madelenee -I do it my way

Inlägg publicerade under kategorin 2011

Av madelene - 26 februari 2013 16:46

Började dagen med en riktig jävla panikångest. Längesen jag grät så hysteriskt, senaste tiden har jag ju bara blivit väldigt väldigt arg...

Men jag lugnade mig, tänkte om och tillslut så kände jag mig hyfsat lugn igen. Lite stolt över att jag numera klarar av att lugna mig och inte fastna helt. Denna gången funkade det iaf.

Solen kom dessutom fram för min skull ;P Och jag kan inte annat än känna lycka när solen lyser varmt på en, jag fullkomligt älskar det! jag borde BO i ett varmare land, för att må bra. Kylan förstööör mig :P


Tog tag i alla måsten, och gick sen ut med Heidi så hon kunde få spinga av sig.

Sitter nu i soffan och känner hur paniken börjar närma sig, men jag försöker att inte hänga upp mig. nu är det såhär och jag kan bara blicka framåt. Se det som såhär att såhär kommer det ju inte vara för alltid...


Skönt med långpromenad, lägga tankarna på annat en stund. hoppas vädret blir lika dant imorgon


 

   



Av madelene - 25 februari 2013 15:38

Mår inte så bra idag heller.. Men ha lyckats städa undan här hemma och varit ute med doggyn och sprungit av henne.


Ska döda någon timme med en film nu. Får se om livet blir bättre efter det..

imorgon försöker vi ta tag i livet igen.


Av madelene - 24 februari 2013 23:24

Så skönt det var med en låång dusch! Luktar vääldigt vääldigt mumsigt efter ansiktsmasken,inpackningen i håret och lotionen på kroppen. Luktar som en helt fruktsallad :D

Och jag blev på lite bättre humör faktiskt.

Försöker tänka positivt och koncentrera mig på mina mål. Tänka framåt istället för att stå och stampa inne i huvudet med 3000 tankar runt omkring.



Ska snart ut på sista rundan med Heidi.Sen blir det sängen för min del, är helt slut!



Av madelene - 24 februari 2013 02:00

I fredags var S hos mig :) Kul när vi ses och hörs ofta. Sen helt plötsligt kan det gå månader.

Vi chillade lite och snackade skit bara. Sen skjutsade han mig till jobbet.

Kom och tänka på en låt som vi ofta spelade innan. Haha! musik är verkligen bäst. Kan få upp vilket humör som helst genom att bara sätta på rätt låt.

jag älskar alla minnen jag har med musik,låtar hit och dit som bring back the feeling liiiksoom.


i bilen från malmö haha ;P Varje gång när världen blev en ljusare plats. Just get Krazy!


Av madelene - 20 februari 2013 13:11

Som vanligt väckte Heidi oss tidigare än vad vi ville gå upp, som tur så slapp jag ta ut henne. Fast jag fick gå upp och göra andra sysslor... tråkigt att det bara är jag som bryr mig här hemma, verkar det som iaf.


iaf, jag har sökt ett fast jobb som jag hoppas jag får! och sen sökt en lägenhet.. Tänkt om allt  bara kunde falla på plats denna gången då. Att jag bara får vad jag vill ha :P tänk om livet kunde vara så, får det man ville och så vidare :P

Nej men jag h¨ller tummar och tår för mig själv, eftersom ingen annans tummar och tår verkar funka.


Ska snart gå och jobba, skönt att få spendera kvällen på jobbet :)

Är inte ledig förrän måndag morgon nu. kommer antagligen vara helt död eftersom jag blandar dag-turer och natt-turer. Antingen upp tidigt eller vara vaken hela natten..


Vill inte ha snö mer nu. Det är svinkallt ute, och ändå lovade SMHI vår här i skåne. Var fan tog den vägen då ? för här små-snöar det hela tiden...


   

Av madelene - 18 februari 2013 16:33

Vääldigt flitig idag måste jag säg. Städat,tvättat,sorterat kläder och varit ute med Doggyn och gjort av med massor av energi. olydig liten hund var hon. Först var hon duktig och sen olydig, duktig sen olydig igen. Väldigt myycket trots, tror tjejen börjar bli kvinna ;P


Har renbäddat oxå så jag längtar tills det är dax att gå och lägga sig :)


Är ledig nu två dagar för att sen jobba sönder fram till måndag morgon. så vi kan säga att måndag tisdag nu är min helg :)


Köpte massor med blåbär igår. Jag ääääälskar blåbär. Det är något med när jag var liten, vi var alltid ute och plockade blåbär och lingon med min gammelmormor, och jag åt alltid upp alla mina blåbär innan vi kom hem igen.

Det är såå gott! Mina favorit bär. Allt annat är för syrligt eller surt :S blåbär är muuums! ^^

och det ska väl vara bra för något oxå ? eller ? kanske var det att det INTE är bra....äh, jag minns inte and i dont care, i loove them ^^


Min frukost bestod av detta, och en skål med bara blåbär..mmmmmuums

 



Från promenaden idag

 


Av madelene - 15 februari 2013 13:17

Massa ångest idag, jag gör inte det jag borde och det stör mig. Gå emot sig själv, så tröttsamt.

Heidi väckte mig imorse, var helt död och ville inte alls gå upp. Men det var bara att gå upp och ut med henne. Dumt att och gå och lägga sig igen så jag gjorde kaffe och satte mig för att kolla lägenheter.

Jag hittar massor, men något stoppar mig. jag själv stoppar mig, jag och min ångest..

Vill bara rätta till allting, men det går inte här. Det är svårt att förklara varför, jag bli bara hatisk. men jag trivs inte här, jag mår inte bra med mig själv här. -och jag vet, det är bara jag som kan ändra på det,a tt ta mig härifrån och få allt löst. Men jag själv stoppar mig. som om där vore en räddsla för något, fast jag är helt orädd.... jag är konstig bara.

Jag går emot mig själv,trots att jag vet bättre.


Ikväll kommer Blomman ääntligen hit :P

Så många dagar jag har skjutit upp nu alltså. Mitt liv är kaos!

men nu ikväll är det bestämt!


Tillbaka till jobb imorgon :) ska blir skönt och roligt att träffa allihopa igen :D


Av madelene - 14 februari 2013 20:19

 

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards