskar sånt förresten, att man skarattar med någon om man tycker något är kul, fast man inte känner varandra så kan man väl få skratta utan att den andra personen blir lack och tar det som att personen lägger sig i eller förnedrar en. Alla får skratta ;)

Men det blir ju så fel när folk gör tvärt emot, skrattar för att vara elaka det vill säga.
Jag är sån öppen så jag kan lätt gå fram till någon som gör lite bort sig och skratta med personen eller tex när barn håller på att fjanta sig så kan jag lätt visa att jag tycker ungen är skit kul.

Eller om man råkar höra på vad  någon pratar om tex på bussen, så kan jag lätt oxå börja skratta för att någon annan som jag inte känner säger något kul.

Det är ju värre att sitta och hålla sig för skratt och göra det lite i smyg -när man faktistk tyckte något var kul. Det är så fult, man blir ful av att göra så! stör mig på det :P


aja.Grym låt iaf ;)


Av madelene - 23 september 2012 16:45



Hatar att jag lyssnar på den! Meen texten är sååå passande :P

Av madelene - 23 september 2012 12:08

Sitter med mitt kaffe, som blev alldeles för starkt så jag har lagt i 10kg socker eller nåt nu så det går att dricka :)

idag ska jag nog träffa min älskade kusin. Hon och hennes barn ska hit till hålan och bada i badhuset. perfekt för mig som inte gör eller träffar någon om dagarna, och henne hade varit underbart att sitta och bara snacka skit med.

Tänkte på henne för någon dag sedan, att jag hade behövt henne, bara prata av mig och bolla fram och tillbaka. Hon är så bra och har så sund och klok inställning. jag är oxå klok,men jag lägger energin på annat :P haha.


Hon var min bästa vän när jag var liten. Vi gjorde allt! Och att barndomen var så underbar och bra som den var är nog mycket tackvare bla henne och hennes familj. Älskar min släkt så mycket.

Stod så nära dom när jag var mindre - alla älskade mig,förutom dom avundsjuka ;P


Så det är planen idag. Förstår inte varför jag inte bara kan bestämma mig och gå dit,eftersom jag vill. Men tankarna stoppar mig, rädd för att något ska bli fel och då sitter jag hellre här (som om det värsta skulle vara att inte ha något att prata om) . Stör mig på mina tankar,som är så inbitna.

Jag tänker sund tanke -men hjärnan förvandlar det till det värsta tänkbara och jag blir förlamad och fastnar....Så tröttsamt.


Men ska försöka ta mig dit, ha en bra stund :)


ikväll ska jag och sambon spela bingolotto :P haha.

det var säkert 15 år sedan jag spelade bingo sist :P

Spelade alltid med mormor och morfar på helgerna,för jag sov alltid där (älskade att sova borta när jag var mindre,så gjorde typ alltid det)

Så vi håller tummarna för att jag vinner en lyxresa eller massa pengar ikväll ;)

Det är ju massa nya regler och sånt,så spelet verkar lite roligare nuförtiden än vad det var då-även om det var rätt mysigt och kul då oxå ^^


Längtar tills imorgon oxå. Har bokat tid hos tandläkaren. Var typ 5 år sedan jag var hos tandläkaren sist.  livet jag levt hade inte ens en tandläkare :P tankarna var någon helt annanstans och andra saker var prio.

SÅ det lär nog behövas! Skönt att få ordning på tänderna igen. jag har alltid haft fina tänder, aldrig hål och sådär. Så det är skönt att man får in foten igen så man går på regelbundna besök.

Dock är jag nervös för hur tänderna ser ut idag - jag skäms alltid så mycket när dom påpekade om man slarvat eller nåt. Att inte sköta sin mun är nog fan något av det äckligaste jag vet- sån vill jag inte vara.


Hoppas alla får en skön söndag :)


 
  

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards