madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2012

Av madelene - 14 februari 2012 15:11

Har legat i sängen hela dagen ^^

Bara kollat film och haft det mysigt. Baby gjorde tjocklad-doppade jordgubbar inatt när jag låg och sov. Så vi har legat och ätit några av dom nu.


alla hjärtans dag för mig är inte så speciellt - det är bara ännu en dag att locka människor att handla massa grejer, slänga ut pengar på nothing.

visst är det mysigt och sådär om man gör något speciellt, men varför måste det vara på en speciell dag ?


Jag tycker inte man ska kosta på sig något. Man kan göra något litet, som detta med jordgubbarna tex :) jättegulligt om omtänksamt ju. Han vet jag ÄLSKAR chocklad :)


 

Gulllig han är ändå, mitt lilla kräk ^^



Ikväll ska jag hem till mamma, dom kommer ju hem inatt :D

Tänkte köpa roser och sätta på bordet + nybäddad säng så dom bara kan gå och lägga sig helt skönt :)

Sen blir det mer mys här hemma ikväll ^^



Hoppas alla har en bra dag, alla hjärans dag eller inte.

Man kan ju alltid ge lite mer av sig själv och vara lite snällare och mer omtänksam

- alltid något nu när dom ändå lagt ner tid på att bestämma en   dag ^^

Ingen har ju egentligen sagt att dagen bara är för par..det är självklart den är för alla.

Mutcho loove too all of ya   

Av madelene - 13 februari 2012 16:12

  bilden är tagen från google..


Jag kom in på en blogg, en 20årig tjej som vill nå sin målvikt på 46kg....

Är det bara jag som tycker det är sjukt ?

jag kommenterade det hela och såg då dessutsom någon dum jävel som hade peppat bruden och avslutat med att skriva något i stil med "sträva mot skönhet".. man bara what?! Har ni helt vrängd verklighetsuppfattning eller ?


Tjejen har kommenterat tillbaka och påstår att hon enbart håller sin vikt nedgång för sig själv, att hon bara bryr sig om sig själv och hennes kropp.

Men jag har svårt för att tro på det, för det första för att hon har en blogg om det - hennes kropp har ingen annan med att göra. vill hon bli modell eller nåt så VarSåGod gör en blogg om att visa det du är så stolt över.


Och sen tror jag inte att såna extrema människor "accepterar" dom som inte ser ut på ett viss sätt.


Det är bevisat att tjejer jämför sig med varandra! Därför denna fucked up bild av hur man ska se ut och besatthet av hur mycket man väger!

Jag menar varför vill man sträva efter en sån kropp? plåga sig igenom hungerkänlsor ? (been there done ALL that)


okej om man tränar,äter och bara lever sunt -men att sträva/ha ett begär efter en siffra eller att se ut på ett viss sätt är att det gått snett i huvudet..??


Hur mycket man än intalar sig själv att det är för sin egen skull, så är det ren bullshit.

Hade inte tidningar, median,kändisar och allt det där funnits så hade vi inte brytt oss, och alltså gjort saker för vår egen skull och inte för att vi sett och blivit totalt mind fuckade av något "perfekt" som egentligen inte ens existerar. det är uppgjort så.

Det är helt sjukt!


Men ja, det är upp till oss alla. Vi får göra som vi vill, vi får intala oss vad vi vill och vi får tro på vad vi vill.... Det är så det är sagt!


 

Av madelene - 13 februari 2012 10:34

Det är värt att kolla HELA !!


Jag blir så jävla arg, äckliga Hillary clinton! äckliga kärring!

Älskar att se hur nervösa dom blir!!




Av madelene - 13 februari 2012 10:06

mår dåligt över att man inte kan rädda alla... Ärligt ledsen.


 




jag känner det, därför tror jag. Jag har sån otrolig hat att dom får dom godaste människrona att misslyckas

Av madelene - 13 februari 2012 08:46

Hahahaha, pucko!




Fast dessa tjejerna är ju bara riktigt korkade..Eller jag ska inte säga något, det kunde lika bra ha vara jag om någon frågade mig var Umeå eller nåt ligger -no fucking idea 

5minuter!!

Av madelene - 13 februari 2012 08:24

Godmorgon.

Ser ut att bli en fin dag idag :) 

Vaknade av mig själv 5.30 imorse. Svettades och mådde inte alls bra. 

Ska gå till doktorn nu vid 9 tänkte jag, kolla så det inte är något virus i halsen.

Har jätteångest för att jag sjukanmälde mig -så jävla korkat att man ska känna ångest.


Har dock sovit riktigt bra, i min gamla 90 säng :P Jätteskön ju, nästan så man vill ta med sig hem.

Tror jag ska upp och lägga mig en stund sen när jag kommer hem från doktorn,sova lite för att det är skönt :P


Fortfarande ledsen, förstår inte varför- eller det gör jag. Vet inte vad jag ska göra bara. need someone real to talk to <3


usch vad trött jag är...


true story  

Av madelene - 12 februari 2012 23:26

         

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards