madelenee -I do it my way

Alla inlägg under april 2012

Av madelene - 10 april 2012 14:15

Jag har inget emot pälsindustrin. Asså inte så direkt, visst tycker jag det är hemskt hur djuren flås levande.

Men så länge jag inte behöver göra det eller vara i närheten så bryr jag inte mig riktigt.

Samma med kött industrin. Jag står gärna inte med och dödar djuret jag ska äta. That hurts too much :( men jag äter det MER ÄN GÄRNA! fläskig häst eller gris liksom, muuuuums! ^^


Men pälsindustrin dårra.

Jag tror moralen är strörre där för dom stackars djuren. jag skulle aldrig ta på mig en äkta päls grej!

jag tycker det är äckligt, det ser så trashigt ut på något sätt och det känns så......äckligt som sagt.


Man blir smuttsig och förlöjligad i en päls tycker jag. Det ser dumt ut, det känns äckligt att känna på päls som inte "lever" liksom (sitter på ett djur som lever)


Trots att jag aldrig skulle få för mig att köpa ett dött djur och hänga in i gardroben (det LÅTER ju till och med sjukt!)

Så skulle jag heller aldrig förstöra någon annans pälsjacka, bara för att jag tycker synd om djuret.


Jag menar, det är så jääävla onödigt och korkat.

Man bryr sig om ett djur som redan är dött och som en annan person har lagt dyra pengar på. Pengar är ju alltid pengar här i världen.


What the fuck liksom? Ska dom börja i rätt ände dom där djur vännerna eller? Dom kan ju inte gå på någon med ett DÖTT djur.


Gå närmare till själva orsaken till att personen kunde köpa den där jackan eller var det nu var. Djuret är ju redan dött. Tror dom att dom får extra poäng i himlen för att dom brydde sig om något utan själ ? Eller vaddå jag fattar inte ? Grejen är ju DÖD!! Där är inget att försvara längre.

Stå och skrik och förstör där det sker!







One teaspoon - Lonely Hearts Jacket hos Mylovebasket River Island - River Island Long Fur Jacket hos Mylovebasket VILA - Blasca Fur Jacket hos Mylovebasket ASOS - ASOS Faux Fox Fur Coat hos Mylovebasket



Visst det är snyggt, jättesnyggt. Men usch nej! skulle aldrig ta på mig äkta päls!

Eller aldrig ska jag väl inte säg. Goose jacka hade jag mer än gärna ägt, men där går nog gränsen oxå - mer päls än så får mig att må lite dåligt. (dock inte så dåligt så jag är tvungen att bränna upp pälsen!)



  

Av madelene - 10 april 2012 13:15


Just nu har dom 30% på Casio Stiliga oldschool ur hos bamarang

Skitsnygga tycker jag dom är. Speciellt dessa!




   

2012 · 2013
Av madelene - 10 april 2012 12:17

Mycket bättre idag :) trots vädret utanför.

Kunde sova inatt och vaknade vid 11 :)

Dock är jag stressad, kontrollbehovet som kickar in.


Vaktis ska komma och fixa våra fönster, men jag vet inte NÄÄÄR. Hur störigt som helst!

Samma med bredbandsmänniskorna. Fast där stirrade jag upp mig i onödan, dom skickade tydligen ut en lapp dagen innan, bra där ;P


Men asså det går inte göra såhär med mig. Jag tycker det är sån brist på respekt att inte se till alla människor.

En dam i 80års åldern hade ju fått hjärtattack av den här stressen av att veta att någon ska komma, men inte veta när.


Vissa människor blir så stressade så dom kan inte göra någonting i väntans tid -för då är man rädd för att man ska glömma bort det.Eller vara jättaupptagen när det väl är dax.

Det är svårt att förklara, jag klarar inte pressen bara. Det är jättejobbigt.


På jobbet och så, klarar jag det hyfsat bra. Men det är nog för att jag går in för jobbet, tar på mig ansvaret över andra. och andras tid är lättare att ha kontroll över..... Det lät sjukt. Men aa, svårt att förklara. Andras tid är lättare att planera..


Handlar kanske om att man ska hitta sig själv ordentligt, inte förrän då har man kontroll på tiden och slutar känna sig ständigt förvirrad ?

antagligen!


Ska bara ta det lugnt idag,mja så lugnt det går. Har lite ont i halsen.

imorgon blir det jobb i någon timme... Vilket påminner mig om att jag måste ringa mitt fjärde timjobb och fråga om dom har något till mig.


Visst det är bara i början av månaden, men swich och sen är det den 25. och jag har bara jobbat 3 dagar! Inte okej.

Så fast jag inte tycker så bra om att jobba där, så får jag bara vara jävligt glad och tacksam om hon har några dagar till mig.

Patienterna gör det hela,så jag står ut :)


Dammsuga,renbädda och diska upp det lilla - sen film resten av dagen/kvällen.

Fast jag inte gillar att kolla på film så händer det. mer och mer dessutom eftersom pojkvännen är NÖRD! Men jag är väldigt väldigt kräsen. Den måste vara bra rätt igenom, kan lätt tröttna på en film när jag kollat en timme eller nåt. Kopplar bort den helt och hade hellre läst en bok -same shit liksom.

Filmen måste vara realistisk, annars tröttnar jag inom dom första 5 minuterna.

eller så måste den vara hilarious.

Som typ Tim and eric's billion dollar movie. Hahahah aaasdålig, så dålig så det blev roligt. hahaha



Hahah looova att ni kollar trailern!  


Av madelene - 9 april 2012 18:35

Fyfan.

Jag och pojkvännen somnade inte förrän 8.30 imorse. Så jävla irriterande, vi kunde verkligen inte sova. Och efter ett tag så fuckade huvudet ur och jag fick inte stopp på tankarna - då vart det kört!

Blev värsta bråket och sådär, heelt i onödan.

Vart så ledsen. Vill verkligen förändra mig och massa annat, men jag kan inte. och jag vet inte vad det är som gör att jag inte kan. Det bara tar tvär stopp i kroppen och jag får total panik.

omedvetet rädd för att misslyckas ? Och hur fan får jag bort det då ? -genom att gå emot dig själv Madelene!

oohh vad jobbigt :(


Men vi ställde klockan så vi gick upp vid 14 igen. Så vi kan sova inatt. Och japp, man är rätt trött.


Hatar när det är sådär, den jävla känslan som kväver en inombords. Tar bort det lilla som är jag och det finns ingen som kan klanka ner på mig mer än vad jag själv gör just då,så hård.

Ingenting är bra, allt är så jävla svart så man blir mörkrädd!


Varför måste allt vara så svart och vitt för mig ?

jag vet anledningen, so move on now!


men nej, jag står kvar som ett jävla barn och trampar på samma ställe.

Ser framtiden men vågar inte röra vid den -tänk om jag misslyckas.... vad händer om man misslyckas ?


Mår jag såhär just för att jag inte kan hantera misslyckanden(jag klarar knappt av att se andra misslyckas, det gör ont i hela mig och jag vill vara där och rädda eller offra mig) för att jag på riktigt trodde att man kunde glida genom livet - rosa moln och sådär ? - Hur fan kunde jag få för mig det? 


kanske för att alla var snälla mot mig som barn, visade mig en värld utan problem eller misslyckanden. Alla var så glada och lyckliga, eller väldigt arga och ledsna och jag förstod aldrig varför det var arga skrik, i min oftast lyckliga värld -svart och vitt.


Jag vet inte, och jag vet inte hur jag ska komma fram till något bra. Därför står jag bara och stampar.. Hoppas på att något ska komma till mig - som det oftast har gjort. - tyvärr funkar inte verkligheten så, att man blir serverad, jag vet det


Näe usch, det är så mycket tankar och jag får för mig att ingen tycker om mig på riktigt.

och det gör mig ledsen, för jag försöker så gott jag kan att vara en god människa. men varje gång jag "offrar" mig eller ställer upp, så känns det som att jag blir sviken. i never had a friend like me..


jag försöker inte döma, men det är så svårt i den här världen..

Alla leker hela tiden, allting är en stor lek där man ska komma först - så det är svårt att se det äkta hos människor och därför dömer man efter sina upplevelser med andra människor. Det blir tyvärr så..


jag är trött på att hata.

jag är trött på att vara trött.




      





   

Av madelene - 9 april 2012 01:58


Godnatt!

Av madelene - 9 april 2012 00:27

Näe! Blir bara irriterad när det inte blir som jag vill.

Så det får se ut såhär ett tag till.

kanske någon snäll människa som inte är så självupptagen, som kan hjälpa mig ^^


ÅH! Vill beställa hem hårprudukter för 500kr. Det är REA (my favorite thing in the world ;) )

Hade behövt lite sånt , fylla på liksom :)

Men har inga pengar till det..Så får vänta tills dom kommer, och hoppas på att rean är kvar!

Annars överlever jag ju faktiskt utan oxå :P


Ska nog gå och sova nu.

Får nog inte ut mycket mer av den här dagen....



 

Av madelene - 8 april 2012 22:52

Sitter och försöker fixa designen, men det går åt helvete.

Anledningen till att jag bytte till denna portalen var för att det var lättare att göra designen. men fan! Det blir ju inte som man vill ändå. känner mig helt begränsad.

Tror inte jag har fattat det riktigt heller. men men....

Blir väl bra tillslut.


Har inte gjort så mycket idag faktiskt.

Har varit hemma hos mamma och ätit mat, väldigt gott :) typ vår påskmiddag haha. firar ju inte påsk så direkt.


Äh, fortsätter med skiten då!


             

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards