madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Mycket skit om.... allt.

Av madelene - 24 februari 2012 23:03

Godkväll...

Jag bara jobbar och jobbar om dagarna, inget kul alls att skriva eller läsa om. Så skiter i det...


Stör mig på massa grejer som inte går att göra något åt. Någon sa man får ändra sin attityd till grejen eller vad det nu är man stör sig på, då istället, om man inte lyckas ändra det som stör en.


Tyckte det lät bra först men när jag sen tänkte efter så är det inte alls bra. inte enligt mig.


Så man ska "acceptera" grejer man inte kan förändra ?


Nej fan, jag väljer hellre att skita i helt.

Varför ska JAG ändra på mig om det är JAG som stör mig på något ?

Jag tycker det är ärligare att bara gå ifrån sånt.. Inte acceptera och leka med i det man egentligen inte tycker om eller står för.

Nej, jag är hellre rakryggad och jätteannorlunda då ^^ 

och jätteannorlunda behöver inte betyda j-ä-t-t-e annorlunda,som utmärkande bland alla andra, utan normal med-sunt-förnuft-och-mig-själv- "annorlunda". inte många som står med båda benen på jorden, inte alls många (fast dom kanske tror det,eller känner sig så)



Men nu är det såhär att jag behöver förändringen. Det går inte att skita i.. Är då enda alternativet att acceptera ?

Jag vill inte acceptera, ska jag säga er...!


Jag måste bli starkare i mig själv.

Men det är så jävla svårt idag kan jag tycka.

Det är sån jävla onödig press och måsten.


Typ "Madde, du MÅSTE ta körkort. Man MÅSTE ha körkort. Det ÄR så mycket lättare med körkort! Det ÄR lätt,även om du HATAR att plugga, så är det logiskt Madde, det är logiskt. Nästa gång klarar du det. Madde, man MÅSTE ha körtkort"


JAG behöver inget körkort, eller behöver och behöver. Visst hade det varit skoj, men vem betalar skitet till mig ? bilen,försäkring,väg-försäkring, besiktning,skatt,bensin ? Kommer dom pengarna med körkortet eller?


Jag bryr mig inte om körkort, hade ingen nämnt något om körkort när man fyller 18 så hade jag aldrig någonsin tänkt tanken på det där. Det är bara så jävla inprentat. "Har du inte körkort,och inte bor i en stad, då är du dålig"

Fuck det, jag är bra, på mitt sätt..


Som sagt, stör mig på mycket- mycket onödigt. så det är ju tur att jag inte förändrar mig efter varje gång det inte går åt mitt håll :P

Vänder bara om, tar det lite med en klackspark och promenerar vidare med mitt leende :)

(tyvärr hinner verkligheten ifatt dig förr eller senare, därför dom där tråkiga,jobbiga,negativa och störda inläggen kommer ibland. Man får liksom inte vara för glad här i livet... då kommer djävulen och tar dig...)



 

Nyvaken and gun pointed, but happy for the freedom inside me...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards