madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2012

Av madelene - 22 februari 2012 13:52

Jag vaknar alltid av att någon ringer till mig, förstår inte varför människan bestämt sig om att allt helst ska ske på morgonen/förmiddagen. Man är duktig om man är uppe i tid och fixar och håller på..

dom säger man mår bättre av att gå upp i tid - men det måste ju bara från människa till mönniska ? jag menar jag hade inte mått dåligt över att vakna 12 varje dag om inte andra hade påpekat om hur FEL och ILLA det är.. Förstår inte...


Idag är jag ledig och för en gång skull så har jag vaknat med energi i kroppen. Jag vill göra massa idag, jag vill vara som innan (eller nja, inte rikitgt kanske) Det dumma med människan - man vill ha förändring men vill helst att allt ska vara som vanligt.


Aja, har lagt i en maskin tvättn som snart är färdig igen.

Trots att vädret får en att vilja skjuta sig själv i huvudet så har jag en mysig känsla - har tagit 2 atarax i förebyggande syfte. jobbigt att vara livrädd för att må dåligt,  bara den ångesten kväver ju en helt blå...

Så vi får hoppas jag är såhär hela dagen! Rakt fram och.... mig själv kan man nog säg. jag känner mig som mig själv idag :)



Ska ringa Slynan idag oxå, har jag BESTÄMT mig för! Var evigheter sen jag pratade med henne, och idag har hon varit och gjort ultraljud så hade varit kul att prata med henne.


Jag borde passa på när jag känner såhär, i vanliga fall orkar jag inte prata i telefon.

Det oroar mig för mycket liksom,på något konstigt vänster.

Tror det är kontroll behovet, jag vet inte vad som ska sägas innan jag svarar i telefonen, och i ren räddsla för att jag ska göra något fel under samtalet så skiter jag hellre i att svara.. jättekorkat och irriterande..

Hatar ju alla dom som har mobiltelefon men som inte svarar i den.

Mobilen uppfann dom liksom för att man ALLTID skulle vara tillgänlig,no matter what.

jag får skärpa mig!


Nä nu ropar både disk och tvättmaskin på mig..

Hörs senare kanske :)


 





Av madelene - 21 februari 2012 23:23

somnade runt 06.30 imorse. Var så jävla arg över att jag inte kunde sova. ville till slut bara slå huvudet i väggen, trötta ut mig genom det - D.E.C.K.A.D


Sov helt orolig men fick iaf 6 timmar eller nåt, sen var det dax för jobb. Helt slut i huvudet när jag kom hem.. Skönt att jag är ledig imorgon. Fast då måste jag tvätta -.-

för att sen återgå till jobb på torsdag. Bra, men oj vad jag önskar att man fick pengar av att göra vad man ville! löjligt önsketänkande...


Drog in för att underhålla er, jag är tråkig men något iaf ^^

jag vet jag varit tråkig, men så har även mitt humör varit. Så ni får liksom jag stå ut med detta!


ont i hela huvudet, tror jag lägger mig i sängen och kollar film.


Godnatt!


 


Av madelene - 21 februari 2012 23:20


Stör mig lite på att han förstör det mitt i allt,skitstörigt. Men annars är den riiktigt skön ^^

Av madelene - 21 februari 2012 01:31

Jag är korkad som fortfarande sitter uppe. Var ju nära på att vända på den dåliga dygns rytmen, men nu kommer det väl bli som vanligt... jag är trött på att vara trött, och jag hatar att hata...problematiskt.


Ska jobba imorgon. Var ledig idag men har bara legat i sängen och stirrat.

Har tagit tillbaka mina anti depp men dom suger ju kuk riktigt dåligt! min doktor var rädd för mig så atarax var det enda han skrev ut, såna man använder vid nässelfeber också, hurra! -.-


Kom upp ur sängen vid 16, duschade och drog till ica och pantade buuuRkarna (man ska vara rädd om miljön, och klart man tjänar en slant på staten när man kan ;))

Köpte lite godis och cola, tyckte vi förtjänade det. fast har knappt rört något ur godis skålen, inte sugen egentligen.

Bli lika chockad varje gång över mig själv när jag klarar av att ha godis här hemma i flera dagar :P

räknas det till vuxen poängen ? tror jag har för få såna poäng till min ålder liksom :P haha SKOJAR! dont care :P

vuxen ska man ju vara så länge, så inget jag känner stress inför ^^


Har bara kollat tv ikväll, skittråkigt. inget direkt fan av tv heller, tur det var bra program idag iaf :) Loooove Filip och Fredrik!


Tror jag går och lägger mig ändå här. trött är jag ju...


Jobb imorgon, och jag kommer väl ligga i sängen fram tills det är dax, så jag kan pressa huvudet ännu mer med stress,press,ångest och måsten. jag är så elak mot mig själv....


fuck off :)

     Lillebroren and me 2010

  

Av madelene - 21 februari 2012 00:38

Alla mår dåligt, någon gång och när man mår dåligt så tror jag nog inte NÅGON tycker att den förtjänar det - den tycker alltså synd om sig själv, som resten av världen också gör!


Stör mig på alla som vill få det till en dålig sak när man tycker hemskt synd om sig själv och skriver eller pratar om det.

Man får helst inte prata om sig själv i detta landet -då är man ego och det är skitdåligt (fast det egetnligen inte är det:P:P:P:P:P,eller hur dom gör på FB)

och man får speciellt inte ta upp negativa grejer som har med JAG:et att göra, för då blir du nerstämplad..... för att du i grund och botten mådde dåligt... det är fel


Man har inte VALT att må dåligt, man har inte heller bett om någon jävla uppmärksamhet, man vill helst inte bli sedd - bara hörd och tagen på allvar... Man känner sig så hemkst misslyckad och dålig, som om ingenting hade en betydelse eller mening..och den tar sånt hårt tag om dig så du tror på allt negativt, det känns så ensamt,ikallt och svart.


man väljer inte den tanken eller känslan, alla väljer väl att må bra om dom får ?? Få uppmärksamhet för att man mår bra, inte dåligt..

så hur man kan tro att man söker bekräftelse för att man visar,säger eller skriver om hur DÅLIGT man mår helt öppet ?


Ber man inte då om bekräftelse om man oxå skriver om hur bra man har det, ber man inte om den där klappen på axlen då som säger hur bra man är som är bra ? Hur bra och duktig man är som inte har en enda negativ tanke i huvudet -duktig idiot som kan hålla alla dom negativa känslorna borta, bara ta åt sig bra energi, jätteduktig...


Hatar dom som säger "det finns dom som har det värre" också. Förstår inte varför jag ska bry mig om dom och vara tvungen att vara GLAD hela tiden för att det finns folk som har det värre ???

Jag lever väl inte med dom ? vad har dom med mig att göra och framför allt vad har mina problem med deras problem att göra ? När fan blev någon annan mer värd än någon annan ? Alla får väl vara ledsena och må dåligt för sin sak


Jag vet jag har tagit upp det här innan, men jag blir så jävla sur på mig själv, framför allt eftersom jag tar åt mig, men på dom som påpekar folk som påpekar ifall dom mår dåligt! Vafan?

Dom som snackar om att folk har det värre men medkänslan här hemma har folk helt glömt bort.. Vi ska hela tiden tänka på andra och vara starka och stora här. Fuck det! ALLA mår dåligt ibland, det är inte mer synd om dig än vad det är om mig!


Man kan ju stötta varandra istället för att klaga hela tiden på vad folk gör! Mår jag dåligt så kanske DU kan stötta mig, så kan JAG kanske finnas där för dig när livet vänder dig upp och ner, för tro mig förr eller senare gör livet det med oss alla!

Folk borde lära sig att bli snälla, på riktigt!


 


-

Av madelene - 19 februari 2012 22:37

Allt jag behövde igår var nog sömn! Jag somnade klockan 22.30 och blev väckt av att pappa ringde klockan 11, jättearg var jag över det, så jag hade nog kunnat sova längre... Det var så skööönt!


Gjorde av med nycklarna igår på jobbet, bara helt plötsligt var dom HELT borta och jag letade verkligen ööverallt!

När jag vaknade idag så kom jag direkt på var nycklarna var någonstans, så yes - allt mitt huvud behövde var sömn! Var helt slut igår. Är helt slut idag!trots bra med sömn...


Skönt att jag är ledig imorgon! Ska sooova! Sen är det tillbaka till jobbet på tisdag :)


Blir snart sängen. Jobbet tar verkligen på en nu, det har blivit så jobbigt och tungt. Man hade verkligen behövt vara 2 st!

Aja, man kan klaga hur mycket man vill här - det händer ofta inte så mycket.

Yeeheey Hässleholms kommun XD



Hade behövt ett bad!

Synd man bara har dusch här hemma...

 

  

Av madelene - 18 februari 2012 18:56

Av madelene - 18 februari 2012 18:44

Hann typ sova 2 timmar innan det var dax att gå upp igen. Var super trött, ville bara byta bort alltihop. Och det värsta är den som jobbar ikväll ville ha tag i mig igår för att byta! jag bara FUCK! Jag hade verkligen behvt sova dom timmarna!


Men aja, det gick iaf. Trött som fan, men man hade att göra hela tiden så fick aldrig hinna känna av om man var trött.


Lovar att jag kommer bli övertrött och inte kunna sova inatt heller. Skitjobbigt! Fast vi ska inte ha såna negativa tankar redan :P


Dålig dag igår, har varit en jobbig period- är en jobbig period. Vill bara allt ska ta slut, vakna upp genast!


Kolla tv resten av kvällen. Jobb imorgon också. blev inget med att passa hus. Stackarn :(


Hörs. Ta hand om varandra!



 


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards