madelenee -I do it my way

Alla inlägg under december 2012

Av madelene - 27 december 2012 14:24

Snart gå och jobba dåda..

Ska låta Heidi vara själv, hon är inte så duktig på det. Men förhoppningsvis går det bättre hela tiden.

innan skrek hon som hon höll på att dö när vi gick ifrån henne. räckte vi gick in i sovrummet och stängde dörren.

Nu gnäller hon bara lite, hon tycker det är astråkigt-men hon börjar förstå att vi kommer igen. Öva och tålamod. Det värsta är ju att grannarna får ha lite tålamod oxå tyvärr när hon är själv hemma.


jag tycker det är så pinsamt. För jag tycker inte dom ska drabbas bara för att jag har skaffat hund.

Sen kan det sätta så många tankar hos folk. Dom tror kanske vi plågar henne eller nåt.

Som sagt, vi övar hela tiden för att hon ska klara att vara själv..och tyvärr kan vi inte annat än ha tålamod tills hon fattar att det inte är någon fara att vara själv, och att det inte hjälper att gnälla- vi kommer igen och hon har leksaker att leka med, som hon brukar leka själv med.

Så hon mår bra. Hon vill bara ha uppmärksamhet 24 timmar om dygnet...och det går ju inte :P


Nej ska fixa mig nu och ta ut henne lite snabbt.

Hoppas alla haft en bra jul :) För nu är den väl helt över ?

Nu väntar vi på nyår! :D

...

Av madelene - 26 december 2012 22:05

Av madelene - 26 december 2012 18:24

   


det ser svart ut, men det är inte det ^^

Av madelene - 26 december 2012 16:25

haha jag glömde skriva om det jag ville ha sagt :P


Färgade håret igår, brunt igen. Har haft det rött ett tag och ville ha förändring!

Hade jag inte sett ut som 14 och töntig i blont hår så hade jag färgat det blont! haha


Blev väl rätt bra.Behöver bara min olja till håret nu. Mitt hår ser helt sönder ut...

Oljan tog slut för ett tag sedan, jag mår riktigt dåligt. Har typ skrapat ut det sista ur dom gamla flaskorna.. men nu börjar resterna ta slut.


Fattar inte varför jag skjuter upp såna grejer.. tecken på hur förvirrad jag är... jag har pengar och oljan är ett klick iväg...stupid! :P



En annan grej, jag saknar S! Tror han ringde mig igår..

Ibland behöver jag honom som han var innan. Han är fortfarande sig själv, men vi är inte som vi var innan.. Det är okej med mig, jag förstår allt det där. men det är synd tråkigt att förlora en så nära vän.

Men vi lär väl träffas snart :) det gör vi alltid, kommer alltid göra   

Av madelene - 26 december 2012 14:47

Mina dagar känns som helg dagar allihopa. Förutom när jag jobbar då, som mest sker på helgen eller mitt i natten. Det blir helt fucked,jag följer inte alls det systemet med måndag-söndag och dygnets tider...

Vissa säger att det är därför man mår dåligt, för att man inte följer systemet - för att man inte är som alla andra. Och det är ju andra som gör mig konstig då ju, jag är ju mig själv -för mig är det inte konstigt att jag gör en tisdag till en lördag eller att morgon för mig är mellan 11-14, att mitt i natten är någon gång runt 6 på morgonen..Det är ju systemet som får mig att känna mig konstig. Varför kan man inte få göra som man vill, sålänge man gör det man ska :)

Jag jobbar ju och sådär, följer det systemet...

Dagar borde verkligen ha mindre betydelse :P


Flummigt haha :P


Klarat av ännu en dag på jobbet. Jag älskar det när jag väl är där. Alla är så underbar :) man blir på bra humör där.

Jag har annars svårt att vara här&nu, men på jobbet lyckas jag få in stunder där jag verkligen bara njuter av att vara där,stannar upp i nuet.

Som idag spelade jag och en brukare (boende) musik. jag spelade piano och sjöng och hon satt bredvid och klappade mig fint och skrattade högt. (jag jobbar med förståndshandikappade för dom som inte vet)


Jag kan inte spela piano och sängen var väl inte så vacker den heller, men hon var skit nöjd ändå och hade verkligen jättekul.

Ibland satt hon bara och lyssnade på mig helt lugnt,man såg på henne hur mycket hon uppskattade att jag var där. Hon kan inte prata eller föra sig riktigt, så man får titta på hennes kroppsspråk.

Hon mådde bra och det får mig att må bra.

Det lilla betyder så mycket för mig, det är därför jag älskar att jobba med det jag gör. man får så otroligt mycket tillbaka.

Att dansa (stå och hoppa) eller bara ge någon en kaka betyder så mycket för någon gör mig glad :)

dom tackar,säger snälla och fina saker,skiner upp som solar när dom får något,vad som helst.

Så gulliga, man vill inte annat än vara snäll och vänlig.

Får allt att låta som en dans på roser, det är det inte alltid dock :P

Lite smällar har man ju fått ta haha.


Har imorgon oxå, sen vet jag inte när jag ska jobba igen.

Åker ju till Thailand om 2 veckor, och jag hoppas jag får jobba lite innan dess.


Sååattee...

  
  

Av madelene - 25 december 2012 18:17

Det var denna som skulle upp sist..

Från deras senaste album..





Av madelene - 25 december 2012 00:00

  Lillebror. Mamma. Stora lillebror

Pappa tar fotot och jag sitter hemma.

Skitkul foto från ikväll. Alla som känner oss säger nog att den är klockren haha :P


Alla är vi bra, tillsammans är vi bäst!


Av madelene - 24 december 2012 18:17

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards