madelenee -I do it my way

Alla inlägg under augusti 2011

Av madelene - 28 augusti 2011 07:45

Då var man färdig jobbad för inatt, bara en natt kvar nu då! Keep gooing.

Tråkigt att jobba lönehelg, jag vill oxå gå ut! Hahah till Björket och lyssna på mange.HAHA nej! "fest hos mange" Fattar inte det, mobbade ungar ju.

Nej men hade åkt till Dk denna helgen om jag inte jobbat. Men vi tar det nästa helg istället, om jag inte får jobba då oxå...

Så in och sova i min sköna säng, sen gå upp för att äta,ligga lite i soffan och sen gå och jobba igen. Eller nej just det, ska upp idag och gå på kalas hos min kusin :) han fyller 2 :) Sööööt! Så vi ska dit och fira både lille killen och sen söta Julia som fyllde år för 2 veckor sedan. Överlycklig är hon för att hon oxå ska få paket när lillebror fyller år ^^

Sååatte, det är vad som händer idag.


Jag och min lillebror i ÖSregn i Thailand <3


  Lilla Juliia, för 3 år sedan typ.hittat min smink hade hon gjort :P <3


  Världens bästa och finaste - jag och mina syskon <3



Av madelene - 28 augusti 2011 05:42

  Sådär kan mitt hår se ut ibland när jag vaknar....kul för andra, mindre roligt för mig.

Av madelene - 28 augusti 2011 05:30

Jag har köpt nya solglassögon, med genomskinligt glas typ. Skitsnygga är dom. Jag har ju länge behövt glasögon så ska se till att skaffa mig ett par såna nörd brillor, så jag ser ut som en uggla- nä men jag tycker jag passar i det :) Ser nördigt cool ut :D med en ponnytail och jag är sexig lärarinna ^^ määhähä :P



  


   
  


Så slutar man om 2 timmar. Ska bli skönt, är så jäva trött. Sitter och gråter till förlossningskliniken. Usch, skönt det dröjer länge innan jag ska föda barn. Hade inte fixat det känslomässigt just nu. jag hade ju lätt blivit helt förstörd och gått in i förlossningsdepression i 18 år, om inte 30 år. Min lilla bäbis ^^


Äh,nu måste jag fortsätta kolla...

Av madelene - 28 augusti 2011 01:55

Bring me some music! Är så trött på min egen....Lägger ute lite av mina egan, så hoppas jag någon kan bidra mig med något :)





Av madelene - 27 augusti 2011 23:23



Ibland känns deet som att jag inte har en enda vän, ingen jag kan lita på till tusen - och det som är så viktigt för mig,ärlighet. Jag har ingen som verkligen står upp för mig. jag vet inte en enda som hade offrar lika mycket som jag, så som jag hade kunnat offra mig för någon.

Min  bästa vän pluggar till ungdomsvårdare (ungedomar som hamnat lite fell och kommit i missbruk eller fara för sig själv). Hon verkar vara jätteduktig i skolan och fast hon stressar ihjäl sig själv så verkar det gå bra för henne. Jag är glad för hennes skull, det är jag verkligen.

Men sen kommer problemet - jag har varit den där ungdomen som hamnade fel, som kom utanför och sökte tryggheten i drogerna. Hon såg den glada tjejen som bara blev trasigare och trasigare. Hon valde att dra sig ifrån, hon tyckte inte jag var värd hennes vänskap pga att jag misskötte den,som jag gjorde pga drogerna.

Hon pluggar för att hon har intresse för just sånt fall som jag befann mig i. Men hon hjälpte aldrig mig, hon brydde bara om sig själv.

Idag när jag själv kommit ifrån drogerna och nästan rest mig ifrån allt det destruktiva, ja då kommer hon snällt tillbaka och låtsas som ingenting. som om allt hela tiden har varit frid och fröjd och att vi aldrig haft dålig kontakt eller varit nära på att mista allt det fina vi faktiskt haft under alla dessa år som vänner. hon kom tillbaka när jag rest på mig ?

den bästa vännen som jag hade kunnat dö för, hon lämnade mig i skym undan tills allt hade blivit bra igen. hon låtsas inte som att något har hänt.

Vi snackar om bruden jag har stått närmast, hon har varit som en syster.

Jag menade inte att hon skulle ta mig under sina vingar eller låta mig flyga med hennes utveckling och framgångar -absolut inte. Men säg inte till mig att du vill jobba med missbuk när du låter nära och kära runt omkring dig missbruka sönder sig. Är det inte då fel jobb du söker dig till, om du till och med blundar för det som står dig närmast ? Usch nej, det är inte min uppgift att döma ut. jag är inte sån, jag vill inte vara sån. Men jag kan bli så besviken. För jag behövde verkligen någon, och det visste hon. Jag ringde några få gånger, när jag tog mod till mig att ringa och grät för jag inte orkade leva mer. Men det märktes på henne att hon inte klarade av att höra mig sådär, det blev mest tyst i telefonen. Det var obehagligt för henne,jag kände det och dom där samtalen nämdes aldrig igen av verken henne eller mig.


Jag är inte ute efter att hänga ut min vän eller få sympati av något slag, sån är jag inte. Jag skriver av mig bara....



Ge bedrövelsen ord, den sorg som inte talar.

Av madelene - 25 augusti 2011 22:49

Fan vad skönt att shoppingen blev billig idag :)  mat och grejer för hela månaden. Gött! Fick till och med lite grejer inhandlade, ett par jeans för 89 kr från Hm och ett par coola glasögon. Skitcoola! Älskar dom! :) ska lägga upp bilder senare ;D

Måste införskaffa mig ett par riktiga glasögon dock, har skitkass syn och behöver glasögon! Och jag passade skitbra i dom fake glasögonen så ett par riktiga såna, toppen! Snd bara det är så dyrt med glasögon.... Pengar och jag går inte ihop, det är för mycket jag BEHÖVER! ;P


Imorgon ska vi till trelleborg på någon markand där... vettifan, men det blir nock rooligt :) Ska träffa Dinnys mamma iaf :) alltid trevligt.

Sen ska jag jobba natt hela helgen, tråkigt. Men så är det! Nästa helg blir det nog Dk, eftersom jag är halvrik och kan unna mig,jääättemycket :) Älskar pengar när jag har dom, slösa -yes, my hand up!

Spara gör jag en annan dag när jag behöver det. Dock ska jag tillägga att jag inte är helt dum i huvudet,så jag ska spara unnan några tusen-till ett bättre tillfälle ;) Man ska ha något att längta efter, säger dom. Så jag längtar och sparar undan när jag kan :)

Har två mål just nu-som jag sparar till. 2 grejer jag verkligen vill,sååatte. Jag unnar mig klokt ;) haha


Så fullt upp imorgon,sen sova äta och jobba dom närmaste 2 dagarna, fett.....

Av madelene - 25 augusti 2011 14:30

rubriken stämmer såååååå in på min kommun. så mobbade! Många leker gangsters men misslyckas totalt! Det blir bara pinsamt och dumt. "det blir vad man gör det till men man gör det bara bull" sjunger dom i en annan låt.


Aja. Jag är bloggnörd till max, inte när det gäller min egen blogg kanske. Här skriver jag bara massa skit som måste ut ur huvudet.

Men blogg världen, waow alltså. Hahah, underhållande. man har ju inte kanal 11 så man kan kolla big brother, och sitta på datorn och kolla på tv program är inte min grej (nymodighet jag inte gillar, samma som spotify eller vad det heter)

Så jag ersätter big brother med blogg världen ;P blogg världen är coolare, där överdriver dom som fan och tävlar mot varandra hela tiden, ruff and hard. med lösnaglar klösandes i ögonen,pinsamt/skrämmande "idealer",uthängningar,lögner. ja precis allt, och det värsta är nog att mycket är sant, det mesta händer nog. Karaktärer blir riktiga människor genom hetsen att vara bäst, dom blandar ihop jobbet som bloggare och sig själva. Stackare.

Sen finns det ju modebloggar och sånt skit, men det är tråkigt. Dom kämpar med att vara så äkta och duktiga som möjligt, så dom blir omtyckta, är omtyckta. boooooring. typ "jag är duktig,snygg MEN flummig och rolig" a-men ja, dom flesta människor här i världen är nog lite flummiga och roliga på sitt sätt. Det är mänsligt, kul för dig att du kan uppmärksamma den genom att skriva om något ointressant/intressant (vi har ju olika samk) Take a sit sweety.


domjag följer slaviskt är alla dom där överdrivna,som tävlar mot varandra, ruff and hard, uthängningar och sånt. Fan vad roligt, vad pinsamt det kan bli hahaha.


Kisse har ju gått förlångt, är hon ens Alexandra längre ? Såg foton hon själv inte tagit och alltså inte kunnat redigera. hon liknar en transvestit :S på riktigt.

Hon är underhållande pga att hon är så extrem, man älskar att hata henne.

Men det är samtidigt skrämmande, inser hon att hon har en framtid ? eller hon hade tänkt dö vid 35 ?

Hon håller ju på att bygga upp sin självkänsla nu, good för her! Det är tydligt hur hon läser och följer Maria Törnbloms tips och råd till bättre självkänsla. Hon följer blondinbellas spår. Som oxå börja tro på sig själv genom Mia Törnblom, och blev till slut riktigt framgångsrik.

Det satsar kissie på nu, och hon behöver verkligen det!Hennes osäkerhet gjorde henne till kissie tror jag, och nu måste hon återgå till alexandra eftersom kissie inte kan vara en riktigt person -eftersom hon är så överdriven.


Läser även falsksanning, där det mesta om bloggvärdens skvaller står- tar det med en nypa salt faktiskt. Kul att läsa :p


Älskar reality show, speciellt när den verkligen är PÅ RIKTIGT XD


 

bild tagen från google.

Av madelene - 25 augusti 2011 12:29

.... och gör man inte det ska man fan ha pris för Guds bästa barn, angel mygod!


När jag ska snacka skit om något eller någon så pratar jag oftast med min mamma :P Eller min pojkvän, men han är inte så intresserad av att höra + han blir så jälva påverkad och kan bli sur för att jag snackar min skit.

Det är inte riktigt det som är meningen, för jag behöver bara få ut vissa saker som jag stör mig på,JAG stör mig på -det är inte viktigt för andra, men det är skönt för mig att ha någon som lyssnar när man avreagerar sig.

Så min mamma brukar få bli den personen, eftersom jag vet att där stannar det säkert + hon blir inte påverkad av något jag säger, hon bara lyssnar och ger mig en dos av sunt förnuft (för det mesta ska jag säga, ibland försöker hon lägga sig i)

Det är skönt att ha en sån mamma, som inte är min bästa vän men ändå den personen jag litar på mest här i världen. Min mamma och pappa skulle aldrig svika mig.


Jag tycker inte man ska ha sina föräldrar som sina bästa vänner. Jag vill inte min mamma ska veta ALLT om mig. Hon är min mamma, hon ska kunna lita på mig utan att behöva veta ALLT.

För min bästa vän måste jag bevisa min lojalitet, annars är risken stor att man förlorar sin vän. Jag måste vara ärlig på ett helt annat sett.



En rätt sleten mamma och lilla jag. internskämt från vår sida med whiskyn :P  


Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards