madelenee -I do it my way

Alla inlägg under november 2011

Av madelene - 26 november 2011 18:59



"Nothing but my dreams matter

Hoping for better days

Maybe a peaceful night, baby don't cry

Cause everythang gonna be alright

Just lay your head on my shoulder

Don't worry bout a thang baby

Girl I'm a soldier (huh)

Never treated me bad, no matter who I was

You still came with that, unconditional love"

Av madelene - 24 november 2011 13:14

Sitter hemma hos min mamma och pappa. Hjälper mamma med tvätten eftersom hon jobbar ihjäl sig.

Sitter och kollar lite kläder. Har märkt att jag gärna handlar bara för handlandets skull. Det är ju inte så bra...... hitta något bara för att liksom. Nej, jag får luygna mig.

Vill ju handla överdrivet mycket på mellandags rean senare. 


Tänk, det är bara 1 månad kvar till jul. Det var ju precis sommar......   

Av madelene - 24 november 2011 00:09

Jag har länge försökt leva efter hur andra anser att man borde leva, vad andra tycker är "normalt". Jag är ju inte alls sån! Har aldrig varit och vill heller aldrig bli. Jag har ju ända från lågstadiet i skolan sketit fullständigt i vad folk tycker och tänker. Därför har jag heller aldrig varit någon rolig person att mobba (även om person försökte sig på det en och en annan gång) - För Madde skiter i.


Idag, eller egentligen igår kväll, bestämmer jag mig för att aldrig mer leva efter hur andra anser hur man borde leva. Jag är jag, om jag nu är sån som aldrig kommer växa upp eller ta något ansvar, så låt mig vara sån - jag gillar det! Jag älskar mitt liv egentligen (fram tills massa människor försökte printa in i mitt huvud hur man BORDE leva)


Jag kommer att överleva ändå, jag vet det - för jag känner mig själv, jag vet vad jag går får och hur stark jag är ! Jag kommer klara livet i en värld som inte stämmer överrens med resten av svensson-folket. Det finns dom som har det så mycket värre men ändå står upp på sina egna ben och lever livet, det dom anser vara liv. För det är väl så ? Mitt liv är något jag själv ska njuta av, inte någon som någon annan ska må bra av, inte MITT liv väl ? Rätta mig om jag har fel kära vänner.


Allt jag behöver är kärlek och mig själv. Sen vem kärleken kommer ifrån är inte heller så viktigt, för det är THE REAL LOVE som spelar någon roll, och även då dom personer som ger The real love.


Låt aldrig någon trycka ner dig eller trampa på dig - Ta ingen skit!

Det är ju vad jag står för, det är ju vad jag hela tiden påpekar till andra.

Det är dax för mig att börja stå för vad jag tycker och vägra rätta mig efter andras tycke.

Gillar du inte det du ser eller hör, vänd då ryggen till och forsätt gå dit din näsa pekar.

Jag behöver antagligen inte dig.


 
  

Av madelene - 23 november 2011 16:34

My mammi... :)


 

Av madelene - 19 november 2011 22:12

........


Jag har svårt för att uttrycka mig, därför jag har den här bloggen. För det är lättare att skriva. När jag skriver går allt som på räls - pratar jag så stressar jag fram varje ord,och det blir ofta fel. För att jag är rädd för att någon ska tysta ner mig eller säga emot mig utan att förstå vad jag menar, att jag ska bli oförstådd utan att någon har lyssnat ordentligt på vad jag har att säga.


Jag lägger det där bakom mig, jag var bara tvungen att skriva om det.

Har haft en jättebra dag, jämför med igår då hela dagen verkligen var totalt värdelös.

Direkt när jag slog upp ögonen och kollade vad klockan var,upptäckte jag en rad med sms som knäckte mig lite grann. Även om jag inte rikigt kommer ihåg vad det stod. men det sårade mig, det gjorde skitont.

Sen går jag vidare till Fb (nörd) där jag oxå blivit bombad. Där har jag då det där meddelande från min vän som sårade mig riktit hårt. tårarna bara kom och det kändes som att jag nu stod heelt ensam.

Jag hade ingen som trodde på mig,på mig som människa. Jag var värdelös,allt var totalt meningslöst.

Heela dagen, heela kvällen. klockan 19 gjorde min mamma mig glad, och min pojkvän fick tillslut resultat. Mamma bidrog med en slant och vi handlade godis och kollade på idol,kolla film och drack vin. Sen somnade jag gott... Och där är vi tillbaka till början :P



Imorgon kommer lillasyster hit :) Det är skönt, hon har verkligen bevisat en hel del för mig genom att bara skriva till mig. Detta är på riktigt, hon är verkligen ledsen. Hon vill inte bara för sig själv utan hon vill för min skull -för hon har antagligen insett och hört av andra hur knäckt och sårad jag blir av hennes handlingar. Hon har verkligen förstått vad jag sagt till henne, hon tog verkligen åt sig sist hon var här. Jag älskade att sova med henne! Ha henne nära mig, känna att hon kände sig trygg. Gud vet när hon gjorde det sist.

Jag tror på henne, jag ger henne varje chans hon ber om. Även om jag blivit sårad så många gånger,inte bara av henne i denna situationen, så står jag alltid väldigt stadigt för min lillasyster,och då den andra som varit där hon är. Det spelar ingen roll vad som hänt innan, jag är tacksam för varje stund dom är närvarande med mig, pratar med mig som alltid. Inga konstigheter eller saker som inte kan berättas, jag vet allt om dom helt enkelt.


Så kvalitetstid med henne imorgon <3

Kolla film nu, sen sova! Vaknade alldeles för tidigt för att vara lördag idag...

Av madelene - 19 november 2011 15:32

Har varit i Hässleholm idag med moster,mamma och lilla kusinen :) Hjälpte mamma och moster att hitta rätta outfiten till ikväll då dom ska ut. -Som vanligt när dom ska någonstans så kommer jag tillundsättning :)

Så nu har jag,eller VI hållt på i flera timmar. Mamma ser ut som en drottning efter vi sminkat och fixat håret och moster lär bli lika snygg i hennes outfit ;) 

Skitkul att fixa andra! :) 


Annars är min helg rätt seg! Drack vin igår för att lugna nerverna,somnade gott efter ett glas (jag tål ju ingen alkohol)

Ikväll blir det pizza och film - man blir tjock av att inte göra något. Men så är det här i hålan, inte många man orkar umgås med - alla är helt skadade och tänker helt konstigt.


Skulle varit med en vän men det blev för mycket skit där så jag avstod, redan innan något händer menar jag,som jag inte kan hantera. Allt var bara konstigt och drama laddat. Folk ringde från alla håll och alla sidor för att antingen "skälla" på mig eller informera mig om vad som hände och vilka jag inte borde lita på. Fattar inte var jag kom in i bilden från början, satt helt lugnt och skönt hemma i lägenheten ju...?!

Men jag blev inblandad och folk börja tänka efter var dom hade mig som vän.... För att någon som precis visat att man absolut inte kan lita på hans ord,humör eller handlingar har sagt att jag snackat skit ??

15 års nivå och jag blev sååå sur! när folk börjar blanda in mig för vaddå ? Varför ? Och inte ens snacka med mig utan sen stå "starka" två stycken tillsammans.. nej nej, blanda inte in mig,skriv inte om händelser där jag inte varit med och sen tveka på mig vänskap... dont do that,dont FUCKING do that! 

Umgås inte ens med killen, eftersom vi båda är lika hårda och envisa. Visst vi är bra tillsammans, oövervinnliga - bäst i hela kommunen! Bonnie&Clyde på högsta nivån....

Men nej, vi går inte ihop. Skulle vi börja bråka så sätter vi hela skåne i gungning! + han gör grejer som jag inte accepterar, som är mot mina värderingar,principer. + han anser man ska vara lojal istället för ärlig - medans jag är väldigt noga med att man måste vara både vara lojal OCH ärlig för att det ska fungera. man kan inte bara vara lojal....


Aa iaf, blev ritkigt sårad över att min vän bara fick för sig att skriva så till mig. Om jag nu var så inblandad -varför inte ringa mig ?

jag vet precis vad min vän menade, jag känner henne. Hon ville ta avstånd, hon ville inte prata i telefon,hon ville bara jag skulle låta henne vara. Och ändå är hon en av dom som vet om att jag inte umgås med dom där killarna längre. har inte gjort på ett år,om inte mer! Enda gången man träffar dom är ju när man är med min vän. Men ja, jag fick skiten och jag väljer att bara backa. inte bry mig alls...

Det började med att blama mig, men när jag sen reagerar och säger ifrån så är jag helt plötsligt paranoid ?!? Känslomässigt fucked up kanske men FAN inte paranoid! Jag vet exakt vad jag känner och vad som är verkligt eller inte! JAG tar inte skit! Speciellt inte när ingen snackat med mig utan jag kom från ingenstans, INGENSTANS ?!

Till och med dom "på andra sidan" hörde av sig till mig för att säga vad som hänt.... Jag menar, varför ringer dom mig och inte människorna som blivit "drabbade" ?





........

Av madelene - 17 november 2011 16:49

Har kommit in på Hm.se nu, men allt är väldigt väldigt segt och dom ursäktar hela tiden för att det är för många besökare.

Anledningen till att jag är innte är för att kolla rean ;) den nya kollektionen är inte jätteintressant. Tycker reklamen är läskig, med människor som liknar barbidockor och jobbar som robotar under ögats vaknade öga. Allt är läskigt med det.....


Ah iaf, jag fattar inte hysterin ? Affärerna har säkert blivit helt bombaderade av massa brudar idag (har inte kollat nyheterna idag) För vaddå ? Någon känd människa gör kläder,för omväxlingskull (??) eller jag vet inte, men någon med mycket pengar från början gör något som förstoras upp och gör folk så galna så dom kämpar om att se sådär "rätt" ut,helst först av alla, som möjligt. För vem då ? Deras skull eller för att någon påverkat dom till vad dom ska tycka om ?


Jag vet som sagt inte ens vem designern är. Är det hon plastik dockan i slutet av reklamen ? Isf,vem är så tokig att lyssna på hennes åsikt om utseende ? :S


Jag vet inte hur kläderna ser ut,har ingen aning faktiskt. Kanske är det snyggt och jag köper något (om det ligger i min prisklass! Inget får kosta över 300kr på nätet :P)


Får väl se om man kommer idag då, eller så får jag ta min rea en annan dag.. Dock verkade där vara rätt mycket nytt, så jag hoppas inget försvinner :)

Av madelene - 17 november 2011 13:14

Försökte gå in på Hm.com för att kolla lite,kanske handla något. Men det går ju inte gå in på sidan för att hysterin om den nya kollektionen har kommit in.


Ah kollar på titanic. Hörs senare!

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards