madelenee -I do it my way

Alla inlägg under november 2011

Av madelene - 8 november 2011 11:15

...Klart,man växer ju för bövulen ! Ibland ifrån varandra,tråkigt - men sånt är livet !
Promenera bara vidare,lilla du.


 

Av madelene - 8 november 2011 00:08

Nu ska jag skriva om ett väldigt känsligt ämne för mig - Otrohet.
Antagligen blir det många hårda ord, och det är för jag verkligen HATAR otrohet.

Folk säger : Alla är otrogna någon gång.
In my ass säger jag till er idioter ! Jag skulle aldrig få för mig att vara det !
Fyll mig till bredden med alkohol,decka mig totalt, jag svär på mitt liv att du hade inte haft en chans till att få mig vara otrogen mot en pojkvän.
Man gör inte så,man ger inte den smärtan till en annan människa som otrohet kan framkalla.
Mer självkänsla än så måste man ändå ha ! Man måste tänka länge än så !

Visssa säger: Men han/hon får aldrig reda på det.
JO,karman kommer alltid ifatt dig,förr eller senare. Tro mig !

Grejen jag tycker är så sjuk är ju att man har ett val,man är inte tvingad till att ha förhållande. Känner man att man vill knulla runt,ja gör det, men du kan fan inte både ha kakan och äta den - du hör själv,det är ologiskt !
Antingen har du brud och håller dig till det hålet eller så skippar du brud och spelar golf istället (18 hål,för er som inte fatta,haha)
Jag tar killar som exempel,mest för jag är brud. Menar absolut inte att brudar inte kan vara lika jävliga !
Brudar ser ju sig själva som lite "bad girls" när dom är otrogna, och vem vill inte ha en bad girl att leka med ?
Mycket sexigt,tjejer. Dålig självkänsla säger jag bara,dålig jävla självkänsla !

Sen har vi dom som blir "offret" i en otrohetsaffär,du&jag tex. Vem har inte haft sex med en kille som har brud ?
Jävligt dumt och respektlöst !
Jag fick det att låta som en självklar grej att man haft sex med någon annans pojkvän/flickvän, menade dock inte så.
Talar för mig själv och I have been there,även om jag inte gillat det.
Stackars brud,som inte hade en anning om vad hennes svin till pojkvän sysslade med.
Jag ser otrohet och att ha sex med någon upptagen som samma sak,antingen får du smärta eller så ger du den.
Inget av det är bra !
Är en kille upptagen är han och får bli mitt ögongodis,INGET annat !

Det fula med brudar är att dom oftast känner sig jävligt mycket bättre efter dom haft sex med en kille som har brud.
Även om det inte är så,så känner vi oss jävligt mycket bättre än killens brud iaf. Vi tycker oftast att hon är en dum jävel som inte ser vad hennes kille gör. och om det är bra sex,då växer vi yttligare några cm och ser duktigt ner på  flickännen - Hon blir en dålig person direkt. Jag kan medans hon inte kan.
Vill du att en brud ska kunna förnedrar din flickvän så mycket ?
Jag tänker dock inte så,kärleken är viktig för mig. Fan va ordentlig jag lät :P

Det handlar alltså om att tänka 2 gånger,för vissa 100 gånger.
Ett tips,räkna till 100 innan du gör något med någon annan om du redan har förhållande. Är du fortfarande lika motiverad till att ge din kropp till någon annan än din baby så okeej. Men ge det en dag,så du kan dumpa din partner först.

För er som aldrig fått känna på otorheten så kan jag informera er om att den gör fruktansvärt ont.
En smärta som får en att bli helt utom sig. en stickande känsla i mage och hjärta.
Du skulle kunna ta ditt liv för att få bort smärtan....
En känsla jag helt enkelt inte kan förklara rikigt,jag finner inga ord.

Jag skiter i vad ni gör mot era partners eller hur ni har det i ert förhållande - Men hade du varit min pojkvän hade jag skjutit dig i huvudet, Utan att blinka.
Och det är ren sanning ! Tanken har varit jäävligt nära handling en gång i livet.
Jag är inte sjuk i huvudet,jag låter bara ingen trampa på mig sådär igen. INGEN förnedrar mig !


 

Av madelene - 7 november 2011 23:43

Vem har bestämt att man inte får slå brudar ? Vem kom på det ?
Okeej,jag förstår att dom resonerade så förr i tiden,men nu ?

I dagens samhälle kan brudar vara fan så mycket värre än killar,i alla kategorier.
Så när en kille säger "jag slår inte brudar" blir jag fundersam och dömer killen till att vara en rikigt tönt !

Jag är en sån brud man skulle kunna ge en fet smäll,för jag förtjänar det !
Min attityd är inte att leka med,jag är inte tyst för du hotar med att du kommer nita mig,tvärtom jag proviserar dig ännu mer för att se om du verkligen gör det.
Jag skulle kunna slänga ur mig till ett gäng på 10pers "ja slå då,men slå så du deckar mig.För reser jag mig så loovar jag att du kommer få springa hela ditt liv. jag kommer hunt you down!"
Ja sen är det bara att vänta,se om killen nockar mig eller om han fortsätter bråka med mig,som absolut inte leder någonstans.
Slår inte killen,eller vem som helst - ja då är du faktiskt en nolla i mina ögon.

Det jag vill komma fram till är att man får slå brudar i dagens läge,kille som tjej,bara slå om personen förtjänar det.
Jag menar det är upp till bruden,ställer hon sig och är spydig och beter sig jävligt illa mot en 120 kg kille får hon ta smällen.
Hon ska inte tro hon kan bete sig hur hon vill för att hon är brud.

Sen säger jag inte att det är okej att slåss,absolut inte. Man ska inte slå bara för våldets skull,jag säger inte heller man ska slå så fort någon är kaxig eller för en person har gjort något dumt. Men pressar någon dig ut till det sista,så tveka inte. Du hade inte tvekat om det var en kille,eller ?

Man ska inte heller slå någon som redan ligger,det är liksom synd om vissa männsikor som inte fattar bättre.
Och du ska aldrig slå på någon som bokstavligen ligger ner,det är bara fult.

Nu låter jag säkert som någon som alltid är med i slagsmål och grejer,men nej då. Har slagits ett fåtal gånger i mitt liv,om vi inte räknar med när jag och mitt X fick riktiga spel på varandra,vi har ingen kontakt längre. Funkade liksom inte :P (ironisk för er där hissen inte nådde ända upp)
Har alltid resonerat som så att slår någon mig så har jag knäckt den personen så hårt att personen inte hade någon annan utväg än att slå mig.ord är hårdare än slag !
Men på äldre dar har jag insett att ibland blir man bara trött på folk och ger dom en smäll för att få tyst på dom.
Och om jag slagits ? jag slår bara om du slår ;)
Jag blir aldrig så arg,liksom. Man kan gå rätt långt innan jag skulle boxa dig,tror jag, men jag har varit där.

Och brudar,tänk på det är väldigt osexigt med flickor som slåss,så jag säger det igen
- Slå bara om personen ber om det,om personen pressar dig till det.Sista utvägen är en fet smäll i huvudet.
Antingen är personen en dum jävel som inte insett den har gjort bort sig och slår tillbax,eller så har du gett personen en läxa - Dont fuck with me !


LÅT INGEN TRAMPA PÅ DIG !
TA INGEN SKIT !
Kille som tjej,alla är vi människor.
Av madelene - 7 november 2011 23:34

Sms konversation mellan mig och min mamma

Jag skriver: Jag tror helt ärligt att din unge vill dö. Kan man inte få slå på honom lite ?
Mamma svarar: Nej tyvärr går det inte bra. Puss

Är hon trött eller ?

Av madelene - 7 november 2011 23:10

TVÅ saker jag tycker är dåligt...!


Jag bestälde en kofta från Hm, typ för 3 månader sedan och dom har ändrat leverans tiden typ 3 gånger, nu senast så säger doma tt den kommer i slutet av december,då har jag väntat 5 månader på en jävla kofta!! Det är inte okej!

Tycker jag borde få den gratis eller nåt, jag menar så lång tid ska det inte ta att leverera den ??


Och sen, jag hittat inte blogg appen ?? Någon annan som gör det ? Skitstörigt. Jag vill ju va nörd till max!



Aja. Idag har jag umgåts med min lilla lillasyster, vilket har varit rätt mysigt trots allt. Vi vaknade skittidigt och låg och kollade på film hela förmiddagen. Skönt att ha henne här, samtidigt som det...aa, jag vet inte. Men jag ser igenom henne, och hon glömmer ibland bort hur bra jag känner henne. Så hennes raketer blir så tröttsamma och irriterande!

Men jag älskar henne, med hella mitt hjärta.

Av madelene - 4 november 2011 21:43

En grej jag måste skriva om som hände innan vi skulle åka till Amsterdam :)

Vi står och väntar på tåget i Hässleholm mot Köpenhamn, så går en gammal bekant förbi - en vän jag har på facebook. Vi gick i samma skola,umgicks med samma människor + våra föräldrar känner varandra väl.

Jag har alltid tyckte han varit så otroligt vacker, hennes ansikte har varit to die for! Ritkigt söt,vacker,snygg,fin - ja allt! helt perfekt! Enligt mig. Trots att hon alltid varit mullig (skiver jag pga hur vi se på idealen idag.vacker=smal) och kanske pågränsen till lite tjock, så har jag alltid tyckt hon varit den snyggaste i hela vår kommun! Hennes kropp,hennes ansikte-allt! Hennes personlighet oxå,så jävla härlig och typ mysigt sexig ^^

Aa ni märker, snöa helt in på hennes skönhet :P

Iaf, hon går förbi,och hon hinner knappt hälsa på mig förrän hon fullständigt bombar ner mig med komplimanger. HON kunde inte sluta berätta för mig hur snygg hon tyckte att JAG var :O


"Herregud,du är ju förfan snyggare i verklighten."

så går hon runt mig lite och kollar in HELA mig,

"asså shit! du är ju för fan skitsnygg"

Börjar ruffsa sig lite i håret

"det är ju nästan så man själv börjar fundera på att skönhetsopperera sig"

Hon log snällt mot mig och Sen krama hon om mig och gick...

Det var helt sjukt, jag var så överaskad och kanske tillochmed lite chockad över att HON tyckte så, och att hon ville komma fram och säga det till mig. dom flesta brudar står och antingen avundas/ hatar eller bara står och tittar vackra/sngga tjejer (båda är irriterande)


Jag blev så glad över att få den bekräftelsen (om man nu vill se det så), av någon som jag själv ser upp till. Det känndes så äkta. Hon menade verkligen det hon sa! Hon tittade på mig som om jag var något hon önskat sig i hela sitt liv. Och hon är så jävla SNYGG och trevlig. Fan vad bra hon är! Och jag vill tacka henne, tacka henne som fan för att hon fick mig att känna possitiv energi,som jag inte fått känna va på väldigt väldigt länge. Inte den där riktiga possitiva känslan -där jag tycker bra om alla och tror på mig själv! Jag älskar den känslan, där jag hellre ser det possitiva i allt sitället för det negativa. Tänk vad ord kan göra.


Tycker alla borde göra som min kära bekant... Gå fram och säga om man tycker personen ser bra ut,eller har fina skor,fint hår,har sagt eller gjort något som man tyckte va bra -ja direkt när man tycker en person är eller ser bra ut. Det är roligt att höra possitiva grejer från helt okända människor -eller ja,sålänge det är ärligt. Det måste man lära sig skilja på ^^


 

Av madelene - 4 november 2011 21:32


Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig
Vart jag mig i världen vänder står jag här med tomma händer
Längtar efter något som kan rädda mig






Av madelene - 4 november 2011 20:42

Sitter och kollar på Idol, mest för att en Hässleholmare är med. Har ingen aning om vem killen är, men vet vems hans syskon eller kusin (whatever) är.

Hade egentligen inte spelat någon roll vem från denna trakten det var som var med i Idol, jag hade kollat ändå :P Man är väl sån, det blir liksom mer verkligt när en med samma dialekt är med,eller jag vet inte. Lite mer spännande iaf, speciellt när dom säger han är STORSLAGEN! själv har jag ingen uppfattning,eftersom jag endast sett 1 uppträdande med honom, den med Timbuks låt. och det hade jag oxå kunnat göra om jag fått öva in låten.... Så vi får väl se ikväll. förra veckan hade han tydligen varit sådär STORSLGAEN igen. Så jag hoppas det håller i sig till idag då.


Anledningen till att jag sitter själv är för att jag kastade ut Dinny och hans kompis. Hans kompis gick mig på nerverna redan efter 10 minuter-egentligen inte pga att han är han, utan pga brist på fakta,som min pussy till pojkvän inte vågat informera honom om.En grej som gör mig fullstädnigt galen av att höra gång på gång på gång på gång PÅ GÅNG, jag kokar upp på mindre än 5sekunder. Så jag gick in i sovrummet för att inte göra till en stor scen!

Efter en stund insåg jag att det fan inte va rätt att jag skulle ligga där inne en fredag kväll när jag har 2 jobb kvällar framför mig -NO FUCKING WAAY! Så jag skickade snällt ut dom. Jag är trevlig,jag försöker bita ihop!


Jag låter min gräns vara så jävla lång, och jag förlåter som om det inte var någonting att bli sårad.

Det gör ont! det svider varje jävla gång, jag blir så arg - mest på mig själv för att jag suddat ut gränsen fullstädnigt! Jag har glömt mig själv för att jag varit för snäll mot andra,gett för mycket av mig själv för att andra ska ha det eller må bra...

låter det konstigt ? Låter det som om jag tror jag är bättre än alla andra ? för det är inte min mening, sånt gillar jag inte! Folk som tror sig vara bättre. Jag har bara väldigt stor medkänsla för alla människor, jag har växt upp med att alla är goda - och man sviker inte eller ljuger för varandra, ingen människa gör det -vad man än har för relation. Sin medmänniska ljuger man inte för....

Men det där finns inte i verkligheten, här ljuger människan så fort den får chansen. Människor ljuger för att dom kan,för att människor har gett dom tillit.... ?? det där är så konstigt för mig, jag förstår inte verkligheten (men det är en helt annan historia)


Vad som händer nu är så jävla osäkert, så jag väljer att inte skriva mer om det.


Som sagt, jobb imorgon. Lär väl bli sådär,men pengar tjänar jag :)


 


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards