madelenee -I do it my way

Alla inlägg under april 2012

Av madelene - 23 april 2012 22:00

ännu en underbar kväll på jobbet :)

Att vara där får mig att glömma allt. Jag inser lite att det inte är mig det är fel på, vissa människor där får mig att verkligen tro på mig själv.

Jag får hela tiden höra hur annorlunda jag är andra i min ålder, hur mycket mognare tankesätt jag har och hur bra,skön och trygg jag är att prata med. (jag behöver tyvärr den bekräftelsen just nu) Det värmer jättemycket. Det är liksom från kvinnor som har erfarenhet av livets alla krångliga vägar,frågor och osäkerhet.

Så alltså är det inte mig det är fel på, inte andra heller -man passar bara inte ihop, man är inte på samma plan i livet.


 




Nu är det iaf skönt att vara ledig 2 dagar.


Ska bara ta det lugnt dom dagarna.

Ta hand om min lilla mamma som är sjuk, synd om henne. Inte allvarlig sjuk, men feber och ont halsen. Hon är ALDRIG sjuk, så hon mår verkligen jättedåligt nu. Stackarn :(

Så imorgon ska jag hem till henne en stund.


Ska hämta ut mitt paket oxå! Yeahy! ^^

Mina hörlurar, hoppas dom passar mig bra. Skitsamma egentligen , jag måste ju ha dom om jag vill lyssna på musik i min mobil.


Tror jag ska in till stan oxå imorgon. Sola och lite så.

Aa så det blir chill.


Ska boka resa denna månaden oxå! overhappy! XD


 

Av madelene - 23 april 2012 13:28


Denna bilden har jag som bakgrund på min dator, just för att jag vill leva efter det där, vara stark på det sättet och ingete annat sätt.

Jag påminner mig varje dag med dessa orden...

Av madelene - 23 april 2012 12:45

Skrev detta igår, men var osöker på om jag skulle lägga ut det eller inte. Blir så påverkad av alla andra som är så hemliga och försiktiga. Men jag är inte sån, i hava a opened mind, och har svårt för att förstå att människor kan skada och kränka dig genom att veta något privat..Så korkat! keep it reeeeeeal!
Så jag skiter i och kör på ändå. keepin it real since 1987



 







Jag ska inte tycka synd om mig själv, jag gillar inte det- när någon tycker synd om mig (även om jag behöver bekräftelsen mer än någonsin-rop på "hjälp,jag fixar inte detta själv")   På rikigt tycker jag inte om att tycka synd om sig själv! Fast jag tycker synd om typ alla :P

Skitsamma.


Det är så frustrerande och faktiskt lite kränkande att människor inte ställer upp för mig som jag hade gjort,och även HAR gjort för dom. Varför får jag aldrig samma tillbaka ?

Folk är jävligt noga med när jag gör misstag, jag får bara en eller två chanser. medans jag håller i för all evighet, och jävligt hårt.....Vissa har spottat på mig många gånger medans jag snällt bara gått tillbaka och litat på människan igen, bara för att den säger sig vara ärlig och gråter en skvätt.

Jag är ju alltid bäst i hela världen när någon annan har problem....Men sen tvivlar folk på mig, när dom inte behöver mig.


det går upp för mig, jag var inte lika viktig helt enkelt.

Jag är den som alla lämnar och tröttnar på...


Det är svårt det här, för det är bara svarta tankar. Men jag får svårt för att förstå meningen med att vara kvar....

Det är ju mig det är fel på ?

Jag är ju dum i huvudet om jag skyller på att andra är idoter ?? "I ditt liv är allt ditt eget fel,för du väljer" ?


Jag har ingen för att det är mig det är fel på ? fast enligt min åsikt så är dom andra dumma i huvudet för att dom inte kan stå ärliga,för att dom aldrig stått ärliga. men tydligen är det inte så, eftersom det är jag som står själv.....


jag är ju dum som alltid gör samma "misstag" genom att lita på människor och sätta upp dom så högt. Men jag är ju sån som människa, tror det bästa om alla och sådär. Sen blir jag så jävla besviken när dom visar att dom inte alls behandlar mig som jag gör emot dom.


Men om man som jag då, väljer att ställa upp för människor och hålla dom hårt och se förbi mina egna behov för att människor runt mig ska må bra - och så blir man sviken gång på gång pga att man är den snälla (??) omtänksamma människan.

ska jag då sluta lita på folk och bara tänka på mig själv ? För vad jag har sett så kan man inte lita på någon! Alla lämnar dig när problemen blir för stora eller om det inte längre är på den andras vilkor, ingen finns där till 100%.


Ska jag då vara som nu, bitter över det mesta och inte vara ett dugg nöjd över vad mitt liv består av ?

Är det dom 2 valen jag kan välja mellan ? (svart och vitt-seende)


Jag är förvirrad, jätteförvirrad.

Jag önskar verkligen det var som förr, då man hade sina bästa vänner som man kunde lita på -  önskar dock oxå att jag hade förståndet jag har idag, så kanske jag hade haft riktigt fina vänner vid min sida... vet inte vad som gick fel där heller, men antagligen mitt fel.



Jag har för många tankar. jag har korsats med dom två mest olika människorna i världen - min mamma&pappa.

        

Mja, lite låter det ju som att jag wainar ;P - men det är faktistk allvar för mig.

För mig....är det här det viktigaste i mitt liv. Att vara där för varandra, ställa upp ALLA gånger man kan. Och jag har inte en enda sån människa i mitt liv. Jag förstår inte vad jag har gjort för fel, jag gör verkligen inte det. som sagt jag är ju bäst i hela världen när det blir problem.


hmmm, lite patetiskt. Men lite keepin it real,sådär.

Det kommer ju alltid ifatt en..


Kunde inte skriva utan att flippa lite.

Även om jag är jätteledsen,

så gillar jag att prata med en glad och sarkastiskt ton.

Rätta inställningen!



Jag HATAR att folk får mig att må dåligt och tvivla på mig själv för att dom fuckat upp det från första början.

Ert förvvirade ego har gjort mig förvirrad och helt osäker -och falsk dessutom.

Jag vet att jag inte borde ha blivit det och att jag inte borde skylla på någon, eftersom man bara ska tänka på sig själv och att man själv kommer fram -men jag har aldrig och kommer nog aldrig att vara den männsikan! - därför blir jag påverkad.....

Av madelene - 22 april 2012 22:10

Fan vad trött jag är! Sov kanske 2 timmar inatt eller nåt, sen var det dax för jobb.

Har verkligen kämpat för att hålla mig vaken, så jag kan sova inatt.

Förstår inte folk som tar powernaps, hur hinner man det på dom få timmarna av ett dygn?

Tar jag en powernap så är jag uppe i 2 dygn sen, med för många tankar....


Aja,bitter :P

Ska snart gå och lägga mig. Blir jobb imorgon oxå, sen är jag ledig några dagar :)



 

Av madelene - 22 april 2012 16:30

I TOTALY LOVE THIS!

Hur coolt är inte dessa inrednings grejerna?!?!


            


Har för mig att någon i min släkt hade en liknande fåtölj, och jag älskade dom redan då! kommer ihåg att jag ville SLICKA på dom för att jag tyckte dom såg så fina ut. Min smak helt enkelt ;) Hahahaaah

2012 · 2013
Av madelene - 22 april 2012 16:20



Vad tror ni om såna här miljövänliga högtalare ?

Dom är alltså gjord i kartong, och går att vika ihop. Rätt Coolt om inget annat :)

Men jag undrar hur bra ljud det blir ?? Enligt rekomendationer så ska dom vara feta, men aa-media ljuger..


Såå vad tror ni?
Finns massa olika färger, 75kr nu hos Bamarang. Dom kostar egentligen 110 tror jag det var.

Aa och det är ju lite de vaa, priset säger kanske en del om vad det är för kvalité?


Ska nog klicka hem och kolla. 75spänn liksom. Eller njä, vi får la se.

Vill ni testa så klicka på bilderna så kommer ni till sidan där dom har rea på dom :)




   

2012 · 2013
Av madelene - 21 april 2012 22:11

Det här som jag kommer skriva om nu, har jag tagit från paow. Men det var så bra och passade så bra in på mig att jag var tvungen att ta den ifrån henne.

Jag hoppas inte hon blir sur över detta om hon upptäcker det - JAG kan inte hjälpa att mitt liv ser/såg lika dant ut...

Dock har jag ändrat lite, för att vara mer Jag liksom :)



Jag är en slacker. Och jag har alltid gjort vad jag vill, hur jag vill, när jag vill. Jag älskar att ta saker i min egen takt och  vill alltid prioriterar mig själv i första hand. (jag var sådan innan, innan depressionen och alla negativa tankar. Idag kämpar jag mer om att hålla fast vid den Madde) Är det egoistiskt? Eller bara fult att erkänna?
Det har aldrig gått att ändra på mig. Det har mamma sagt. Jag är uppvuxen i en bra familj och har alltid haft det bra ställt. Men ändå så har jag struntat i skolan, hamnat i fel kretsar och smygrökte när jag var 12.. Är det mins föräldrars fel? Jag trycker inte folk borde skylla på dom. Dom har alltid gjort allt för mig. Och jag uppskattar det, nu i efterhand. Önskar att jag gjort det när jag var yngre, och att jag skött skolan. Men nu är det ju inte så, saker jag inte är intresserad av lär jag mig inte. Tyvärr så är jag rätt svårlärd. Men gillar jag något, så lär jag mig det på en gång.



 



Har faktiskt en hel del att skriva om ego,hur jag ser på det där. men jag orkar inte riktigt nu.

Jag tycker att ego är bra att vara, ego med sunt förnuft. Ego som vandrar över folk för att komma till sitt mål, är baaad egon! :P

Men som sagt, en annan dag ^^



Hur ego är du ?

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards