madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

I love myself but hate my thoughts - they say I'm not good enough

Av madelene - 21 februari 2012 00:38

Alla mår dåligt, någon gång och när man mår dåligt så tror jag nog inte NÅGON tycker att den förtjänar det - den tycker alltså synd om sig själv, som resten av världen också gör!


Stör mig på alla som vill få det till en dålig sak när man tycker hemskt synd om sig själv och skriver eller pratar om det.

Man får helst inte prata om sig själv i detta landet -då är man ego och det är skitdåligt (fast det egetnligen inte är det:P:P:P:P:P,eller hur dom gör på FB)

och man får speciellt inte ta upp negativa grejer som har med JAG:et att göra, för då blir du nerstämplad..... för att du i grund och botten mådde dåligt... det är fel


Man har inte VALT att må dåligt, man har inte heller bett om någon jävla uppmärksamhet, man vill helst inte bli sedd - bara hörd och tagen på allvar... Man känner sig så hemkst misslyckad och dålig, som om ingenting hade en betydelse eller mening..och den tar sånt hårt tag om dig så du tror på allt negativt, det känns så ensamt,ikallt och svart.


man väljer inte den tanken eller känslan, alla väljer väl att må bra om dom får ?? Få uppmärksamhet för att man mår bra, inte dåligt..

så hur man kan tro att man söker bekräftelse för att man visar,säger eller skriver om hur DÅLIGT man mår helt öppet ?


Ber man inte då om bekräftelse om man oxå skriver om hur bra man har det, ber man inte om den där klappen på axlen då som säger hur bra man är som är bra ? Hur bra och duktig man är som inte har en enda negativ tanke i huvudet -duktig idiot som kan hålla alla dom negativa känslorna borta, bara ta åt sig bra energi, jätteduktig...


Hatar dom som säger "det finns dom som har det värre" också. Förstår inte varför jag ska bry mig om dom och vara tvungen att vara GLAD hela tiden för att det finns folk som har det värre ???

Jag lever väl inte med dom ? vad har dom med mig att göra och framför allt vad har mina problem med deras problem att göra ? När fan blev någon annan mer värd än någon annan ? Alla får väl vara ledsena och må dåligt för sin sak


Jag vet jag har tagit upp det här innan, men jag blir så jävla sur på mig själv, framför allt eftersom jag tar åt mig, men på dom som påpekar folk som påpekar ifall dom mår dåligt! Vafan?

Dom som snackar om att folk har det värre men medkänslan här hemma har folk helt glömt bort.. Vi ska hela tiden tänka på andra och vara starka och stora här. Fuck det! ALLA mår dåligt ibland, det är inte mer synd om dig än vad det är om mig!


Man kan ju stötta varandra istället för att klaga hela tiden på vad folk gör! Mår jag dåligt så kanske DU kan stötta mig, så kan JAG kanske finnas där för dig när livet vänder dig upp och ner, för tro mig förr eller senare gör livet det med oss alla!

Folk borde lära sig att bli snälla, på riktigt!


 


-

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards