madelenee -I do it my way

Alla inlägg under april 2011

Av madelene - 16 april 2011 16:20

ja minnsan. Fan vad fett det hade varit med en iphone 4. lite stor kanske, men oj så rolig och snygg.

Har verkligen hatat iphone och tuch skitet,alldeles för kompicerat för mig. och tålamod är inte min starka sida direkt, så jag har aldrig intresserats av att lära mig dom. Får mest bara sinne.

Men nu,helt plötsligt, vill jag ha en iphone. Känna mig coool med en iphone ;) hahaha mobbat.

Frestelsen faller på kameran och dom roliga bilderna man kan ta med den, och sen spelen och aparna och dom coola skalen. Fett.

Får se om jag skaffar mig en, eller får en kanske ;) paaappa  

nej men kan kanske få en genom mitt abonnumang.


aja. Lördag idag och jag har sovit ut som fan. Det tog på mig att jobba natt i torsdags. Sov typ hela dagen igår. Är fortfarande trött men har diskat lite grann idag + renbäddat. Så lite duktig har jag varit.

Resten av kvällen består av film och mys :) kanske spela lite spel som vanligt :P hahaha vårt tidsfödriv. Hålan har för lite att erbjuda liksom,dööd!


Imorgon ska jag till en hjärnskrynklare :P nej men något som jag tror kommer funka.

Hon ska få mig att tänka annorlunda, ändra tanken. Imorgon ska vi bara prata, jag ska berätta om mitt lilla helvete som drabbar mig titt som tätt.

Tänker inte berätta så mycket mer om det förrän jag är färdig hos henne och vet om det funkar. Funkar det så är jag en helt ny människa om 2 veckor :)

Det är bara tanken som ska ändras!


 

nostalgi och massvis med trygghet.

Av madelene - 10 april 2011 12:00

Igår vaknade jag med ångest, det liksom slår ner en direkt när man vaknar på morgonen, innan du ens hunnit öppna ögonen så känner man känslan. Förstår inte var den kommer ifrån. Och jag vill gärna ha förklaringar på allt! Jag vill inbilla mig att jag inte är lycklig, fast jag nog är det. Vad mer kan jag be om liskom ? aa ett fast jobb,såklart och en flytt härifrån - men sen har jag allt som jag vill ha för tillfället.

Aa, det är snurrigt.


Trots ångesten så tog jag mig upp, slog bort tankaran fullständigt och skyndade mig iväg till min lillasyster (det kan uppröra och störa folk. men jo, så är det bara)

Det var skitjobbigt, men det gick och 1 timme senare satt jag i Hässleholm med älskade lilla tjejen.

Vi tog tåget till malmö och gick till Entré och käkade.

Det var riktigt skönt att få träffa henne. Fast jag inte sett henne på mer än 4 månader så var det som att vi hade setts varje dag. Vi pratade om allt, skrattade och bara älskade stunden tillsammans. det var så mysigt och tryggt.

Träffade hennes far, som också var trevligt att träffa eftersom vi inte setts på evigheter! Gick och satte oss på en uteservering och drack öl, hon cola såklart ;)

Perfekt dag, perfekt väder :D


   

(tur man inte är så tjock längre :S . gran canaria 05 eller 06 )


Det går att ta sig upp, bara man vill. Men ofta är det viljan som trutar, man vill inte på riktigt. Man har hunnit tänka så många onda tankar att viljan är som bortblåst, hela själen är som bortblåst. usch, det är hemskt att tänka på det.

Vaknade med samma känsla idag, men har valt att slå undan den. hoppas det håller. 

Ska sola på min balkong idag :) det blir skitvarmt där när solen står på, riktigt nice ;)

Känner inte för att träffa någon idag, hade egentligen planerat en tripp ner till malmö för att se timbuktu i united kyrkan. Men jag orkar inte, har inte pengar till det heller för den delen :(

Hoppas baby ska ut och aktivera sig med sina vänner idag, tyckte dom pratade något om det igår kväll - men allt kan vara ett skämt, det är så dom funkar. Helt opålitliga :P



Av madelene - 8 april 2011 22:48

Haha 2009 var absolut mitt år. Fan vad bra jag hade det då, inga problem alls. tjänade cashing som fan och allt flöt på. Umgicks med massa människor men framför allt med S, S the man! (med respekt för honom kan jag inte skriva namn. jag leker inte löjlig med vilje)

Vi gjorde allt man bara kunde göra. Jag älskade hans livstil, att göra så mycket som möjligt under tiden man lever. Det var alltid nya äventyr. Vi var överallt och ingenstans. Drog till Falkenberg mitt inatten för att träffa 4 vänner -mycket roliga minnen med dom också. Haha ullared övernattningen :P  Nojan i bilen i mellbystrand, hahahaha "snälla kör mig hem, jag vill hem! Flippa inte mannen, snälla ta mig hem. maaaammma" ber även sin kompis på sitt hemspråk helt gråtandes, hahaha! Glassbåtarna och hela övervångingen som skakar ;) sjuka stunder.


Eller när jag och S besöker malmö och han tror att rosengård är hela malmö :P "jaha, fett då har man sett hela malmö" haha.

När jag lurade honom att köra ner på stranden i lös sand, hahaha ooouupss :P


Var helt Ansvarslösa i trafiken mitt i natten (inga andra fordon inblandade) hahahaha. Han litade fullstädnigt på mig trots att jag inte har körtkort. jag körde ofta hans bil,överallt. Ibland bara för att övningsköra.

1200 för en påsegodis som hade tagit 5 minuter att promenera till och kostat max 50kr :P (valde att köra istället,utan bälte och vid affären vinkar polisen in oss) jävla grisar! 3 gånger om ;) hahaha.

drifning på vintern, cooooolaste


Alla chilla stunder i markaryd, mellbystrand,falkenberg, ullared, danmark, malmö, höör, kristianstad, hässleholm (utsikten),perstorp, AMSTERDAM! och massa andra ställen vi varit på.

Haft så jävla kul med den killen. Aldrig en lugn stund.


Han var verkligen en bra kille, en bra kompis. Han fanns där för mig i alla stunder, rådde mig till saker och lärde mig ett och annat. Han tog mig precis som jag var, men samtidigt räddade mig lite från mig själv. Jag var för snäll när j ag träffade honom, för snäll och naiv - så jag blev dum många gånger. Han fick mig starkare än någonsin och folk visade mig respekt för första gången. Det blir då lättare för mig att visa respekt tillbaka (och det är så jag vill ha det, respekt är viktigt)

 

Minns och saknar honom ibland, han betyder mycket för mig och kommer nog alltid göra. Jag kommer alltid minnas S :)


wzup the bird är skitroligt minne, ett av många. 

Han är  Helt i sin egen värld i flera minuter och stirrar in en ANKA, sedan säger han "wzup the bird" (med en rappar- gest med handen) och gick vidare som om ingenting hade hänt.

Jag brister ut i as garv och då inser han hur sjukt det måste sett ut, det han inte förstår är att jag även skrattar åt att han kallade ankan bird. Hahahaha, kissade nästan på mig, fick sätta mig mitt på gatan.


Nä ballt år, fett med chill. minns det som sommar dygnet runt, 365 dagar om året. Skitnice.

 

                                


Av madelene - 6 april 2011 19:47

Nu ska vi försöka hitta orden. egentligen har jag för mycket tankar för att få rätt på orden just nu, men detta publiceras fortfarande inte på något förlag väl ??

my way då ja!   


usch vad trött jag är, skulle lätt kunna lägga mig. Men då vaknar jag garanterat vid 3-4 och tycker jävligt synd om mig själv, så blir morgon dagen oxå fucked...

Är trött på mitt eget tänkade, det är så jävla deprimerande. Är trött på mig själv som inte klarar vända tanken, för ni ska veta att den positiva tanken glimmar igenom allt det där svarta imellanåt. Men jag väljer, eller mitt undermedvetna väljer att bara se det svarta. (eller är det undermedvetna som är glimten men JAG väljer att se det svarta ? snurrigt :S)


Inatt kunde jag inte sova trots att det sved i ögonen av trötthet.

Jag försökte med allt, precis allt! Baby låg och kliade mig på ryggen, masserade mig, kliade mig i håret och massa annat mysigt för att jag skulle slappna av.  Räknade både får och allt annat, försökte trötta ut hjärnan med mina egna tankar. tänkte att "det gör inget att jag inte sover så mycket denna natten, en natt, det gör ingenting, ta det bara lungt". Men det var helt meningslöst, jag somnade inte i alla fall. tankarna föll hela tiden in på något negativt.

När jag legat i 5 timmar så blev jag så ledsen på mig själv och panikattackerna kom. dom negativa tankarna började påverka mig.

 Jag hade ett jobb att passa klockan 7, och jag hade inte fått en blund, inte ens i 10 minuter - jag hade inte tid med det där. folk skulle bli besvikna, jag skulle göra mig själv besviken och allt var så jäva negativt det bara kunde blev. Inget var eller skulle bli som jag ville.

Det är en frusterande känsla, take my life känsla   


Ringde mamma klockan 5 och hon fick mig att fixa hela situationen efter en timme. ringde jobb och berättade hur det låg till men erbjöd mig att komma vid 12 istället, vilket dom inte hade några problem med. Då släppte allt, då hade jag inte längre någon press på mig. Drog hem till mamma, drack varm tee och somnade skönt till pretty woman i mammas&pappas säng vid 8 tiden. Ställde klockan på 11 och allt flöt på så jag kunde va på jobbet 12.00 :)


Älskar mitt jobb, dom är så underbara och fina människor. Man får så mycket tillbaka. Jag känner mig uppskattad, vilket jag egentligen gör hela tiden inim mitt arbete (jag är grym på det jag gör   )

 

nu ska jag umgås med min käraste lite   han är så fin mot mig.


tråkigt inlägg. blir bättre en annan dag. Ser fram emot helgen :)

Hatar att vara pank som en lus! welcome to sweden swedish people under standarN.


kisses!


  

Lillebror  

Av madelene - 1 april 2011 08:55

Nu är jag sådär virrig i huvudet igen. där inget make any sense. Vad ? Vad fan är det nu ?!


Igår gick jag och la mig vid tolv, waaow! Vaknade halv sju imorse och kunde inte somna om, to bad.

Så nu sitter jag hemma hos min mamma (och pappa för den delen också). Hade jag beslutat mig för att vara kvar hemma så hade jag antagligen mått riktigt jävla dåligt just nu, och inte klarat av att ta mig upp och hela dagen hade varit förstörd, antagligen hela helgen. Men nu bestämde jag mig för det här istället, och slipper den där okontrollbara panikångesten och depressionen, just nu iaf. Vi får hoppas jag kan hålla den borta, och att jag släpper oron om att bli depreimerad, för det kan ju vem som helst att bli dum i huvudet.


Skönt det var att få skriva av sig det där, det där lilla. Hade tusen saker på hjärnan som jag hade tänkt gnälla om. Men plötsligt känns inte det lika relevant, who cares you know.


Fan vad jag vill vara jag, och få njuta av det. det kan jag ju säga.

Blir så trött på dom viktiga människorna i min närhet som inte lyssnar på mig, vad jag har att säga, och tror på mig. Jag blir ofta behandlat som ett barn, ett barn som gnäller utan eftertanke. Men lyssnar man på mig, så hör man eftertanken. Det är inte bara gnäll. Vissa grejer är rent åt helevte faktistk, vissa människor är falska och slickar vissa i röven medans andra får se deras riktiga jag som inte alls är lika snällt och trevligt. Det är så, många människor fungerar så - äckligt!

Jag blir så förbannad på orättvisor, det är sånt som gör mig sur. stryyyyyyyk!  


Aa nu blev det lite gnäll ändå. Och oron sitter där i kroppen som en smeck!

ge mig possitiva tankar ?  

Translate Formers!

Watch Me Do Me!

 

      
  

 


    

Latest news

Sök i bloggen

Arkivet

         

Alltid uppdaterad! Instagram
Follow on Bloglovin

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards