madelenee -I do it my way

Inlägg publicerade under kategorin 2011

Av madelene - 14 februari 2013 14:02

idag när jag vaknade tog jag ut Heidi på långrunda.

Hon verkar inte vara intresserad alls om hon inte får gå lös, vilket jag inte låter henne göra så mycket nu eftersom hon trotsar sönder mig. Typ springer långt ifrån mig och sen bara skiter i när jag kallar på henne eller så ställer hon sig och bara glor på mig. Precis som om hon frågade sig själv vem fan jag är som säger vart hon ska gå...

Så hon får gå kopplad, leka och spåra men i koppel, vilket inte alls verkar vara lika roligt.


Alla hjärtans dag idag och jag har ringt my bestie, my lovely Jo, min andra halva -Johanna! :D

Inte pratat på över en månad och jag skulle ha ringt henne när jag kom hem.men allt har dragit ut på tiden så iaf, ringde henne idag eftersom jag tyckte det var passande på denna kääääääärleks dagen ;) :P

Så kul att prata med henne, hon ger mig verkligen liv! Jag får så myycket energi från henne och hennes "dramatiska" liv :P hahaha!
 (haha vet inte om jag var elak nu eller vad ?)

Älskar henne iaf.

Tråkigt vi inte kan ses förrän typ om 3 veckor eller nåt. Hade velat åka till henne nu direkt!


Såå vad händer annars idag då ? på kääärlekens dag ^^

ingenting faktistk och jag tycker inte alla hjärtans dag är något speciell faktiskt. Det var som en kompis gav mig på facebook "fuck the 14th february, i love you everyday" -och så är det :)

Jag vill inte göra detta till en speciell dag där jag ger mina nära och kära,eller mig själv något speciellt.

Varje dag får istället vara något speciellt :) Tror man mår bättre av det än att hetsa om EN dag.


Folk blir deprimerade för att dom inte har någon att dela dagen med. Men skitsamma, helst seriöst.

Det spelar ingen roll när du ska älska dig själv mest, varje dag.

Tänk på dom som inte har en mamma och pappa på mors/fars dag istället.. thats some rough shit.

Älska dig själv och allt blir bra ändå :)


Aa just det Blomman kommer på besök ikväll. GIRL TALK!!



Me and myy Jo

      

 



Av madelene - 13 februari 2013 15:30

Så duktig jag varit i dag ^^ fått massor gjort!

eller egentligen inte, men jag har börjat iaf. Det är en hel del för mig, att börja är alltid jobbigast.


Tror jag fick energi från igår då jag umgicks med världens bäästa :) som desutom har är nybliven pappa.

Jag är så glad för hans skull, det är så roligt! Synd vi inte kan stå närmare varandra,eller asså, vi står nära men kan inte umgås så som vi gjort innan, och det är så synd!

Men jag fick iaf en hel dag igår, något vi båda uppskattade som fan. Shit så kul vi har tillsammans, skrattar hela tiden och flippar runt.

Han ringde mig på morgonen igår och kom senare och drack kaffe, sen tog vi en tur till en annan stad och träffade "gammla vänner". haha det är så kul när folk som inte sett mig på länge träffar mig :P

"alla bara skriker shoooooo" haha nej men mycket kul var det :)


Har precis varit ute på lång promenad med Heidi baid.

hon har börjat trotsa som fan ibland. lyssnar inte alls på vad man säger, och speciellt inte när vi är hos mina föräldrar ute på gården. Där verkar hon tro att där är det hon som bestämmer. Dream on doggy! :P

SEn räcker det att vi kommer innanför dörrarna så lyssnar hon på mig igen.

Men det jobbiga börjar väl nu, där hon testar gränser. Hon har ju precis fyllt 1år.

aaa sååatte, haha ja :)


ringt om massa jobb oxå. Så nästa vecka börjar helvetet, eller det är det inte :p haha, i love my work :)

Det är jobbigt att ta sig dit, men att vara där är det bästa som finns :)


Hoppas alla har en bra dag! Älskar att solen är framme idag. Det har varit så mulet och tråkigt sedan jag kom hem. Men idag har det varit skönt :)  


 

Av madelene - 11 februari 2013 17:05

Sista pool dagen vi hade i thailand. jag ville bara bli brun efter dom senaste 5 dagaran av skitväder!


och så hade vi en hel del kul oxå :p


 

           

.

Av madelene - 11 februari 2013 13:04

Idag vaknade jag av att det luktade bullar i hela lägenheten :)

Fick desutom sova lite längre idag. Heidi brukar väcka mig vid 8-9 tiden. Men idag tog dinny ut henne så jag kunde sova vidare. Det behövde jag tror jag.


och så fick jag då kanelbullar till frukost :)  kan knappt bli bättre :P

Har sen varit ute på en lång runda med Heidi baidi. Hon är så söt, ni skulle bara se henne in action alltså :P så söt!

Just nu leker hon med sin boll. Hahah hon är så kul att kolla på :p


Det är dödligt kallt ute idag så tror inte jag ska ut så många fler gånger idag. Om det inte är för att gå ut med lill tjejen då.

Har lite planer som behövs ta itu med, så det är väl vad dagen erbjuder idag.

Hade velat gå och sola, men uuusch att ta sig dit i denna kylan :/ nope, det får bli en annan dag när jag känner med kylan lite och inte fasar den såhär :p



 

Av madelene - 10 februari 2013 12:34

För att ha handlat så mycket som jag har gjort den senaste månaden så är det sjukt ändå vilket shopping begär jag har!

Åh, hm.com i hate you, so even bigbok.se! ååh :(


Detta är verkligen en av mina värsta månader, och då är det ändå inte så illa. Det är bara det att jag VERKLIGEN inte kan shoppa denna månaden. alla snackade om att förra månaden var den fattigaste. Noo no, inte för mig -denna månaden är living hell.

låter som värsta tjejen här.

För jag har pengar,mat på bordet, godis på bordet,pengar till solning. ändå har jag mage att klaga ??

Kanske inte, men jag vill veerkligen handla. åh så fina kläder det finns ^^ ni skulle bara sett. jag har sett två par aaaasfeta skor, skitfina klänningar för helt löjligt pris! men jag kan inte,åh jag vill så mycket.

Det är i-landsproblem det,riktigt illa.


 


   

Av madelene - 9 februari 2013 13:28

Vaknade tidigt imorse, som vanligt nu sen jag kom hem.

Vaknade tillsammans med en super highpad hund. Hon hade tydligen vaknat på helt rätt sida :P Helt galen när hon märkte att jag vaknade. Så söt!

Gick upp och gjorde kaffe och sen ut med heidi baid. Verkligen energi till en hel hundgård :P

Men hon är så duktig, när man går lös med henne kommer hon direkt när man kallar på henne och sånt ^^

Så gick en lång runda och gick sen in och åt frukost.


haha jag har en grej med osten.

För det första så har jag inte alltid gillat ost, började äta det kanske när jag var 18 eller nåt, och jag gillar typ bara 2-3 sorter, ost på mackan måste verkligen vara en speciell!

Sedan jag börja äta ost så är där vissa krav på skivorna jag ska ha på min macka :P

Där får inte vara några kanter...


folk blir helt chockade och skrattar åt mig för dom inte förstår vad jag menar.

Men asså det finns kanter på en ost, som är "hårdare" än resten av skivan :P ost skivan måste alltså vara jämn, utan för mycket ost på vissa ställen, för då blir det kanter :P



   




haha lill tjejen har irriterande ögon, så hon har fått salva för att det ska bli bättre - som det redan har börjat bli :)

men hon ser så kul ut när hon precis har fått salvan. haha som en clown.

Så ger hon en sån blick så man typ  dör av skratt, sååå sööt!

       

Av madelene - 30 januari 2013 18:29

Solen Kom fram till slut ändå idag :) har dock inte legat och solat, mitt huvud har varit för stressad för det. Så har gått på stranden. Helt sjukt hur fint det är på vissa platser, sen helt plötsligt bara kommer värsta soptippen typ. Allt luktar äckligt och dom har slängt allt möjligt både i vattnet och på stranden. Irriterande att dom gör så när vi på andra sidan jorden gör allt för att hålla rent...

imorgon är det sista dagen här. Samtidigt som det ska bli skönt så är jag lite sådär,vill sola mer och bada i havet :)
i Bangkok blir det takpool,pool på taket alltså :P haha ^^
Det har ju sin charm det oxå,men haavet och stranden,åh det är så mysigt och skönt.

ska snart gå och lägga mig. Men först lite träning med lilla lillebror :) varje kväll tävlar vi. Jag gör fem armhävningar,han 65 :P
Sen ökar vi varje kväll,jag med en och han med fem. Jag gjorde knappt tre från början,så lite stark har jag blivit ;) :P
sen massa mag och rygg övningar, fetaste ställena på mig. Så I need to work it off.
Det är så sjukt att jag var mer nöjd med mig själv innan,10kg tyngre. Allt sitter i huvudet bara...

hatar att jag mår psykiskt dåligt varje gång jag ätit..så töntigt! Jag väljer ju själv vad jag stoppar i mig och vilken tid. Och det är ju inte som att jag går upp 8kg varje gång jag äter något onyttigt,fast det känns så. Tur jag inte är rent snurrig i hjärnkontoret, fan vad fel det kunde gått då. Jag vet ju att jag ser bra ut,trots alla fel jag hela tiden ser på mig själv. Helheter är ju heeelt okej :)
önskar alla kunde säga till sig själva så. Krossa anorexi och alla andra såna sjuka och hemska sjukdomar!

Vi ser en varje dag här på stranden,hon är kanske 50-60 någonting och powerwalkar flera gånger om dagen med vattenmeloner i varsin hand. Alla ben i kroppen syns på henne,knäna är värst :( så läskigt. Vill bara gå fram till henne och tala om hur fin hon är i hopp om att hon ska sluta hetsa..
brun blir hon iaf :P nästan det för mycket oxå,dock inte så konstigt så som hon ränner på stranden :P
nä men inget att skoja om,hemskt faktiskt.

Hände en sjuk grej igår förresten.. jag och mamma står och väntar på stranden på att pappa ska komma med varsin moped . Helt plötsligt kommer några kinesiska kvinnor fram till oss och höll på med sin kamera. Jag trodde först att dom ville jag skulle ta kort på dom. Men fin ville ta kort tillsammans med oss :P dom skrattade och pratade med oss utan att vi förstod någonting. Dom klappade på mig som om dom aldrig hade sett en vit människa som kunde bli brun eller nåt. Eller som om jag var någon gudinna eller nåt. Jättekonstigt var det :p funderade sen på om dom kanske trodde jag var känd :P men då borde dom väl frågat om atugraf oxå haha.
Kul var det iaf.
Idag var det min bror och pappas tur. Ett kinesiskt par kom fram och ville fotas med dom,haha. Vad är det med kineser att ta bilder med okända ? :P
Pappa självsäker som vanligt och bara:för vi ser jävligt bra ut ;)
Haha aa kanske det,men enligt mig var där minst 5 brudar i närheten som såg bättre ut än mig. Dock är ju smaken som baken :P


Regnet idag,as sur var jag.
den andra bilden är från my Lovely frukost,helt mobbad :P

Av madelene - 30 januari 2013 08:02

Vi kom ner till stranden och 10minuter senare börjar det ösregna! Var man inte deprimerad så blir man det.. vi har haft EN sol dag på den här jävla ön!
men jag försöker tänka att det faktiskt kunde varit värre. En stor våg hade kunnat dra över hela ön och familjen hade varit splittrad... så inte fan ska jag klaga :) här ju haft sol hela månaden. Men lite tråkigt är det att sista veckan är såhär..
Förhoppningsvis försvinner regnet snart igen :)
I vilket fall som helst så är jag ju ändå brunast ;)

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards