madelenee -I do it my way

Alla inlägg under december 2012

Av madelene - 13 december 2012 12:27

Kass jag är,när folk faktistk tar sig tid att gå in här...

Är hemma i skåne igen. Har varit sen i söndags. Har mest chillat sen jag kom hem. jobbat lite,dag pass vilket var riktigt roligt. När jag jobbar natt är det så ensamt.


Har även varit ute och lekt i snön, 2 gånger- allt för att vara glad här ^^

Asroligt är det att åka pulka faktistk! Har varit ute med min bror båda gångerna. Mysigt att ha lite tid med honom oxå. Visade honom ett nytt ställe igår som han inte visste om. Kände mig lite halv cool sådär  

Det visade sig att ingen åker där längre. Vi åkte alltid där när jag var mindre. drog dit med skolan och så.

Kul var det! Nu är man tillräckligt gammal för att få åka stupet ;) :P haha.


Dock åker vi på traktor slang,skitfort!


Det är bara 2 veckor till jul och jag har noll julkänsla. Har inte ens pyntat. Tycker det är helt onödigt. För det är för mycket jobb för att vara uppe så kort tid.

Jag åker ju till Thailand i januari, och är borta en månad. Palla ha julgrejer uppe så länge!

Nej, så jag bestämde mig egentligen för några år sedan att inte hålla på med pynt och skit förrän jag får barn. Vill jag ha jul känsla kan jag gå hem till min mamma.. jag orkar inte stressa upp mig.

Min jul känsla kommer ifrån mina 1000 ljus jag har i hela lägenheten ^^ skitnöjd med det :D


Har egetnligen en del att göra, men jag tappar all ork när jag är här. Det känns som om ingenting spelar någon roll. Det är helt dystert. energi ätande dyster.

Jag var på topp när jag kom hem men damp ner redan första dagen jag kom hem. Det är föööör dystert.


Sitter och kollar/lyssnar på musikhjälpen. Rätt avslappnande, även om det sätter tusen frågor i mitt huvud.. jag har svårt att förstå det där med insamlingar. Får man verkligen fram sin sak ? Eller tar det ååår innan pengarna landar där dom ska,om dom ens kommer fram ?


aja.

Ska göra lite varm chockladmjölk. fryser ihjäl här!

Dock är det helt underbart väder ute.


   


  


Av madelene - 8 december 2012 13:22

Jag var tant märta där ett tag, men yea i totaly get her :P

man får lyssna på vad hon säger och inte döma henne för hur hon ser ut :P Var jag elak nu ???! :S



Askul! och jätterätt haha



Av madelene - 8 december 2012 12:45

Gnäller lite som om jag har förlorat något, fast jag inte har de. jag har bara allt att vinna just nu...Va med om det eller inte, jag klarar mig.


Kan störa mig på mig själv att jag lägger tankarna fel, och jag förstår inte varför jag gör det, när jag tydligen förstår bättre. Går emot mig själv ständigt.

Men det är svårt att vara sig själv när man inte vet vem man är,som färska prinsen sa.



fint väder idag :)

Vi gick ut och köpte frukost imorse,kaaaffe! mitt liv blev mycket bättre efter det ^^

ska försöka se fram emot ikväll nu. Det är alltid askul så ska försöka ha tankarna precis där!





   

Av madelene - 8 december 2012 00:10

Jag vaknade på samma humör som jag gjort  dom senaste 2 veckorna. Det gör ingen skillnad på var man befinner sig, känslan är där ändå. Dock har det väl varit lite lättare. Då jag  fixat mig 3 dagar av 5, hade jag varit hemmma hade jag sett ut som fan dagarna igenom.... + jag har träffat människor här, det gör jag inte hemma.


Har träffat några av johannas tjej kompisar under dom gångerna jag varit här. dom verkar vara jättetrevliga,och dom är så söta för dom hälsar till mig varje gång johanna pratar med dom i telefon eller nåt ^^ dom gillar miiig :)


Skillanden på folk här och hemma är att folk är intresserade av att lära känna andra här. Dom frågar frågor och gör så man kan vara med i samtalen. när jag träffat dom alla så har jag kunnat sitta och snacka "deep" med dom fast vi inte känner varandra. inget "bara-för-att-vara-trevlig-prat"- Hatar sånt! lek inte trevlig och fin om du inte är det...


Idag har vi varit i Mellbystrand,käkat och sådär. Hälsade på mamma&pappa som var i husvagnen. Jättemysigt faktiskt att ha husvagn på vintern. iinte alls kallt som jag trodde..


Sen har vi suttit och druckit vin och kollat på tv.

jag har dansat rundor lite i lägenheten,skakat rooompa för johanna haha ;) 

Ska snart sova, hoppas på att jag kan släppa allt och inte vakna som ett ångest monster imorgon oxå. paniken är näääraa...men jag är fan bättre än så!


måste bara säga hur duktig min lilla älskling är där hemma. Hon var själv hemma igår och skötte sig jääättbra. hon är så duktig.

mitt X har övat med henne hela veckan. och hon är verkligen så medveten om när hon gör fel. man behöver knappt säga något för hon vet direkt att hon varit för busig eller gjort något fel. Såå sööt! :) Jag ser bara hennes ansikte och stora hundögon,skämmas och krypa ihop till en liten boll framför mig.. jag hade aldrig klarat av att vara arg där och hade pussat på henne dirkekt :P 

jag gör henne till min bebis :P tur dinny har största ansvaret :)

Är så glad att mamma och pappa tycker om henne oxå. Pappa pratar till och med om henne,vad hon gör och hur duktig hon är. Han som hatade den rasen när jag skaffade henne :P



Ska sova nu. imorgon blir det fest med dom bästa   

Boys, iam coming home! :D (asså nej inte hem,hem)



 



Av madelene - 6 december 2012 20:07

 

Av madelene - 6 december 2012 09:39

Jag skriver inte så mycket eftersom jag är tom på ord typ. jag känner mig lustig, men jag tror det är räddsla för att ta hela steget. Jag sitter fast och det gör ont att dra sig loss.


Igår gick vi mest runt och åt tycker jag :P 

gick till Feta greta där dom har godaste hamburgarna i stan tydligen,hur god nu en vanlig hamburgare kan vara - jag tror dom inbillar sig bara för att dom känner folk som jobbar där :P

good men som i vilket "gatukök"som helst typ, haha. men jag låter dom göra den till fancy :P


Efter det gick vi till Roberts och drack varm tjocklad, och blev intervjuade av Jo´s kompis som skulle göra något till hennes c-uppstats eller nåt. Så det var lite mysigt även om det ballade ur på slutet.

tur jag och Johanna inte är så långsynta,eller säger man trångsynta ? 

Iaf, vi bråkar värsta och sen blir vi vänner efter 5-10 minuter igen. kan inte hålla oss i från varandra liksom. Så det är jobbigt att vara sura på varandra för länge eftersom man alltid behöver säga något till varandra som inte alls har med bråket att göra.

löjligt bråk igår, men det blir ju lätt så när man egetnligen kanske inte mår så bra på insidan. tur vi har varandra ändå...   


Sen hade vi det bara mysigt här hemma hela kvällen. Så söta är vi, ni skulle bara veta ^^

Planerade in ett M-party med E och hennes kompis. haha, vi ska göra allt som börjar på M -mat,marängswish,mysa och lite annat som börjar på M. Askul kommer det bli! :P aahaha.


idag är jag helt ensam hela dagen och kvällen. Vet inte vad jag ska hitta på, kanske åker någon annanstans :)


  


Av madelene - 6 december 2012 09:32

 



Av madelene - 5 december 2012 11:57

   


ja isf så gör det ju inget att jag inte kunde sova inatt och att mina tankar höll på att förstöra mig - som om dom inte redan gjort det..




Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards