madelenee -I do it my way

Inlägg publicerade under kategorin 2011

Av madelene - 6 maj 2013 23:16

Min lilla bebis ligger bredvid mig så sött och sover. Hon är så fin ^^

Jag pratar med henne alltid typ, berättar för henne hur mycket jag tycker om henne. Och hon sitter bara där med öronen uppe och huvudet på sne som om hon tänkte "dumma människa, jag förstår inget alls! Eller va? Sa du mat? mat kan jag.. sa du mat?"


 


Jag har varit duktig idag. Fixade nästan allt som jag lovat mig själv. + jag fick 2 extra dagar att jobba :)

och maaassor av sol har jag njutit av. Dock blir jag för rastlös av att ligga och sola, ligger i 10 minuter och det känns som 1 timme.

Känner att jag fått färg idag ändå så aa. Älskar när det är såhär..


Har bokat en grej på onsdag. Min dröm kanske ska slå in, eller min del-dröm. Min största dröm är större än såhär ^^ :P

Spännande ska det bli iaf. Bestämmer jag mig så är det papper och grejer som ska fyllas i.. wiie wiie :D

Fast nu ska jag inte ta ut någonting i förskott, borde inte ha några förväntningar alls så jag istället blir glatt överraskad :)


 

Av madelene - 6 maj 2013 00:41

Måste ladda och stå stadigt. Imorgon tänker jag inte bli nedtrampad!

Rätt ska vara rätt..


Förra veckan var jag för svag, knappt "närvarande" överhuvudtaget. Jag har förmågan att vara någon annanstans i tankarna. Förra veckan var jag verkligen inte här och nu.. jag tänkte på så mycket negativt,positivt,framåt,bakåt,rätt och fel - ja allt möjligt snurrigt som gör att jag bara står stilla.

Denna veckan som varit har jag laddat upp hos bästa vännen, trots att det var svårt att vara här och nu även hos henne så fick jag lite positiv inställning till allting.


Men nu är det ny vecka, nu måste jag ställa mig upp igen. Inte förfalla, och stå upp för det jag tror på.

Har några måsten imorgon. Såna jobbiga måsten som kan vara lite svåra att få rätt på.

Men jag ska inte ge mig..



Solen får ge mig energi imorgon. jag har hört det ska bli sooolskeen, riktigt toppen väder.

Ska belöna mig själv imorgon med att sola mig AS-brun efter jag har gjort det som jag måste,neegoor coming through ;)



  Är helt SÅLD på den nya loka.
att den dessutom finns i 1.5 liter är ju braa...



Av madelene - 29 april 2013 15:04

 

Såå goda! Speciellt strawberry ice cream. Det blir typ helt lent i munnen :)

Dom smakar verkligen som "gamla" smaker. Som dom gamla glasspinnarna man köpte av glassbilen när man var liten. Yummi ^^

Såna smaker smakade verkligen någonting på den tiden. Jordgubbssmak smakade jordgubb,och inget annat.


Så jag fick verkligen nostalgi kick när jag smakade dom nya loka smakerna.

Har dock inte smakat choklad än, som borde vara det självklara för mig. Men i dryck har jag aldrig gillat choklad. Mår illa av det..

Men kan nästan tänka mig hur den smakar. typ som en sorts klubbor, som jag inte minns namnet på :P


svingoda är dryckerna iaf. och nyttigt ska det ju vara, om någon nu bryr sig om det :)

Av madelene - 28 april 2013 15:38

Helt desperat efter att få handla massa grejer och när sen grejerna kommer så ligger dom på posten i eevigheter. Nu ska jag äntligen gå och hämta paketen. Fixa lite här hemma och sådär.


Skulle träffat en vän idag, men jag vaknade som vanligt now days för sent. Så aa. Hon ville jag skulle dra till henne nu istället, men oj vad jag känner för att hålla på med mina grejer som jag beställt hem :D

Så aa, så får det bli.


imorgon får jag antagligen träffa my lovely bestie. eeevigheter sedan. kommer krama och pussa sönder henne! ^^


 

Av madelene - 25 april 2013 14:18

Min hund tror där ska stå en valp utanför dörren varje gång hon går ut nu :P

Står och luktar vid dörren för att se om lilla Sonja är där. Ställer sig och kollar i fönsterna och sånt.

Så söt hon är  ^^


Idag tvättar vi. heidan är med hela tiden, hon älskar källaren... Springa runt och upptäcka grejer i mörkret. Sen blir hon piss rädd om någon skulle komma :P haha så gullig.


Ska kanske iväg till en kompis senare om jag orkar. Är helt seg i lilla huvudet. Men vi får se om jag vaknar till liv idag. Att bli sjuk nu skulle vara kaatastrof!


Annars blir det lite Bored to the deth eller så ska jag ladda ner Ture Sventon och kollar på den. - klaaasikern när jag var liten ^^ Så bra! Tänker bara på plättar,drottningssylt och mjölk-muuums så gott! Och ja semlor då oxå, men dom fick inte det att vattnas i munnen som plättarna gjorde :P Matmonster ^^ ;)


Kul att solen tittar fram lite också här. Dock är det waay too cold for me. Annars skulle jag spenderat dagen på min balkong ^^

Heidi ligger dock där ute, hennes favorit plats nu när solen är framme tror jag.


skönt att få mer pengar imorgon :)

Ska dra och sola innan jag börjar jobba tänkte jag. Det var nästan ett halvår sedan som jag solade solarium. Helst vill jag sola 2-3 gånger varannan vecka :)


Ska dra och handla lite mat nu.

Hoppas alla har en bra dag :)      
 





En vanlig dag i Thailand. On my way..



Av madelene - 24 april 2013 18:09

"men eeuh,varför skriver du om henne om du inte bryr dig. patetiskt"

Men Sluta med omvänd psykologi på er själva. Bara för du tex kallar någon hora så betyder det inte du är avundsjuk på att tjejen får kuk!

Man kan säga en grej utan att behöva ha en "baktanke" med det -vissa bara säger grejer, för att få ut det. Förstås det ?

jag tycker något -och jag säger det. Punkt :)



Idag har Heidi fått leka med en kompis, vi drog upp till det som vi kallar fristaden så dom kunde springa av sig ordentligt.

Sååå roligt  :) hon är verkligen superduktig min lilla vooffs! Så stolt över henne :P

Den andra är bara en liten valp och har myycket mycket mer energi än vad Heidi har-man märker att Heidi börjar bli stor tjeej nu.

Men det var kul att se på dom, leka och busa runt. Dom tröttade ut varandra rätt ordentligt.


Jag har ett par skor som jag inte kan få bort från mitt huvud. Jag vill verkligen ha dom och tror dom hade blivit super snygga på mig. Har tänkt på dom i många dagar nu.

Tror jag ska  in och klicka hem dom fort, innan dom försvinner i min storlek ^^


   


Av madelene - 20 april 2013 13:56

Idag måste man ta vara på det man har,vara lycklig över det minsta och bara njuuuta av hela dagen.

Även om väder,humör eller allt är fel så leta upp det där lilla som gör dig extra glad

-och så gör du det och mår bra en stund ^^


Så underbart väder ute. Direkt när jag vaknade idag drog jag ut på promenad med Heidan, som hon nu mera oxå lyssnar på :P haha.

Häärligt väder! Frös först,antagligen för att jag precis vaknat och ger mig ut i en baseball jacka bara..Men efter ett tag så blev jag asvarm. Åh jag vill sommaren ska komma nuu nu nu.

Tänk jag fyller år om en månad, bleh!

S ringde för någon dag sedan och ville "mys"-prata, så mysigt när han gör det ^^ Snackar gamla minnen och sådär, skrattar och bara myyser. Fast i telefon :P

iaf, sa till honom han inte får glömma mig att jag fyller år. hoppas han kommer loss så vi kan dra någonstans. Så kul det hade varit :)


ska bara chilla dagen till ära :P

Sitta på min balkong,läsa lite, soooula litee, bara ha det bRaa liitee.

blir en långpromenad med Heidi senare oxå, ut i skoogen.

Skönt att vara ledig.

Synd my bestie inte är med mig :( Snackade med henne oxå igår. och guuud vad jag uppskattar henne. Fan vad bra och förstående hon är   

Hittar inte vi någon man innan vi är 35, så gifter vi oss. Thats it! Lever lyckliga i resten av våra liv, inga problem ;P


  piss-gammal bilder.

Härskare

 

Av madelene - 17 april 2013 22:02

Hatar när jag säger för mycket och sen bara inte kan sluta utan bara kräker ut mer och mer och mer. Ingen som helst tanke på hur det får mig att låta, se ut eller om det kan skada mig, jag bara pratar på.Babblar på och kan inte komma ur det,måste berätta mer detaljer för att bli rätt förstod.

Tänker hela tiden, bah -fuck! skriv eller säg inte mer nu..låt folk få tro vad dom vill,dom har alltid sin egen uppfattning ändå -det spelar ingen roll vad jag försöker få fram.

Men jag kan inte sluta, jag har tusen fler grejer att säga för att förklara hur det ligger till,jag har förklaringar till allt -hela livet uttänkt,alla misstag och snedsteg finns förklaring på....... :P

jag vill bara få fram det här och det här och det här för att man ska förstå, tillslut har jag öppnat upp hela mig själv + hunnit slå en rejäl knut på mig själv.
Som nu, jag babbar på om ingenting om något som bara jag förstår :P

bara doooh!


Aja. Första kvällen på jobbet efter ledigheten. allt gick så lätt och så snabbt. Fattar inte vad som hänt :P antagligen min inställning, då ja var väldigt trött innan jag gick på ledighet. Jag var helt slut i huvudet, och allt verkade bara gå emot mig. Så min ledighet var verkligen behövd. Alla var så glada och medgörliga, jag var lugn och inte överstressad.

Fick dessutom rätt bra nyheter, som jag hoppas går igenom. Fan vad nice det hade varit :)

Så roligt att få göra lite annat :)


Nu ser jag fram emot imorgon. Kanske får man mysa med liten bebis ^^   

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards