madelenee -I do it my way

Direktlänk till inlägg 26 december 2012

När vardag blir helg

Av madelene - 26 december 2012 14:47

Mina dagar känns som helg dagar allihopa. Förutom när jag jobbar då, som mest sker på helgen eller mitt i natten. Det blir helt fucked,jag följer inte alls det systemet med måndag-söndag och dygnets tider...

Vissa säger att det är därför man mår dåligt, för att man inte följer systemet - för att man inte är som alla andra. Och det är ju andra som gör mig konstig då ju, jag är ju mig själv -för mig är det inte konstigt att jag gör en tisdag till en lördag eller att morgon för mig är mellan 11-14, att mitt i natten är någon gång runt 6 på morgonen..Det är ju systemet som får mig att känna mig konstig. Varför kan man inte få göra som man vill, sålänge man gör det man ska :)

Jag jobbar ju och sådär, följer det systemet...

Dagar borde verkligen ha mindre betydelse :P


Flummigt haha :P


Klarat av ännu en dag på jobbet. Jag älskar det när jag väl är där. Alla är så underbar :) man blir på bra humör där.

Jag har annars svårt att vara här&nu, men på jobbet lyckas jag få in stunder där jag verkligen bara njuter av att vara där,stannar upp i nuet.

Som idag spelade jag och en brukare (boende) musik. jag spelade piano och sjöng och hon satt bredvid och klappade mig fint och skrattade högt. (jag jobbar med förståndshandikappade för dom som inte vet)


Jag kan inte spela piano och sängen var väl inte så vacker den heller, men hon var skit nöjd ändå och hade verkligen jättekul.

Ibland satt hon bara och lyssnade på mig helt lugnt,man såg på henne hur mycket hon uppskattade att jag var där. Hon kan inte prata eller föra sig riktigt, så man får titta på hennes kroppsspråk.

Hon mådde bra och det får mig att må bra.

Det lilla betyder så mycket för mig, det är därför jag älskar att jobba med det jag gör. man får så otroligt mycket tillbaka.

Att dansa (stå och hoppa) eller bara ge någon en kaka betyder så mycket för någon gör mig glad :)

dom tackar,säger snälla och fina saker,skiner upp som solar när dom får något,vad som helst.

Så gulliga, man vill inte annat än vara snäll och vänlig.

Får allt att låta som en dans på roser, det är det inte alltid dock :P

Lite smällar har man ju fått ta haha.


Har imorgon oxå, sen vet jag inte när jag ska jobba igen.

Åker ju till Thailand om 2 veckor, och jag hoppas jag får jobba lite innan dess.


Sååattee...

  
  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av madelene - 22 oktober 2019 20:42

Då är vi här,med facit i handen. Det blev som jag egentligen visste om hela tiden. Det funkade inte,inte alls! Får berätta mer om det en annan dag, sitter på telefonen och skriver ikväll och då är det jobbigt att skriva långa texter. Så hur må...

Av madelene - 11 december 2018 03:59


Skulle gå in och beställa lite kläder tänkte jag, eftersom jag ändå inte kan sova på nätterna-trots att jag vaknar tidigt om dagarna... Aja iaf,behövde lite nya tröjor och linne. Går in och börjar bläddra. Och vad i hela helvete är det vi ALLA (ty...

Av madelene - 9 november 2018 04:52

Nu får det ju vara slut på den här skiten jag och min sons pappa håller på med. Återigen försökte vi fixa allt vi lagt på hög, alla problem, alla bråk. Det gick bra i 6 dagar, som det ungefär brukar innan han och hans andra son kommer hem och beha...

Av madelene - 29 oktober 2018 22:39

Min mormor har blivit sjuk, eller hon har varit det ett tag nu. Hon har drabbats av Alzheimers. Vilket innebär att hon glömmer saker och personer, ja allt glömmer hon. Hon går tillbaka till ett ungt stadie i sitt liv och förstår inte alls verklighete...

Av madelene - 29 oktober 2018 01:08

Men ja, så är det. Det var längesen jag kände lugnet och tiden till att skriva ner mina tankar och händelser. Men nu känner jag att jag måste skriva av mig lite. Jag har så mycket ilska inom mig så jag knappt vet var jag ska ta vägen. Räcker något...

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards