madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 8 november 2011

In your fucking face!

Av madelene - 8 november 2011 11:15








Back in the days

Torsdag 18 Juni 2009


"Jag bestämde mig igår för att inte ta upp detta här, men jag ångra mig. Jag måste få ut det.

Jag är så ledsen just nu så jag hade kunnat sätta mig ner och böla i flera timmar.
Jag gör inte det, utan håller istället huvudet högt. Jag om någon har lagt ner tillräckligt mycket energi och tårar.

Jag ska sluta vara så naiv och dum och tro det bästa om människor hela tiden, har man gjort bort sig så har man gjort bort sig. Det räcker inte med ett förlåt i vårt samhälle idag, ord är inte så betydelsefulla idag. Speciellt inte ord som "förlåt" och "jag älskar dig" . Det har liksom tappat sin glans.
Jag ångrar mycket, men ett förlåt räcker inte till för att beskriva hur ledsen jag är för vissa saker.
Jag älskar så mycket så vissa hade kunnat försörja sig på min kärlek, men "jag älskar dig" tas inte på lika stort allvar, för folk har tjatat ut och missbrukat orden fullständigt.

Om du bara visste vad jag tänker om dig, vad jag alltid har tänk om dig.
Varje dag önskar jag att du ser mig, att du ser hur jag lever, vad jag går för. Varje dag önskar jag att du var hos mig, umgicks med mig, skrattade med mig.
Varje dag önskar jag att du såg mig som många andra gör.

"kunde inte gå runt och vänta på dig"

"Du som satte oss där" - dom två meningarna ekar i mitt huvud konstant. Jag förstår inte dom, jag gör verkligen inte det. Men det är typiskt honom, att skylla på någon annan och se sig själv som fläckfri. Inte förstå att dumma handlingar av honom, får andra att göra dumma hanlingar mot honom.
Historien går inte ihop, alls.
Hur historien än är, så har jag inte med det att göra längre, eller om jag någonsin haft med det att göra egentligen?

Sårad än en gång, och drama queen som jag är så tycker jag hemskt synd om mig själv.
Jag gav verkligen allt, allt för att han skulle må bra.
Men jag får se det som så här - Han förlorar något i detta, inte jag.
Sista tiden var han inte någon speciellt bra vän medans jag la ner min själ i att oroa mig över hans situation.

Som min kompis sa: Han har knäckt dig, tjejen.
Mm, och duktigt oxå ! Naiva lilla Madde....



Det hjärta som skulle bli ditt på något vis, det fryser nu sakta till is.
fan"

 
 
Nina

Nina

8 november 2011 17:54

Hej, känner igen mig i det. Jag är likadan och vill bara se det goda hos andra personer. Så de som bemöter mig väl, de kan jag öppna mig för mkt för, sen får man huggen i ryggen efter hand som man får ur sig för mkt till fel person och får ta konsekvenserna i efterhand. :( Det är inte roligt, men förhoppningsvis så lär man sig något på de saker man gör. :) Försök göra annat, så får du annat att tänka på. ;)

http://rosentjejen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards