madelenee -I do it my way

Alla inlägg under november 2011

Av madelene - 12 november 2011 12:48

Det var ju fan vad bakis man är idag :( Fattar inte HUR det kunde hända. Skulle ju bara ha lite mysigt med vin framför Idol med min vän....! Det slutade med att jag vart aspackad så jag missade sista bussen hem och fick ringa runt och ragga skjuts.

Till slut, efter lite tjat ^^ så var det en som ville hämta mig,trots att han nästan sov när jag ringde. Jag Var jobbigt,spydde och tackade oehört många gånger för skjutsen, sen deckade jag inne på toaletten där hemma med kranen på full fräs :P Vaknar till lite när baby bar in mig i sängen och klädde av mig alla kläder. Hela momentet var skit jobbigt trots att jag inte gjorde så mycket,så efter kläderna kommit av så fick baby springa och hämta en spann. och jag kräkte upp det lilla jag hade kvar i magen.


Anlednigen till hela den här jobbiga fyllan var för att jag ätit dåligt på 3-4 dagar, typ ätit en macka på en hel dag och sånt. Kroppen klarade av det där bättre när man var yngre, att inte äta alltså. Man blir ju helt förstörd i kropp och själ om man inte äter ordentligt nu.

Så igår hade jag ätit två käckebröd med smör på. Energi kick -nowere! och dagen innan det så hade jag ätit två rostade mackor på hela dagen. Så min kropp var liksom heelt tom på energi och så fyller jag på med alkohol, smart pucko!


Så när jag vaknade imorse vid åtta tiden så mådde jag inte alls bra och det har varit nära på att vänfda sig i magen några gånger. Drog hem till mamma direkt och köpte med mig frukost bullar, för jag skulle FAN äta. 

Mysigt och gott men inte mår jag bättre :( håller fortfarande på att spy hela tiden.


Ska snart gå hem och vila tänkte jag. För om bara några timmar ska jag vara på topp igen och supa mig full med mening denna gången :P 

Baalleexxx har inflyttningsfest och det kommer bli sååååå FETT! :D  

Fast just nu känner jag inte alls för det, usch.

jag gillar ju inte ens att festa..


Måste inom affären och köpa en cola! socker tror jag är grejen för att bli av med den här djävuls baksmällan.....

Av madelene - 10 november 2011 18:45

 Jag hörde för ett tag sen någort bra ."Förr hade föräldrar många barn,idag har barn många föräldrar". Enligt mig beror de på en sak,att många skaffar barn när dom själva är barn,eller precis har kommit ur barndom. Man vet inte vad som är viktigt att prioritera i livet än,man vet inte vad man vill,var man är eller vem man är.Man tror man är kär och att de ska hålla förevigt med sin älskade,men i den åldern kan man inte förutse framtiden. De är ändå ett litet liv man sätter till världen,barnet skadas så otroligt mycket OM de skulle ta slut med sin partner.
 Jag tycker iaf att man ska ha varit tillsammans 3-4 år,och de ska vara ett bra och sunt förhållande och man ska ha känt varandra i minst 2-3 år, innan man skaffar barn.
Jag menar absolut inte att de är fult eller att jag tycker illa om folk som skaffar barn som unga ,men jag tycker det är dumt och väldigt synd. Du har ett liv,en chans. Man kan tyvärr inte spola tillbax tiden. Tänk när du sitter där som 50 åring och tänker tillbax på vad du gjorde med din ungdom, med den bästa tiden i ditt liv.
Du hade älskat ditt lilla underbarn även om du väntat ett par år :)
Eller tänk såhär, va hade du känt om ditt barn kommit hem vid 18års ålder och berättat att hon/han ska bli förälder ? Klart man blir glad och stöttar sitt barn, lägg märke till BARN, men innerst inne tror jag man tycker de är vääldigt synd, hade du inte gjort de ?

Unga mammor blir så arga när man tar upp något sånt här.De finns liksom bara ett sätt att tycka och tänka om den här saken och de är deras tanke. "Man förstör inte sitt liv, man ersätter det med något bättre". Varför ersätta sitt eget liv ? Är de så värdelöst så man måste skaffa ett annat ?Och riskera att första dennes liv oxå ?
Varför ha så bråttom med något som aldrig försvinner från en ? Ungdomen får man aldrig tillbax,barn kan man skaffa när som helst i livet. Jag tror även man uppskattar livet mer om man skaffar barn efter 25års åldern.

Hela min släkt och många av mina vänner skaffade barn vid 20 år åldern,vissa har de gått bra för och dom lever lyckligt tillsammans,eller dom lever iaf tillsammans , medans andra lever på två olika håll och kan knappt titta på varandra förrens dom börjar bråka -man märker mycket på hur barnen tills dessa föräldrar är. De är mycket ilska och osäkerhet hos "barnen" med seperernade föräldrar.....Vill ha mycket uppmärksamhet och de är viktigt för dom att bli omtyckta och dom gör nästan vad som helst för att bli de.

Jag själv har varit inne på tanken att skaffa barn,just för att jag ville ha något i mitt liv som jag visste älskade mig till livets slut,en säkerhet till kärlek. Hade inte min dåvarande pojkvän varit smartare än mig så hade jag haft en liten nu. Han menade på att han ville leva livet,utan att behöva tänka på någon annan än sig själv.Han va inte mogen att ta de steget, han insåg de och han fick mig att inse de oxå, även om de tog 3år för mig. Jag är väldigt glad över den lärdomen, för idag hade jag inte haft ork eller tid till ett barn. Jag vill gör så mycket, och de hade jag aldrig fått chansen till att göra om jag haft ett barn. Nu är de enbart jag själv som stoppar mig.

Sen tycker vissa att bara för att man skffat barn så betyder inte de att man inte har möjligheter, men jo. Man lämnar inte bort sitt barn för man inte hunnit leva livet innan man skaffade barnet. Man skulle tänkt på de innan. Visst någon gång ibland,mindre än en gång i månaden kan man lämna bort sitt barn för att kunna få andas och tänka lite på sig själv. Jag menar då när barnet är mellan 0-5 år gamla.

Mina föräldrar gjorde de misstaget,dom skaffade mig när dom va 20,ingen av dom hade levt ut sin ungdom än.Dom festade,dom åkte utomlands,dom åkte till massa platser med vänner och lät mig bo hos mormor. (detta är hur jag själv ser de,mina föräldrar skulle nog aldrig erkänna detta) Jag hade ingen dålig uppväxt eller så,men jag tycker bara de är illa,de ser så illa ut. De är dumt.

Jag kan ha fel,jag har inget barn, tänker alltså inte som någon som fått välja mellan ett barn och sina bästa år i livet. Men jag hat iaf haft samma iställnign till att skaffa barn som anatgligen dom flesta har haft,har dom inte tänkt som jag så snälla berätta varför ni valde bort er bästa tid i livet.










   


 

Av madelene - 9 november 2011 23:26


Ögonen gråter, men munnen den ler
Hon är på väg upp, och vill aldrig mer ner
Från löften och svek blev hon självdestruktiv
Och i rop på hjälp sökte hon ta sitt liv
Hon byggde en väg utav falska skratt
Men bakom fasaden var det mesta svart
Jag hoppas att hon hinner komma till ro
Innan skalet spricker och faller ihop
Vad ingen annan vet är att sanden rinner ner
Om timglaset blir tomt så finns hon inte mer




Av madelene - 9 november 2011 23:08

Ja du viktkollen - det är klart som FAN när ni har en stor godis skål full med godis på er reklam baner (eller vad det heter,palla inte fråga någon heller)

Skitstörigt när företag gör reklam så. Typ en reklam i usa, som är för en hamburgar kjedja men visar paris hilton,eller vem det nu var, som tvättar en fin fet bil i bikini!! Man bara va ?!

Men det är ju så världen lurar oss, på sitt eget lilla kontsiga sätt. Barn och även andra blir påerkade av sånt där ju, vad det nu än är reklam för. smart att smälla massa flugor i en och samma smäll ;P




Finns så mycket man hade kunnat säga om just det här att dom som har makten lurar oss. Men dom beskriver det så bra i en lång dokumentär (som man även kan se i klipp på youtube)

Dokumentären heter The arrival

Av madelene - 9 november 2011 22:47

Varit ute och frösit idag. fyfan för vintern! Eller jag gillar vintern,VINTERN - vintern. Mycket snö och sånt, mysigt. Men hösten och allt därimellan är bara kallt och jobbigt.Längtar till sommaren då ^^


Har ingen störra lust att skriva något ikväll. Ville mest bara in och kolla...

Så det får bli det här med kylan :P


Ha de bra!



Btw, längtar till Balleexxx inflyttningsfest på lördag! Tror det kommer bli fett ;)





 

Av madelene - 8 november 2011 18:50

måste man vara ego - men vad gör det när den finaste du har i den här värden är dig själv ?   


The Devil rule the human......watch out!


 

Av madelene - 8 november 2011 11:15








Back in the days

Torsdag 18 Juni 2009


"Jag bestämde mig igår för att inte ta upp detta här, men jag ångra mig. Jag måste få ut det.

Jag är så ledsen just nu så jag hade kunnat sätta mig ner och böla i flera timmar.
Jag gör inte det, utan håller istället huvudet högt. Jag om någon har lagt ner tillräckligt mycket energi och tårar.

Jag ska sluta vara så naiv och dum och tro det bästa om människor hela tiden, har man gjort bort sig så har man gjort bort sig. Det räcker inte med ett förlåt i vårt samhälle idag, ord är inte så betydelsefulla idag. Speciellt inte ord som "förlåt" och "jag älskar dig" . Det har liksom tappat sin glans.
Jag ångrar mycket, men ett förlåt räcker inte till för att beskriva hur ledsen jag är för vissa saker.
Jag älskar så mycket så vissa hade kunnat försörja sig på min kärlek, men "jag älskar dig" tas inte på lika stort allvar, för folk har tjatat ut och missbrukat orden fullständigt.

Om du bara visste vad jag tänker om dig, vad jag alltid har tänk om dig.
Varje dag önskar jag att du ser mig, att du ser hur jag lever, vad jag går för. Varje dag önskar jag att du var hos mig, umgicks med mig, skrattade med mig.
Varje dag önskar jag att du såg mig som många andra gör.

"kunde inte gå runt och vänta på dig"

"Du som satte oss där" - dom två meningarna ekar i mitt huvud konstant. Jag förstår inte dom, jag gör verkligen inte det. Men det är typiskt honom, att skylla på någon annan och se sig själv som fläckfri. Inte förstå att dumma handlingar av honom, får andra att göra dumma hanlingar mot honom.
Historien går inte ihop, alls.
Hur historien än är, så har jag inte med det att göra längre, eller om jag någonsin haft med det att göra egentligen?

Sårad än en gång, och drama queen som jag är så tycker jag hemskt synd om mig själv.
Jag gav verkligen allt, allt för att han skulle må bra.
Men jag får se det som så här - Han förlorar något i detta, inte jag.
Sista tiden var han inte någon speciellt bra vän medans jag la ner min själ i att oroa mig över hans situation.

Som min kompis sa: Han har knäckt dig, tjejen.
Mm, och duktigt oxå ! Naiva lilla Madde....



Det hjärta som skulle bli ditt på något vis, det fryser nu sakta till is.
fan"

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards