madelenee -I do it my way

Alla inlägg under februari 2012

Av madelene - 7 februari 2012 12:07

Min mobil ligger på posten ! Så ska slänga på mig massor av kläder och cykla ner till affären. Skönt att när man precis började sakna den så kommer den på posten :) har inte tänkt så mycket på den innan. wiie va kul :)


Hade planerat att simma i veckan, men som det ser ut nu så blir det inget med det.Får hitta på något annat istället.

Vilket påminner mig om att vi skulle åka skridskor!! :) Dom har ju sprutat hela basket planen med is, så man kan åka där :)

Ska nog ta och göra i slutet av veckan. Bjuder in lillebror och hans flickvän oxå :) Mysigt.

Åkte alltid skridskor när jag var mindre. Drog till en sjö hela familjen och massa vänner, så grillade vi och bastade. Basta kunde vi göra eftersom vi kände en som hade en brygga med bastu och allt, jättemysigt att vara där :)



Så nu är mamma och pappa i Dubai.... Kul för dom, önskar jag oxå kunde :(


Nä, ska käka lite nu sen ta tag i tvätten.


Gaaammal. Typ 05  

Av madelene - 6 februari 2012 23:09

Chillat hela dagen,jätteskönt :)Eller har städat och diskat oxå,pojkvännen hjälpte til lså det gick jäättefort :) 

storhandlade oxå,fyfan vad tråkigt :( pengarna bara försvinner. Nu börjar det bli så man måste tänka sig för.. skittråkigt! jag vill vara rik!

Imorgon tar jag itu med tvätten sen på onsdag blir det jobb i några timmar.

Kuul för er! ^^


ska kolla film nu. ville bara kika in :)




 



   

Av madelene - 6 februari 2012 13:17

Jag har kollat på mycket om sånt här. Hur djävulen lurar världen,lurar världen att inte tro och sådär.

Här är hur djävulen tex tar oss genom musiken.


Låten under handlar om hur och vilka det är som lurar oss.

the world is fine - the peolpe is fucked up!





Av madelene - 6 februari 2012 11:49

Så,nu har nästan alla kommit hem från sina resor i Thailand, egypten och alla ställen alla har varit på. Jätteavundsjuk har jag varit. Bittert! men fan, jag vill oxå! jag tycker jag förtjänar att bli bjuden, av kommunen eller nåt- eftersom dom gjort fel och låtit mig vänta med en tjänst, så jag inte har kunnat jobba och spara in pengar. Ja jag tycker faktistk det, koommunen kan ge mig en resa XD


äh,skitsamma. Alla har kommit hem iaf, och jag slipper se alla bilder på facebook och sådär. men vad änder då ? joo mamma och pappa bokar en resa, och inte till vilket ställe som helst utan till Dubai!!!!!!!!!!!!!! Åhh :(

jag vet att det är tragiskt att jag blir så avundsjuk och ledsen för att andra får, men.........


Nej men det är väl kul för dom så, dom förtjänar verkligen lite ledighet och så. men...........


jag får vara realistisk istället, spara ett år för att kunna resa. ALLA borde ha det så! Inte kunna boka resa bara sådär...det är orättvist!! (jag är sarkastisk,ironisk whatever -inte fullt allvarlig)


Aa så dom åker imorgon bitti! Trevligt!

Hoppas hon shoppar till mig oxå ^^



Nej, nu ska jag sätta fyr på något så jag får lite värme (tanken har slått mig många gånger-tur man är förståndig ;P)

14grader i lägenheten, tjooho för Hsb!



typ 05-06
HAAHAHA OHMY...    

Av madelene - 6 februari 2012 10:32

Igår var jag ju med blomman. Var i stallet där hennes vän har sina hästar, så vi kollade på när hon tränade lite, hoppade och så.

Jag har haft sköthäst när jag var mindre, + jag red lite på en ridskola. To alltid dom slöaste hästarna :P dom kunde jag lita på att dom inte fick spel helt plötsligt eller fick för sig saker. Visste alltid att dom bara lunkade på, fick jag upp dom i trav var jag GRYM :P

Aa iaf, efter sköthästarna jag hade med ett gäng tjej kompisar när jag var 11-12, så blev jag rädd för hästar ??

Vågar knappt klappa hästar längre, och ABSOLUT INTE stå närmare än 4meter ifrån - man vill ju inte bli nedtrampad!

Men igår så stod jag där bland alla hästar som var helt galna (pigga, hade nog en häst-kunnig sagt). Dom hoppade runder, vissa ville inte lyssna så mycket energi dom hade. Var typ livrädd i mellan åt när hästarna kom för nära.


Efter vi stått och fröstit tårna av oss så var det bara "vår" häst kvar. Så vi gjorde upp en bana så hon kunde hoppa och lite så, jätteduktig och fin var hon faktiskt ^^


För att allt skulle gå lite fortare sen så frågar A mig om jag kan skritta av hästen medans hon och blomman plovkar undan hinderna.

Jag blev helt ställt! Visste inte vad jag skulle svara. jag fattade ju att allt skulle gå mycket snabbare om jag skrittade av henne lite. Men jag vågade ju inte! Blev typ 5år i huvudet igen, jätteliten och blyg.

jag ville verkligen inte, tänk om jag trillade av! Hästen var ju helt galen, iaf när hon red på den!

jag var såå rädd!! men till slut så får dom upp mig på ryggen iaf, och jag har aldrig varit så rädd. Det kändes som hästen gick jättefort och fortfarande hade energi till ett helt stall med hingstar. Blomman fick gå bredvid hela tiden och jag var helt nollställd i huvudet. Visste inte om jag var rädd eller osäker eller vad jag var. men det gick bra!! Och jag är så stolt över mig själv som gjorde det!

Töntig jag är egetnligen. När jag väl satt på var känslorna så många. jag ville trava lite men kände hur räddslan verkligen tog emot. Det stör mig! Har adlrig varit sån innan, aldrig varit rädd tror jag - inte så, inte så jag inte vågar göra något. (eller jo,spindlar dårra. Blir helt förstelnad av skräck)


Men jag red iaf!!! Om jag följer med dit fler gånger och vänjer mig vid miljön igen, så kanske jag kan rida i agusti, trava och sånt :D vad roligt det hade varit. Men vi ska inte lova någon för mycket. Som sagt, jag är rädd för djuren. Så stora och mäktiga.

Men som blomman sa "deras sista tanke är deffenitivt att skada en människa"

jajo, men dom är ju så jävla klumpiga. Dom kanske råkar skada en utan att mena det. Jag gillar djur som fattar att man måste vara försiktig när människor är i närheten,och speciellt om man sitter på djurets rygg! :P


Trors att vi frös så var det roligt :) Speciellt när vi var själva i ridhuset.


Så glad!  



Lovat mig själv att städa idag, lite mindre kul. Börjar sakna min mobil oxå :(

Fuck man's power, i love the fancy things   

Av madelene - 6 februari 2012 01:45

I know we don't talk much and sometimes we even walk
right past each other without saying one word.
But there are those times when our eyes meet that deep down,
I know you're missing me as much as I'm missing you.




Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards