madelenee -I do it my way

Alla inlägg under december 2012

Av madelene - 17 december 2012 12:19

Det är jobbigt att vara här, det är jobbigt att hålla humöret uppe. But iam trying standing strong.

Tänka framåt, thats the trick...


Är det hemskt om man säger att man önskar att jorden faktiskt skulle gå under på fredag ?
inte för att jag tror det men man vet aldrig.  jag försöker tro på att allt löser sig, goda tankar och på goda människor.

Går världen under så är det ju med all rätt, inte alls konstigt. Går den inte under så får vi leva kvar i detta helvete ett tag till -där människor tror dom kan gå över varandra för att komma fram.


Messar med en kompis just i detta nu, som ville vi skulle ses i helgen. skrev tillbaka till honom att vi fick se om jorden var kvar haha. Han bara: det är den, så lätt kommer vi inte undan.

haha true that!


jag tror faktiskt inte att jorden går under,sprängs i bitar eller what ever. Men något tror jag kommer hända, som har stor betydelse för människorna. kanske märker inte hela världen av det samtidigt, men sakta och säkert förstörs männsikan helt och det är bara vissa som överlever, det är planen.Allsmäktig är tydligen viktigt även om det kanske inte finns en gud. Någon vill alltid vara det...THATS THE PROBLEM.

The world is fine!


jag har ju en resa inbokad i januari. 

Livrädd är jag faktiskt :P

Vi ska ju mellanlanda i Dubai och vara där 24 timmar. ska upp i det höga tornet eller vad det är. Skitläskigt!

Enligt vad jag tror på så är för det första dubai djävulens land. påhittat fancy shit. Inte för alla människor liksom. fuck faancy!

och det där tornet, är en lömsk hemsk plan -den har ett syfte och symboliserar vissa grejer.

JAG ska upp i den!! :/ livrädd är jag. Går världen under så är vi ju körda! Gud kommer inte ens kolla åt vårt håll!! Vi är fast i djävulens hand (land) buuuhu! (jag tror på att helevtet är här på jorden, gud har en bättre plan- så jag tror och hoppas på att han finns. jag väljer att kalla det tron på det gudomliga-allt gott ^^ Gud känns så påhittat,men jag tror på det. inte kristen utan mer åt alah isf, min tro ^^)

 


haha folk tror nog jag är konstig nu :P

mamma skrattar åt min panik, och även jag skrattar åt min rädsla -eftersom jag inte vet. men tro får ju alla göra ^^ Även om det kan bli lite galet och dra iväg en aning :P


Aja.

Ska fixa lite käk och spela spel med min kära roommate :)

Få honom på bra humör kanske. pallar knappt...


Helt serisöt så hjälper det att skriva blogg!

jag var helt off när jag började, men efter att ha skojat med mig själv här nu så är jag rätt glad nu ^^ :P

jag är nog den som älskar mig mest. biggest fan! ;)


Av madelene - 16 december 2012 21:14



Jag ber för andra som finns utanför.
Jag ber från mitt hjärta och tror att du hör..
Hjälp alla människor som lider just nu.
Alla är barn här och vår fader det är du.
Jag förstår nog inte varför en gräns
en dörr blir stängd..Jag vet din kärlek gäller alla,
Som lider, som gråter, som tror och förlåter..
Hjälp alla människor som lever i flyckt..
Och ge dom en plats och ge dom en plats
där dom kan leva tryggt.
Oooh, rör våra hjärtan, så att vi kan se.
Gud visa vägen och lär oss att ge.

 
 
Såhär när musikhjälpen avslutas :)
Skicka pengar tror jag tyvärr inte på,
jag har svårt att tro dom kommer rätt.
kollar man bara på kommunikation mellan sverige och svenskar
när katastrofen i Thailand hände så tvekar man lite.
Inte ens där kom rätt grejer fram till rätt personer. Det tog månader!
Ändå var där direkt kontakt där nerifrån, men beslut kunde lätt ändras på vägen.
 
Sverige trodde att dom hjälpte till men allt dom var duktiga på var att skapa media.
Musikhjälpen är superduper bra, men kommer hela insamlingen till det den är menad för ?
Vad vet jag ^^
Av madelene - 16 december 2012 14:54

 

Av madelene - 15 december 2012 14:00

mår riktigt dåligt! :( Helt förkyld och ont i halsen. jag hatar att vara förkyld, det är så störigt!

Känner mig helt förstörd i min lilla kropp, vet inte om den fryser eller är för varm- det gör bara ont.


Så typiskt att jag ska bli sjuk. Sa till min lillebror när vi åkte pulka att han inte fick klä av sig och sånt för att han blev varm, för då skulle han garanterat bli sjuk. Så blir jag det istället, jag som var vuxen och väldigt ansvarsfull. Fuck det hädan efter! :P


Skulle egetnligen träffat Heidi´s förra ägare idag. Men eftersom hon är gravid och grejer så vill jag absolut inte smitta henne med det här helvetet.

Fick iaf reda på att D är helt OK med att vi har Heidi :)

Riktigt skönt att han litar på oss och inte har några problem med att vi tar över hans hund. Han vet att hon får det bra :)


Ska bara kolla film hela dagen idag. Hoppas på att livet blir bättre.


Snön smälter utanför, riktigt tråkigt... men dom lovar ändå att vi ska få en vit jul :)

jag hoppas på det. jag har hela tiden hoppas på att vi har snö fram tills vi åker till Thailand och att allt sen är borta när vi kommer hem och att våren börjar närma sig :) Hade varit helt perfekt!

Av madelene - 15 december 2012 12:16

     

Av madelene - 14 december 2012 17:47


Tänker bara på Alexandra när jag hör denna låten :) Hon sjunger den så fint ^^

Man blir helt lugn.Massor med minnen kommer tillbaka när jag lyssnar på den... Så fint ^^



I did my best, it wasn't much
I couldn't feel, so I tried to touch
I've told the truth, I didn't come to fool you
And even though it all went wrong
I'll stand before the Lord of Song
With nothing on my tongue but Hallelujah

Av madelene - 13 december 2012 23:18

Inte för att jag ska sova. Men denna är jätteskön att ligga och lyssna på om man ska sova.

jag har ju gjort en egen lisa med massa låtar som är sköna att sova och vakna till. Man blir på bra humör om man vaknar med lugn bra musik :) jag blir det iaf :)



Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards