madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 13 februari 2012

Jaminsann

Av madelene - 13 februari 2012 16:12

  bilden är tagen från google..


Jag kom in på en blogg, en 20årig tjej som vill nå sin målvikt på 46kg....

Är det bara jag som tycker det är sjukt ?

jag kommenterade det hela och såg då dessutsom någon dum jävel som hade peppat bruden och avslutat med att skriva något i stil med "sträva mot skönhet".. man bara what?! Har ni helt vrängd verklighetsuppfattning eller ?


Tjejen har kommenterat tillbaka och påstår att hon enbart håller sin vikt nedgång för sig själv, att hon bara bryr sig om sig själv och hennes kropp.

Men jag har svårt för att tro på det, för det första för att hon har en blogg om det - hennes kropp har ingen annan med att göra. vill hon bli modell eller nåt så VarSåGod gör en blogg om att visa det du är så stolt över.


Och sen tror jag inte att såna extrema människor "accepterar" dom som inte ser ut på ett viss sätt.


Det är bevisat att tjejer jämför sig med varandra! Därför denna fucked up bild av hur man ska se ut och besatthet av hur mycket man väger!

Jag menar varför vill man sträva efter en sån kropp? plåga sig igenom hungerkänlsor ? (been there done ALL that)


okej om man tränar,äter och bara lever sunt -men att sträva/ha ett begär efter en siffra eller att se ut på ett viss sätt är att det gått snett i huvudet..??


Hur mycket man än intalar sig själv att det är för sin egen skull, så är det ren bullshit.

Hade inte tidningar, median,kändisar och allt det där funnits så hade vi inte brytt oss, och alltså gjort saker för vår egen skull och inte för att vi sett och blivit totalt mind fuckade av något "perfekt" som egentligen inte ens existerar. det är uppgjort så.

Det är helt sjukt!


Men ja, det är upp till oss alla. Vi får göra som vi vill, vi får intala oss vad vi vill och vi får tro på vad vi vill.... Det är så det är sagt!


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards