madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2012

Av madelene - 28 februari 2012 13:54

Vad GLAD jag är över att vara ledig idag :)

Eller,jag ska ju jobba inatt - men att vara ledig under dagen är riktigt skönt!

Känner ingen stress och jag tycker nästan det ska bli mysigt att jobba inatt :P

Lyssna  på musik i bussen imorgon bitti ^^ mmmmh



Vaknade av att dom borrade nere i källaren, dom håller på att fixa internääät :D.  På tiden fan!

Gillar dom där arbetarna jättemycket,dom börjar inte borra förrän vid halv tolv, varje gång. Schhyst att dom tänker på dom som äääälskar att sova :) eller är det kanske bara en ren tillfällighet, vad vet jag :P


Ska bara chilla hela dagen, ta det lugnt kolla film och så.

Städa lite kanske, eftersom man är brud ;P

hah


 

drop dead...



och okejdå, jag har ett pyttelitet huvud.

När tilloch med min lilla lilla bebis hand

ser ser ut som en stor MANS hand jämfört med mitt ansikte

så kan jag ju inget annat än hålla med.

(en diskussion jag hade i mallorka)

Av madelene - 28 februari 2012 11:00

Det är sjukt hur musik tilltalar en, verkligen. Det kan förändra ALLT genom att bara en melodi spelas, både på gott och ont..

Vad dom än sjunger egentligen så gör musiken dig skön och trygg!


Idag har den gjort mig glad och påminnt mig om vem jag är!





Allt är så jävla bra! Så bra!

Av madelene - 28 februari 2012 00:49

Äntligen är helgen över! Jag har bara jobbat, hoppat rundor på olika ställen och verkligen försökt få ihop allt. Jobbade 24 timmar igår bara. Gick av klockan 15 idag..

Sov max 3 timmar inatt eller något, och hade väldigt mycket att ta itu med idag.

Kände mig mer som sekreterare än vård personal där ett tag.

men förhoppningsvis kommer allt bli bra snart. Jag hoppas verkligen det.

Jag tar verkligen ingen skit mer iaf!


Trots många timmar med jobb så är jag jävligt stolt över mig själv. Jag tycker jag ordnade allt efter det bästa i helgen. Jag lyckades göra så ingen mer än jag själv fick jobba själv i flera timmar i steck. "nybörjare" fick verkligen jobba men utan jättepress. jag fick agera fast anstäld personal, och fick bevisat för mig själv att jag kan det där.

man kan lämna mig helt själv på ett ställe, jag fixar det, jag löser det jag kan och gör mitt bästa för att alla ska få det bra.

För det är viktigt för mig! Alla måste ha det bra! Jag mår bäst när alla är nöjda och glada, och ja såklart delar glädjen med mig :P (inte så självklart)


Som min arbetskamrat sa till en annan "nej, Madde har inte sovit sen i fredags ;P. jag vet inte var hon gömmer energin, men leendet är fortfarande med måndag morgon!"


haha, jo visst har jag hunnit sova..Lite iaf :P tur det inte är såhär varje vecka!

Laddar för natt jobb imorgon!


Dum som jag var så somnade jag framför en film tidigare ikväll, sov 3 timmar. Smart! Tur det är natt jobb imorgon..


Av madelene - 26 februari 2012 00:09

...with your music



Av madelene - 25 februari 2012 23:04

Är skit stolt över mig själv som inte har shoppat på eevigheter! Eller det känns som det iaf, det är max några veckor sedan kanske ?

Men det är grymt för att vara jag. Gick typ in varje vecka innan och beställde något på nätet, det är såå kul ^^ girls bestfriend, definitifvt!

Gör vilken piss dag som helst till underbar, bara klick klick ;)


Men nu har jag hållt mig jättelänge, inte ens varit inne och kollat på något :)


Dum som jag är så gick jag in på en blogg som jag VET frestar mig till att shoppa loss, och jag verkar inte vara i närheten av hennes ekonomi!! Så jag kan inte ens köpa hälften av allt hon gör, Och Älskar hennes stil!

Så hon frestar sönder mig!! Vill bara klicka hem massa grejer, jag får massa ideer och huvudet går verkligen loss efter jag varit inne hos henne. Varje gång..


Så nu sitter jag här, med vääärsta beslutångesten. ska jag ? klarar jag av det ? baara en liten stund kanske... ^^

2012 · 2013
Av madelene - 24 februari 2012 23:50



Den jävligaste stunden i livet var den när du gick...

vill inte förlora allt.


Så prefekt,på riktigt.

var gick allt så fel ?

Största kärleken (K)

Av madelene - 24 februari 2012 23:03

Godkväll...

Jag bara jobbar och jobbar om dagarna, inget kul alls att skriva eller läsa om. Så skiter i det...


Stör mig på massa grejer som inte går att göra något åt. Någon sa man får ändra sin attityd till grejen eller vad det nu är man stör sig på, då istället, om man inte lyckas ändra det som stör en.


Tyckte det lät bra först men när jag sen tänkte efter så är det inte alls bra. inte enligt mig.


Så man ska "acceptera" grejer man inte kan förändra ?


Nej fan, jag väljer hellre att skita i helt.

Varför ska JAG ändra på mig om det är JAG som stör mig på något ?

Jag tycker det är ärligare att bara gå ifrån sånt.. Inte acceptera och leka med i det man egentligen inte tycker om eller står för.

Nej, jag är hellre rakryggad och jätteannorlunda då ^^ 

och jätteannorlunda behöver inte betyda j-ä-t-t-e annorlunda,som utmärkande bland alla andra, utan normal med-sunt-förnuft-och-mig-själv- "annorlunda". inte många som står med båda benen på jorden, inte alls många (fast dom kanske tror det,eller känner sig så)



Men nu är det såhär att jag behöver förändringen. Det går inte att skita i.. Är då enda alternativet att acceptera ?

Jag vill inte acceptera, ska jag säga er...!


Jag måste bli starkare i mig själv.

Men det är så jävla svårt idag kan jag tycka.

Det är sån jävla onödig press och måsten.


Typ "Madde, du MÅSTE ta körkort. Man MÅSTE ha körkort. Det ÄR så mycket lättare med körkort! Det ÄR lätt,även om du HATAR att plugga, så är det logiskt Madde, det är logiskt. Nästa gång klarar du det. Madde, man MÅSTE ha körtkort"


JAG behöver inget körkort, eller behöver och behöver. Visst hade det varit skoj, men vem betalar skitet till mig ? bilen,försäkring,väg-försäkring, besiktning,skatt,bensin ? Kommer dom pengarna med körkortet eller?


Jag bryr mig inte om körkort, hade ingen nämnt något om körkort när man fyller 18 så hade jag aldrig någonsin tänkt tanken på det där. Det är bara så jävla inprentat. "Har du inte körkort,och inte bor i en stad, då är du dålig"

Fuck det, jag är bra, på mitt sätt..


Som sagt, stör mig på mycket- mycket onödigt. så det är ju tur att jag inte förändrar mig efter varje gång det inte går åt mitt håll :P

Vänder bara om, tar det lite med en klackspark och promenerar vidare med mitt leende :)

(tyvärr hinner verkligheten ifatt dig förr eller senare, därför dom där tråkiga,jobbiga,negativa och störda inläggen kommer ibland. Man får liksom inte vara för glad här i livet... då kommer djävulen och tar dig...)



 

Nyvaken and gun pointed, but happy for the freedom inside me...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards